XSLaren edukia

Proiektuak VI: Egoitza Guneak III26378

Ikastegia
Arkitektura Goi Eskola Teknikoa
Titulazioa
Arkitekturaren Oinarrietako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
9
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Ingelesa
Kodea
26378
Murrizketak
Proiektuak VI irakasgaiaren matrikula egiteko, beharrezkoa da gaindituta izatea Proiektuak I eta II

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Tailerra90135

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

ETXEBIZITZA LURRALDEA BEREGANATZEKO GAILUA

Inguru (hiritar-perihiritar-lurraldetar) baten ulertze eta proiektatzea.

Hori lortzeko sortu behar diren estrategiak, eta eragiketa hori, hainbat eskalatan nola garatu.

Inguruarekin batera etxebizitza kolektiborako etxebizitza-eraikin bat garatzea kontuan hartzen duten proiektuak. Eraikinaren formaren konfigurazioan materialtasunaren ekarpena kontenplatzen duen eskalan egiten da lana.

Karreraren seigarren lauhilekoan izanik, proiektuak 6 irakasgaiak (etxebizitza eremu IIIk) etxebizitza kolektiboen bitartez lurraldea eragiteko gai nagusia du. Etxebizitzako gaietan azkena egonik, proiektuak 5 etxebizitza eremu II-en jarraipena litzateke.

Ahal den neurrian, bi irakasgaietan antzeko ingurua saiatuko da izaten, proiektuak 5 (lehen lauhilekoan) eta proiektuak 6 (bigarrenean), beti ere ikasteko prozesuaren mesederako: tokiaren ezagutzan sakontzeko, bai eta bitartekoak optimizatzeko ere.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Proiektuak 6 (egoitza guneak III)-eko ikasi eta menperatzeko helburuek ogibide profesionalarekin antzekotasun handia dute, batez ere, arkitektura proiektua egitekoa den horretan. Eskematikoki 4 fasetan banatu daitezke.

1- « tokiaren ulertze »-ari buruz-

• Arte eta arkitekturaren historiaren ezagutza zabaltzea, bai eta eraikitzeko teknikak, eta arkitektura bat lurraldean ezartzeko estrategiak ere.

• Eraikitako ondarea eta hiritarra ere bai, eta bere babesa antolatzea.

• Proiektu batean parte hartzen dituzten (osa)gai guztiak antzematea, ulertzea eta erabiltzen ikastea.

2- « estrategia eta programa bat planteatzea »-ari buruz-

• Proiektatzeko estrategiak sortzen eta garatzen ikaslea gaitzea.

• Proiektatzeko era propioa sortzen irakastea.

• Oinarrizko gaitasuna honako hauetan: eraikinen funtzioen eta hiriko espazioen programak osatzen; eraikitako ondarean birmoldatzean, zaharberritzean, mantentzean eta orokorrean edozein eragitean.

• Lantaldeetan lana egiteko gaitasuna garatzea. Beste kideekin batera erabakiak adosten eta erantzukizunak hartzen ikasten.

3- « proiektatu »-ari buruz-

• Oinarrizko gaitasuna honako hauek sortzeko, egiteko, eta garazeko: krokisak, aurreproiektuak eta oinarrizko proiektuak; hiriko proiektuak, bai eta laurraldetakoak ere.

• Funtzio, forma eta espazio definizioaren artekoaren ondorioak ezagutzea eta menperatzea.

• Eginiko lanaren baloraketa egin ahal izatea, kritikotasuna lantzea.

4- « komunikatu »-ari buruz-

• Sintesia eta kritika egiteko gaitasuna sortzea eta lantzea.

• Arkitektura asmo bat adierazo ahal izatea, irudimen aldetik, bai eta ahozkoan ere.

• Eginiko lanaren erakusketa publikoa egin ahal izatea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Lurraldearen okupazioaz eta etxebizitzaz dagokionez:

- Edozein tokiaren ahalmenak eta joerak bilatzea.

- Toki baten ahalmenaren araberako programa egin ahal izatea.

- Proiektu baten aurrean, estrategia bat egin ahal izatea.

- Lanaren hainbat eskala menperatzea.

- Etxebizitza kolektiboen ereduak menperatzea.

- Forma eta nola eraikikoaren artekoa menperatzea, materialtasuna.



MetodologiaToggle Navigation

IRAKASKUNTZA MOTAK

Proiektuak 6 irakasgaian (Etxebizitza eremua IIIan), irakaskuntza ariketa ezberdinetan bermatuta antolatzen da:

Etxebizitza kolektiboko edo eraikin erresidentzaletako proiektuak egingo dira, haien ingurune hurbila kontuan hartuta eta formaren definizioan materialtasunaren ekarpena kontuan hartuta. Ariketa hauetan banakako lana da.

Era berean, aipatu ariketak garatzeko fabrikazio digitaleko laborategia erabiltzen dela.





Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Banakako lanak (%): 80
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

ETENGABEKO EBALUAZIO SISTEMA

Ikasleak lan edo proiektu guztiak aurkeztu behar ditu entrega egunean. Beren edukian eta ezarritako datetan entrega guztiak betetzen ez badira, ikasleak azken ariketa espezifiko bat egingo du etengabeko ebaluazioa betetzeko.

Asistentzia-kontrola

Etengabeko ebaluazioa izateko klaseetara %85 etortzea beharrezkoa da. Baldintza hori betetzen ez duen ikasleak azken ariketa espezifiko bat egingo du etengabeko ebaluazioa betetzeko.

Klasera ez joatea justifikatu behar da eta beste irakasgai batekin bat datorrelako aitzakiak ez du balio izango. Kasu honetan, irakasleak ebaluatuko du zein zeregin osagarri egin behar duen ikasleak.

Era berean, ikasleei gogorarazten zaie klaseetara etortzea kontuan hartuko dela ikasleak irakasgaiari esleitutako denbora osoan klasean jarraitzen duenean eta irakasgaiaren lanak egiten ari denean.

Ikaskeek ariketen entrega eskatutako formatuen (digitala eta/edo paperean), eta data eta orduan egingo dute.

Irakasgaien azken nota, ariketa guztien nota partzialen ondorioz izango da. Etengabeko Ebaluazioan asistentzia (%85), jarraipena, parte hartzea eta ekimena baloratuko dira.



AZKEN EBALUAZIO SISTEMA/ETENGABEKO EBALUAZIOA UKO EGITEA

Ikasleak etengabeko ebaluazio ordezkatuko duen azken ebaluazioa aukeratu ahal izango du. Horretarako, honako baldintza hauek bete beharko ditu:

1. Ikasleak, etengabeko ebaluazioari uko egiteko, 9. astea barne baino lehen, idatziz jakinarazi beahr du. Idazki hori irakasgai irakasleari aurkeztu beharko du.

2. Ikasleak ikasturte osoko ariketa guztiak aurkeztu behar du azterketa baino lehen aurekezpen publiko batean.

3. Eskolan bertan, azterketa egunean ikasleak ariketa bat egin beharko du.



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Etengabeko ebaluazioko ikaslearentzat egindako proiektuak hobetu eta amaitu beharko ditu.

Azken ebaluazioko ikaslearentzat ikasturteko proiektu guztiak aukeztu behar ditu eta eskolan bertan, azterketa egunean ikasleak ariketa bat egin beharko du.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Proiektua garatuko den lekuaren izaerak definituko ditu erabili beharreko materialak, nagusiki: eskala eta eduki ezberdinetako planoak (katastro, topografiko eta abar), fitxa urbanistikoak, argazkiak eta altxatutako planoak. Hauetako batzuk kurtso hasieran banatu daitezke edo hauek sortzea ikasleek egingo duten ariketaren lehen lana izan daiteke. Landa lanetan edo lantegian egingo dira. Material hauez gain, proiektuarekin jorratuko den gaiaren arabera erreferentzi ezberdinak emango dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Ábalos, Iñaki. LA BUENA VIDA. VISITA GUIADA A LAS CASAS DE LA MODERNIDAD. Editorial Gustavo Gili, Barcelona 2011

Banham, Reyner. TEORÍA Y DISEÑO ARQUITECTÓNICO EN LA ERA DE LA MÁQUINA. Ediciones Nueva Visión. Buenos Aires 1971.

Giedion, Sigfried. ESPACIO, TIEMPO Y ARQUITECTURA. Editorial Dossat. Madrid 1982

Rowe, Colin. Koetter, Fred. CIUDAD COLLAGE. Editorial Gustavo Gili. Barcelona 1981

Quaroni, Ludovico.PROYECTAR UN EDIFICIO. OCHO LECCIONES DE ARQUITECTURA. Xarait Ediciones SA, Madrid, 1980

Rasmussen, Steen Eiler. EXPERIENCIA DE LA ARQUITECTURA. Editorial Labor. Barcelona 1974

TANIZAKI JUNICHIRO - El elogio de la sombra. Ediciones Siruela S.A. 1994

Taut, Bruno. LA CASA Y LA VIDA JAPONESAS. Edita Fundación Caja de Arquitectos. Barcelona 2007



Profundización

La Vivienda Racional. Ponencias de los congresos CIAM 1929-1930. Carlo Aymonino. Editorial Gustavo Gili, Barcelona 1973.

A. A. V. V. ALDAY IÑAKI LLINÀS JOSÉ MARTINEZ LAPEÑA JOSÉ ANTONIO MONEO RAFAEL - Aprendiendo de todas sus casas. Ediciones UPC. 1996

STEEGMANN ENRIQUE - Las medidas de la vivienda. Publicaciones del Colegio Arquitectos Cataluña.1986

MOORE CHARLES - ALLEN GERALD - LYNDON DONLYN - La casa. Forma y Diseño. Gustavo Gili S.A. Barcelona 1976

LLEO BLANCA - Sueño de habitar. Fundación Caja de Arquitectos.1998

MONTEYS XAVIER. FUERTES PERE - Casa Collage. Un ensayo sobre la arquitectura de la casa. Editorial Gustavo Gili. Barcelona 2001

RYBCZYNSKI WITOLD - La Casa: Historia de una idea. Editorial Nerea. Madrid 1988

PARICIO IGNACIO –SUST XAVIER - La vivienda contemporánea. Programa y tecnología. ITEC. Barcelona 1998



Gehiago sakontzeko bibliografia

Profundización
La Vivienda Racional. Ponencias de los congresos CIAM 1929-1930. Carlo Aymonino. Editorial Gustavo Gili, Barcelona 1973.
A. A. V. V. ALDAY IÑAKI LLINÀS JOSÉ MARTINEZ LAPEÑA JOSÉ ANTONIO MONEO RAFAEL - Aprendiendo de todas sus casas. Ediciones UPC. 1996
STEEGMANN ENRIQUE - Las medidas de la vivienda. Publicaciones del Colegio Arquitectos Cataluña.1986
MOORE CHARLES - ALLEN GERALD - LYNDON DONLYN - La casa. Forma y Diseño. Gustavo Gili S.A. Barcelona 1976
LLEO BLANCA - Sueño de habitar. Fundación Caja de Arquitectos.1998
MONTEYS XAVIER. FUERTES PERE - Casa Collage. Un ensayo sobre la arquitectura de la casa. Editorial Gustavo Gili. Barcelona 2001
RYBCZYNSKI WITOLD - La Casa: Historia de una idea. Editorial Nerea. Madrid 1988
PARICIO IGNACIO –SUST XAVIER - La vivienda contemporánea. Programa y tecnología. ITEC. Barcelona 1998

Aldizkariak

Revistas
Density I, II, III, IV. Revista a+t. Vitoria 2002.

Web helbideak

http://www.fondationlecorbusier.fr

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BAREA ARRAZUBI, JOSE ANTONIO
  • MITXELENA ETXEBERRIA, ALEX
  • TELLERIA JULIAN, IBON

TaldeakToggle Navigation

01 Tailerra-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-25

09:30-12:30 (1)

11:30-14:30 (2)

26-26

09:30-12:30 (3)

11:30-14:30 (4)

27-28

09:30-12:30 (5)

11:30-14:30 (6)

29-29

09:30-12:30 (7)

11:30-14:30 (8)

30-30

09:30-12:30 (9)

09:30-10:00 (10)

11:30-14:00 (11)

31-32

11:30-14:30 (12)

33-33

09:30-12:30 (13)

34-34

09:30-12:30 (14)

11:30-14:30 (15)

35-35

08:30-12:30 (16)

08:30-13:30 (17)

36-36

09:30-12:30 (18)

08:30-14:30 (19)

Irakasleak

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-25

09:30-12:30 (1)

11:30-14:30 (2)

26-26

09:30-12:30 (3)

11:30-14:30 (4)

27-28

09:30-12:30 (5)

11:30-14:30 (6)

29-29

09:30-12:30 (7)

11:30-14:30 (8)

30-30

09:30-12:30 (9)

09:30-10:00 (10)

11:30-14:00 (11)

31-32

11:30-14:30 (12)

33-33

09:30-12:30 (13)

34-34

09:30-12:30 (14)

11:30-14:30 (15)

35-35

08:30-12:30 (16)

08:30-13:30 (17)

36-36

09:30-12:30 (18)

08:30-14:30 (19)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A 2.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
  • A 2.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (2)
  • A 2.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (3)
  • A 2.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (4)
  • A 2.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (5)
  • A 2.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (6)
  • A 2.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (7)
  • A 2.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (8)
  • A 2.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (9)
  • A 2.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (10)
  • A 2.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (11)
  • A 2.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (12)
  • A 2.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (13)
  • A 2.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (14)
  • A 2.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (15)
  • A 2.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (16)
  • A 2.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (17)
  • A 2.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (18)

31 Tailerra-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

09:30-13:00 (1)

11:30-14:00 (2)

23-23

09:30-13:00 (3)

11:30-14:00 (4)

24-25

09:30-13:00 (5)

11:30-14:00 (6)

26-26

09:30-13:00 (7)

11:30-14:00 (8)

27-28

09:30-13:00 (9)

11:30-14:00 (10)

29-29

09:30-12:30 (11)

11:30-14:30 (12)

30-30

09:00-12:30 (13)

11:30-14:00 (14)

31-32

09:30-13:00 (15)

11:30-14:00 (16)

35-35

08:30-12:30 (17)

09:30-12:30 (18)

08:30-14:30 (19)

36-36

09:30-12:30 (20)

09:30-12:30 (21)

08:30-14:30 (22)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • TALLER (T 2.4- T2.5- T2.6) - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
  • TALLER (T 2.4- T2.5- T2.6) - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (2)
  • TALLER (T 2.4- T2.5- T2.6) - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (3)
  • TALLER (T 2.4- T2.5- T2.6) - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (4)
  • TALLER (T 2.4- T2.5- T2.6) - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (5)
  • TALLER (T 2.4- T2.5- T2.6) - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (6)
  • TALLER (T 2.4- T2.5- T2.6) - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (7)
  • TALLER (T 2.4- T2.5- T2.6) - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (8)
  • TALLER (T 2.4- T2.5- T2.6) - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (9)
  • TALLER (T 2.4- T2.5- T2.6) - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (10)
  • TALLER (T 2.4- T2.5- T2.6) - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (11)
  • TALLER (T 2.4- T2.5- T2.6) - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (12)
  • TALLER (T 2.4- T2.5- T2.6) - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (13)
  • TALLER (T 2.4- T2.5- T2.6) - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (14)
  • TALLER (T 2.4- T2.5- T2.6) - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (15)
  • TALLER (T 2.4- T2.5- T2.6) - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (16)
  • TALLER (T 2.4- T2.5- T2.6) - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (17)
  • TALLER (T 2.4- T2.5- T2.6) - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (18)
  • TALLER (T 2.4- T2.5- T2.6) - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (19)
  • TALLER (T 2.4- T2.5- T2.6) - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (20)
  • TALLER (T 2.4- T2.5- T2.6) - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (21)

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

09:30-13:00 (1)

11:30-14:00 (2)

24-25

09:30-13:00 (3)

11:30-14:00 (4)

26-26

09:30-13:00 (5)

11:30-14:00 (6)

27-28

09:30-13:00 (7)

11:30-14:00 (8)

29-29

09:30-12:30 (9)

11:30-14:30 (10)

30-30

09:00-12:30 (11)

11:30-14:00 (12)

31-32

09:30-13:00 (13)

11:30-14:00 (14)

35-35

08:30-12:30 (15)

09:30-12:30 (16)

08:30-14:30 (17)

36-36

09:30-12:30 (18)

09:30-12:30 (19)

08:30-14:30 (20)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A 2.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
  • A 2.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (2)
  • A 2.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (3)
  • A 2.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (4)
  • A 2.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (5)
  • A 2.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (6)
  • A 2.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (7)
  • A 2.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (8)
  • A 2.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (9)
  • A 2.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (10)
  • A 2.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (11)
  • A 2.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (12)
  • A 2.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (13)
  • A 2.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (14)
  • A 2.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (15)
  • A 2.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (16)
  • A 2.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (17)
  • A 2.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (18)
  • A 2.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (19)

61 Tailerra-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

09:30-12:30 (1)

11:30-14:30 (2)

23-23

09:30-12:30 (3)

11:30-14:30 (4)

24-25

09:30-12:30 (5)

11:30-14:30 (6)

26-26

09:30-12:30 (7)

11:30-14:30 (8)

27-28

09:30-12:30 (9)

11:30-14:30 (10)

29-29

09:30-12:30 (11)

11:30-14:30 (12)

30-30

09:30-12:30 (13)

11:00-14:00 (14)

31-32

09:30-12:30 (15)

11:30-14:30 (16)

35-35

08:30-12:30 (17)

09:30-12:30 (18)

09:30-12:30 (19)

08:30-14:30 (20)

36-36

09:30-12:30 (21)

09:30-12:30 (22)

08:30-14:30 (23)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A 2.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
  • A 2.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (2)
  • A 2.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (3)
  • A 2.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (4)
  • A 2.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (5)
  • A 2.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (6)
  • A 2.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (7)
  • A 2.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (8)
  • A 2.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (9)
  • A 2.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (10)
  • A 2.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (11)
  • A 2.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (12)
  • A 2.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (13)
  • A 2.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (14)
  • A 2.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (15)
  • A 2.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (16)
  • A 2.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (17)
  • A 2.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (18)
  • A 2.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (19)
  • A 2.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (20)