XSLaren edukia

Arkitektura Irudigintza II26355

Ikastegia
Arkitektura Goi Eskola Teknikoa
Titulazioa
Arkitekturaren Oinarrietako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26355

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1015
Tailerra5075

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Lehen mailako Arkitektura Irudigintza ikasgaiak gogoeta arkitektonikoaren ulermenera eta honen adierazpena bideratzen duten prozedura grafikoetara sarrera bat dira.



Arkitektura Irudigintza ikasgaiak, orokorrean, karrerako ikasgai grafiko guztiekin daude harremanean. Arkitektura Irudigintza II ikasgaia Geometria Deskribatzailea, Proiektuak eta Eraikuntza ikasgaiekin lotzen da bereziki.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

1393/2007 ERREGE DEKRETUAREN BERARIAZKO ESKUMENAK



1101- Prozedura grafikoak espazioen eta objektuen irudikapenari aplikatzeko gaitasuna.

1102- Objektuen ikusizko ezaugarriak ulertzeko eta irudikatzeko eta marrazketaren proportzioa eta teknikak (informatikoak barne) menderatzeko gaitasuna.

1201- Espazioa irudikatzeko sistemak ezagutzea eta arkitekturan eta hirigintzan aplikatzea.

1202- Forma eta ikusmen-pertzepzioaren legeen azterketa eta teoria ezagutzea eta arkitekturan eta hirigintzan aplikatzea.

1204- Altxaera grafikoaren teknikak ezagutzea eta arkitekturan eta hirigintzan aplikatzea fase guztietan, apunteen marrazketatik hasi eta lehengoratze zientifikora arte.



IKASKUNTZAREN EMAITZAK



- Ikaslea gai da Hizkuntza Grafiko Arkitektonikoa erabiltzeko. Badaki irakurtzen eta bi dimentsioko euskarrietan arkitektura-egitatearen irudikapena idazten.



- Lengoaia grafiko arkitektonikoa ikusten eta garatzen dugunaren behaketa- eta analisi-prozesu gisa ulertzen du, osagarria dena baztertuz eta deskribapena aberasten duena adieraziz.



- Eredu Zientifikoa Egitate Arkitektonikoa Asmatu eta Idazteko prozesuaren funtsa dela ulertzen du.



- Ohiko proiekzio-sistemetan (diedrikoa, axonometrikoa eta konikoa) ohituta eta gaituta dago.



- Eskala kontzeptua Arkitekturako Eredu Zientifikoaren funtsa dela ulertzen eta erabiltzen du.



- Arkitekturaren dimentsioan, proportzioan eta grabitazio-parametroetan (bertikalean eta horizontalean) garatu du bere ikusgaitasuna.



- Egitate arkitektonikoaren pertzepzioan, ulermenean eta deskribapenean trebatuta dago.



- Kolorearen eta itzalen oinarrizko oinarriak ulertzen eta erabiltzen ditu arkitekturaren balio erantsi gisa.



- Materia kolorearen bidez hautemateko gaitasuna garatu du, teorian eta analisian oinarrituta, materiak hartzen duen adierazpenaren ulermen gisa.



- Ukimen-pertzepzioa garatu du, hala nola eskuzko eta ikusizko ulermenaren arteko elkarreragina, hura aztertzeko eta euskarri lau batean islatzeko, funtsezko euskarria baita abstrakzio-prozesuak sortzeko.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation



Irakasgaiaren eduki teoriko-praktikoak atal hauek ditu:



- Formen konplexutasuna (giza irudia eta estatua): giza irudiaren apunte azkarrak, enkajatua, proportzioa eta forma konplexuen definizioa.



- Forma konplexuen argiztapena eta itzalak: entonazioa.



- Sistema diedrikoan argiztapena eta itzalak erabiltzea objektuen sakontasuna eta espazio arkitektonikoa irudikatzeko.



- Naturaleko apunteak eta zirriborroak eta eredu errealak marraztu aurreko irudimen-apunteak.



- Irudikapen grafiko arkitektonikoari aplikatu beharreko kolorearen kontzeptu teoriko eta teknika grafikoen hastapenak: kolorearen oinarriak eta akuarelaren teknikaren bidez kolorea aplikatzea.



- Xehetasuna irudikatzeko marrazketa tekniko arkitektonikoan sakontzea.



- Maketa arkitektonikoa egiten sakontzea.



- Testurak aztertzea eta irudikatzea.



- Ideien marrazketarako sarrera.



- Marrazketa analitikorako sarrera.

MetodologiaToggle Navigation

Ordu presentzialetan, ikaslearen parte-hartzea aktiboa izango da dozentzia teoriko-praktikoan:



_Ikasleak bere ekarpenak, taldeari baliagarri gerta lekizkioken galdera edo iruzkin bidez egingo ditu teoriketan.

_Klase praktikoetan, norberaren eta taldekideen lanei buruz egingo diren azalpenak jaso ahal izango ditu ikasleak.



Ordu ez presentzialetan, emate partzial ala finalerako agindu diren banakako ala taldekako ariketetan jardungo da.



Ordu presentzial nahiz ez presentzialetan egin beharreko ariketekin ikasleak eduki hauetan trebatuko dira:



Estatua eta bodegoia: formaren analisia, argia eta itzala.

Eraikin eredugarrien analisia: apunte eta ikuspegi bidez espazio eta konposaketaren ulermena; eskala ezberdinetan oin, altxaera eta ebaketen adierazpen grafikoa.



Ereduaren eta ikastaroaren arabera zehaztuko du irakasle bakoitzak ariketa mota eta kopurua.



Arkitektura Irudigintza ikasgai guztietan egiten diren ariketen izaerak, asteroko dozentzia presentzialaren ordutegia bateratzea eskatzen du, ariketa teoriko-praktikoen bilakaera egokia behar duten iraupenean bermatuaz. Era berean, ariketa kopuru handi bat kalean gauzatzen denez, ordutegia egun argitan jardun ahal izateko tartean finkatuko da.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 70
    • AZKEN PROBA (%): 30

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

UPV/EHUko Graduko Titulazio Ofizialetan Ikasleak Ebaluatzeko Araudi Erregulatzailearen irizpidea kontuan hartuta, ohiko deialdiaren lehentasunezko ebaluazio-sistema jarraikako ebaluazioa izango da.



JARRAIKAKO EBALUAZIOA.



Ebaluazio-sistemak ikasturtean zehar egindako lanak hartuko ditu kontuan, eta ebaluazio hori azterketa batekin osatuko da. Ikasle guztiei aplikatuko zaien lehenetsitako aukera izango da, ikastaroaren lehen 9 asteetan etengabeko ebaluazioari uko egiten diotenei izan ezik. Etengabeko ebaluazioaren kalifikazioa ikasturteko lanen notaren (% 70) eta azterketaren (% 30) batez besteko haztatua izango da. Ebaluazio jarraitua gainditu ahal izateko, beharrezkoa izango da bi zatietako bakoitza bereizita gainditzea. Jarraikako ebaluazioa gainditzen ez duten ikasleek gutxiegi edo ez nahiko kalifikazioa izango dute, eskoletara joan, azterketa egin edo aipatutako lanak eskola-aldian aurkeztu dituzten kontuan hartu gabe. (UPV/EHUko Graduko Titulazio Ofizialetan Ikasleak Ebaluatzeko Araudi Erregulatzaileak ezartzen duen bezala, amaierako probaren edo azterketaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 baino txikiagoa izanik, deialdiari uko eginez gero soilik lortuko dute ikasleek EZ AURKEZTUA kalifikazioa).



AZKEN EBALUAZIOA



Ikasturteko lehen 9 asteetan etengabeko ebaluazioari uko egiten dioten ikasleei soilik aplikatuko zaie, II. KAPITULUKO 8. artikuluan (UPV/EHUko Graduko Titulazio Ofizialetan Ikasleak Ebaluatzeko Araudia) ezartzen den bezala. Aldez aurretik definitutako lan batzuk entregatu eta azterketa bat egingo da. Irakasleek lan horietako batzuk edo lan guztiak aurrez aurre egiteko eskatu ahal izango dute. Azken ebaluazioaren kalifikazioa lanen notaren (% 30) eta azterketaren (% 70) batez besteko haztatua izango da. Azken ebaluazioa gainditu ahal izateko, beharrezkoa da bi zatietako bakoitza bereizita gainditzea, gutxienez nahikoa kalifikazioarekin.



DEIALDIARI UKO EGITEA



Deialdiari uko eginez gero, aurkeztu gabekotzat edo aurkeztu gabekotzat joko da. Ikasleek deialdiari uko egin ahal izango diote, gutxienez, dagokion irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Uko hori idatziz aurkeztu beharko zaie irakasgaiaren ardura duten irakasleei.



PROTOKOLOA, UPV/EHUko EBALUAZIO PROBETAN ETA LAN AKADEMIKOETAN JOKABIDE MAKUR ETA IRUZURREZKOAK ERAGOZTEARI ETA ETIKA AKADEMIKOARI BURUZKOA



UPV/EHUko ebaluazio-probetan eta lan akademikoetan etika akademikoetan eta jokabide makur edo iruzurrezkoen prebentzioari buruzko protokoloaren arabera, ikasleek azterketak edo ebaluazio-probak gainditu eta lan akademikoak egiteko iruzurrezko bitartekoak erabili, kopiatu edo plagioa prebenitzeko jarduketa-jarraibideak aplikatuko dira.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdian azken ebaluazio-sistema aplikatuko da, eta ohiko deialdian ikasgaia gainditu ez duten ikasle guztiek egin ahal izango dute. Aldez aurretik definitutako lan batzuk entregatu eta amaierako azterketa bat egingo da. Irakasleek lan horietako batzuk edo lan guztiak aurrez aurre egiteko eskatu ahal izango dute. Kalifikazioa lanen notaren (% 30) eta azterketaren (% 70) batez besteko haztatua izango da. Ezohiko deialdia onartu ahal izateko, beharrezkoa da bi alderdietako bakoitza bere aldetik gainditzea, gutxienez nahikoa kalifikazioarekin.



PROTOKOLOA, UPV/EHUko EBALUAZIO PROBETAN ETA LAN AKADEMIKOETAN JOKABIDE MAKUR ETA IRUZURREZKOAK ERAGOZTEARI ETA ETIKA AKADEMIKOARI BURUZKOA



UPV/EHUko ebaluazio-probetan eta lan akademikoetan etika akademikoetan eta jokabide makur edo iruzurrezkoen prebentzioari buruzko protokoloaren arabera, ikasleek azterketak edo ebaluazio-probak gainditu eta lan akademikoak egiteko iruzurrezko bitartekoak erabili, kopiatu edo plagioa prebenitzeko jarduketa-jarraibideak aplikatuko dira.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Egingo diren ariketen aniztasuna dela eta, ariketa edo ariketa sail bakoitzerako beharko den materiala hauek proposatu aurretik argituko da. Hala ere, hau da oinarrizko materiala:

- 2H, Hb, B eta 2B portamina edo mina arkatzak.
- DIN A2 edo handixeago den taula arina.
- 30 zm. eskuadra eta kartaboia.
- Eskalimetroa.
- Kompasa eta estilografoen gehigarria
- Estilografoak eta tinta.
- 60 zm. paralex-a

Irakasleari emateko:

- DIN A2 karpeta (estalki gogorduna)
- Ikaslearen bi fitxa, datu eta argazkiarekin.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

La Arquitectura Histórica Acotada y Dibujada. Chitham, Robert. Editorial Gustavo Gili. México D.F. 1982.

El Dibujo, Técnica y Utilidad, Lambert, Susan. Hermann Blume. Madrid. 1985.

Modos de Ver. Cirlot, J.E. Editorial Gustavo Gili. Barcelona.

El Lenguaje de la Visión. Kepes, Gyorgy. Editorial Infinito. Buenos Aires.

El Diseño Gráfico de la Arquitectura Kinneir, Jock. Gustavo Gili. Barcelona 1982.

El sentido de orden. Gombrich, Ernst H Estudio sobre la psicología de las artes decorativas. Gustavo Gili, Barcelona, 1979. (©)

Gehiago sakontzeko bibliografia

El sentido del orden. Gombrich, Ernst H Estudio sobre la psicología de las artes decorativas. Gustavo Gili, Barcelona, 1979.
Modos de ver. Cirlot, J.E. Editorial Gustavo Gili. Barcelona.
Saber ver la Arquitectura. Bruno Zevi. Poseidón. Madrid.
Punto y línea sobre el plano. Vasili Kandinsky. Paidós.
De lo Espiritual en el Arte. Vasily Kandinsky. Paidós.
Dibujo y educación visual. Puente R. Editorial G.G.

Aldizkariak

Revista EGA expresión gráfica arquitectónica. U.P. Valencia

Web helbideak

El sol del membrillo. Antonio López-en lan batean oinarrituaz Víctor Erice-k zuzendutako pelikula. 1992.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • CASADO REZOLA, AMAIA
  • MUGICA URTEAGA, MARTE
  • PEREZ MARTINEZ, JOSE JAVIER

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

10:30-11:30 (1)

24-25

10:30-11:30 (2)

28-29

10:30-11:30 (3)

31-33

10:30-11:30 (4)

35-36

10:30-11:30 (5)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A 3.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
  • A 3.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (2)
  • A 3.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (3)
  • A 3.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (4)
  • A 3.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (5)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

11:30-14:00 (1)

23-23

10:30-14:30 (2)

24-25

11:30-14:00 (3)

26-26

10:30-14:30 (4)

27-27

10:30-14:30 (5)

12:00-14:00 (6)

12:30-14:00 (7)

12:30-14:00 (8)

28-29

11:30-14:00 (9)

30-31

10:30-14:30 (10)

31-33

11:30-14:00 (11)

34-34

10:30-14:30 (12)

35-36

11:30-14:00 (13)

Irakasleak

01 Tailerra-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

11:30-14:00 (1)

23-23

10:30-14:30 (2)

24-25

11:30-14:00 (3)

26-26

10:30-14:30 (4)

27-27

10:30-14:30 (5)

12:00-14:00 (6)

12:30-14:00 (7)

12:30-14:00 (8)

28-29

11:30-14:00 (9)

30-31

10:30-14:30 (10)

31-33

11:30-14:00 (11)

34-34

10:30-14:30 (12)

35-36

11:30-14:00 (13)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

10:30-11:30 (1)

24-25

10:30-11:30 (2)

28-29

10:30-11:30 (3)

31-33

10:30-11:30 (4)

35-36

10:30-11:30 (5)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A 1.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
  • A 1.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (2)
  • A 1.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (3)
  • A 1.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (4)
  • A 1.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (5)

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

11:30-14:00 (1)

23-23

10:30-14:30 (2)

24-25

11:30-14:00 (3)

26-26

10:30-14:30 (4)

27-27

10:30-14:30 (5)

13:00-15:00 (6)

11:00-12:30 (7)

12:00-13:30 (8)

28-29

11:30-14:00 (9)

30-31

10:30-14:30 (10)

31-33

11:30-14:00 (11)

34-34

10:30-14:30 (12)

35-36

11:30-14:00 (13)

Irakasleak

31 Tailerra-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

11:30-14:00 (1)

23-23

10:30-14:30 (2)

24-25

11:30-14:00 (3)

26-26

10:30-14:30 (4)

27-27

10:30-14:30 (5)

13:00-15:00 (6)

11:00-12:30 (7)

12:00-13:30 (8)

28-29

11:30-14:00 (9)

30-31

10:30-14:30 (10)

31-33

11:30-14:00 (11)

34-34

10:30-14:30 (12)

35-36

11:30-14:00 (13)

Irakasleak

31 Tailerra-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

11:30-14:00 (1)

23-23

10:30-14:30 (2)

24-25

11:30-14:00 (3)

26-26

10:30-14:30 (4)

27-27

10:30-14:30 (5)

13:00-15:00 (6)

11:00-12:30 (7)

12:00-13:30 (8)

28-29

11:30-14:00 (9)

30-31

10:30-14:30 (10)

31-33

11:30-14:00 (11)

34-34

10:30-14:30 (12)

35-36

11:30-14:00 (13)

Irakasleak

31 Tailerra-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

11:30-14:00 (1)

23-23

10:30-14:30 (2)

24-25

11:30-14:00 (3)

26-26

10:30-14:30 (4)

27-27

10:30-14:30 (5)

13:00-15:00 (6)

11:00-12:30 (7)

12:00-13:30 (8)

28-29

11:30-14:00 (9)

30-31

10:30-14:30 (10)

31-33

11:30-14:00 (11)

34-34

10:30-14:30 (12)

35-36

11:30-14:00 (13)

Irakasleak