Gaia
Termodinamika Kimiko Aplikatua
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Termodinamika kimikoari buruzko ezagutzak zabaltzen ditu, sistema mono/multifasikoak eta mono/multiosagaiak estaltzen direlarik. Fluidoen eta nahaste ez-idealen portaera bolumetrikoa eta termodinamikoa ere aztertzen da. Horrela, konposizio aldakorreko sistemak eta horien oreka-egoerak aztertzen dira hainbat faseren artean, erreakzio kimikoekin edo gabe.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
AGIRRE ARISKETA, ION | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Ingeniaritza Kimikoa | ion.agirre@ehu.eus |
ARIAS ERGUETA, PEDRO LUIS | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebakarra | Ingeniaritza Kimikoa | pedroluis.arias@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Capacidad para el análisis y diseño de procesos químicos. | 34.0 % |
Conocimiento y capacidades para el proyectar y diseñar instalaciones eléctricas y de fluidos, iluminación, climatización y ventilación, ahorro y eficiencia energética, acústica, comunicaciones, domótica y edificios inteligentes e instalaciones de Seguridad. | 33.0 % |
Conocimientos y capacidades para realizar verificación y control de instalaciones, procesos y productos. | 33.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 30 | 45 |
Mintegia | 7.5 | 0 | 7.5 |
Gelako p. | 15 | 30 | 45 |
Laborategiko p. | 7.5 | 7.5 | 15 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eskola magistralak | 45.0 | 33 % |
Gelako praktikak | 45.0 | 33 % |
Laborategiko praktikak | 15.0 | 50 % |
Mintegiak | 7.5 | 100 % |
Mintegiak | 7.5 | 100 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Garatu beharreko galderak | 25.0 % | 25.0 % |
Idatzizko azterketa | 65.0 % | 65.0 % |
Lan praktikoak | 10.0 % | 10.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
- Sistema mono eta multifasiko eta osagai bakarreko eta anitzeko sistemen analisi termodinamikoa.- Orekan dauden sistemen kalkulu termodinamikoak.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Irakasgaia lauhilekoan zehar banatutako entregagaien bidez (lan praktikoak eta garatu beharreko galderak) bidez ebaluatuko da (ebaluazio jarraitua). Ebaluazio jarraituari uko egiten dioten ikasleek idatziz (posta elektronikoz) jakinarazi beharko diote irakasgaiaren irakasleari 4. eskola-astea baino lehen, eta azken froga baten bidez ebaluatuko zaie: idatzizko azterketa bat eta azterketa praktikoa kalkulu-zentro batean.Aurreikusitako etengabeko ebaluazioa dela eta, asistentzia (magistralak zein mota guztietako praktikak eta mintegiak) gutxienez % 90ekoa izango da, eta entregatu beharreko guztiak epe barruan eta behar bezala aurkeztea eskatuko da
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ohiko deialdira aurkeztu ez diren edo deialdi hori gainditu ez duten ikasleen kasuan, ezohiko deialdian azken froga bat egin beharko dute irakasgaia gainditzeko. Azken frogra hori idatzizko azterketa batean eta azterketa praktiko batean oinarrituko da, kalkulu-zentro batean.Irakasgai-zerrenda
1. gaia. Oinarrizko kontzeptuen sarrera eta errepasoa.
2. gaia. Substantzia errealen portaera bolumetrikoa
3. gaia. Substantzia errealen portaera termodinamikoa.
4. gaia. Nahastehen portaera termodinamikoa.
5. gaia. Faseen arteko oreka.
6. gaia. Fase-orekak eta oreka kimikoak
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
"Introducción a la termodinámica en ingeniería química" (2001) 6ª edición. Smith, Van Ness y Abbott. Editorial Mc Graw-Hill.Oinarrizko bibliografia
"Termodinámica química" (1998). Rodríguez, Ruiz y Urieta. Editorial Síntesis."Termodinámica Química" (2000) 2ª edición. Gargallo y Radic. Editorial Alfaomega
"Chemical and Engineering Thermodynamics"(1999) 3ª edición. Sandler. Editorial Wiley.