XSLaren edukia

Gidoia II: Ez-fikziozko Programak

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3958.5
Gelako p.1421
Ordenagailuko p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Irakasgai honek titulazioaren gaitasun hauekin lotutako edukiak garatzen ditu:



TITULAZIOAREN GAITASUN OROKORRAK:



G001 - Teorien, kontzeptuen eta metodologien esanahia eta egokitasuna ulertzea, ikus-entzunezko komunikazioaren (inter) jakintza-arloaren testuinguruan.

G002 - Teoria eta tresna metodologikoak aplikatzea hainbat komunikazio-prozesu eta -testuingurutan.

G004 - Komunikazio egitate, prozesu sozial, testu eta proiektuak modu kritikoan aztertu, interpretatu, azaldu eta baloratzea.

G007 - Ikus-entzunezko edukiak eta informazio- eta komunikazio-prozesuak garatzeko trebetasunak aplikatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak erabiltzea.

G008 - Helburuak identifikatzeko eta ekintzak planifikatzeko estrategiak proiektatu eta diseinatzea, ikus-entzunezko edukiak eta komunikazio- eta informazio-prozesuak garatzeko testuinguruan.

G009 - Ikus-entzunezko komunikazioaren eremuko ingurune eta ohitura profesionalen ezagutza eta esperientzia eskuratzea.

G010 - Iturri desberdinetako informazioa bilatu, hautatu, hierarkizatu eta aztertzea, edukia forma eta estrategia narratibo desberdinetara egokituz.

BBI1 - Ikasleek bigarren hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izana. Maila hori, testuliburu aurreratuetan oinarritzen bada ere, ikasketa-eremuaren abangoardiatik datozen ezagutzak dakartzaten alderdi batzuk ere jasotzen ditu.

CB2 - Ikasleek beren ezagutzak beren lanari edo bokazioari modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta argudioak eginez eta defendatuz erakutsi ohi diren gaitasunak izatea eta beren ikasketa-eremuaren barruan arazoak konpontzea.

CB3 - Ikasleek datu garrantzitsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean beren ikasketa-eremuaren barruan), gai sozial, zientifiko edo etikoei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.

CB4 - Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta irtenbideak transmititu ahal izatea publiko espezializatu zein espezializatu gabeari.

CB5 - Ikasleek autonomia maila handiko ondorengo ikasketak egiteko beharrezkoak diren ikasteko trebetasunak garatu izana.



ZEHARKAKO GAITASUNAK:



CT1 - Autonomia eta autorregulazioa

CT7 - Pentsamendu kritikoa

CT8 - Talde-lana



BERARIAZKO GAITASUNAK:



C3CC02 - Ikus-entzunezko testuen (fikziozkoak nahiz ez-fikziozkoak) teoria, praktika eta estrategia diskurtsiboak bereizi, ulertu eta aztertzea.

C3CC03 - Analisi-ereduak eta horien oinarri metodologikoak identifikatzea eta ikus-entzunezko testuen azterketan aplikatzea.

C3CC04 - Gidoiak idazteko oinarriak, teknikak eta prozesuak bereiztea eta ulertzea.



IKASKUNTZAREN EMAITZAK:



- Proiektu bat eta dokumentu-gidoia sortzeko gaitasuna, kalitate profesionalaren parametroei jarraituz.

- Errealetik abiatuta historia dokumentalak sortzeko gaitasuna, historia dokumental bihur daitekeena identifikatzen jakitea.

- Historia bat modu argian eta komunikatiboan idazteko gaitasuna.

- Aldakortasuna, proiektu baten garapenean sor daitezkeen arazoei egokitzeko eta konponbide egokienak planteatzeko ekimena, sormena eta arrazoibide kritikoa sustatuz.

- Esparru akademikotik kanpoko lan-taldeetara, industria-ingurunera, egokitzeko trebetasuna, arrazoibide kritikoarekin eta espiritu konstruktiboarekin.















Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

I. ATALA: EZ- FIKZIOKO IKUS-ENTZUNEZKO KONTAKIZUNAK.



1. Errealitatea, errealismoak, errepresentazioa eta dokumentalaren kontakizuna.

2. Eraikuntza eta krisia. Errealaren ondorioa? Eskema generikoak, desbideraketak eta hibridazioak.

3. Diskurtso dokumentalaren zenbait eredu: Azalpenezkoa, behatzailea, interpelatiboa, islatzailea.

4. Dokumentala eta modernitatea: gertaera filma, ez-fikzioa, entsegu-dokumentala, esperimentala, “dokumental faltsua”. Kontakizun dokumentalaren inplikazioa etiko eta ideologikoak.



II. ATALA: EZ-FIKZIOZKO PROGRAMA EREDUAK TELEBISTAN.



5. Telebista formatuak eta generoak. Historia. Egiturak. Gidoi ereduak.

Debatea. Talk show-a. Magazine-a. Reality show. Lehiaketa.



III. ATALA: TRANSMEDIA NARRATIBA.





TEMARIO PRAKTIKOA



Praktika desberdinetan aurki daitezkeen estrategia narratibo eta diskurtsiboen ikuskapena eta analisia. Formatu ere hedabide desberdinetan ikus daitezkeen baliabide tekniko eta espresiboen balorapena.



GELAKO PRAKTIKAK:

- Ikus-entzunezkoen zati hautatuak ikusi eta aztertu.

- Gidoiak irakurri eta aztertu.

- Sormena garatzeko ariketak.

- Azaldutako teknikak aplikatzeko ariketak.

- Proiektuen aurkezpena



ORDENAGAILUKO PRAKTIKAK:



Sormen zatikatua: gidoiaren fase desberdinak.



Praktika 1: Errelato baten egokitzapena



Praktika 2: "Atomo dramatiko" baten ikus-entzunezko gidoia.



Praktika 3: Pertsonaiaren lanketa/elkarrizketa



Praktika 4: Talde lana. Gutxienez 30 minutuko iraupena duen proiektu baten dossierra (memoria) eta gidoia (dokumentala edo telebistarako Saioa)









MetodologiaToggle Navigation

Metodologiak hiru atal ditu.

Alde batetik, irakasleak eduki teorikoak azalduko ditu ESKOLA MAGISTRALETAN adibide konkretuen laguntzaz (ikus-entzunezkoak zein idatzizko testuak).

Gelako praktiketan ikasleak testu edo ikus-entzunezko testuen zatien analisiak, eta sormen ariketak edo ariketa teknikoak burutuko dituzte.

Ordenagailuko praktikak, aldiz, multimedia gela batean garatuko dira, banaka, sormen lanak eta gidoiak idazteko.

Ebaluazioaren alde oso garrantzitusa, ez-fikziozko gidoi baten idazketa, taldeka, izango da. Klasetik at, ikaslearen ikasketa orduetan burutu beharrekoa eta tutoretza orduetan irakaslearen laguntzarekin.









Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Irakasgiak ikuspegi praktiko-teorikoa dauka, beraz, ebaluaketa ariketa praktiko eta teorikoen emaitzen bitartez egingo da.



- BANAKAKO LANAK: Ordenagailuan egindako lan praktikoak (3 banakakoak) azken notaren %30-a suposatzen dute. Klasearen bukaeran bilduko dira. Denak entregatuak izan behar dute azkenengo azterketa ofiziala ekiditu nahi bada.



- TALDE LANAK: Beste %55a kurtso bukaerarako lan bati dagokio. Hiru pertsonez osoturiko lan taldetan egindako ez-fikziozko progama bat izango da.



-Klasera etortzea eta partehartzea %15a.



Kurtsoa gainditzeko atal guztiak gainditu behar dira. Lan praktiko guztiak egitea derrizgorrezkoa da irakasgaia gainditzeko.





Nahitaezkoa da eskolara etortzea eta azaldutako lan eta ariketa guztiak ezarritako epean ematea eta bere aldetik gainditzea irakasgai osoa etengabeko ebaluazioaren bitartez aprobatu ahal izateko. Bakarrik onartuko dira justifikatu gabeko hiru falta ikasturte osoan zehar. Eskolak bukatzean hutsegite gehiago dituen ikasleak azken ebaluazioa egingo du ohiko deialdian.



Ikasleek etengabeko ebaluazioari uko egin eta azken ebaluazioaren bidez ebaluatuak izateko eskubidea izango dute. Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita, hau da, martxoaren 23a baino lehen. Azken ebaluazioa honako honetan datza:





- Oinarrizko bibliografiaren inguruko azterketa teorikoa (%50)



- Lan praktikoak: Dokumental baten proiektua gidoia %50



Atal bakoitza bere aldetik gainditu behar da ikasgai osoa aprobatzeko.



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki ohiko deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria, hau da, apirilaren 23a baino lehen. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.



*Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak urtero materialak berriztatu dituzte eta e-gelan egongo dira ikusgai.

“La doctrina del shock” Michael Winterbottom (2009)
“Grizzly man” Werner Herzog (2005)
“El abogado del terror” Barbet Schroeder (2007) & "L’image manquante” Rithy Pahn (2013)
"The Act of Killing",Joshua Oppenheimer, Christine Cynn (2012)
“Searching for Sugar man” Malik Bendjellou (2012) & “The devil and Daniel Johnston” Jeff Feuerzeig, (2005)

"Sans soleil", Chris Marker (1963)
"Los espigadores y la espigadora", Agnès Varda (2000)

"El sol del membrillo", Victor Erice (1992)
"Monos como Becky", Joaquin Jordá (1999)
"En construcción", José Luis Guerín (2001)

"Amalur" (1968) Néstor Basterretxea & Fernando Larruquert
"Emak Bakia", Man Ray (1927) & “La casa Emak Bakia”, Oskar Alegria (2012)
"Irrintzi" (1978), "Euskal Emakumeak" (1981) Mirentxu Loyarte & "Irrintziaren Oihartzunak" Iratxe Fresneda (2016)

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

CATALÁ, J.M., CERDAN, J., TORREIRO, C. (Coord.) Imagen, memoria y fascinación, Madrid, Ocho y Medio, 2001

CERDÁN, J. Y TORREIRO, C. (eds.): Al otro lado de la ficción, Madrid, Cátedra, 2007

NICHOLS, B. La representación de la realidad. Cuestiones y conceptos sobre el documental. Paidos, Barcelona, 1997

QUINTANA, A. Fábulas de lo visible. El cine como espectador de realidades. Ed. Acantilado, Barcelona, 2003

TORREIRO, C. y CERDÁN, J. (eds.): Documental y vanguardia, Madrid, Cátedra, 2005

WEINRICHTER, A. (ed.): El cine de no ficción. Desvíos de lo real, Madrid, T&B editores, 2004

Gehiago sakontzeko bibliografia

BARROSO, Jaime Técnicas de realización de reportajes y documentales para televisión. Madrid: IORTV, 1998.
BURROWS, Thomas P.; GROSS, Lynne J. Producción en Televisión. Madrid: Mc Graw-Hill, 2003.
CAMINO, Jaime. El oficio de director de cine. Madrid: Cátedra, 1997.
CASTILLO, José María. Elementos de lenguaje audiovisual. Madrid: IORTV, 1997.
FELDMAN, Simon. La composición de la imagen en movimiento. Gedisa, Barcelona, 1997
SOLARINO, Carlos. Cómo hacer televisión. Barcelona: Cátedra. 1993.
SANCHEZ NAVARRO, J.; HISPANO A. Imágenes para la sospecha. Barcelona: Glénat, 2001.
SEGER, Linda. Como convertir un guión en un guión excelente. Barcelona: Rialp, 1997.
HUETT Anne. El Guión. Barcelona: Paidós, 2006.
SALMON, Christian. Storytelling la máquina de fabricar historias y formatear las mentes Barcelona: Península, 2008.
FIELD, Syd. El libro del guión. Madrid: Plot. 2002.

Aldizkariak

http://www.blogsandocs.com/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
  • MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
  • NERECAN UMARAN, AMAIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00

13:00-15:00

17-30

09:00-11:00

13:00-13:30

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:30-14:30

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

14:30-15:30

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

14:30-15:30

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-13:00

09:00-11:00

17-30

11:00-13:00

10:00-10:30

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

10:30-11:30

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-10:00

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-10:00

Irakasleak