Teknika Esperimentalak III26646
- Ikastegia
- Zientzia eta Teknologia Fakultatea
- Titulazioa
- Gradu Bikoitza: Fisika + Ingeniaritza Elektronikoa
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 9
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 26646
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Egin behar diren praktiken ezaugarriak direla eta, garrantzi handia du lehenengo lauhilekoan "Optika" eta "Termodinamika eta Fisika Estatistikoa" irakasgaietan landutako kontzeptuak ondo barneratuta izateak.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
-M03CM01: Esperimentu fisikoak modu autonomoan egitea.
-M03CM02: Emaitzak kritikoki analizatu eta ondorioak ateratzea. Emaitzen ziurgabetasuna ebaluatzea eta alderatzea teorikoki espero denarekin.
-M03CM03: Datuen zenbakizko tratamendua eta aurkezpen grafikoa jorratzea, eta lortutako ezagutzak, emaitzak eta ideiak idatziz zein ahoz adierazteko gai izatea.
-M03CM04: Bibliografia erabiltzea ikerkuntzarako eta proiektuen diseinurako.
-M03CM05: Oinarrizko teknika esperimentalak ezagutzea.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. Termodinamikako laborategiaren sarrera
2. Laborategi praktikak
Honako praktika hauek egingo dira:
1 Gas idealen koefiziente adiabatikoaren neurketa.
2 Solidoen zabalkuntza termikoa.
3 Solidoen bero-ahalmen espezifikoa.
4 Gas errealen azterketa termodinamikoa.
5 Uraren lurrun-presioa eta lurruntze beroa.
6 Stirling-en motorra.
3. Optikako tresneriaren sarrera
4. Laborategi praktikak
Urtero honako praktika hauetatik 4 egingo dira:
1. Lenteen azterketa
2. Beira optikoen ezaugarriak (prisma-espektrometroa).
3. Fronte-zatiketaren bidezko interferometria (Fresnel-en biprisma).
4. Uhin-zatiketaren bidezko interferometria (Michelson-en interferometroa)
5. Rydberg-en konstantearen neurketa (difrakzio-sarea).
6. Interferentziak xafla mehetan.
7. Argiaren polarizazioaren analisia.
8. Fraunhofer-en difrakzioa.
5. Proiektua
Laborategi-praktika baten garapenaren aurkezpena.
MetodologiaToggle Navigation
1. Sarrera teorikoa eta praktiken azalpena
2. Praktikak egitea.
3. Praktika berri baten proiektuaren aurkezpena
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 65
- Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 35
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Praktikak egitea + txostenen aurkezpena: %60-70
Proiektua + aurkezpena: %30-40
Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio honen bidez ebaluatuak izateko:
Laborategiko praktika bat egitea edo aurkeztea: %50
Test motako azterketa: %50
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Laborategiko praktika bat egitea edo aurkeztea: %50
Test motako azterketa: %50
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Optikako eta Termodinamikako irakaskuntza-laborategiak osatzen dituen tresneria
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Manual de Técnicas Experimentales en Termodinámica
Santiago Velasco, José Manule Faro (Editores)
Ediciones Universidad de Salamanca
J. Casas, Optica, Librería Pons, Zaragoza 1994.
Hecht-Zajac, Optica, Addison-Wesley 1986.
Web helbideak
https://egela.ehu.eus/
http://www.ub.edu/javaoptics/
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ETXEBARRIA ALTZAGA, IÑIGO
- GARCIA MARTINEZ, JOSE ANGEL
- ORTEGA APERRIBAY, JOSU
TaldeakToggle Navigation
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
11-12 | 15:00-17:00 (1) |
01 Laborategiko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
11-12 | 15:00-17:00 (1) | 15:00-17:00 (2) | |||
14-14 | 15:00-17:00 (3) | ||||
14-15 | 15:00-17:00 (4) | ||||
17-24 | 15:00-19:00 (5) | 15:00-19:00 (6) | |||
26-28 | 15:00-19:00 (7) | 15:00-19:00 (8) |
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
11-12 | 15:00-17:00 (1) | 15:00-17:00 (2) | |||
14-14 | 15:00-17:00 (3) | ||||
14-15 | 15:00-17:00 (4) | ||||
17-24 | 15:00-19:00 (5) | 15:00-19:00 (6) | |||
26-28 | 15:00-19:00 (7) | 15:00-19:00 (8) |
01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
11-12 | 15:00-17:00 (1) | 15:00-17:00 (2) | |||
14-14 | 15:00-17:00 (3) | ||||
14-15 | 15:00-17:00 (4) | ||||
17-24 | 15:00-19:00 (5) | 15:00-19:00 (6) | |||
26-28 | 15:00-19:00 (7) | 15:00-19:00 (8) |
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
11-11 | 15:00-17:00 (1) | ||||
11-12 | 15:00-17:00 (2) |
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
10-12 | 15:00-17:00 (1) | 15:00-17:00 (2) | |||
11-12 | 15:00-17:00 (3) | ||||
15-15 | 15:00-17:00 (4) | ||||
17-24 | 15:00-19:00 (5) | 15:00-19:00 (6) | |||
26-27 | 15:00-19:00 (7) | ||||
26-28 | 15:00-19:00 (8) |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
10-12 | 15:00-17:00 (1) | ||||
11-12 | 15:00-17:00 (2) | ||||
15-15 | 15:00-17:00 (3) | 15:00-17:00 (4) | |||
17-24 | 15:00-19:00 (5) | 15:00-19:00 (6) | |||
26-27 | 15:00-19:00 (7) | ||||
26-28 | 15:00-19:00 (8) |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
10-12 | 15:00-17:00 (1) | ||||
11-12 | 15:00-17:00 (2) | ||||
15-15 | 15:00-17:00 (3) | 15:00-17:00 (4) | |||
17-24 | 15:00-19:00 (5) | 15:00-19:00 (6) | |||
26-27 | 15:00-19:00 (7) | ||||
26-28 | 15:00-19:00 (8) |