XSLaren edukia

Proiektuak VII: Eremu Publikoak I26379

Ikastegia
Arkitektura Goi Eskola Teknikoa
Titulazioa
Arkitekturaren Oinarrietako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
9
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Ingelesa
Kodea
26379
Murrizketak
Proiektuak VII irakasgaiaren matrikula egiteko, beharrezkoa da gaindituta izatea Proiektuak I, II, III eta IV

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Tailerra90135

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Proiektuak VII 4º mailako lehen lauhilabetekoan ematen da. Eremu Publikoa izenburupean, Graduko proiektatze modu aurreratu baten hasera da 4º eta 5º mailetan segida izango duelarik.

Proiektuak VII-VIII katedrak, aurreko kurtsotan bezala, testuinguru urbanoetan lan egitea proposatzen du. Aukeratutako testuinguruek gaur egungo arazoak aurkezten dituzte, betiere historiak utzitako aurre-existentziak bilakatzen diren ispirazio iturri, ikasleek garatuko dituzten ariketa eta programen orientazio eta oinarri biurtuko direlarik.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

C.1. Proiekto urbano edota Eraikin baten krokis, aurreproiekto eta oinarrizko proiektoaren garapenaren gaitasun aurreratua.

C.2. Eremu urbano eta Eraikinen programa funtzionalak osatzeko gaitasun aurreratua.

C.3. Kritika arkitektonikoa gauzatzeko gaitasun aurreratua.

C.4. Hiri eta Arkitektura proiekto baten ahozko azalpen eta defentsarako gaitasun aurreratua.

C.5. Hiri eta Arkitektura proiektoaren komunikazio grafikoa garatzeko gaitasun aurreratua.

C.6. Forma, konposizioa eta arkitektura ereduen inguruko teoria orokorren ezagutza aurreratua.

C.7. Bizigarritasun eta Etxebizitza programa aztertzeko metodoen jakintza aurreratua.

C.8. Tokiko arkitektura eta hiri-historia oinarrien ezagutza aurreratua.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

P.01. Espazio Publikoaren azterketa eta errepresentazioa hiri historikoaren testuinguruan.

P.02. Eskuhartzea espazio publikoan pabiloi motako edo bestelako eraikuntza baten bitartez.

T.01. Ikasturte aurkezpen klasea I.

T.02. Ikasturte aurkezpen klasea II.

T.03. Hiri azterketa. Hiri historia eta garapena.

T.04. Azterketa eremua bere testuinguru urbanoan..

T.05. Arkitektura tipologia bat, Pabiloia: Garapena eta eboluzioa.

T.06. Espazio Publikoak: Garapena eta eboluzioa.



P.03. Hiri testuinguru historiko baten azterketa eta errepresentazioa.

P.04. Hiri testuinguru batetan, eraikin bat edo gehiagoren bitartez eginiko eskuhartzea.

P.07. Azterketa eremua bere hiri-testuinguruan.

T.08. Proposaturiko tipologia arkitektonikoak I: Garapen eta eboluzioa.

T.09. Proposaturiko tipologia arkitektonikoak II: Garapen eta eboluzioa.

T.10. Proposaturiko tipologia arkitektonikoak III: Garapen eta eboluzioa.

MetodologiaToggle Navigation

Ariketa bakoitzaren garapenean, ordu presentzialetan aktibitate ezberdinak gauzatuko dira:



1. Sarrerak: Proiektuen ideiak finkatzen dituzten klaseak dira, hortarako nagusiki eredu arkitektonikoak azalduz.



2. Tailerra: Ikasgaiaren aktibitate nagusia da eta bai bakarka edota taldeka gauzatzen da. Ariketen zuzenketak, oro har, arbelean, pantailan edota mahaietan egingo dira, eta izaera orokorra eta pertsonalizatua dute.



3. Talde-lana: Proiektuak garatuko diren testuinguruen azterketa eta errepresentazio lana talde txiketan gauzatuko da. Bestalde Lantegi Bateratua jorratzen den saioetan ere talde lana egiteko aukera izango da.



4. Tarteko emateen zuzenketa publikoak: Arbelean ezarritako panelak edota proiekzio bitartez egiten den zuzenketa publikoak ikasle guztiekin kontzeptu orokorrak eta ereduak eztabaidatzeko helburua dute.



5. Azken aurkezpenak: Proiektu guztiak publikoki aurkeztuko dira landutako gaiaren inguruko proposamen ezberdinak ikus daitezen eta hauen inguruko elkarrizketa sustatu dadin.



6. Irakaskuntza ez presentziala: Irakaskuntza presentziala eteten bada, ikasgaiko ikasgela birtualeko Microsoft 365 plataforman jarraituko du ikasturteak. Aldez aurretik, irakaslegoak ikasleei oharra bidaliko die.



Presentzialak ez diren orduetan, ikalseakproiektuaren haserako dokumentazio eta errepresentazio lanean arituko da. Ondoren, proiektoa bakarka garatuko du lehen krokisak oinarri hartuta azken emateraino egin beharreko plano eta maketak garatuz. Material hauek zuzenduko dira ordu presentzialetan.



P.01 eta P.02 eduki praktikoek bost asteko luzapena izango dute eta P.03 eta P.04 edukiek gainontzeko hamar asteak hartuko dituzte.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Banakako lanak (%): 85
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 15

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAZIO JARRAIKO-SISTEMA

Ebaluazio jarraiaren bidez gainditzeko, ikasleak lan edo lan-fase guztiak aurkeztu beharko ditu aurkezpen-datan. Eduki guztiak eta ezarritako datak betetzen ez badira, ikasleak amaierako proba espezifiko bat ere egingo du ebaluazio jarraia osatzeko.



Azken ebaluaketan kontuan hartuko da ikasleak izan duen presentzia maila ikasgai praktiko batetaz ari bait gara. Asistentzia eta zuzenketak beharrezkoak ikusten dira materiaren ikasketa egokia izateko.

Ebaluazio Jarraian ikaslearen garapen maila hartuko da kontuan eta azken kalifikazioan ikasleak eginiko ariketa nagusiak izango du portzentai altuena.

Nota minimoa: Ikasleak 10tik 5 gutxienez lortu beharko du ikasgaia gainditzeko.



Ebaluazioa banakako eta taldekako lanen arabera egingo da. Bietan honako gai hauek baloratuko dira: lehenik, proiektuak enuntziatuarekiko duen moldaketa, bigarrenik proiektuaren garapena eta definizio maila eta hirugarrena aurkezpenaren kalitate grafikoa. Planteatutako gaiei zuzenketen bitartez erantzunak bilatzeko ikasleak erakusten duen gaitasuna baita ere baloratuko da.

Kurtsoaren bigarren atalaren balorazioa garrantzitsuagoa da lehenengoa baino, proiektuaren konplexutasuna eta iraupen gehitzen doan heinean . lehen ataleko lanak, P.01 eta P.02 praktikak, notaren %30 suposatzen dute; bestalde bigarren ataleko P.03 eta P.04 praktikak notaren %70.

Ebaluazioaren portzentaiak: Bakarkako lanak: %85; Taldekako lanak %15



AMAIERAKO EBALUAZIO-SISTEMA

Ikasleak ebaluazio jarraia ordezkatuko duen azken ebaluazioa aukeratu ahal izango du. Horretarako, honako baldintza hauek bete beharko ditu:



Ebaluazio jarraiari uko egiten diola idatziz jakinaraztea 9 aste baino lehen, lauhilekoaren hasieratik zenbatzen hasita, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera. Uko hori idatziz aurkeztu beharko zaie irakasgaiaren ardura duten irakasleei.

Ikasturtean proposatutako ariketak azterketa-probaren aurretik aurkeztea, eta ikasleak ahozko azalpen bat ematea esleitutako irakasleari edo irakasleei.

Ikastetxeak esleitzen duen ikasgelan azterketa-proba bat egitea. Proba presentziala denez, ikasleak ikastetxean egin beharko du.



ASISTENTZIA-KONTROLA

Ebaluazio jarraia izateko, beharrezkoa da eskolen % 85era joatea. Baldintza hori betetzen ez duen ikasleak amaierako proba espezifiko bat ere egingo du ebaluazio jarraia osatzeko.

Eskolara ez joatea justifikatuta egon beharko da, eta ez du balioko beste irakasgai batekin bat etortzeak. Kasu horretan, irakasleak baloratuko du ikasleak zer zeregin osagarri egin beharko duen.

Era berean, ikasleei gogorarazten zaie eskoletara joatea ikaslea ikasgaiak esleituta duen ordutegi osoan gelan egotea eta ikasgai horretako lanak egiten aritzea izango dela.



EBALUAZIO SISTEMA EZ PRESENTZIALA

Irakaskuntza presentziala eteten bada, adibidez osasun larrialdi baten kasuan, lanen ebaluazio kriterioak irakaskuntza presentzialean aplikatzen diren berberak izango dira.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Deialdi hau azterketa gisa aurkezten da, eta ikasturtean zehar eten diren edo entregatu ez diren lanak berriro entregatzea izango da ebaluazio jarraitua egin zuten ikasleentzat, eta aurkeztu ez diren edo nahikoak ez diren proiektuak berreskuratzea izango da. Ikasleak lan horien aurkezpena egingo du azterketaren egunean.

Ikasturtean zehar amaierako ebaluazioaren hautua egin zuten ikasleek, gainera, azterketa-proba bat egin beharko dute ikastetxeak esleitzen duen gelan. Proba presentziala denez, ikasleak ikastetxean egin beharko du.

Ebaluazioa ohiko deialdiko kriterio berdinak erabiliz egingo da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikasturteko eta ariketa bakoitzeko enuntziatuekin batera, ikasleari material ezberdinak emango zaizkio ariketako testuineguren azterketa eta hausnarketa egokiak garatzeko: Kartografia historikoa, Kartografia garaikidea, Testuinguruko eraikinen planimetria, Marrazki historikoak, argazkiak, Programa ereduak…
Material hauek ikasleak azterketa osatu dezan izango dira oinarri, proiektoa gartzen hasteko beharrezko den urratsa alegia.

Gainera, ikasgaian ETSA-AGETeko laborategiak erabiltzea eskatzen duten lan praktikoak egiten dira. Ikasgaian egiten diren eta eskuzko tresnak edo tresna digitalak erabiltzea eskatzen duten lanak ebazten edo ulertzen laguntzeko eredu, maketa edo elementu horiek, bai eta lanerako espazio komunak erabiltzea ere. Lanak egiteko laborategiko teknikarien laguntza behar da.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Abalos, Iñaki. Naturaleza y Artificio. 2009, GG.

Batlle, Enric. El jardín de la metrópoli. 2011, GG

Berger, John. Modos de ver. 2016, GG.

Careri, Francesco. Walkscapes. 2013, GG.

Didi-Huberman, Georges. La supervivencia de las luciérnagas. 2017, Abada.

Herreros, Juan. Textos Críticos. Madrid. Ediciones Asimétricas.

Mumford, Lewis. Historia de las utopías. 2013, Pepitas de calabaza.

Pallasmaa, Juhani. Los ojos de la piel. 2014, GG

Sennett, Richard. El artesano. 2009, Anagrama.

Tafuri, M., Cacciari, M,. Dal Co, F. De la vanguardia a la Metropoli. 1972, GG.



Aalto, Alvar. Obra completa. 1963, Les éditions d’Árchitecture Zurich.

Choisy, August. Historia de la arquitectura. 1899, Víctor Leru.

Kahn, Louis. The complete work. 1987, Birkhauser.

Le Corbusier. Oeuvre complete. 1963, Les éditions d’Árchitecture Zurich.

Martí, Carlos. Las variaciones de la identidad. Ensayo sobre el tipo. 1993, Serbal

Moneo, Rafael. Inquietud teórica y estrategia proyectual. 2004, Actar.

Norbert-Schulz, Christian. Genius Loci. 1987, Electa.

Rossi, Aldo. La arquitectura de la ciudad. 1966, GG.

Venturi, Robert. Complejidad y contradicción en la arquitectura. 1966. GG.

Zevi, Bruno. Saber ver la arquitectura. 1963, Poseidon.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Ustarroz,A.,Iñiguez,M. Plazas con Frontón en Euskal Herria. 2023, Pamiela.

Aldizkariak

Arquitectura Viva
AV: Monografías
Casabella: Rivista internazionale di architettura.
El Croquis: Publicación de Arquitectura, Construcción y Diseño.
Lotus internacional: Rivista internazionale di architettura.

Web helbideak

p3-viar.blogspot.com.es

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ACURIOLA BARRIO, ASIER
  • SALAVERRIA SAN VICENTE, IBON
  • SEGU ALONSO, JUAN JOSE

TaldeakToggle Navigation

16 Tailerra-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

15:00-18:00 (1)

11:30-14:30 (2)

Irakasleak

16 Tailerra-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

15:00-16:30 (1)

16:30-18:00 (2)

11:30-13:00 (3)

13:00-14:30 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A 2.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
  • A 2.0 MASTER - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (2)

46 Tailerra-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

14:30-17:30 (1)

11:30-14:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A 2.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
  • Aula 0.06 - . (2)

46 Tailerra-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

14:30-17:30 (1)

11:30-14:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • TALLER (T2.7- T2.8- T2.9) - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
  • Aula 0.06 - . (2)

66 Tailerra-1 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

15:00-18:00 (1)

11:30-14:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A 2.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)