XSLaren edukia

Horma Gaineko Pinturen Zaharberritzea26933

Ikastegia
Arte Ederren Fakultatea
Titulazioa
Kultura Ondareen Kontserbazio eta Zaharberritzeari buruzko Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
26933

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Mintegia1522.5
Tailerra4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Deskribapena.



Irakasgai hau espainiera bakarrik ematen da.



"Horma-euskarriaren gaineko obra piktorikoa zaharberritzea" aukerako irakasgaia da, 4. mailako bigarren lauhilekoan ematen dena, eta horma-euskarriaren gaineko obra piktorikoak osatzen dituzten materialen ezagutzan, horien aldaketan eta dagozkien kontserbazio-tekniketan sakontzea da.



Ikastaroa ezagutza teorikoak eta praktikoak artikulatuz antolatzen da, azken hauek garrantzi handia dutelarik. Hainbat euskarriri buruzko pintura-lanen kontserbazioaren oinarrietan ("horma-pintura kontserbatzeko materialak eta teknikak", 3. mailan) eta hainbat euskarriren gaineko pintura-lanen zaharberritzean ("horma-pintura zaharberritzea", 4. mailan) eskuratutako ezagutzetatik abiatzen da irakasgaia.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Eskumenak.

Gaitasun espezifikoak:

1 e Horma-materialen ezagutzan sakontzea, arkitektura-euskarriari dagokionez.

2 e zk. Aurretik egindako derrigorrezko bi ikasgaietan ikasitako kontserbazio- eta/edo zaharberritze-tratamendu batzuetan sakontzea.

6 e Zk. Ahal den guztietan, benetako horma-obrak kontserbatzeko eta/edo zaharberritzeko praktikak egitea.



Zeharkako gaitasunak:

1 t zk. Kultura-ondasunak kontserbatzeko eta zaharberritzeko printzipioak ulertzea, obrari eta erabili beharreko materialen ezaugarriei dagokienez.

2 t zk. Kultura-ondasunen aldaketak eta horien narriadura-kausak ezagutzea eta identifikatzea, haien kontserbazio-egoera ebaluatu eta eskatutako tratamendu mota zehaztu ahal izateko.



3 t zk. Kontserbazio-tratamenduak ebaluatzeko gaitasun kritikoa eskuratzea, ahalik eta eraginkortasun handiena lortzeko ahalik eta esku-hartze txikienarekin.



4 t zk. Hainbat kultura-ondasuni buruzko kontserbazio- eta zaharberritze-tratamenduak egiteko trebetasunak eta abileziak eskuratzea







Lantzen diren ikastaroko gaitasunak:

1 C. Kultura-ondasunak kontserbatzeko prozesuak eta prozedurak ezagutzea eta aplikatzea, indarrean dauden irizpide eta politiken arabera. Kultura-ondasunaren kontserbazio materialarekin eta kontzeptualarekin lotutako materialak, teknologiak eta baliabideak erabiliz.

2 C. Kultura-ondasunen degradazio-prozesuak ezagutzea eta narriaduraren kausak identifikatzea, kontserbazio-baldintza egokiak ezartzeko.



Ikaskuntzaren emaitzak (ikasleak gai izango dira:

1 R Horma-euskarria kontserbatzeko eta leheneratzeko teknika eta prozedura desberdinen erabilera ezagutzea.

2. R. Horma-euskarriari lotutako esku hartzeko teknikak eta prozedurak aplikatzea.

3. R Esku-hartze irizpideak, metodologia, tratamenduak eta kontserbaziorako eta zaharberritzerako materialak aplikatzea.

4 R Autonomiaz eta taldean lan egitea ekimena eta erabakiak hartzeko gaitasuna garatzeko, banaka nahiz lantaldeetan.

5 R Ezagutza teorikoak ezagutza praktikoekin artikulatzea.

6. R. Kultura-ondasunei eta kontserbazio- eta zaharberritze-prozesuei buruzko informazioa lortzea, aurkeztea eta zabaltzea.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Edukiak.

Teoria.

1 urmaelak berriro integratzea: morteroa eta film piktorikoa. Sakontzea.

1.1. Morteroa.

1.2. Film piktorikoa.

1.3. Aplikazio-irizpideak.

1.4. Babesa.



2 horma-pintura erauztea. Sakontzea.

2.1. Erauzteko arrazoiak.

2.2. Abiarazteko prozedurak eta jarduteko modua.

2.3. Erauzi ondoren, atzealdearen tratamendua.

2.4. Euskarri berri baterako atxikipena.

2.5. Erauzteko oihalak kentzea.

2.6. Pintura zatikatuak berregitea.

Praktika.

Talde-lan praktikoak.



- Obra errealaren gaineko praktikak (ahal den guztietan eta kasu bakoitzaren berariazko baldintzatzaileekin).



- Finkatzeko tratamenduak.

O Mortero.

O Pintura-filma.



- Garbiketa-tratamenduak.

O Kostrak eta zementuzko betegarriak.

O Morteroen gaineko kalatuak, agregakin desberdinekin.

O Hainbat zikinkeria-biltegi.



- Morteroa berriz integratzeko tratamenduak.

O Sakoneran (hormaraino).

Edo sakonera ertainean (intonakoa bakarrik).

O Azaleko harramazkak.

O Pikatu sakabanatuak.

O Ertzak biltzea.



- Film piktorikoa berriz integratzeko tratamenduak.

O Azaleko higadurak.

O aintzira txikiak.

O Pikatu sakabanatuak.

O aintzira handiak.



- Metodo desberdinekin abiaraztea (eta, ondorioz, tratamenduak).

Edo Strappo.

Edo Stacco.



- Horma-pintura zatikatuak berregitea.



- Horma-irudia praktikatzeari buruzko laburpen-txostena prestatzea.

MetodologiaToggle Navigation

Metodologia.

Irakasgai honetako irakaskuntza-ikaskuntza prozesuak saioetan egituratzen dira. Saio horietan, aldez aurretik eskuratutako ezagutza teorikoetatik abiatuta, dagozkien praktikak egiten dira, eta horiek garrantzi berezia dute.



Eskoletara joatea nahitaezkoa da. % 85etik beherako asistentziak ikastaroa gainditzeko aparteko ataza bat egitea ekarriko du.



Klase teorikoak irudiak aurkeztuz eta eztabaidatuz eta metodologia aktiboak aplikatuz oinarrituko dira. Gainera, material osagarriak izango dira e-gela plataforman eta ikus-entzunezkoak, bibliografia eta kontsultarako web orri espezifikoak.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 70

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Zereginen zerrenda.

T.1. talde-lan teorikoak eta praktikoak:

- Obra errealari buruzko praktikak egitea (ahal den guztietan eta kasu bakoitzaren baldintza espezifikoekin).

- Kontserbatzeko eta lehengoratzeko esperimentazio-praktikak

- Dagokion laburpen-txostena egitea.



T.2. banakako lan teorikoa:

- Amaierako azterketa.



Ohiko deialdia.

Ebaluazio-irizpideak.



Zereginak zuzentzean, honako ebaluazio-irizpide hauek aplikatuko dira:

Zeregin teoriko-praktikoak taldean (praktika).

- Jarduera ezarritako epean osatu eta entregatu da.

- Erantzunak argiak eta koherenteak dira, eta ondo argudiatuta daude.

- Materialak eta tresnak behar bezala erabili dira.

- Jarduera behar bezala aurkeztu da, ekitaldian planteatutako eskakizunak betez.

- Hizkuntza eta terminologia espezifikoa behar bezala erabili dira.

- Jarduera formatu egokian eta mekanografiatuta aurkeztu da.

- Atazak informazio-iturriak eta -baliabideak kontsultatzea eskatzen badu, horiek behar bezala aipatzen dira.

- Koordinazio ona izan da.



Banakako zeregin teorikoak (azterketa).

- Erantzunak koherenteak dira, eta ondo egituratuta eta argudiatuta daude.

- Erabilitako terminologia zuzena da.

- Adierazpidea argia da.



Deialdiari uko egitea.

Deialdiari uko egiteko, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diote uko egitea irakasgaiaren irakasle arduradunari, gutxienez, irakasgaiaren azterketa-data ofiziala baino hilabete lehenago.



Ebaluazio-sistemari uko egitea.

Ikasleek amaierako ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango dute. Horretarako, idatziz aurkeztu beharko du ebaluazio jarraituko sistemari uko egiten diola, eta bederatzi asteko epea izango du horretarako, lauhilekoaren edo ikastaroaren hasieratik zenbatzen hasita.









Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdia.

Ikasgaiaren ikaskuntzaren emaitza guztiak ebaluatu ahal izateko, idatzizko probaz gain ( % 30), ikasleek proposatutako lan praktikoak gainditu dituztela adierazten duten ebidentziak aurkeztu beharko dituzte deialdi horretan (%70).



Idatzizko probak ikasgaian emandako eta landutako eduki guztiak ebaluatuko ditu.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Nahitaez erabili beharreko materialak.
E-gela plataforman jarritako material osagarriak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

MORA, Paolo y Laura, PHILIPPOT, Paul. (2003)

La conservación de las pinturas murales.

Universidad externado de Colombia.



VENEGAS GARCÍA, Carlos, BARRAINKUA LEGIDO, Ane. (2021)

Conservación y restauración de pintura mural.

Editorial Síntesis.

Gehiago sakontzeko bibliografia

FERNANDEZ PARDO, Francisco. (2014)
Dispersión y destrucción del Patrimonio artístico Español. Vol. VI
Editado por el autor.

VV.AA. (2010) El esplendor del románico. Fundación Mapfre

VV.AA. (2007) Restauración de pintura mural. Iglesia de los Santos Juanes de Valencia. Universidad Politécnica de Valencia

Aldizkariak

Akobe. Restauración y conservación de bienes culturales.
Zutabe. Diputación Foral de Álava.
Periodicidad anual. Desde el año 1999 hasta el 2011 hay edición impresa en papel y digital. Desde el año 2012 la edición únicamente es digital.

Versión electrónica disponible en:
www.catedralvitoria.com Entrando en la Mediateca o por Difusión a Publicaciones: Revista Akobe.


PH Boletín del Instituto Andaluz del Patrimonio Histórico.
Conserjería de Cultura. Junta de Andalucía.
Periodicidad trimestral. Publicación existente entre los años 1992 y 2012
Versión electrónica disponible en:
http://www.juntadeandalucia.es/cultura/iaph

Intervención: revista internacional de conservación, restauración y museología.
Puede consultarse la revista a través de la web de la escuela nacional de conservación, restauración y museografía (ENCRYM) del Instituto nacional de antropología e historia (INAH) de Méjico. Es una revista semestral. www.encrym.edu.mx (Referencia tomada de la revista PH: Boletín del IAPH, nº 80, nov. 2011, Pág. 129).

Studies in Conservation. The Journal of the International Institute for Conservation. London.

Web helbideak

www.opificio.arti.beniculturali.it
www.patrimonionacional.es
www.icom.org
www.museodelprado.es
www.museoreinasofia.mcu.es
www.march.es

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALBERDI EGUES, KATRIN
  • BACETA GOBANTES, FERNANDO
  • LARRAÑAGA ODRIOZOLA, JOSE LUIS

TaldeakToggle Navigation

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-32

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-21 09:00
  • Ekain : 2024-06-11 09:00

Ikasgela(k)

  • 0AB2 Taller de Restauración Mural - . (1)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-32

09:00-11:00 (1)

11:00-12:00 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-21 09:00
  • Ekain : 2024-06-11 09:00

Ikasgela(k)

  • 0AA11 - . (1)
  • 0AB2 Taller de Restauración Mural - . (2)