XSLaren edukia

Giza Anatomia25193

Ikastegia
Bilboko Ingeniaritza Eskola (I. Eraikina)
Titulazioa
Biomedical Engineering Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Ingelesa
Kodea
25193

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3045
Gelako p.1522.5
Laborategiko p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai honen helburu nagusia giza gorputzaren egiturei buruzko oinarrizko ezagutzak alderdi makroskopikoen (anatomia) ikuspegitik azaltzea da.



Irakasgaia Biomedikuntzaren Oinarriak moduloaren barnean sartzen da.

Irakasgai honetan bigarren hezkuntzako eta zientzietako batxilergoko biologiako irakasgaietatik eskuratutako ezagutzak erabiltzen dira.

Irakasgai honetan emandako ezagutzak honako irakasgai hauetan erabiliko dira

- Giza Fisiologia

- Biomaterialak

- Ehunen Ingeniaritza eta Medikuntza birsortzailea

- Giza Fisiopatologia

- Kirurgiaren Oinarriak

- Biomedikuntzako Ekipamendua

- Farmakoen garapena eta ebaluazioa

- Irudi Biomedikoen Prozesatzea

- Seinale biomedikoen Prozesatzearen Oinarriak

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Irakasgai honen helburu nagusia giza gorputzaren egiturei buruzko oinarrizko ezagutzak alderdi makroskopikoen (anatomia) ikuspegitik azaltzea da.



GAITASUN OROKORRAK:

G003: Metodo eta teoria berriak ikasteko gaitasuna emango duten eta egoera berrietara egokitzeko aldakortasuna emango duten oinarrizko irakasgaiak eta gai teknologikoak ezagutzea.

G004: Neurketak, kalkuluak, balorazioak, tasazioak, peritazioak, azterlanak, txostenak, zereginen plangintza eta antzeko beste lan batzuk egiteko ezagutzak.

ZEHARKAKO GAITASUNAK:

T001: Arazoak ekimenez, erabaki-hartzeaz, sormenaz eta arrazoiketa kritikoaz ebazteko gaitasuna, beitere pertsona guztientzako diseinuaren printzipioak errespetatuz.

BERARIAZKO GAITASUNAK:

M03FM02: Organismoaren egitura, anatomia eta enbrioi-garapena makroskopikoki aztertzeko ezagutzak.

IRAKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK:

RAG3: Graduatua gai izango da giza gorputzaren oinarrizko funtzionamendua maila zelularrean, histologikoan, metabolikoan, fisiologikoan eta anatomikoan deskribatzeko , baita patologia garrantzitsuenek gorputzean duten eragina ere.

RAG9: Graduatua gai izango da neurketak, kalkuluak, balorazioak, tasazioak, peritazioak, azterlanak, txostenak edo antzeko lanak egiteko ingeniaritza biomedikoaren esparruan.

RAG13: Graduatuak identifikatu ahal izango ditu arlo teknologikoko soluzioekin konpon daitezkeen osasun-zientzien problematikak eta beharrak.

RAT1: Graduatua arazoak ekimenez, erabakiak hartuz, sormenez eta arrazoibide kritikoz ebazteko gai izango da.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

01 Atala. Terminología eta erreferentzia sistemak

02 Atala. Sistema muskuloeskeletikoa

03 Atala. Errai-sistemak

04 Atala. Nerbio sistema

05 Atala. Zentzumen-sistemak



MetodologiaToggle Navigation

Lan-metodologiari dagokionez, 3 irakaskuntza-estrategia bereizten dira, ikasleen lan autonomoarekin batera osagarriak direnak:



Eskola magistralak: irakasgaiaren eduki teorikoak garatzeko saio teorikoak, irakasleak ikasgelan ezagutzak transmitituz. Euskarri gisa, marrazkiak, proiektatutako aurkezpenak eta eskemak erabiltzen dira.



Ikasgelako praktikak: kontzeptu teoriko-praktikoekin lotutako problemak eta ikasketa-kasuak ebazteko azalpena. Ikasgelako praktiketan erabilitako metodologian, kontzeptu teorikoak kasu praktikoei aplikatuko zaizkie (ariketak, problemak edo ikasketa-kasuak), eta ikasgelan bertan eta ikasgelatik kanpoko orduetan ebatziko dira.



Laborategiko praktikak: kontzeptu teoriko edo praktikoei buruzko esperimentazioa, laborategiko ekipamenduaren bidez. Saio praktikoak horretarako prestatutako praktika-gelan ematen dira. Praktika horietan, ikasleek askotariko materiala dute eskuragarri, marrazkiak, irudiak, bideoak eta 3 dimentsioetako ereduak barne. Ikasleek material hori erabiliko dute emango zaizkien gidoietan oinarrituta, egiturak ezagutu eta deskribatu ahal izateko. Talde txikiak ahalbidetzen dituen metodologia honetan, irakasleak gidari gisa jardungo du proposatutako praktikak eta garapenak ebazteko eta aztertzeko prozesuan.









Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 20
    • Test motatako proba (%): 40
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazioari dagokionez, ikasleek ebaluazio jarraitua zein azken ebaluazioaren sistema egiteko eskubidea dute.

Ebaluazio jarraituaren sistema bat erabiliko da ikasle bakoitzak prestakuntza-aldian izan duen aurrerapena baloratzeko, eta, horrez gain, azken proba bat egingo da azterketen deialdirako ezarritako data ofizialean. Ebaluazio jarraituaren sistemak eta tresnak, proba edo jarduera bakoitzak irakasgaiaren kalifikazioan duen haztapena, bai eta haren nahitaezkotasuna edo irakasgaia gainditzeko gutxieneko nota lortzeko beharra ere, Irakaskuntza Gida honetan zehaztutakoak dira.



Ikasleek ebaluazio jarraituari uko egin ahal izango diote eta amaierako ebaluazio-sistemaren bidez soilik ebaluatu ahal izango dira. Horretarako, idatziz eskatu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei, 9 asteko epean, lauhilekoaren hasieratik zenbatzen hasita.

Ikasleek deialdiari uko egin ahal izango diote. Azken ebaluazioa edo ebaluazio jarraitua izan, azken ebaluazioko probetara ez aurkezteak dagokion deialdiari uko egitea ekarriko du, aurkeztu gabekotzat kalifikazioarekin.

Ebaluazio jarraituan kontutan hartuko dira praktikak (%20) eta talde-lanak (%20).

Azken proba (%60) proba teoriko-praktiko bat izango da, test moduko zati bat (% 40) eta garatu beharreko idatzizko proba bat (% 20) izango dituena.

Proba teoriko-praktikoa gainditzea ezinbestekoa da irakasgaia gainditzeko eta ebaluazio jarraituan lortutako ehunekoak batu ahal izateko. Gutxieneko notaren irizpidea betetzen ez bada, proba teoriko-praktikoaren emaitza automatikoki bihurtzen da aktaren behin betiko kalifikazioa.





Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Oro har, ohiko deialdirako irizpide berdinak erabiliko dira.

Ezohiko deialdiko ebaluazioa azken ebaluazio-sistemaren bidez baino ez da egingo. Ebaluazio jarraituaren emaitzak positiboak izan badira, ezohiko deialdirako gorde ahal izango dira, eta emaitza negatiboak izan badira, ezohiko proban kalifikazioaren % 100 lortu ahal izango dute ikasleek.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Laborategiko saio praktikoetara joateko derrigorrezkoa da bata zuria janztea.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

1- Drake RL, et al (2020). Gray, Anatomía para estudiantes. (4ª ed.) Ed. Elsevier, Madrid.

2- Feneis H, Dauber W (2006). Nomenclatura anatómica ilustrada. 5ª edición. Ed. Masson, Barcelona.

3- Schünke M. et al (2015). Prometheus. Texto y Atlas de Anatomía. Obra completa (3 vols.) 3ªedición. Ed. Panamericana, Madrid.

4- Netter FH (2019). Atlas de Anatomía Humana. 7ª edición. Ed. Elsevier, Barcelona.

5- Paulsen F., Waschke J. (2012). Atlas de Anatomía Humana, de Sobotta. Obra completa (3 vols.). 23ª edición. Ed. Elsevier, Madrid.

6- Sadler TW (2019). Langman: Embriología Médica. 14ª edición. Ed. Lippincott Williams and Wilkins. Wolters Klumer Health.

Gehiago sakontzeko bibliografia

1- Platzer W et al. (tomo I), Frisch-Kühnel (tomo II), Kahle-Frotscher (tomo III) (2018) Atlas de Anatomía con Correlación Clínica. Obra completa (3 vols.). 11ª edición. Ed. Panamericana, Madrid.
2- Pró EA (2014). Anatomía Clínica. 2ª edición. Editorial médica Panamericana
3- Gerard E. Miller (2006). Artificial Organs. SYNTHESIS LECTURES ON BIOMEDICAL ENGINEERING (Lecture #4). Morgan & Claypool. USA.
4- Gerard E. Miller (2006). Sensory Organ Replacement and Repair. SYNTHESIS LECTURES ON BIOMEDICAL ENGINEERING (Lecture #3). Morgan & Claypool. USA.
5- Joseph D. Bronzino (2000). The Biomedical Engineering HandBook. 2º edición. Boca Ratón: CRC Press LLC.
6- Rouvière H, Delmas A (2005). Anatomía Humana descriptiva, topográfica y funcional. Obra completa (3 vols.). 11ª edición. Ed. Masson, Barcelona.

Aldizkariak

Acta Anatomica, https://www.karger.com/Journal/Index
Clinical Anatomy, https://onlinelibrary.wiley.com/journal/10982353
Journal of Anatomy, https://onlinelibrary.wiley.com/journal/14697580

Web helbideak

Anatomy on the Internet, http://www.meddean.luc.edu/lumen/MedEd/GrossAnatomy/anatomy.htm
Digital Anatomist Interactive Atlases, http://da.si.washington.edu/da.html

TaldeakToggle Navigation

61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-22

11:00-13:00 (1)

23-23

11:00-12:00 (2)

24-24

10:00-13:00 (3)

25-25

11:00-13:00 (4)

26-26

11:00-12:00 (5)

27-29

11:00-13:00 (6)

31-31

11:00-14:00 (7)

32-32

11:00-13:00 (8)

33-33

11:00-13:00 (9)

34-34

11:00-13:00 (10)

35-35

09:00-11:00 (11)

Irakasleak

61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

10:00-11:00 (1)

23-23

12:00-13:00 (2)

24-24

13:00-14:00 (3)

27-27

10:00-11:00 (4)

28-28

13:00-15:00 (5)

31-31

09:00-11:00 (6)

33-33

09:00-11:00 (7)

34-34

13:00-15:00 (8)

35-35

11:00-14:00 (9)

Irakasleak

61 Laborategiko p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
22-23

09:00-11:00 (1)

24-24

09:00-10:00 (2)

25-26

09:00-11:00 (3)

28-28

09:00-11:00 (4)

32-32

09:00-11:00 (5)

34-34

09:00-11:00 (6)

Irakasleak