XSLaren edukia

Komunikazioaren eraginkortasuna

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Publizitateko eta Harreman Publikoetako Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5379.5
Gelako p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

5.5.1.4 GAITASUNAK

5.5.1.4.1 OINARRIZKOAK ETA OROKORRAK

G002 Teoria eta tresna metodologikoak praktikan aplikatzea komunikazio-prozesu eta -testuinguru desberdinetan.

G005 Publizitateko eta harreman publikoetako hainbat generotan, formatutan eta hedabidetan, proiektuak, lorpenak eta lanaren eta ikerketaren emaitzak arin, eraginkortasunez eta argudiatuz jakinaraztea eta azaltzea.

G007 Publizitateko eta harreman publikoetako eta, oro har, informazioko edukiak eta prozesuak garatzeko trebetasunak aplikatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak erabiltzea.

G008 Helburuak identifikatzera eta ekintzak planifikatzera bideratutako estrategiak proiektatzea eta diseinatzea, publizitate-proiektuen eta harreman publikoen garapenaren testuinguruan.

G009 Ingurune eta errutina profesionalen ezagutza eta esperientzia eskuratzea, lanaren errealitatera hurbiltzeko merkatuak eskatzen dituen publizitatearen eta harreman publikoen esparruko profil profesional desberdinak.

G010 Informazioa eta dokumentazioa hainbat iturritan bilatu, hautatu, hierarkizatu eta aztertzea, edukia narrazio-modu eta -estrategietara egokituz.

CB2 Ikasleek beren ezagutzak beren lanari edo bokazioari modu profesional batean aplikatzen jakitea eta beren ikasketa-eremuaren barruan argudioak landuz eta defendatuz, eta arazoak konponduz frogatu ohi diren gaitasunak izatea

CB3 Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuaren barruan), gai sozial, zientifiko edo etiko garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.

CB4 Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak helarazi ahal izatea publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati.



5.5.1.2 IKASKUNTZAREN EMAITZAK

1. Publizitate-ikerketak diseinatzea.

2. Publizitate-ikerketen emaitzak interpretatzea.

3. Ikerketa horien emaitzen araberako komunikazio-ekintzak proposatzea.

4. Datuetatik abiatuta, komunikazio-estrategia arrakastatsuak identifikatzea.



Gaitasun eta ikaskuntza-emaitza horiek lotura zuzena dute titulazioko gaitasun orokor hauekin:

1. Teorien, kontzeptuen eta metodologien esanahia eta egokitasuna ezagutzea eta ulertzea komunikazioaren diziplinarteko (inter) esparruan, eta, bereziki, publizitate- eta harreman publikoetarako tekniketan

2. Ingurune eta errutina profesionalen ezagutza eta esperientzia eskuratzea, merkatuak eskatzen dituen publizitatearen eta harreman publikoen esparruko profil profesionalen lanaren errealitatera hurbiltzeko.

3. Teoria eta tresna metodologikoak praktikan aplikatzea komunikazio-prozesu eta -testuinguru desberdinetan.

4. Lanaren eta ikerketaren proiektuak, lorpenak eta emaitzak komunikatzea eta azaltzea, arintasunez, eraginkortasunez eta argudiatuz, hainbat generotan, formatutan eta publizitateko eta harreman publikoetako komunikabideetan.

5. Talde-lanaren parte-hartzearekin, kudeaketarekin eta optimizazioarekin lotutako trebetasunak eta trebetasunak garatzea, erabakiak hartzeari eta emaitzak ebaluatzeari irizpide informatuak aplikatuta.

5.5.1.3.1 ZEHARKAKOAK

CT3 - Komunikazioa eta eleaniztasuna.

CT5 - Informazio eta herritartasun digitalaren kudeaketa.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

DUKI TEORIKO-PRAKTIKOAK

Alde teorikoa:

1. Marka komertzialen ekonomiaren gaineko ondorioen tipologia

1.1 Aurretiazko merkataritza-egoera: Komunikazioaren helburuaren eta merkataritza-efektuen erabakigarria.

1.2 Eskaeraren dinamikaren gaineko ondorioak

1.3 Onuren gaineko ondorioak.

2.Neurketa-metodologiak

2.1.Salmenten gaineko eraginaren esleipena

2.2.Pretest

2.3. Postest

2.4 Enpresa aurreratuen metodologiak.

3. Publizitatearen ondorio psikologikoak.

3.1. Efektu psikologikoen analisiaren historia: efektuen hierarkia.

3.2. Oroitzapena: Markaren nabaritasuna eta pieza komunikatiboaren ezagutza.

3.3 Pertsuasioa

3.4 Pieza komunikatiboarekiko jarrera.

4. Online eraginkortasun komunikatiboa

4.1.Ebaluazio-irizpide orokorrak.

4.2.Eraginkortasuna bilatzaileetan.

4.3. Eraginkortasuna sare sozialetan.



Zati praktikoa

Kasu zehatzen bidez komunikazio-eraginkortasuna neurtzeko hurbilketa ezberdinak.

MetodologiaToggle Navigation

EDUKI TEORIKO-PRAKTIKOAK

Alde teorikoa:

1. Marka komertzialen ekonomiaren gaineko ondorioen tipologia

1.1 Aurretiazko merkataritza-egoera: Komunikazioaren helburuaren eta merkataritza-efektuen erabakigarria.

1.2 Eskaeraren dinamikaren gaineko ondorioak

1.3 Onuren gaineko ondorioak.

2.Neurketa-metodologiak

2.1.Salmenten gaineko eraginaren esleipena

2.2.Pretest

2.3. Postest

2.4 Enpresa aurreratuen metodologiak.

3. Publizitatearen ondorio psikologikoak.

3.1. Efektu psikologikoen analisiaren historia: efektuen hierarkia.

3.2. Oroitzapena: Markaren nabaritasuna eta pieza komunikatiboaren ezagutza.

3.3 Pertsuasioa

3.4 Pieza komunikatiboarekiko jarrera.

4. Online eraginkortasun komunikatiboa

4.1.Ebaluazio-irizpide orokorrak.

4.2.Eraginkortasuna bilatzaileetan.

4.3. Eraginkortasuna sare sozialetan.



Zati praktikoa

Kasu zehatzen bidez komunikazio-eraginkortasuna neurtzeko hurbilketa ezberdinak.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

OHIKO DEIALDIA: ORIENTABIDEAK ETA UKO EGITEA

Ikasleek bi ebaluazio-sistema hauetako bat aukeratu ahal izango dute:

1. Ebaluazio jarraia:

Garatu beharreko ikasgelako jarduerek eta/edo ariketak/kasuak/problemak amaierako notaren % 70eko balioa izango dute. Talde-lanak % 30eko pisua izango du azken kalifikazioan.

Jardueretan gehienez ere 7 puntu lortu ahal izango dira; 5 puntu lortu ezean, edo nota igotzeko, ikasgai osoaren amaierako azterketa egin beharko da.

Praktiketara etortzea derrigorrezkoa izango da.

2. Azken ebaluazioa:

Praktiketara joaten ez direnentzat, notaren % 30 horren azterketa praktikoa egiteko beste aukera bat egongo da. Proba hori idatzizko azterketarekin batera egingo da.

Ikasleen Ebaluazioari buruzko Araudiaren 12.2 artikuluaren arabera, ikasleak uko egin diezaioke ebaluazioaren ohiko deialdiari. Horretarako, ebaluazio jarraituaren kasuan, eskaera idatziz helarazi behar dio irakasle arduradunari lauhilekoa amaitu baino hilabete bat lehenago, hau da, azaroaren 23a baino lehen (edo apirilaren 19a baino lehen, bigarren lauhilekoan). Kalifikazioa Ez Aurkeztua izango da.

Azken probaren bitarteko ohiko ebaluazioaren kasuan, ebaluazio deialdiari uko egiteko nahikoa izango da probara ez aurkeztea. Kasu horretan, kalifikazioa Ez Aurkeztua izango da.

Azterketa idatzia aurrez aurre egingo da, eta eskuz idazteko baliabideak soilik erabili ahal izango dira (boligrafoa, luma...), zirriborroa eta azpimarratzailea barne. Ez dago beste baliabiderik baimenduta. Espresuki debekatzen da (baina zerrenda hau ez da zehatza) ikasgaiaren telefono mugikorrak, ordenagailuak, kalkulagailuak edo apunteak erabiltzea, eta horiek ikaslearen irismenetik kanpo egon beharko dute proba osoan.

Azterketa telematikoaren kasuan, murrizketa horiek ez dira aplikatzen, eta probaren edukia baldintza horietara egokituko da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Elías Zambrano, R., y Jiménez-Marín, G. (coords.) (2021). Reflexiones en torno a la comunicación organizacional, la publicidad y el audiovisual desde una perspectiva multidisciplinar. Madrid: Fragua.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Pixkanaka ikasgaiaren dekurtsu kronologikoan aurkeztuko da.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Bermejo, J.
Las nuevas estrategias persuasivas publicitarias por inducción de niveles de procesamiento psicológico
rua.ua.es. 2020.

Delgado-Aguilera Blasco, D.-
Análisis de la eficacia publicitaria del emplazamiento de producto enmascarado en Los Simpson
uvadoc.uva.es, 2018 -

Fernández Fernández, A -
La eficacia publicitaria en Instagram: Generación Z y Millennials= Advertising effectiveness in Instagram: Generation Z and Millennials
buleria.unileon.es. 2020

Ferrer, M.
Presencia de influencers en campañas publicitarias digitales. Estudio de su capacidad persuasiva y efectividad en jóvenes
eprints.ucm.es. 2021.

Gonzalez-Oñate, C, C Fanjul
El negocio publicitario en el contexto digital
repositori.uji.es. 2019

Gonzalez-Oñate, C.,P Vazquez-Cagiao
Modelos de comunicación eficaces en las campañas de Publicidad. Un análisis estratégico para la búsqueda de la eficacia
Communication & Sociedad …, 2019

Ocaña, I.A., LT Simón 
Neurociencia aplicada a la eficacia publicitaria:¿ aliadas perfectas?
Harvard Deusto Márketing y Ventas, 2018


Sebastián-Morillas, A., D Muñoz-Sastre
Importancia de la estrategia de comunicación y su relación con el insight para conseguir la eficacia publicitaria: el caso de España
Cuadernos. Info, 2020

Tejada, N.
Brand placement en videojuegos con y sin realidad virtual: eficacia en el consumidor adolescente
Tesis doctoral. Valencia.

Torres-Romay, E, S García-Mirón
Medición de la Eficacia Publicitaria en Redes Sociales. Panorama Actual y Creación de un Modelo
Profesional de la información 2020.

Aldizkariak

Bibliografian jasota daude

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
  • MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
  • NERECAN UMARAN, AMAIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00

13:00-15:00

2-15

09:00-11:00

13:00-14:30

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

14:30-15:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00

13:00-15:00

2-15

11:00-13:00

13:00-14:30

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

14:30-15:00

Irakasleak