Egitura Ekonomikoa25838
- Ikastegia
- Zuzenbide Fakultatea
- Titulazioa
- Gradu Bikoitza: Enpresen Administrazio eta Zuzendaritza + Zuzenbidea
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 25838
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Egitura EKONOMIKOA irakasgaiaren helburua munduko ekonomiaren funtzionamendua, egitura ekonomikoa eta bertan parte hartzen duten eragileen arteko harremanak aztertzea da. Globalizazio-prozesua eta erregionalizazio-prozesuak aztertzen dira, arrazoiak eta ondorio ekonomikoak, ingurumenekoak eta pertsonenak kontuan hartuta. Hazkunde ekonomikoa, makromagnitude ekonomiko nagusiak eta kanpo-desorekaren arrazoi nagusiak aztertzen dira. Azkenik, egungo arazo nagusiak aztertzen dituzte, besteak beste,
Sektore-, merkataritza-, teknologia- eta finantza-gaiak, eta iraunkortasunarekin zerikusia dutenak.
Irakasgaia sistema ekonomikoaren funtzionamendua eta 2030 Agendaren konpromisoekin eta Garapen Jasangarrirako Helburuekin duen lotura ulertzeko interesa duten ikasleei zuzenduta dago, baita kanpo-sektoreak hazkunde ekonomikoaren eraketan duen zeregina eta herrialdeen produkzio-egitura ulertzeko interesa dutenei ere. Emandako materialak gaztelaniaz eta ingelesez daude; beraz, gomendagarria da ingelesez jakitea irakurketa-mailan.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
CE1.- Ekonomia bat bere erakunde-esparru zehatzean aztertzea, emaitzak laburbilduz.
CE2.- Arazo zehatzen konponbide posibleak interpretatzeko eta identifikatzeko ezagutza teorikoa aplikatzea, oro har, ekonomia batena, eta, bereziki, Espainiako ekonomiarena.
CE3.- Kontzeptu ekonomikoak, tresna analitikoak eta iturri estatistikoak erraztasunez erabiltzea egiturazko analisi ekonomikoan.
CE4.- Eragileen balio-sistemek errealitate ekonomiko osoa baldintzatzen dutela ulertzea.
Horiek esplizituak edo inplizituak dira.
IE1.- Estatuko eta nazioarteko ekonomiaren egitura zehazten duten faktore nagusiak sailkatzea eta erlazionatzea
IE2.- Globalizazio ekonomikoa eta integrazio ekonomikoa eta horrek nazioarteko eta nazioko egitura ekonomikoan duen eragina azaltzea
IE3.- Espainiako hazkunde ekonomikoaren faktoreak eta Espainiako ekonomiaren egiturazko aldaketak azaltzea
IE4.- Herrialde baten egitura ekonomikoaren definizioan erakundeek duten zereginari buruzko iritzi kritikoak ematea
IE5.- Lortutako ezagutza teorikoak benetako egoera edo gertakari bati aplikatzea
IE6.- Ekoizpen-sektore bati buruzko informazio garrantzitsua ematea eta sektore horren bilakaeraren azterketa eta interpretazio ekonomikoa egitea, dimentsio jasangarria eta Garapen Iraunkorreko Helburuak kontuan hartuta.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. gaia: Globalizazioa: munduko ekonomiaren eragileak
2. gaia. Integrazio ekonomikoa: Europako integrazio-prozesua
3. gaia. Munduko ekonomiaren joera nagusiak
4. gaia. Espainiako hazkunde ekonomikoa (1960-2018): etapak eta egiturazko aldaketa
5. gaia. Ordainketa-balantza
6. gaia. Kanpo-merkataritza
7. gaia. Biztanleria eta lan-merkatua
8. gaia. Finantza-sistema
9. gaia. Sektore publikoa
10. gaia. Ekoizpen-sektoreen azterketa
MetodologiaToggle Navigation
Ikastaroa eztabaida sustatzera bideratuta dago, eta ikaslegoaren parte-hartze handia eskatzen du. Metodologia trebetasunak eta gaitasunak eskuratzera eta ikuspegi kritikoa garatzera bideratuta dago. Zehazki, metodologia bost ardatzetan egituratzen da:
1. MAGISTRALAK
Klase magistraletan gai-zerrenda osatzen duten edukien alderdi garrantzitsuenak garatzen dira. Gai bakoitzean, lortu nahi diren ikaskuntzaren helburuak, gaitasunak eta emaitzak eta gomendatutako bibliografia zehazten dira. Edukia azaltzeko, ahozko arrazoibideak, grafikoak eta kontzeptuzko mapak erabiliko dira, eta ikasleen zalantzak argituko dira.
2. KLASE PRAKTIKOAK
Klaseak orientatuta daude
A) Irakasgaiari buruzko gai garrantzitsuak aztertzea, eztabaidatzea eta/edo
B) Adituen eta profesionalen esku-hartzetik abiatuta, ezagutza partekatzeko dinamikak garatzea.
C) Zeregin ebaluagarriak egitea
2.2. Mintegiak, besteak beste, ikasleen autonomia- eta lidergo-gaitasuna garatzeko diseinatuta daude. Mintegietan, ikasleek lankidetza-proiektu bat egingo dute.
3. TUTORETZAK
Tutoretzak banakakoak dira eta tutoretza-ordutegian egiten dira.
Ikasgaiak gela birtual bat du eGelan, eta bertan ikasgaiari buruzko informazio guztia (irakaskuntza-gida, ikaslearen gida, asteko plangintza, egutegia, tutoretzak) eta hura garatzeko behar diren materialak (aurkezpenak, ariketak, besteak beste) jarriko dira. Gai bakoitzari buruzko dokumentazio garrantzitsu guztia behar besteko aurrerapenarekin argitaratuko da plataforma honetan.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
EBALUAZIO JARRAIA
Irakasgaiaren ebaluazioa, berez, jarraitua da. Irakasgaiaren ebaluazioa mistoa da: banakakoa eta lankidetzakoa.
Zati indibiduala honela ebaluatzen da:
A) Idatzizko proba bat, galdera teoriko-praktikoak izango dituena eta azken kalifikazioari % 40 emango diona. Proba honetan, gutxienez 4.5 puntu lortu behar dira 10etik, ebaluazio jarraituan lortutako gainerako kalifikazioak batzeko.
B) Bi jarduera/ataza. Horietako bakoitzak % 5eko ekarpena egiten dio azken kalifikazioari.
Lankidetza-zatia ebaluatzeko, honako hauek erabiltzen dira:
A) Bi ikasleko taldeetan egindako bi zeregin. Ataza bakoitzak % 10 ematen dio azken kalifikazioari. Bi taldekideek nahitaez joan behar dute eskolara. Bertaratzen ez bada, ataza ez aurkeztearekin parekatuko da.
B) "produkzio-sektore baten bilakaerari" buruzko lankidetza-proiektu bat, mintegietan eta ikasgelatik kanpo egingo dena.
Proiektu honek azken kalifikazioaren % 30 ematen du. Nahitaezkoa da mintegien % 80ra joatea gutxienez
Kalifikazioa kontuan hartzea.
Ikasturtean zehar egindako ebaluazio-probetara aurkeztu ez diren ikasleak.
Idatzizko probara aurkezten badira, etengabeko ebaluazioari uko egin gabe, suspentso kalifikazioa jasoko dute.
EBALUAZIO EZ-JARRAITUA
Ikasleek uko egin diezaiokete etengabeko ebaluazio-sistemari, UPV/EHUren araudian adierazitako baldintzetan. Etengabeko ebaluazioari uko egiten dioten ikasleak edo graduko eta lehen eta bigarren zikloko irakaskuntzetarako kudeaketa-araudian jasotako arrazoi justifikatuetan daudenak amaierako azterketa bakar batera aurkeztu ahal izango dira, ebaluazioaren % 100 zenbatuta.
Azterketa horretan galdera teorikoak eta praktikoak ebatzi beharko dira, idatziz edo ahoz erantzun beharko da, eta "produkzio-sektore baten bilakaera" proiektua banaka entregatu beharko da. Ikasketa-sektorea irakasle-taldeak emango du, ikasleak ebaluazio jarraituari uko egiteko unean eskatu ondoren. Proiektuaren ezaugarriak eta etengabeko ebaluazioko ikasleenak berdinak dira, banakakoak izan ezik.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ezohiko deialdian, proiektuan 5/10eko puntuazioa lortu EZ duten eta azken azterketa gainditu ez duten ikasleek amaierako azterketaren modalitatean aurkeztu beharko dute.
Gainerako ikasleentzat, amaierako azterketa bat izango da, irakasgaiaren notaren % 70 hartuko duena, eta "produkzio-sektore baten bilakaera" proiektua, gainerako % 30a, banaka emango zaie.
Sektorea irakasle-taldeak emango du, aldez aurretik eskatuta.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakasgaiaren apunteak eta gomendatutako bibliografia
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
García Delgado J.L. y Myro R. (dtores.) (2019): Lecciones de Economía Española, Civitas Ediciones S.L.
Alonso, J.A. (dtor.) (2019): Lecciones sobre Economía Mundial, Civitas Ediciones S. L.
HEGOAK ZABALDUZ argitalpenak: https://publicaciones.hegoa.ehu.eus/es/categories/8
Gehiago sakontzeko bibliografia
HEGOAK ZABALDUZ argitalpenak: https://publicaciones.hegoa.ehu.eus/es/categories/8
Alonso, J.A. (dtor.) (2019): Lecciones sobre Economía Mundial, Civitas Ediciones S. L.
Banco de España (varios años), Balanza de pagos de España (informe anual).
Chang, H.J.(2014): Economía para el 99% de la población. Taurus Debate.
Eichengreen, B. (2000): La globalización del capital. Historia del Sistema monetario internacional. Antoni Bosch editor.
García de la Cruz, J.M. y Durán, G. (2005): Sistema Económico Mundial. Thompson.
García de la Cruz, J.M. y Ruesga, S. (2007): Economía Española. Estructura y regulación. Thompson
García Delgado J.L. y Myro R. (dtores.) (2012): Economía Española. Una introducción, Civitas Ediciones S. L.
García, N.E. y Ruesga, S. (2014): ¿Qué ha pasado con la economía española? La Gran Recesión (2008 a 2013), Ediciones Pirámide.
Garmendia, J. (2004): La economía española en la Unión Europea (1986-2002). Servicio Editorial de la UPV-EHU.
Krugman, P.K. y Obstfeld, M. (2006): Economía Internacional: Teoría y política. Séptima edición. Pearson Addison Wesley.
Muñoz Cidad, C.; Iraizoz, B. y Rapún, M. (2008): Las Cuentas de la Nación I: introducción a la economía aplicada. Thompson Civitas
Muñoz Cidad, C.; Iraizoz, B. y Rapún, M. (2008): Las Cuentas de la Nación II: Ejercicios. Thompson Civitas
Palazuelos, E.(Dtor.) (2015): Economía Política Mundial. Akal Ediciones
Velasco, R. (2014): Salvad la industria española. Desafíos actuales y reformas pendientes, Los Libros de la Catarata.
Wolf, M. (2015): La gran crisis: cambios y consecuencias, Ediciones Deusto
Aldizkariak
Ekonomia eta Finantzetako aldizkako argitalpenetara sartzeko zerbitzaria, UPV/EHUko Liburutegiaren web orriaren bidez eskuragarri:
http://www.elsevier.com/wps/find/S04.cws_home/main
Web helbideak
Datuak lortzeko informazio-iturriak ematen dituzten erakunde nagusien orriakEUSTAT Instituto Vasco de Estadística: www.eustat.es
Instituto Nacional de Estadística español: http://www.ine.es/
Banco de España: http://www.bde.es/bde/es/secciones/informes/
Indicadores de Desarrollo Mundial (Banco Mundial): http://data.worldbank.org/news/wdi2012-database-updated
Eurostat: http://eurostat.eu
AMECO (European Commission Economic and Financial Affairs):
http://ec.europa.eu/economy_finance/ameco/user/serie/SelectSerie.cfmOCDE. StatExtracts: http://stats.oecd.org/
Fondo Monetario Internacional (FMI): http://www.imf.org
Organización Mundial de Comercio (OMC): http://www.wto.org
OMC estadísticas de comercio internacional:
http://www.wto.org/spanish/res_s/statis_s/statis_s.htm
Banco Internacional de Pagos de Basilea (BIS): http://www.bis.org/
División Estadística de Naciones Unidas: http://unstats.un.org/unsd/default.htm
División de Población de Naciones Unidas: http://www.un.org/esa/population/unpop.htm
Informe sobre Competitividad Global: http://www.weforum.org/en/initiatives/gcp/index.htm
Informe sobre Competitividad Global: http://www.weforum.org/en/initiatives/gcp/index.htm
Páginas con de periódicos con información económica y de innovación nacional e internacional
Periódico expansión: http://www.expansion.com/
Periódico 5días: http://cincodias.com/
CNNenEspañol www.cnnenespañol.com
Financial Times www.financialtimes.com
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 10:30-12:00 (1) | 10:30-12:00 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Aula 2.1 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - GIPUZKOAKO ATALA. (1)
- Aula 2.1 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - GIPUZKOAKO ATALA. (2)
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-24 | 08:30-09:30 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Aula 2.8 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - GIPUZKOAKO ATALA. (1)
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
25-30 | 08:30-09:30 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Aula 2.8 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - GIPUZKOAKO ATALA. (1)
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 10:30-12:00 (1) | 10:30-12:00 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Aula 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - GIPUZKOAKO ATALA. (1)
- Aula 0.3 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - GIPUZKOAKO ATALA. (2)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 09:30-10:30 (1) | ||||
17-24 | 09:30-10:30 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Laboratorio Informático - 2.9 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - GIPUZKOAKO ATALA. (1)
- Laboratorio Informático - 2.9 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - GIPUZKOAKO ATALA. (2)
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-24 | 08:30-09:30 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Laboratorio Informático - 2.9 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - GIPUZKOAKO ATALA. (1)
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
25-29 | 09:30-10:30 (1) | ||||
30-30 | 09:30-10:30 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Laboratorio Informático - 2.9 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - GIPUZKOAKO ATALA. (1)
- Laboratorio Informático - 2.9 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - GIPUZKOAKO ATALA. (2)
31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
25-30 | 08:30-09:30 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Laboratorio Informático - 2.9 - EKONOMIA ETA ENPRESA FAKULTATEA - GIPUZKOAKO ATALA. (1)