XSLaren edukia

Familia Orientazioa26273

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26273

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Mintegia1218
Gelako p.1218

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasgai honek 6 kreditu ditu eta Gizarte Hezkuntzako VI.Moduloan kokatuta dago: Gizarte eta Hezkuntzako esku-hartzean hain zuzen ere.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

1. Familia orientazioaren kontzeptua eta objektua ezagutza; baita, gizarte hezitzaileak dituen funtzioak eta konpetentziak ezagutzea, familiekin egiten duen esku-hartze sozio-hezitzailea burutzen duenean.

2. Egungo teoriek familiari buruz egiten dituzten ekarpenak kontuan hartzea.

3. Familia-aniztasunarekiko jarrera ireki bat garatzea.

4. Edozein familia ingurunetan eragiten duten eta bere kideen sozializazioa errazten/inhibitzen duten oinarrizko prozesuak ulertzea.

5. Familian ematen den hezkuntza-prozesua eta seme-alabekin ematen diren sozializazio-prozesuak analizatzea.

6. Familia esku hartzean erabiltzen diren tresnekin eta prozedurekin ohitzea.

7. Familien testuinguru desberdinei zuzentzen zaizkien hezkuntzan esku-hartzeko programak/gidak eta berauetan egoten diren teoria eta estrategia desberdinak ezagutzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.Familia orientazioa

2. Familia hobeto ezagutzeko marko teorikoak

3. Familiaren hezkuntza prozesua

4. Esku hartze prozesua eta familientzako sozio-hezitzaileak eta/edo psiko-hezitzaileak diren zerbitzuak

MetodologiaToggle Navigation

Klase majistralak: Modalitate honetan oinarrizko kontzeptuen azalpenak emango dira.

Gelako praktikak: Gai bakoitzerako proposaturiko ekintza teoriko-praktikoak dira; ekintza hauekin ikasle bakoitzak dossier bat burutu beharko du, bi alditan. Moodle-era igoko ditu gelako praktikak eta ikasturtearen erdialdera paperean emango dio irakasleari (lehen aldia), egindako lanaren iritzia izan dezan. Ikasturte bukaeran (bigarren aldian) berriro paperean emango dio dossierra irakasleari.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Test motatako proba (%): 20
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20
    • AIM (DILAN) (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

1)Azken ebaluazioa batezbesteko nota da, batetik, bakarkako lanena(% 40), bestetik, taldeko lanarena (% 20), bestetik test motako proba batena (%20) eta azkenik, DILAN diziplinarteko lanarena (% 20). Azken ebaluazioan lan guzti hauek eskatuko dira. Talde-lana ahoz aurkeztuko da eta klaseak online badira, aurkezpena 'Blackboard collaborate' bidez burutuko da.



2) Ez bada azken ebaluaziora aurkezten, deialdiari uko egiten zaio. Graduko titulazio ofizialetako ikasleen ebaluaziorako arautegiaren 12.2. artikuluaren arabera, etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40ª edo hori baino txikiagoa (kasu honetan bezala), deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan, irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



Bestalde, modulu berean 3 irakasgai edo gehiagotan matrikulatuta izanik eta 3 irakasgai edo gehiagotan azken froga eskatzen duten ikasleek, EZ dute DILANa egin beharko. Hala ere, azken proban irakasleak aukeratuko du ikasleak egin beharreko lanak, ikasgaikoak eta modulukoak diren ikasketa-emaitzak eta konpetentziak lortzeko asmoz.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdian ikasgaia gainditzen ez duen ikasleak, deialdi horretan aukeratu duen ebaluazio sistema dena delakoa izanda, eskubidea du ez-ohiko deialdiko azken ebaluazioko lanetan parte hartzeko. Ez-ohikoa den deialdi honen ebaluazioa, azken ebaluazioaren bidez egingo da (ohiko deialdian azaldu den bezala).



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Egela erabiliko dugu etengabe eta bertatik bidaliko dira hainbat ohar, bai ikasgaia jarraitzeko eta bai ikastaroen bidez zuen ezagutzak handitzeko. Egelako albisteak jarraitu beharko dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BARUDY, J. (2005). Los buenos tratos a la infancia: Parentalidad, apego y resiliencia. Gedisa: Barcelona.

BARUDY, J. (2010). Los desafíos invisibles de ser padre o madre: Manual de evaluación de las competencias y la resiliencia parental. Gedisa: Barcelona.

COMELLAS, M.J. (2009). Educar en la comunidad y en la familia. Acompañando a las familias en el día a día. Valencia: Nau Libres.

MAGANTO, J.M. y BARTAU, I. (2011). Corresponsabilidad familiar (COFAMI): Fomentar la cooperación y responsabilidad de los hijos. Ed. Pirámide: Madrid (2ª ed.).

MARTÍNEZ, R.A. (2009). Programa para el desarrollo de Competencias emocionales, educativas y parentales. Madrid: Ministerio de Sanidad y Política Social.

RODRIGO, M.J., MÁIQUEZ, M.L., MARTÍN, J.C. y BYRNE, S.& RODRÍGUEZ, B. (2015). Manual práctico de parentalidad positiva. Madrid: Síntesis.

RODRIGO, M.J., MÁIQUEZ, M.L., MARTÍN, J.C. (2010). La educación parental como recurso psicoedutativo para promover la parentalidad positiva. FEMP. Ministerio de Sanidad, Política Social e Igualdad.

RODRIGO, M.J., MÁIQUEZ, M.L., MARTÍN, J.C. (2010). Parentalidad positiva y políticas locales de apoyo a las familias. FEMP. Ministerio de Sanidad, Política Social e Igualdad.

RODRIGO, M.J., MÁIQUEZ, M.L., MARTÍN, J.C. (2011). Buenas prácticas profesionales para el apoyo a la parentalidad positiva. FEMP. Ministerio de Sanidad, Política Social e Igualdad.



EUSKARAZ

-Bizkaiko Foru Aldundia (x). Babesik gabeko haurrekin esku hartzeko eskuliburua: https://www.bizkaia.eus/home2/Archivos/DPTO3/Temas/Pdf/manual%20de%20intervenci%C3%B3n%20eu.pdf?hash=3c31357bc6bbb34d719031578defc2b1

- Gizarte zerbitzuetako direktorioa: http://www.direktorioa.net/eus/

-Gizarte Zerbitzuak, Eusko Jaurlaritzaren webgunea: https://www.euskadi.eus/web01-a1gizar/eu/

-Ibarra, I. (2019). Familia-Orientazioa, OCW, EHU. Eskuragarri: https://ocw.ehu.eus/course/view.php?id=510





Gehiago sakontzeko bibliografia

ESCUDERO, V. (2010). Guía práctica de Intervención Familiar. Junta de Castilla y León Consejería de Familia e Igualdad de Oportunidades Gerencia de Servicios Sociales.
MARTÍNEZ, R.A. (2007). Estrategias para prevenir y afrontar conflictos en las relaciones familiares (padres e hijos) Informe de investigación. Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales: Madrid.
SECADES, .R., FERNÁNDEZ, J.R., GARCÍA, G. & AL-HALABI, S. (2011). Estrategias de intervención en el ámbito familiar: Guía para promover la impicación y la participación de las familias en los programas preventivos. Diputación de Barcelona.

BARTAU, I., AIERBE, A., & OREGUI, E. (2018). Mediación parental del uso de Internet en el alumnado de Primaria: creencias, estrategias y dificultades. Comunicar, 54(26), 71-79. doi: 10.3916/C54-2018-07 Recuperado de http://hdl.handle.net/10810/27407
BARTAU, I. y DE LA CABA, M.A. (2009). Una experiencia de mejora de las habilidades para la parentalidad y el desarrollo sociopersonal de los menores en contextos de desprotección social. Intervención Psicosocial, Vol. 18, N º2 (135-152).
http://scielo.isciii.es/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1132-05592009000200005
BARTAU, I. y ETXEBERRIA, J. (2005). El programa Corresponsabilidad Familiar (COFAMI): Organización e intervención en el País Vasco. Revista Electrónica Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio Educativo (REICE), 3-1 http://www.ice.deusto.es/RINACE/reice/Vol3n1_e/BartauyEtxeberria.pdf
BARTAU, I. y ETXEBERRIA, J. (2007). Evaluación de un programa de formación para fomentar la participación de los hijos en las tareas familiares. Bordón, 59- 4 (541- 563).
https://recyt.fecyt.es/index.php/BORDON/issue/view/2080

Aldizkariak

-Bordón
-Infancia y Aprendizaje
-Cultura y Sociedad
-Revista de Educación Social
-Revista de Educación
-Revista de Intervención psicosocial

EUSKERAZ
-Tantak
-Gizarteratuz
-Zerbitzuan

Web helbideak

-Educar en positivo: http://educarenpositivo.es/index.php?option=com_content&view=article&id=20&Itemid=150&lang=es
-Familias en positivo: https://familiasenpositivo.org/

EUSKERAZ

-Familia politika eta Aniztasuna. Eusko Jaurlaritzaren Enpleguko eta Gizarte Politiketako saila. https://www.euskadi.eus/eusko-jaurlaritza/familia-politika-gizarte-garapena-saila/hasiera/
-Emakunde: https://www.emakunde.euskadi.eus/hasiera/
-Guraso.eus, Gurasoen premiak asetzeko gunea: http://www.guraso.eus/
-Haezi, Psikologia Fakultateko egresatuen webgunea: http://www.haezi.org/
- Agintzari: http://www.agintzari.com/eus/que_hacemos_comunitaria.aspx

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AZPILLAGA LARREA, VERONICA
  • BERASTEGUI MARTINEZ, YON
  • VAN DER WORP , KARIN

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

11:00-13:00 (1)

11:00-13:00 (2)

19-30

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)
  • 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (2)
  • 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (3)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

11:00-12:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

09:00-11:00 (1)

14:00-16:00 (2)

19-30

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.1 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)
  • 2.1 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (2)
  • 2.1 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (3)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

15:00-16:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.1 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

14:00-15:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.1 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)