Katedra sarrera

Munduko Hizkuntza Ondarearen UNESCO Katedra

Irudia

 

Euskal Herriko Unibertsitateko (UPV/EHU) Munduko Hizkuntza Ondarearen UNESCO Katedra hizkuntza gutxituen arloan espezializatutako Unesco Katedra da, eta UNITWIN sarean txertatuta dago. Katedrak kultura- eta hizkuntza-aberastasuna du jomugan, eta bereziki hizkuntza kalteberetan eta desagertzeko arriskuan daudenetan jartzen du arreta. Gizateriaren hizkuntza-ondarea babesten laguntzeko, kalitatezko hezkuntza eleanitza sustatzeko eta hizkuntza- eta kultura-aniztasunari balioa ematen dioten ekimenak sustatzeko, Katedrak honako ekintza hauek bideratzen ditu:

  • Bertako eta kanpoko hizkuntza-ondarea aztertu, deskribatu eta ezagutaraztea.
  • Galzorian dauden hizkuntza gutxitu eta kalteberen gaineko ezagutza zabaltzea eta prestakuntza eta ikerketa bultzatzea.
  • Bereziki hizkuntza gutxitua ardatz hartzen duen hezkuntza eleaniztunaren ezaugarriak eta baloreak ikertzea, eta aldi berean, prestakuntza inklusibo eta justua ziurtatzeko oinarriak ezagutaraztea.
  • Hizkuntza ondarearen inguruan lan egiten duten nazioarteko erakundeen arteko elkarlana sustatzea eta indartzea, eta sare horiekin batera ekimenak garatzea.
  • Euskal Herriko hizkuntza eta kultur ondarea bere aniztasunean ezagutu, eta kudeaketa egokienak indartze aldera, ikerketak eta prestakuntza-ekimenak bultzatzea.

Albisteak eta Ekitaldiak

Uda ikastaroa: "Hizkuntza gutxituetako hiztun berriak: eskola eta gizartea" & UNESCO Katedrako X. Urteurrena

Lehenengo argitaratze data: 2017/06/06

UPV/EHUko Munduko Hizkuntza Ondarearen UNESCO Katedrak uda ikastaro bat antolatuko du hizkuntza gutxituen hiztun berriei buruz. Ikastaroa datozen uztailaren 11an eta 12an izango da Bilbon Hizkuntza gutxituetako hiztun berriak: eskola eta gizartea izenburupean. Zalantzarik gabe, hiztun berrien gaia funtsezkoa da hizkuntza gutxituen biziberritzean. Gehienetan hiztun horiek etxetik kanpo ikasi dute hizkuntza berria, konkretuki eskolan eta gure ustez, hizkuntza gutxituen biziraupenean zeresan handia dute. EAEan 16 eta 24 urte bitarteko gazteen %50 baino gehiago euskal hiztun berriak dira (VI. Inkesta soziolinguistikoa).

Jakitea zenbateraino hiztun horiek aktiboak diren, hau da, hizkuntza erabiltzen duten ala ez, eta erabilpen hori noiz eta nola egiten den, ezinbestekoa da hizkuntza gutxitu baten biziberritzean hiztun horiek izango duten eragina ezagutzeko. Era berean, oso garrantzitsua da jakitea nola bizi duten hiztun berriek bigarren hizkuntzaren ikaste prozesua eta nola sentitzen diren hiztun moduan, hau da, benetako hiztunak sentitzen diren ala ez. Azken finean, jakin nahi duguna da nola bizi duten euren elebitasuna.

Irlanda, Katalunia eta Euskal Herriko kasuei buruzko informazioa eskainiko da ikastaroan lau irakaslen eskutik. Irakasle horiek europar proiektu garrantzitsu baten kide dira, "New Speakers in a Multilingual Europe: Opportunities and Challenges" (COST Action no. IS1306, 2013-2017), hain zuzen ere. Halaber, "Euskal hiztun berriak: esperientziak, jarrerak eta identitateak" aurkeztuko da.

Ikastaroaren bukaeran, uztailak 12 17:00etan, gure Katedraren 10. urteurrenaren ospakizun ekitaldia gertatuko da. Ospakizunean Maria Carme Junyent Figueras hizkuntzalari katalana Katedrako ohorezko kide izendatuko dugu.

Informazio gehiago, programa eta izen ematea hemen.

Babesleak

Babeslea

Irudia

Garabide banner

Soziolinguistika klusterra

inf_tweets

Facebook