XSLaren edukia

Software Ingeniaritza

Ikastegia
Bilboko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Kudeaketaren eta Informazio Sistemen Informatikaren Ingeniaritzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3045
Ordenagailuko p.3045

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Heziketa komunaren gaitasunak, informatika darrean:



* M02CM07 : Arazo jakin bat ebazteko egokienak diren datu-egiturak eta datu-motak ezagutzeko,

diseinatzeko eta eraginkorki erabiltzeko gaitasuna.



* M02CM08 : Aplikazio informatiko sendoak, seguruak eta eraginkorrak diseinatzeko, analizatzeko,

egiteko eta mantentzeko gaitasuna, egokienak diren paradigma eta programazio-lengoaiak

erabiliz.



* M02CM016 : Software-ingeniaritzaren oinarriak, metodologiak eta bizitza-zikloak ezagutzea eta

aplikatzea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

GU1: Software Ingeniaritzara Sarrera

- Software-aren motibazioa, bere bizi-zikloa eta metodologia arinak

- Erlazionatutako helburuak,, ezaugarriak eta programazio teknologiak

GU2: UML artefaktuen espezifikazioa

- UML-n definitzen diren hainbat artefaktuen azterketa eta erabilpena

GU3: Maila ezberdinetako software arkitekturak: Aurkezpena, Negozio-logika eta Datuak.

- Software Sistema bat osatzen dituen geruza ezberdinen diseinua.

GU4: Objektuetara bideratutako diseinu eta programazioa

- Funtzionalitatearen diseinua

GU5: Produktu jakin baten inplementazioa

- Software sistema baten inplementazioa egungo lengoaia eta tresna multzoa erabiliz

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaia nagusiki praktikoa denez, PRESENTZIAZKO ESKOLAK (M) ondoren klase praktikoetan beharrezkoak diren kontzeptu teorikoak azaltzeko eta ikasleek planteatzen dituzten zalantzak ebazteko erabiliko dira. Era berean, bereganatutako kontzeptuak ariketen bitartez indartuko dira, bai banaka, bai talde txikitan.

ORDENAGAILUKO PRAKTIKETAN (GO), presentziako eskoletan landutako gaien inguruko ariketak egiteko eta proiektuetan oinarritutako ikaskuntza aktiboa aplikatzeko erabiliko dira. Lauhilabetearen hasieran irakasgaiaren edukiak era errealista batetan biltzen dituen proiektu baten enuntziatua banatuko da. Proiektu hau 2-4 pertsonako taldetan garatuko da, SCRUM metodologia arina aplikatuz. Metodologia honek proiektuaren garapena era inkremental batetan garatzea planteatzen du, segidako iterazioekin, non iterazio bakoitzaren emaitza aurreko iterazioari funtzionalitate berri bat gehitzen dion produktu partzial bat den. Iterazio bakoitzak, gainera, bere dokumentazioa egitea eskatzen du.



INFORMAZIO GEHIAGO:

- Software Ingeniaritzaren irakasgaiko UPV/EHU-ko eGela.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ohiko deialdia ebaluzaio jarraituaren bidez edo ebaluzaio finalaren bidez egin ahal izango da. Defektuz EBALUAZIO JARRAITUA sistema ezarriko da eta ebaluazio finalaren bidez ebaluatuak izan nahi duten ikasleek uko egin beharko diote ebaluzio jarraituari.



EBALUAZIO JARRAITUA



Defektuz, ikasleek uko egin ezean, ebaluazio jarraituaren bidez ebaluatuko da irakasgaia.



Irakasgaiaren azken nota azterketetan lortutako noten bidez eta taldeka garatutako proiektuaren notaren bidez kalkulatzen da. Azken nota pisu hauekin kalkulatzen da:

- % 40 proiektuko entregetan oinarrituta (3 entregagarri). Lehenengo entregan gutxiengoak (MVC aplikatzea eta eskatutako funtzionalitateak inplementatzea) betetzen ez ez dituzten taldeek proiektua suspendituko dute, eta proiektuaren azterketa egin beharko dute azterketa finalean. Lehenengo bi entregetan elkarrizketak izango dira, eta talde kide ororen partehartzea eta presentzia derrigorezkoa izango da. Hala bete ezean, irakaslean penalizazioa aplikatuko dio proiektuaren notan elkarrizketan parte hartu edota agertu ez den ikasleari.

- % 60 azterketa desberdinak eginez, 2 azterketa.



Ebaluazio honetan ikasleak bi azterketa egingo ditu lauhilekoan zehar. Praktikako nota kontutan hartu ahal izateko, ikasleak 10 puntutik gutxienez 4 puntu lortu beharko ditu azterketa bakoitzean, eta azken horien batazbestekoa 5 puntu. Bestela, lortutako nota azterketen batez bestekoa izango da (eta ez da inoiz 4 puntu baino handiagoa izango 10 puntutik).



Ebaluazio jarraian garatutako proiektuan gutxienez 5 atera behar da.



EBALUAZIO FINALA



Ikasleak ebaluazio jarraituari uko egin diezaioke ebaluazio finala egiteko. Uko egitea idatziz aurkeztuko dio irakasleari Ikasleen Ebaluazioarako Arautegiko 18. artikuluan ezarritako epeen barruan. Epe horretatik aurrera ezingo zaio uko egin ebaluazio jarraituari.



Ebaluazio jarraituari uko egin dioten ikasleek irakasgaiaren % 100 balio duen azterketa bakarra egingo dute. Bertan irakasgaian landutako alderdi guztiak ebaluatuko dira (proiektuan landutako gaitasunak barne).



Bi blokeetan (teorikoan eta praktikoan) gutxienez 5 atera behar da.



IDAZKETA: Bai ebaluazio jarraitua sistemako entregagaiak eta baita edozein sistemako azterketak zuzen eta argi idatzita egon beharko dira. Hala, hirugarren akats ortografiko larria antzematen den momentuan zuzentzeari utziko zaio eta nota ordurarte zuzendutakoan lortutakoa izango da.



UKO EGITEA: Ikasleak ebaluazio jarraiari uko egin badio eta azterketa ofizialera aurkezten ez bada orduan "EZ AURKEZTUA" jarriko zaio.



KOPIA KASUAK: Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 11.3 artikulua ezarriko da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiaren apunteak

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Software Ingenieritzari buruzko oinarrizko liburua:

Ingeniería del Software. Un enfoque práctico.

Roger S. Pressman. MacGraw-Hill, 2001. 5ª Edición.

UML eta software garapenaren prozesu bateratuari buruzko liburuak:

Ingeniería El Proceso Unificado de Desarrollo de Software.

Jacobson, Booch, Rumbaugh. Addison Wesley, 1999

Objektuetara bideratzeari buruzko luburua:

Construcción de Software Orientado a Objetos.

Bertrand Meyer. Prentice-Hall. 1998.



Diseinu Patroiei buruzko liburua:

Head First Design Patterns. Eric Freeman, Elisabeth Freeman, Kathy Sierra, Bert Bates, 2008



Java 8-ri buruzko liburua:



Java 8 in Action: Lambdas, Streams, and functional-style programming. Raoul Gabriel Urma, 2014

Gehiago sakontzeko bibliografia

Construcción de Software Orientado a Objetos. Bertrand Meyer. Prentice-Hall. 1998.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BARRENA MADINABEITIA, ANDER
  • GOIKOETXEA SALUTREGI, JOSU
  • LOPEZ CUADRADO, JAVIER

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-24

15:00-17:00

25-29

15:00-17:00

31-35

15:00-17:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P5I 9A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P5I 9A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P5I 9A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA

16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

17:00-19:00

21-21

17:00-19:00

22-22

17:00-19:00

23-23

17:00-19:00

24-24

17:00-19:00

25-29

17:00-19:00

31-35

17:00-19:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P6I 7L - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P6I 7L - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P6I 7L - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P6I 7L - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P6I 7L - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P6I 7L - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P6I 7L - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA

16 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-24

17:00-19:00

25-29

17:00-19:00

31-35

17:00-19:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P7I 7L - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P7I 6I - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P7I 6I - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA

16 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-24

19:00-21:00

25-29

19:00-21:00

31-35

19:00-21:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P6I 7L - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P6I 7L - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P6I 7L - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-29

15:00-17:00

31-35

15:00-17:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P3I 9A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P3I 9A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA

46 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-29

17:00-19:00

31-35

17:00-19:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P7I 7L - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P7I 7L - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA

46 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-29

17:00-19:00

31-35

17:00-19:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P6I 7L - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA
  • P6I 7L - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA