XSLaren edukia

Kultura Arteko Hezkuntzarako Baliabideak eta Estrategia Didaktikoak25890

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25890

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasgai honetan kulturartekotasun hezkuntza eta honi loturiko Garapen Iraunkorrerako Helburuak bultzatzen laguntzeko irakasle trebatua, arduratsua eta erreflexiboa izaten ikasteko hainbat baliabide eta estrategia didaktiko landu eta aztertuko dira. Horretarako, norbanakoen bizipen eta esperientzia praktikoak bultzatuko dira metodologia-aktiboetan oinarrituriko baliabide eta estrategia desberdin batzuk aurrera eramanez eta hauen inguruko hausnarketa eginez.



Ikasgai honetan lantalde kooperatiboetan lan egiten da bi proiektu mamitsu aurrera eramanez (bata ikasgelan metodologia parte-hartzaileak garatzeko kulturartekotassunerantz, eta bestea eskola-komunitatean kulturartekotasun begirada zabaltzen laguntzeko proiektu bat diseinatzeko), eta gainera, ikasturte osoan zehar, banakako zein taldeko ikasketa-erreflexiboa lantzen da. Hori guztia honako helburu hauekin:



- Haur eta lehen hezkuntzako irakasle gisa, kulturartekotasuna bultzatzeko metodologia eta esperientzia berritzaile eta eraginkorrak ezagutzea, aplikatzea eta erabiltzen trebatzea.



- Eskolan kulturartekotasunerako proposamen eta irtenbide zehatzak bilatzeko proiektuak planifikatzen eta diseinatzen ikastea, proiektuaren esparru logikoan sakonduz eta 2030 Agenda eta Garapen Jasangarrirako Helburuak kontuan hartuz.



- Pentsamendu kritikoa eta argudio-gaitasunak garatzea, kulturartekotasunaren ikuspegitik erabaki arduratsuak hartzen laguntzeko eta arazoei irtenbideak bilatzen ikasteko.



Guzti honek ondoren deskribatzen diren gaitasun eta eduki teoriko praktikoak gauzatzen laguntzen du.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

1. Haur eta lehen hezkuntzako kultura artekotasuna bultzatzeko esperientzia berritzaileak ezagutzea eta aplikatzea.

2. Kultura arteko proiektu hezitzaileak garatzea eta ebaluatzea, baliabide eta metodologia didaktiko egokiak erabilita, ikasle guztiek ahalik eta gaitasun gehien lortzeko.

3. Bakarkako lana, lankidetza, diziplina, konstantzia, eta pentsatzeko gaitasuna sustatzea, batak bestearen lana aitortzeko, pertsonen garapen emozionala eta integrala sustatuz.

4. Ikasleen parte-hartze aktiboa eta arduratsua sustatzea, eta baita ere ikasgelako eta ikasgelatik kanpoko bizikidetza; arazoek eta gatazkak lankidetzan konpontzea lagunduz.

5. Pentsaera kritikoa eta argumentatatzeko gaitasunak garatzea, kultura artekotasunaren ikuspuntutik erabaki arduratsuak hartzen laguntzeko eta arazoei konponbideak bilatzen ikasteko.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. GAIA- Kultura arteko hezkuntzaren esperientzia berritzaileak.

2. GAIA- Curriculumaren edukiak, kultura arteko ikuspuntutik hezkuntza inklusiboari begira.

3. GAIA- Lan estrategiak eta kultura arteko gizarteratzea eta errespetua sustatzen duten jarrerak.

4. GAIA- Hezkuntza-baliabideak eta hezkuntza-materialak kultura arteko hezkuntzarako.

5. GAIA- Familien eta gizarte ordezkarien bitartez gizarteratzea.

6. GAIA- Bizikidetza eta parte hartzea, ikasgelan eta ikasgelatik kanpo.





MetodologiaToggle Navigation

Ikasgai honetan zehar, irakaskuntza-metodologia aktiboak erabiltzen dira.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
    • Banakako lanak (%): 10
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 60

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

1. Etengabeko ebaluazioa.



2. Azken ebaluazioa. Idatzizko proba bat eta ahozko defentsa bat osatuko dute azken ebaluazioa.



Ebaluazio araudi berriaren (https://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia) arabera, ikasle guztiek eskubidea dute euren kalifikazioa lortzeko ebaluazio jarraitua edo mistoaren bidez. Ikasleak eskubide horri uko egin nahi badio eta amaierako ebaluazioaren bidez ebaluatua izan, idatziz eskatu beharko dio dagokion irakasleari dagokion epearen barruan.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Azken ebaluazioa: idatzizko proba presentzial bat eta ahozko defentsa bat izango ditu.



BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ALVAREZ CASTILLO, Jose Luis.; BATANAZ ESCUDERO, Luis. (2007) Educación Intercultural e Inmigración. De la teoría a la práctica. Madrid, Biblioteca Nueva



ANTOLINEZ DOMINGUEZ, Inmaculada (2011) Contextualización del significado de la educación intercultural a través de una mirada comparativa: Estados Unidos, Europa y América Latina. Papeles del CEIC, no 73.



DÍEZ, Luis (Coord) (2012) Aprendiendo a ser Iguales. Manual de Educación Intercultural Barcelona, CeiMigra. Hemendik berrezkuratua: https://www.fundacionbancaja.es/archivos/publicaciones/MANUAL_EDUCACION_af_2.pdf



GASTEIZEKO UDALA (2015). Migrazioak eta terminoen zehaztasuna: Migrazioen inguruko kontzeptuak hobeto erabiltzen laguntzeko gogoetak. https://www.vitoria-gasteiz.org/docs/wb021/contenidosEstaticos/adjuntos/eu/41/42/64142.pdf



Intersekzionalitateari buruzko bibliografia eta internetgrafia:



RODRÍGUEZ, E., ITURMENDI Vicente, A. (2013). Igualdad de género e InterculturalIdad: Enfoques y estrategias para avanzar en el debate. “Atando cabos, Deshaciendo nudos”, Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo (PNUD). p 47. Recuperado de iknowpolitics.org/sites/default/files/atando_cabos_may30.pdf



Kimberlé Crenshaw (2016). La urgencia de la intersekcionalidad. TEDWomen 2016 https://www.ted.com/talks/kimberle_crenshaw_the_urgency_of_intersectionality?language=es



Klasean erabiliko diren baliabide eta metodologia didaktikoen inguruko bibliografia



- Brown, J., and D. Isaacs. 2005. The World Café: shaping our futures through conversations that matter. Berrett-Koehler, San Francisco, California, USA.



- Collazo Expósito, L. M., Geli de Ciurana, A. M. (2017). Avanzar en la educación para la sostenibilidad. Combinación de metodologías para trabajar el pensamiento crítico y autónomo, la reflexión y la capacidad de transformación del sistema. Revista Iberoamericana de Educación (RIE), 73: 131-154.



- Eusko Jaurlaritza 2009. Garapenerako lankidetza-proiektu eraldatzaileak egiteko eskuliburua. Gaitasunen indartzearen, partaidetzaren, genero-ekitatearen, eskubide-ikuspegiaren eta iraunkortasun ekologikoaren bitartez. http://centroderecursos.alboan.org/ebooks/0000/1298/8-LOP-MAN__eu_.pdf



- Jara, O. (1994). La Concepción Metodológica Dialéctica, los Métodos y las Técnicas Participativas en la Educación Popula. San José, Costa Rica: Editorial Alforja.



- Morales Bueno, P., Landa Fitzgerald, V. (2004). Aprendizaje Basado en Problemas. Theoria, 13: 145-157.



- Pinazo-Hernandis, S., Agulló, C., Cantó, J., Moreno, S., Torró, I., Torró, J. (2016). Compartiendo visiones sobre la educación. Un proyecto intergeneracional con séniors de la Universitat dels Majors y estudiantes de Magisterio. Educar, vol. 52/2 337-357



- Sanchez Fontalvo, I. V. (2008). Educación para una ciudadanía democrática e intercultural en Colombia. Revista Iberoamericana de Educación, 43 (3), 12p.



- Servicio de Innovación Educativa (2008). El Método del Caso. Universidad Politécnica de Madrid.



- Servicio de Innovación Educativa (2008). Aprendizaje Basado en Proyectos. Universidad Politécnica de Madrid.



- Varela-Losada, M., Pérez-Rodríguez, U., Álvarez-Lires, F. J., Álvarez-Lires, M.M. (2014). Desarrollo de Competencias Docentes a partir de Metodologías Participativas Aplicadas a la Educación Ambiental. Formación Universitaria, 7(6), 27-36.



Web helbideak

Interneten eskuragarri dauden kulturartekotasunerako baliabide didaktikoak:

- Dinámicas de interculturalidad y convivencia: http://www.cuadernointercultural.com/dinamicas-y-juegos/interculturalida/

- Jolas eta ekin (euskara eta gaztelaniaz eskuragarri dituzte kulturartekotasuna lantzeko baliabide didaktikoak): http://www.jolasetaekin.org/es-blog&nodo_Id=477&rel2=blog

- Kulturartekotasunerako Zabalketa elkarteak sortutako material didaktikoak (euskera, gaztelania eta ingelesez eskuragarri): http://zabalketa.org/educacion-primaria-5-y-6/interculturalidad/ (Kasu honetan baduzue bai ikasleentzako gida, bai irakasleentzko gida).

- Juegos para la educación intercultural.Abril 2006: https://recursosdidactics.files.wordpress.com/2007/10/integracion-exclusion-rechazo-prejuicios.pdf


TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

10:00-12:00 (1)

2-5

10:00-12:00 (2)

6-10

10:00-12:00 (3)

11-12

10:00-12:00 (4)

13-14

10:00-12:00 (5)

15-15

10:00-12:00 (6)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-18 10:00
  • Maiatz : 2024-05-29 10:00

Ikasgela(k)

  • eAULA DE IDIOMAS - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • eAULA DE IDIOMAS - IRAKASLEEN U. E. (2)
  • eAULA DE IDIOMAS - IRAKASLEEN U. E. (3)
  • eAULA DE IDIOMAS - IRAKASLEEN U. E. (4)
  • eAULA DE IDIOMAS - IRAKASLEEN U. E. (5)
  • eAULA DE IDIOMAS - IRAKASLEEN U. E. (6)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

10:00-12:00 (1)

2-5

10:00-12:00 (2)

6-10

10:00-12:00 (3)

11-12

10:00-12:00 (4)

13-14

10:00-12:00 (5)

15-15

10:00-12:00 (6)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-18 10:00
  • Maiatz : 2024-05-29 10:00

Ikasgela(k)

  • eAULA DE IDIOMAS - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • eAULA DE IDIOMAS - IRAKASLEEN U. E. (2)
  • eAULA DE IDIOMAS - IRAKASLEEN U. E. (3)
  • eAULA DE IDIOMAS - IRAKASLEEN U. E. (4)
  • eAULA DE IDIOMAS - IRAKASLEEN U. E. (5)
  • eAULA DE IDIOMAS - IRAKASLEEN U. E. (6)