Egungo Programazio Teknikak26843
- Ikastegia
- Zientzia eta Teknologia Fakultatea
- Titulazioa
- Gradu Bikoitza: Fisika + Ingeniaritza Elektronikoa
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 26843
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Konputagailuen programazioa, ezagutza teknologiko eta zientifikoaren ia alor guztietan eragina duen zeharkako gaitasun bat da. Gaur egun guztiz beharrezkoa da jakintzagai gehienetan eta bere ezagutza ezinbestekoa zaie profesionaleei. Ingeniaritza elektronikoaren kasuan, bereziki, gailu eta fenómeno fisikoen simulazioa eta sistema errealen aplikazioa programazioan oinarritzen dira, izan programazioa bera elektronika digitalalen gainean osatzen bait da. Zentzu honetan, ingeniari elktronikoaren programazioaren domeinua maila guztietan eman behar da, hardwaretik gertuen daudenetatik, abstrakzio maila altuenetara. Egunpro Programazio Teknikak ikasgaiaren helburua, hain zuzen ere, abstrakzio maila altuko programazio gaitasunak jorratzea da, eguneko programazio paradigma (objektuei zuzendua, ereduak, etab.) landuz eta programazioaren egoeraren ikuspegi global bat (web aplikazioak, serbitzu gisako softwarea, garatzen ari diren lengoaia eta teknikak, etab.) emanez.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Ondoko gaitasunak lantzen dira:
- Objektuei zuzenduriko programazioaren bidezko problemen ebazpena, ingurune grafikoak erabiliaz edo ingurune grafikorik gabe.
- Software garapen inguruneak erabiltzea, hauek dituzten tresnak jorratuz (debug, bertsioak, etab.)
- Ohizko programazio patroiak ezagutu, sortutako software ebazpenak hauetan oinarrituz.
- Dagoeneko existitzen diren software elementuen berrerabilpenaren onurak ezagutzea.
- Graduaren jakintza/lan eremuan erabiliak diren teknologia aurreratuak ezagutzea.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1- Software ingeniaritza
Software garapenaren prozesu bateratua. Modeluetan oinarritutako garapena. Garapenerako laguntza inguruneak.
2- Objetuei zuzenduriko programazioaren kontzeptuak eta bere inplementazioa
Ingurune eta oinarrizko elementuak. Klasea eta objetua. Instantziazioa. Kapsulatzea. Herentzia. Klase abstractuak.
Interfazeak. Polimorfismoa. Klase generikoak.
3- Liburutegiak eta klaseak
Klase nuklearrak eta zerbitzu-klaseak. Datuen sarrera eta irteera. Erabiltzaile interfaze grafikoak (GUIak). Harien bidezko
programazioa.
4- Datuak egungo aplikazioetan
XML eta bere erabilera nabarmenenak. XHTML. Datu baseak eta SQL. Iraupenerako ereduak.
5- Software arkitektura
Bezero-zerbitzari arkitektura (socketak). Web bidezko aplikazio eta zerbitzuak. Beste arkitektura batzuk.
MetodologiaToggle Navigation
Klase magistrak multimedia edukien eta zuzeneko exekuzio adibideen laguntzaz burutzen dira. Ikasleek, beren ordenagailu portatilekin proposaturiko ariketak ebatzi ahal izateko, gomendatutako eduki guztia instalatu behar dute. Fakultateko ordenagailu geletan eduki bera hori eskuragai izango dute. Ordenagailu laborategietako praktiken helburua ez da ikasleek bertako ekipoak erabiltzeko aukera izatea (edozein ordenagailu nahikoa da laborategiko lanak garatzeko), baizik eta irakaslearekin elkarrekintzan eta denbora mugatu batetan ariketa bat ebazteko gaitasuna lantzeko.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Test motatako proba (%): 20
- Examen de desarrollo de software en ordenador (%): 80
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
- Deialdiari uko egiteko modua: azterketa finalera ez aurkeztea.
- Ebaluazio irizideak: ebaluazio elementu guztiak kontuan hartuko dira, gutxieneko 3,5 bat eskatuko delarik atal bakoitzean.
- Ikasle bakoitzak, hala nahi izango balu, azterketa finalaren aurretik software proiektu bat garatu eta aurkeztu ahal izango du. Proiektu honek ebaluazioaren %30-eko pixua izango du, azterketa finaleko pixua %40-ekoa izango delarik kasu honetan.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
- Deialdiari uko egiteko modua: azterketa finalera ez aurkeztea.
- Ikasle bakoitzak, hala nahi izango balu, azterketa finalaren aurretik software proiektu bat garatu eta aurkeztu ahal izango du. Proiektu honek ebaluazioaren %30-eko pixua izango du, azterketa finaleko pixua %70-ekoa izango delarik kasu honetan.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Netbeans garapen ingurunea eta JDK
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Oracleren oinarrizko tutorialak
Gehiago sakontzeko bibliografia
Oracleren tutorial aurreratuak
Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vislides,; "Design Patterns. Elements of reusable object-oriented software", Adison Wesley, 1995.
Mark Grand, "Patterns in Java. Vol. 1:A catalog of reusable design patterns illustrated with UML", Wiley, 1998
Aldizkariak
Java Magazine (online - ver direcciones de Internet)
Web helbideak
http://docs.oracle.com/javase/tutorial/
http://www.oracle.com/technetwork/java/javamagazine/index.html
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- DEL CAMPO HAGELSTROM, INES JULIANA
- SAGASTABEITIA BURUAGA, IBON
- VARONA FERNANDEZ, MARIA AMPARO
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-5 | 10:30-11:30 (1) | 09:30-10:30 (2) | |||
1-15 | 10:30-11:30 (3) | ||||
6-15 | 10:30-11:30 (4) |
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-15 | 10:30-11:30 (1) |
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-15 | 09:30-10:30 (1) |
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
9-11 | 15:00-18:00 (1) | ||||
10-12 | 15:00-18:00 (2) | ||||
15-15 | 15:00-18:00 (3) |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-5 | 10:30-11:30 (1) | 09:30-10:30 (2) | |||
1-15 | 10:30-11:30 (3) | ||||
6-15 | 10:30-11:30 (4) |
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-15 | 10:30-11:30 (1) |
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-15 | 09:30-10:30 (1) |
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
9-12 | 15:00-18:00 (1) | ||||
15-15 | 15:00-18:00 (2) |