Zerbitzuen Kudeaketa eta Kalitatea26452
- Ikastegia
- Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea
- Titulazioa
- Erizaintzako Gradua
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 26452
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Zainketek administrazio prozesuaren etapan oinarritzen dira.Kalitatzeko zainketak ezin dira eman administrazio prozesu on bat eduki ezean. Administrazio prozesua erizaintzan baliabideen kudeaketearekin erlazionatzen dira. Osaun plan egoki batek edota osasun zainketa batek aurretiazko lana dakar. Lan hau administrazio prozesuan oinarritzen da, non dauzkagun baliabideak gizartearen behar izanetara bideratzen diren.
Landuz lortzen dena: Administraizo prozesuaren egitura ulertzea. horretarako osasun sistema ezberdinak aztertuko dira. Gaur egungo osasun sistemen analisi kritikoa egiteko, hobetu daitekeena aztertuz. Honekin bat kudeaketak osasun plangintzan duen esana aztertuko da, kalitatezko asistentzia bat izateko kudeaketa garrantzitsua dela ikusiz.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Landu beharreko konpetentziak:
ZEHARKAKO KONPETENTZIA: Taldean lan egitea
Talde laneko gaitasunak helburu komunak lortzeko jarrera pertsonal bat eta besteekiko lankidetza bat eskatzen du, non informazioa trukatzen, erantzukizunak hartzen, sortutako zailtasunak konpontzen, eta taldearen hobekuntza eta garapenerako ekarpenak egiten diren (Torrelles, 2011).
KONPETENTZIA ESPEZIFIKOAK:
C1: Osasun sistemen ezaugarriak aztertzea, zer testuingurutan garatzen diren baloratuz eta erizaintzaren eginkizunean edo jardueran duten eragina kontuan hartuz.
C2: Erizaintza lanaren esparruak zainketa fase bakoitzean proiektatzea, lidergo positibo eta arduratsu baten bitartez.
C3:Kalitate eta arriskuen gestio sistemak ezartzeak pazientearen segurtasunean duen garrantzia baloratzea.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
I. atala: ADMINISTRAZIO PROZESUA OSASUN ESPARRUAN.OSASUN SITEMAK.
Adminoistrazioaren eboluzioa zientzia soziala bilakatu arte. Kudeaketaren sorrera.Administrazio zientifikoa. Administrazio klasikoa. Kudeaketa zikloa. Funtzioak eta subfuntzioak. Erlazioak. Erizaintzan eta kudeaketa.
Osasun sistemak eta kudeaketen eboluzioa. Kultururaren garrantzia osasun munduan. Osasun sistemak batek zer suposatzen duen aztertuko da.
II atala. : ERIZAINTZA ZERBITZUEN KUDEAKETA.
Plangintza. Helburuak, denborak, dimentsioak eta aztertuko dira. Antolakuntza. Antolakuntza aldiak eta egituraketa. Egon daitezkeen osasun estrategiak zainketetan.
Lidergoa, zuzendaritzaren zati garrantzitsua. zuzendaritza zientifikoa.Zuzendaritzaren baliabideak (motibazioa, gainbegiraketa, koordinazioa, delegazioa,.... Ebaluaketa. Kudeaketan ezinbestekoa hobekuntza, helburuak eta lortzeko.Ebaluketa estrategiak eta funtzioak. Unitate honetan RNAO (Registered Nurses' Association of Ontario)-ren aholkuak kontutan aztertuko dira lidergoak erizaintzan duen papera aztertzeko.
III. atala: KALITATEAREN KUDEAKETA ETA SEGURTASUN ASISTENTZIALA.
Kalitatezko asistentziaren elementuak. Kalitatearen kudeaketa. Kaliteta osasun sistemetan eta asistentzian. erizaintza prozesuaren estandarizazioa. Erizaintzan eginten diren auditoriak (EFQM, Mejora Continua¿).EEE-n egindako kalitatezko plangintza. (Servicio Vasco de Salud / Osakidetza.
MetodologiaToggle Navigation
Metodologia:
klase magistralak , mintegiak eta tailerrak.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 20
- Test motatako proba (%): 30
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 10
- Banakako lanak (%): 5
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 25
- Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Asignatura gainditzeko ezinbestekoa izango da notaren erdia lortzea ondorengo atal guztietan. Ondoren agertzen diren portzentaiak, azkeneko notan duen pisuari egiten diote erreferentzia.
- Azterketa (ahozkoa edota idatzizkoa, test motakoa zein galdera laburrekoak edota luzeak izan daiteke): %50. (Azterketak zati ezberdinak izanez gero, ezin bestekoa izango da, zati ezberdientan, gutxienez %50a lortzea zati guztietan.)
* Test motako edota ahozko azterketak notaren %30-a izango da, eta galdera laburren pisua notan %15ekoa izango da.
* Test motako azterketan 3 erantzun ez zuzenengaitik erantzun zuzen bat kenduko da, hau da 0.33 punto kenduko dira erantzun oker batengaitik.
* Lortu beharreko gutxienezko puntuazioa beste atalak gehitzeko: 2.5 punto 5 puntotik.
- Mintegiak ( mintegi guztietara joatea beharrezkoa izaNgo da): %3
* Lortu beharreko gutxienezko puntuazioa beste atalak gehitzeko: 1.5 punto 3 puntotik.
- Tailerrak (guztietara joatea beharrezkoa izango da): 20%
* Lortu beharreko gutxienezko puntuazioa beste atalak gehitzeko:1.0 punto 2.0 puntotik.
- Bakarrik azterketan gainditzekotan, hau da, lortutako puntuazioa erdia denean, beste atalak gehituko dira, hots, mintegiak eta tailerren notak.
- Azterketa ez gainditzekotan, ikasleari beste ataletako notak gordeko zaizkio bakarrik hurrengo deialdirako eta kurtso akademiko horretarako.
- Ikasleek aukera izango dute deialdiari uko egiteko. Horretarako eskaria irakasgaiko irakasleari egin beharko diote idatzi bidez eta azterketetarako zehaztutako garai ofiziala hasi baino gutxienez 30 egun lehenago (Graduko, lehenengo eta bigarren zikloko ikasketen gestiorako araudiaren 39. artikulua)
EZOHIKO DEIALDIA
2014-2015 ikasturteko "Graduko, lehenengo eta bigarren zikloko ikasketen gestiorako araudiaren" 43. artikuluan justifikatutako arrazoiengatik bakarrik egin diezaioke uko ebaluazio mistoari. Ikasleak irakasgaia hasi eta lehen astea izango du Eskolako idazkaritzako web atalean, idatziz ("Izapideen egutegia" erlaitzean), bere ukatzearen berri emateko eta beharrezko frogak aurkezteko. Horrela ez izatekotan, ikasleak ebaluazio mistoa jarraitu beharko du.
Bukaerako probak ikasleak irakasgaiko jakintza eta gaitasunak bereganatu dituela egiaztatzeko balioko du. Beraz, ebaluazio finala froga desberdinek osatuko dute: bata ahozkoa eta bestea idatzia.
COVID-19-a dela eta bizi dugun egoeragaitik irakasle taldeak ebaluazio jarraia egitea erabaki dezake.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Mompart Garcia, MªP;Duran Escribano ,M.A. Administración y Gestión. Madrid: DAE Grupo Paradigma;2007
Mompart Garcia, MP.. Administración de los Servicios de Enfermería. Madrid: Masson-Salvat;2004
Alvarado Falcón,A . Administración y mejora continua . Mexico:McGraw Hill-Interamericana;2012
Villalobos Hidalgo,J. Gestion Sanitaria para los profesionales de la Salud. Madrid: McGraw Hill-Interamericana;2011
Urcola Telleria,JL. Dirigir Personas: fondo y formas.Madrid:ESIC,2008
Gehiago sakontzeko bibliografia
Balderas MªL, Administración de los Servicios de Enfermería .Mexico :Interamericana;2012
Marriner Tomey,A .Guía de Gestión y Dirección de Enfermería . Madrid: Harcourt-Mosby;2009
Cuevas Santos,Cristina. La gestión por competencias Madrid: DAE Grupo Paradigma;2006 Marriner Tomey,A. Guía de Gestión y Dirección de Enfermería . Madrid: Harcourt-Mosby;2009
Marriner Tomey,A. Administración y Liderazgo en Enfermería . Madrid: Harcourt-Mosby;2008
Ortun Rubio,V. Gestión Clínica y Sanitaria .Barcelona:Masson;2003
Repullo,J.R;Iñesta,A.Sistemas y Servicios Sanitarios. Madrid: Diaz de Santos; 2006
Aranaz,JM;Aibar,C;Vitaller,J;Mira,Jj. Gestion Sanitaria. Calidad y Seguridad de los pacientes. Madrid:Diaz de Santos;2008
Aldizkariak
METAS, ROL, NURSING
TODO HOSPITAL Editorial. Publicaciones nacionales técnicas y extranjeras, S.A. ISSN 0212-19721
REVISTA DE ADMINISTRACIÓN SANITARIA. Editorial Exlibris Ediciones SL ISSN 1137-2966.
REVISTA DE CALIDAD ASISTENCIAL. Disponible en Internet (Formato PDF)
Web helbideak
http://www.euskalit.net/pdf/Calidadtotalmodelos.pdf
https://www.osakidetza.euskadi.eus/r85-skorga01/es/contenidos/informacion/osk_organizacion_todo/es_org_osk/organizacion_c.html
http://www.index-f.com/tesela/revista.php
http://www.index-f.com/index-enfermeria/revista.php
http://www.index-f.com/nuberos/revista.php
http://www.seguridaddelpacienteyenfermero.com/
https://www.osakidetza.euskadi.eus/contenidos/informacion/osk_publicaciones/es_publi/adjuntos/publica/SeguridadPacienteEs.pdf
https://www.seguridaddelpaciente.es/resources/documentos/2015/Guia-de-recomendaciones_sv-pdf.pdf
http://zl.elsevier.es/es/revista/calidad-asistencial-256
www.osanet.net
www.e-rol.es/
http://www.doyma.com
www.enfermería21.org
http://www.evidenciaencuidados.es/bpso/index.php/conocenos/programa-bpso-espana
http://www.evidenciaencuidados.es/bpso/index.php/recursos/guias-de-buenas-practicas-3
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 08:30-10:30 (1) | 11:30-13:30 (2) | 08:30-09:30 (3) | ||
7-7 | 08:30-10:30 (4) | 11:30-13:30 (5) | 08:30-09:30 (6) | ||
8-8 | 11:30-13:30 (7) | 08:30-09:30 (8) | |||
9-9 | 08:30-10:30 (9) | 11:30-13:30 (10) | 08:30-09:30 (11) | ||
10-10 | 08:30-10:30 (12) | 11:30-13:30 (13) | 08:30-09:30 (14) | ||
11-11 | 08:30-10:30 (15) | 11:30-13:30 (16) | 08:30-09:30 (17) | ||
12-12 | 08:30-10:30 (18) | 11:30-13:30 (19) | 08:30-09:30 (20) | ||
13-13 | 08:30-09:30 (21) | ||||
14-14 | 08:30-10:30 (22) | 11:30-13:30 (23) | 08:30-09:30 (24) | ||
15-15 | 08:30-10:30 (25) | 11:30-13:30 (26) |
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 15:30-17:30 (1) | ||||
7-7 | 15:30-17:30 (2) | ||||
8-8 | 15:30-17:30 (3) | ||||
9-9 | 15:30-17:30 (4) | ||||
10-10 | 15:30-17:30 (5) | ||||
11-11 | 15:30-17:30 (6) | ||||
12-12 | 15:30-17:30 (7) | ||||
13-13 | 15:30-17:30 (8) | ||||
14-14 | 15:30-17:30 (9) |
01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 17:30-19:30 (1) | ||||
7-7 | 17:30-19:30 (2) | ||||
8-8 | 17:30-19:30 (3) | ||||
9-9 | 13:30-15:30 (4) | ||||
10-10 | 13:30-15:30 (5) | ||||
11-11 | 13:30-15:30 (6) | ||||
12-12 | 13:30-15:30 (7) | ||||
13-13 | 13:30-15:30 (8) | ||||
14-14 | 13:30-15:30 (9) |
01 Mintegia-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 17:30-19:30 (1) | ||||
7-7 | 17:30-19:30 (2) | ||||
8-8 | 17:30-19:30 (3) | ||||
9-9 | 17:30-19:30 (4) | ||||
10-10 | 17:30-19:30 (5) | ||||
11-11 | 17:30-19:30 (6) | ||||
12-12 | 15:30-19:30 (7) | ||||
14-14 | 17:30-19:30 (8) |
01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
9-9 | 17:30-19:30 (1) | ||||
10-10 | 17:30-19:30 (2) | ||||
11-11 | 17:30-19:30 (3) | ||||
12-12 | 17:30-19:30 (4) | ||||
13-13 | 17:30-19:30 (5) | ||||
14-14 | 17:30-19:30 (6) |
01 Tailerra-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 13:30-15:30 (1) | 13:30-15:30 (2) | |||
7-7 | 13:30-15:30 (3) | ||||
8-8 | 13:30-15:30 (4) | ||||
9-9 | 13:30-15:30 (5) | ||||
10-10 | 13:30-15:30 (6) |
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 08:30-10:30 (1) | 08:30-10:30 (2) | 10:30-11:30 (3) | ||
7-7 | 08:30-10:30 (4) | 08:30-10:30 (5) | 10:30-11:30 (6) | ||
8-8 | 08:30-10:30 (7) | 10:30-11:30 (8) | |||
9-9 | 08:30-10:30 (9) | 08:30-10:30 (10) | 10:30-11:30 (11) | ||
10-10 | 08:30-10:30 (12) | 08:30-10:30 (13) | 10:30-11:30 (14) | ||
11-11 | 08:30-10:30 (15) | 08:30-10:30 (16) | 10:30-11:30 (17) | ||
12-12 | 08:30-10:30 (18) | 08:30-10:30 (19) | 10:30-11:30 (20) | ||
13-13 | 10:30-11:30 (21) | ||||
14-14 | 08:30-10:30 (22) | 08:30-10:30 (23) | 10:30-11:30 (24) | ||
15-15 | 08:30-10:30 (25) | 08:30-10:30 (26) |
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 08:30-10:30 (1) | ||||
7-7 | 08:30-10:30 (2) | ||||
8-8 | 08:30-10:30 (3) | ||||
9-9 | 08:30-10:30 (4) | ||||
10-10 | 08:30-10:30 (5) | ||||
11-11 | 08:30-10:30 (6) | ||||
12-12 | 08:30-10:30 (7) | ||||
13-13 | 08:30-10:30 (8) | ||||
14-14 | 08:30-10:30 (9) |
31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 10:30-12:30 (1) | ||||
7-7 | 10:30-12:30 (2) | ||||
8-8 | 10:30-12:30 (3) | ||||
9-9 | 12:30-14:30 (4) | ||||
10-10 | 12:30-14:30 (5) | ||||
11-11 | 12:30-14:30 (6) | ||||
12-12 | 12:30-14:30 (7) | ||||
13-13 | 12:30-14:30 (8) | ||||
14-14 | 12:30-14:30 (9) |
31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 10:30-12:30 (1) | 12:30-14:30 (2) | |||
7-7 | 10:30-12:30 (3) | 12:30-14:30 (4) | |||
8-8 | 10:30-12:30 (5) | ||||
9-9 | 10:30-12:30 (6) | ||||
10-10 | 10:30-12:30 (7) | ||||
11-11 | 10:30-12:30 (8) | ||||
14-14 | 10:30-12:30 (9) |
31 Mintegia-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 12:30-14:30 (1) | ||||
7-7 | 12:30-14:30 (2) | ||||
8-8 | 12:30-14:30 (3) | 12:30-14:30 (4) | |||
9-9 | 12:30-14:30 (5) | ||||
10-10 | 12:30-14:30 (6) | ||||
11-11 | 12:30-14:30 (7) | ||||
12-12 | 10:30-12:30 (8) | ||||
14-14 | 12:30-14:30 (9) |
31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
9-9 | 10:30-12:30 (1) | ||||
10-10 | 10:30-12:30 (2) | ||||
11-11 | 10:30-12:30 (3) | ||||
12-12 | 10:30-12:30 (4) | ||||
13-13 | 10:30-12:30 (5) | ||||
14-14 | 10:30-12:30 (6) |
31 Tailerra-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 08:30-10:30 (1) | ||||
7-7 | 08:30-10:30 (2) | ||||
8-8 | 08:30-10:30 (3) | ||||
9-9 | 08:30-10:30 (4) | ||||
10-10 | 08:30-10:30 (5) | ||||
14-14 | 08:30-10:30 (6) |