2024 urte olinpikoa: Transgeneroa eztabaidagai Pariseko Joko Olinpikoen aurrean

Mahai-ingurua: 2024 urte olinpikoa: Transgeneroa eztabaidagai Pariseko Joko Olinpikoen aurrean

Noiz eta non

2024/05/15

Kokapena

Baroja entzunaretoa - Bizkaia Aretoa
Avenida Abandoibarra 3. -48009- Bilbao (Bizkaia)

Irudia

Deskribapena

Data: Maiatzak 15, asteazkena
Ordua: 18:00-20:00
Tokia: Bizkaia Aretoa. Baroja aretoa, UPV/EHU, Bilbo

Testuingurua eta helburuak

Atleta transgeneroek Parisko hurrengo olinpiadetan parte hartu izanak eztabaida bizia sortu du kirol-komunitatean eta komunitate feministan, eta emakumeen kiroleko lehiaren zuzentasunari eta osotasunari buruzko kezkak planteatu ditu. Lia Thomasen kasuak, Pennsylvaniako Unibertsitatean markak hautsi dituen igerilari transgeneroak, are gehiago bizitu du eztabaida hori.

Transgeneroei beren genero-identitatearen arabera kategoriatan lehiatzeko aukera ematen dien trans legea kritikatu du mugimendu feministak. Horrek kirolean emakumeentzat "ondorio larriak" izan ditzakeela argudiatzen da, genero-berdintasunean hainbat hamarkadatan egindako aurrerapenak ahulduz. Trans pertsonek kirolean genero-identitatearen arabera parte hartzeko duten eskubidea onartzen bada ere, bidezko kezkak daude emakumezko atleten bidezko lehiarako eta segurtasunerako inplikazioei buruz.

Mahai-inguru honetan, gai horiek aztertuko dira, trans pertsonak kirolean sartzearen eta emakume atleten eskubideak eta aukerak babestearen arteko oreka bilatzeko.

• 18:00 Ongietorria:
    • Eva Ferreira. UPV/EHUko errektorea.
    • Gorka Iturriaga. Eusko Jaurlaritzako Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren zuzendaria.
  • 18:10 Mahai-ingurua:
    • Andoni Zubizarreta. Futbolari ohia eta kirol-zuzendaria.
    • Izaro Antxia. Emakume trans kirolaria.
    • Borja Osés. Kirol-zuzenbidean aditua den abokatua.
    • Maria Tato. EFFren zuzendaria eta 2030eko Munduko Kopako batzorde exekutiboko kidea.
    • Moderatzailea: Veronica Gómez. SER kateko kirol-kazetaria.
  • 20.00etan: Ekitaldiari amaiera ematea

Izena ematea

Izena emateko epea itxita
Plaza mugatuak edukiera bete arte