Tektonika Konparatua26799
- Ikastegia
- Zientzia eta Teknologia Fakultatea
- Titulazioa
- Geologiako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Kodea
- 26799
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
IRAKASGAI HAU GAZTELERAZ SOILIK ESKEINTZEN DA
Tektonika Konparatua ziklo orogenikoaren oinarriak aztertzean datza, baita orogenoen (mendi-kateen) arkitektura, tipologia eta bilakaera tektonikoa ere Lurraren historia geologikoan zehar. Irakasgaiaren lehen atalean, ikerketa hori garatzen da, batetik, eredu orogeniko ezberdinen ezaugarri nagusiak deskribatuz (komunikabide zientifiko espezializatuetan argitaratzen diren ekarpen esanguratsuenak barne) eta, bestetik, paradigmatikoen bidez. munduko hainbat tokitako kateen adibideak. Irakasgaiaren bigarren zatian, aurretik landutako galderek Iberiar penintsulako orogenoen ezaugarri tektonoestratigrafiko nagusien azterketa eta deskribapena osatzeko balio dute.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Irakasgaiaren gaitasunak Geologia Graduaren egitura curricularreko "Barne Geologia Modulua"ren barnean daude (haren bosgarren deskribatzailea hauxe da: "Ziklo orogenikoaren oinarriak aztertzea, orogenoen arkitektura, tipologia eta bilakaera tektonikoarena). Lurraren historia geologikoa eta Espainiako orogenoen ezaugarri nagusienak"). Zehazki, "Espainiako orogenoen ezaugarri nagusiak" irakasgai honetan bakarrik eta esklusiboki aztertzen dira (hau da, ikasketa-plana osatzen duten beste batzuetan ere ez).
Gaitasun orokorrak hobetzeaz gain, hala nola gaitasun kritikoa eta autokritika garatzea, egindako lanaren kalitatea ebaluatu eta mantentzeko, agindutako zereginak eta bere gain hartutako erantzukizunak betetzeko irmotasuna eta irmotasuna, abstrakturako gaitasuna. pentsamendua, analisia eta sintesia, denbora planifikatzeko eta kudeatzeko gaitasuna, informazioa bilatu, erabili eta integratzeko, ahoz zein idatziz jatorrizko hizkuntzan eta nazioarteko proiekzioko beste batean (hizkuntza espezializatua menperatzea) ulertzeko eta adierazteko gaitasuna. ikasteko eta eguneratzeko, honako gaitasun espezifiko hauek zerrenda daitezke irakasgairako:
1) Litosferaren eta, bereziki, lurrazalaren antolaketa tektonikoaren oinarrizko ezagutza eta ulermena erakustea.
2) Litosferak Lurraren historia geologikoan zehar izan duen eboluzio tektonikoaren oinarrizko ulermena erakustea.
3) Iberiar Penintsulako Geologiaren oinarrizko ezagutzak erakustea.
4) Egitura tektoniko nagusiak antzematen eta berreraikitzen jakitea, eskala ezberdinetako mapetan eta atal geologikoetan irudikatuta.
5) Egitura motak eta elkarketak ingurune geodinamiko ezberdinekin erlazionatu ditu.
6) Prozesu geologikoen espazio-denbora dimentsioak hautematea eta ulertzea.
7) Hainbat iturritako datu tektonikoak modu zorrotzean bildu, prozesatu eta interpretatzea, horiek aztertzea eta emaitzak txosten batean dokumentatzea.
Geologiako Graduko oinarrizko eta gaitasun orokorrak
G011, G012, G013, G016, G017, G018, G019, G020
Geologia Graduko zeharkako gaitasunak
G001, G002, G003, G004, G005, G006, G007, G008, G009, G010
Geologiako Graduko gaitasun espezifikoak
M03GM3.1, M03GM3.2, M03GM3.3, M03GM3.4, M03GM3.5, M05GM5.4, M05GM5.5, M07GM7.2
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
Tektonika Konparatuaren sarrera eta testuingurua
Ziklo superkontinentala eta mendilerroen ereduak
Wilson zikloa eta ziklo orogenikoa fanerozoikoa
Sistema orogenikoak Arkeo eta Proterozoikoa
Gerriko orogenikoen arkitektura
orogeno kontinentalak
Subdukzio orogenoak: Andeak
Obdukzio orogenoak: Omango ofiolitoak
Talka orogenoak: Alpeak eta Mendebaldeko Europako Kate Hertziniarra
Iberiar orogenoen tektonika: Espainiako Geologia
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgaiaren garapenak hiru motatako jarduerak barne hartzen ditu:
1) Klase magistralak, zeinetan irakaslea den edukiak azaldu eta azaltzen dituena.
2) Irakasgai jakin batzuen azterketa sakonago bat lantzen den mintegietan, ikasleek irakasleak jada prestatutako informazioa jasotzen ez dutenean, baina euren bitartekoez bilatu behar duten elkarrekiko lankidetza ingurunean, eta ondoren aurkeztu. ahoz. Irakasteko eta ikertzeko modu bat da, aldi berean, ikasleak ikasketa pertsonalean eta taldean trebatzen dituena eta ikerketa eta hausnarketa bideekin ezagutzea.
3) Laborategiko klase praktikoak, non kontinente eta aro geologiko guztietako orogenoen ezaugarri tektonikoak aztertzen diren mapa geologiko sintetikoak oinarritzat hartuta (oro har, eskala txikian, 1:200.000 eta 1:10.000.000 artean).
Kontaktu gabeko jarduerak mintegiak prestatzearen eta eduki teorikoen eta mapa geologikoen azterketa denboraren artean banatzen dira.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 80
- Banakako lanak (%): 20
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ebaluazioaren bitartez, ikasleak bereganatu duen informazioaren jabekuntza, ulermen-maila eta problemak edo egoera berriak ebazteko aplikatzeko duen gaitasunari dagokionez, "Tektonika Konparatuaren" ezagutza erakusteko aukera du.
Prozesuaren parte diren hainbat probetako noten kuantifikazio eta ponderaziotik, ikasleek diziplina menderatzeari buruz irakasleak diziplina menderatzeari buruz irakasleak duen iritzi pertsonala islatuko duen zenbakizko kalifikazioa aterako da. Epai honek inplizituki ikaskuntzaren balorazio positiboa edo negatiboa ekarriko du eta honela araututako harreman partzialki ordenatutako eskala batean kokatzea:
- PORROTEK (0,1etik 4,9 puntura) esan nahi du ikasleak ez dituela bereganatu irakasleak beharrezkotzat jotzen dituen ezagutzak eta trebetasunak, ezin izan dituela frogatu lortu dituenik, edo zalantza askorekin egin duela edo. akatsak;
- GAINDITZUA (5,0tik 6,9 puntura) esan nahi du ikasleak eskuratu dituela baina zalantza edo akats batzuekin;
- BIKAINAK (7,0tik 8,9 puntura) ikasleak zalantza eta akats gutxirekin eskuratu dituela esan nahi du;
- AZKARPENA (9,0 puntutik 10era) ikasleak zalantza edo akatsik gabe lortu dituela espero diren ezagutzak eta trebetasunak adierazten du.
Irakasgaia gainditzeko zehaztutako ebaluazio-tresna guztiak derrigorrezkoak dira, eta derrigorrezkoa da, halaber, guztietan gutxienez 10eko 3 puntuko nota lortzea.
UPV/EHUko Gradu eta Graduondoko Ikasketetako Errektoreordetzaren "Titulu Ofizialetako Ikasleak Ebaluatzeko Arautegi Arautzailea"ri buruz zehaztutakoari jarraituz, aurreko ebaluazioari uko egiteko, ikasleek Aurkeztu beharko dute. seihilekoaren hasieratik hasi eta lehenengo bederatzi asteetan irakasleari idatzitako dimisioa ematea, zentroko egutegi akademikoaren arabera. Azken ebaluazioa, kasu honetan, garatu beharreko idatzizko proba bakarra izango da, ebaluazio jarraituaren sisteman erregistratutako idatzizko edo aukera anitzeko proben desberdina izan daitekeena.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ezohiko deialdian, titulazioa aurreko printzipioen arabera arautuko da baina idatzizko proban oinarrituko da soilik.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Tektonika konparatua eta estilo tektonikoak:
Debelmas, J. et Mascle, G. (2000). Les grandes structures géologiques. Ed. Dunod, 320 p.
Hancock, P.L. (ed) (1994). Continental deformation. Ed. Pergamon Press.
Johnson, M.R.W. and Harley. S.L., (2012). Orogenesis: the making of Mountains. Cambridge University Press, 398 p.
Moores, E.M. and Twiss, R.J., (1995). Tectonics. W.H. Freeman and Co., 415 p.
Espainiako Geologia:
Gibbons, W. & Moreno T. (Editores), 2002: The Geology of Spain. The Geological Society, 649 págs.
Vera, J.A. (Editor Principal), 2004: Geología de España. Sociedad Geológica de España - Instituto Geológico y Minero de España, 884 págs.
Quesada, C. and Oliveira, J.T. (Editores), 2020. The Geology of Iberia: a Geodynamic Approach. Volume 1: General Introduction and Cadomian Cycle. VIII+380 pp. Doi: 10.1007/978-3-030-10397-2.
Quesada, C. and Oliveira, J.T. (Editores), 2019. The Geology of Iberia: a Geodynamic Approach. Volume 2: The Variscan Cycle. XXII+544 pp. Doi: 10.1007/978-3-030-10518-1.
Quesada, C. and Oliveira, J.T. (Editores), 2019. The Geology of Iberia: a Geodynamic Approach. Volume 3: The Alpine Cycle. XXVIII+568 pp. Doi: 10.1007/978-3-030-11295-0.
Quesada, C. and Oliveira, J.T. (Editores), 2019. The Geology of Iberia: a Geodynamic Approach. Volume 4: Cenozoic Basins. XV+184 pp. Doi: 10.1007/978-3-030-11190-8.
Quesada, C. and Oliveira, J.T. (Editores), 2020. The Geology of Iberia: a geodynamic approach. Volume 5: Active Processes, Seismicity, Active Faulting and Relief. XVII+126 pp. Doi: 10.1007/978-3-030-10931-1.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Tektonika konparatua eta estilo tektonikoak:
Bally, A.W. (1983): Seismic expression of structural styles. Studies in Geology, v. 15, American Association of Petroleum Geologists, Tulsa (tres vols.).
Condie, K.C. (1989): Plate tectonics and Crustal evolution. Pergamon Press, 476 p.
Cooper, M.A. y Williams, G.D., eds. (1993). Inversion Tectonics. Geological Society Special Publication Classics. The Geological Society, Londres, 375 p.
Coward, M., Dewey, J.F. y Hancock, P.L., eds. (1987). Continental Extensional Tectonics. Geological Society, London, Special Publication, v. 28, 637 p.
McClay, K.R., ed. (1992). Thrust Tectonics. Ed. Chapman & Hall, Londres, 447 p.
Mitra, G. y Fisher, G.W., eds. (1992). Structural Geology of Fold and Thrust Belts. The Johns Hopkins Studies in Earth and Space Sciences, Baltimore y Londres, 254 p.
Nicolas, A. (1989). Structures of ophiolites and dynamics of oceanic lithosphere. Ed. Kluwer, Dordrecht, 367 p.
Passchier, C.W., Myers, J.S. y Kröner, A. (1990). Field geology of high-grade gneiss terrains. Ed. Springer-Verlag, Berlín, 150 p.
Savage, M.K. (1999). Seismic anisotropy and mantle deformation: what have we learned from shear wave splitting? Reviews of Geophysics, v. 37, p. 65-106.
Woodward, N.B., Boyer, S.E. y Suppe, J. (1989). Balanced Cross Sections: An Essential Technique in Geological Research and Exploration. American Geophysical Union, Washington D.C., Short Course in Geology, v. 6, 132 p.
Espainiako Geologia:
Barnolas, A. et Chiron, J.C., 1996: Synthèse Géologique et Géophysique des Pyrénées. Volume 1: Introduction. Geophysique. Cycle Hercynien. Ed. BRGM-ITGE. Publicaciones del Instituto Geológico y Minero de España; 729 p.
Varios autores, 1990: Pre-Mesozoic Geology of Iberia. Springer-Verlag, 416 p.
Aldizkariak
Tectonics
Tectonophysics
Journal of Structural Geology
Geology
Terra Nova
Journal of the Geological Society
Internatinal Journal of Earth Sciences
Earth Science Reviews
Journal of Iberian Geology
Revista de la Sociedad Geológica de España
Geogaceta
Estudios Geológicos
Boletín Geológico y Minero
Web helbideak
Sociedad Geológica de España (http://www.sociedadgeologica.es)
Geological Society of America (http://www.geosociety.org)
American Geophysical Union (http://www.agu.org/)
Geological Society of London (http://www.geolsoc.org.uk/)
American Association of Petroleum Geology Foundation (http:// www.aapg.org/, http://foundation.aapg.org/gia/).
Instituto Geológico y Minero de España (http://www.igme.es/)
Bureau de Recherches Géologiques et Minieres (http://www.BRGM.fr/)
United States Geological Survey (http://www.usgs.gov)
British Geological Survey (http://www.bgs.ac.uk/services/)
UNESCO-Commission for the Geological Map of the World (http://www.cgmw.net)
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- CEARRETA BILBAO, ALEJANDRO
- IRABIEN GULIAS, MARIA JESUS
- URIARTE GOTI, JESUS ANGEL
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 08:30-09:30 (1) | 08:30-09:30 (2) | |||
11-15 | 08:30-09:30 (3) |
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-2 | 08:30-11:30 (1) | ||||
9-9 | 08:30-11:30 (2) | ||||
11-12 | 13:00-14:00 (3) | ||||
14-15 | 13:00-14:00 (4) |
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 09:30-10:30 (1) | ||||
15-15 | 15:00-18:00 (2) |