Lehen Hezkuntzarako Baliabide Matematikoen Tailerra26502
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Lehen Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
- Kodea
- 26502
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Lehen Hezkuntzarako Baliabide Matematikoen Tailerra Lehen Hezkuntza graduko 4. mailako urte osoko irakasgaia da eta 6 kreditu dauzka. Irakasgaiak 8 saio teoriko ditu besteak praktikoak direlarik.
Saio teoriko zein praktikoetako asistentzia ezinbestekoa da.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
- Ikasgelako irakaskuntzarako erabilgarri diren Matematikaren alderdi batzuk garatu, hala nola: material didaktikoen eraikuntza, proiektu berritzaileen proposamenak edo ohikoak ez diren bestelako baliabideen erabilpena.
- Pentsamendu matematikoa eraikitzen laguntzeko baliabide fisikoak ezagutzea, egitea eta aplikatzea
- Joko eta jolasen bidez, Matematikak eguneroko bizitzan duen presentziaz ohartzea
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. Matematika proiektuak Lehen Hezkuntzako ikasgelan
2. Material logikoak
3. Zenbakiak lantzeko materialak
4. Geometria lantzeko materialak
5. Neurria lantzeko materialak
6. Informazioaren trataera lantzeko materialak
MetodologiaToggle Navigation
- 4-5 pertsonako taldetan lan egingo da eta talde hauek berdinak izango dira urte osoan zehar.
- Saio teorikoetan, alde batetik, Proiektuetan oinarritutako ikaskuntza metodologiaren nondik norakoak azalduko dira eta, bestetik, material didaktikoen erabilpena azalduko da.
- Saio praktikoetan, alde batetik, ikaslegoak Lehen Hezkuntzan Proiektuetan oinarritutako ikaskuntza metodologiaren bitartez aurrera eramateko proposamen didaktiko bat diseinatu beharko du zeina ahoz eta idatziz defendatu beharko duen. Bestetik, ikaslegoak Lehen Hezkuntzako matematika edukiak lantzeko egokiak diren baliabide manipulatiboak eraiki beharko ditu eta hauekin aurrera erameteko jarduerak idatziz zein ahoz defendatu beharko ditu.
- Eraikuntzara bideratzen dire saio praktikoak ikaslegoak ondokoa ekarri beharko du: orriak, kartulinak, artaziak, kola,...
- Ikasleen arteko elkar-ebaluazioa kontuan izango da.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 90
- Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Lanak (materialak eraiki, proposamen didaktikoak egin, aurkezpenak eta abar): %90
Koebaluazioa: %10
Ikasleari, justifikatutako arrazoiengatik ezin bazaio egin etengabeko ebaluazioa, bukaerako proba bakarra egingo zaio, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan. Proba horrek, egiten den moduan egiten dela, irakasgaiko notaren % 100 balio beharko du.
Irakasgaiaren ezaugarri eta edukiengatik irakasgaiaren beste alderdi batzuk gainditu behar badira, praktikak esaterako, bukaerako probaz gain kontuan hartu beharko da beste alderdiak gainditu diren ala ez (Gestiorako Arautegia ikasturtea 2016/17, artikulu 43c).
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ohiko deialdian agertzen diren irizpideak erabiliko dira.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Mahai mugikorreko gela eta material didaktiko matematikoa eskuragarri dituena. Materialen sorkuntzarako gela-tailerra.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
ALSINA, C. ETA BESTE (1991). Materiales para construir la geometría. Síntesis. Madrid.
ALSINA, A. (2004). Desarrollo de competencias matemáticas con recursos lúdico- manipulativos. Narcea. Madrid.
BOLT, B.; HOOBS, D. (1989). 101 mathematical projects: a resource book. Cambridge University Press. Cambridge.
BOLT, B. (1989). Actividades matemáticas. Labor. Barcelona
BOLT, B. (1989). Más actividades matemáticas. Labor. Barcelona
CAMARA,M.T. et AL. (1996). Materiales didácticos. Taller de Matemáticas. MEC. Madrid.
DINIO-DURKIN, C. (1999). Easy MathMart Projects and Activities. SPB. New York.
CASCALLANA, M.T. (1988): Recursos en el aula de matemáticas. Madrid. Santillana
HERNÁNDEZ Y HERNÁNDEZ, F.; VENTURA, M. (2010). Curriculuma lan-proiektuen bidez nola antolatu. Ezagutza kaleidoskopio bat da. EHU. Leioa.
KAJANDER, A. (2007). Big ideas for small mathematicians. Zephyr Press. Chicago.
KAJANDER, A. (2007). Big ideas for growing mathematicians. Zephyr Press. Chicago.
NCTM (2003). Principios y Estándares para la Educación Matemática. Tales. Sevilla.
LONG, L. (2001). Measurement Mania. Games and activities that make Math easy and fun. John Willey and Sons. New York.
LONG, L. (2001). Fabulous Fractions. Games and activities that make Math easy and fun. John Willey and Sons. New York.
WAY, S.; HICKTON, S. (2012). Using stories to teach Maths. Aged 4-7. Hopscotch. London
Aldizkariak
UNO
Web helbideak
http://www.sectormatematica.cl/ppt.htm
http://www.fermarsi.org
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ARRIETA CORTAJARENA, IERA
- BARO YUBERO, IZASKUN
- SARASUA FERNANDEZ, JOSE MARIA
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-4 | 10:30-12:30 (1) | ||||
20-21 | 10:30-12:30 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.5 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
- 3.5 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 08:30-10:30 (1) | 08:30-10:30 (2) | |||
20-27 | 08:30-10:30 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.5 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
- 3.5 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)
- 3.5 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (3)
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 10:30-12:30 (1) | 10:30-12:30 (2) | |||
20-26 | 10:30-12:30 (3) | ||||
27-27 | 10:30-12:30 (4) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
- 2.7 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)
- 3.5 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (3)
- Aula 1.03 - ELBIRA ZIPRITIA ZENTROA. (4)