XSLaren edukia

Ondasunari buruzko Aurretiko Analisiak. Ondarearen Kontserbazioa: Lan Metodologia26392

Ikastegia
Arkitektura Goi Eskola Teknikoa
Titulazioa
Arkitekturaren Oinarrietako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
5
Kreditu kopurua
5
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26392

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1510
Tailerra4060

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ondarearen gaineko esku-hartze prozesu orok lau atal bete behar ditu: Aurretiko analisiak, Arkitektura proiektuaren lanketa, proiektuaren betearaztea, eta betearazitakoaren kontserbazioa.

Aurretiko Analisiek ikuspuntu ezberdinetatik eraikinaren ulerpenera garamatzate, alegia, estilo eta eraikuntzaren aldetik, historiaren ikuspuntutik, inguruarekiko duen harremanaren aldetik, egituraren karakterizazioaren aldetik, eta oro har, haren osotasuna eta berritu beharreko atalaren egoeraren ezagutza ahalbideratzen dute.

Gure inguruko Europako hainbat herrialdetan era horretako analisiak egitea derrigortzen duten legeak onartuak daude (adibidez Italian Melloni Legea).

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

-Konpetentziak

Ikaslegoa ondarea osatzen duten eraikinen energiaren errendimentua hobetzen trebatu.

Aldioro egokiagoak diren tekniken erabilpenean ikaslegoa trebatzea.

Eraikitako ondarea babesten, defendatzen eta modernizatzen jakitea.

Eraikinen portaera orokorra ulertzea, eta behar den kasuetan, zehaztasunez esku hartu ahal izatea





-Irakaskuntza helburuak

Eskeintzen den irakasgai honetan nazio arteko ikerketa komunitatean erabiltzen diren ohiko metodoak eta teknikak azalduko dira.

Gainera, erreabilitaziorako, kontserbaziorako eta ondare-katalogaziorako beharrezkoak diren tresneri eta metodologien ikaskuntza ahalbideratuko da.

Ikaslegoak arkitektura esku-hartzean aurretiko analisiek duten garrantziaz ohartzea da helburu nagusietako bat.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Lehenengo gai-multzoa: Ondarearen kontserbazioa: lan metodologia

1.- Jarduera-eremu. 1.a.-Teoria, lege eta erakunde esparruak.

2.- Ondare ikerketa.

2.a.- Lanerako materialak

2.b.- Landa lana

2.c.- Ikerketa hemerografikoa eta bibliografikoa

2.d.- Ikerketa artxiboetan

3.- Txostengintza

3.a. Erredakzioaren berariazkotasunak

3.b. Azken aurkezpena



Bigarren gai-multzoa: Aurretiko analisiak

1.- Sarrera

2.- Ondare arkitektonikoari buruzko gaur egungo ikerketa-egoera nazioarteko zientzia komunitatean

3.- Egituraren analisirako beharrezkoak diren teknika esperimentalen oinarriak eta deskribapenak

4.- Banakako lan praktikoa: Estatika grafikoa egoera erreal bati aplikatuta

5.- Egoera errealen deskribapena eta obren bisitaldia



MetodologiaToggle Navigation

-Materiaren ikaskuntza klase eta ariketa praktikoetan oinarrituko da. Ariketa praktikoak irakaslearen tutoretzapean egingo dira. Ariketak banakakoaak eta taldekoak izango dira. Aurkezpen horiek ezagutzaren elkar trukea eta proposamenen eztabaida izango dute helburu.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazioa jarraitua izango da eta ariketetan, probetan eta klaseko saioetan egingo diren entregetan oinarrituo da.



Ikasle batek, arrazoi justifikatuak baditu, uko egin diezaioke ohiko deialdiari, irakasleari idatzi bat helaraziz, ohiko azterketa garaia baino 10 egun lehenago.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ez-ohiko deialdian ikasle batek 10 galderako azterketa bat gainditu beharko du eta irakaslearekin hitzartutako lan bat egin beharko du.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BRANDI, C.:Teoría de la Restauración, Alianza Forma, Madrid, 2011.

CAPITEL,A.:Metodología de la restauración, Alianza Forma, Madrid, 1988.

DE GRACIA,F.: Construir en lo construido, Ed: Nerea, Madrid, 1992.

HERNANDEZ MARTÍNEZ, A: Documentos para la historia de la Restauración, Zaragoza, 1999.

HEYMAN, J: Teoria, historia y restauración de estructuras de fábrica, Madrid 1995

MACARRÓN MIGUEL, Ana Mª.:Historia de la Conservación y la restauración desde la Antigüedad hasta el siglo XX, Ed:Tecnos, Madrid, 2013.

MACARRÓN MIGUEL, Ana Mª.:La Conservación y la restauración en siglo XX, Ed:Tecnos, Madrid, 2013.

RIO Bueno, A. del y ORTIZ HERRERA, J: Rehabilitación de estructuras de hormigón. Ed: ANCOP, Madrid 1991

VVAA: CEA 2004, Congreso de la estructura de acero, ARTECNIUM, A Coruña 2004

VVAA: Intervención en estructuras de madera, Ed: AITIM, Madrid 2002

VVAA: Teoría e historia de la Restauración, Instituto español de arquitectura, Universidad de Alcalá, Madrid, 1997.

Web helbideak

www.ana-usa.com/
www.uva.es/maderas
www.ncrep.pt/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AZPIRI ALBISTEGUI, ANA
  • DE LA FUENTE ARANA, ANDER
  • SANCHEZ BEITIA, SANTIAGO MARIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-12:30 (1)

2-2

11:00-12:30 (2)

4-4

11:00-12:30 (3)

5-5

11:00-12:30 (4)

7-7

11:00-12:30 (5)

8-8

11:00-12:30 (6)

10-10

11:00-12:30 (7)

11-11

12:30-14:00 (8)

13-13

11:00-12:30 (9)

14-14

11:00-12:30 (10)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.06 - . (1)
  • Aula 2.06 - . (2)
  • Aula 2.06 - . (3)
  • Aula 2.06 - . (4)
  • Aula 2.06 - . (5)
  • Aula 2.06 - . (6)
  • Aula 2.06 - . (7)
  • Aula 2.06 - . (8)
  • Aula 2.06 - . (9)
  • Aula 2.06 - . (10)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

12:30-14:00 (1)

2-2

12:30-14:00 (2)

3-3

11:00-16:00 (3)

4-4

12:30-14:00 (4)

5-5

12:30-14:00 (5)

6-6

11:00-16:00 (6)

7-7

12:30-14:00 (7)

8-8

12:30-14:00 (8)

9-9

11:00-13:30 (9)

13:30-16:00 (10)

10-10

12:30-14:00 (11)

11-11

11:00-12:30 (12)

12-12

11:00-16:00 (13)

13-13

12:30-14:00 (14)

14-14

12:30-14:00 (15)

15-15

11:00-16:00 (16)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.06 - . (1)
  • Aula 2.06 - . (2)
  • Aula 2.06 - . (3)
  • Aula 2.06 - . (4)
  • Aula 2.06 - . (5)
  • Aula 2.06 - . (6)
  • Aula 2.06 - . (7)
  • Aula 2.06 - . (8)
  • Aula 2.06 - . (9)
  • Aula 2.06 - . (10)
  • Aula 2.06 - . (11)
  • Aula 2.06 - . (12)
  • Aula 2.06 - . (13)
  • Aula 2.06 - . (14)
  • Aula 2.06 - . (15)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-12:30 (1)

2-2

11:00-12:30 (2)

4-4

11:00-12:30 (3)

5-5

11:00-12:30 (4)

8-8

11:00-12:30 (5)

9-9

11:00-12:30 (6)

11-11

11:00-12:30 (7)

12-12

11:00-12:30 (8)

14-14

11:00-12:30 (9)

15-15

11:00-12:30 (10)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 3.10 - . (1)
  • Aula 3.10 - . (2)
  • Aula 3.10 - . (3)
  • Aula 3.10 - . (4)
  • Aula 3.10 - . (5)
  • Aula 3.10 - . (6)
  • Aula 3.10 - . (7)
  • Aula 3.10 - . (8)
  • Aula 3.10 - . (9)
  • Aula 3.10 - . (10)

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

12:30-14:00 (1)

2-2

12:30-14:00 (2)

3-3

11:00-13:30 (3)

13:30-16:00 (4)

4-4

12:30-14:00 (5)

5-5

12:30-14:00 (6)

6-6

11:00-13:30 (7)

13:30-16:00 (8)

7-7

11:00-13:30 (9)

13:30-16:00 (10)

8-8

12:30-14:00 (11)

9-9

12:30-14:00 (12)

10-10

11:00-13:30 (13)

13:30-16:00 (14)

11-11

12:30-14:00 (15)

12-12

12:30-14:00 (16)

13-13

11:00-13:30 (17)

13:30-16:00 (18)

14-14

12:30-14:00 (19)

15-15

12:30-14:00 (20)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 3.10 - . (1)
  • Aula 3.10 - . (2)
  • Aula 3.10 - . (3)
  • Aula 3.10 - . (4)
  • Aula 3.10 - . (5)
  • Aula 3.10 - . (6)
  • Aula 3.10 - . (7)
  • Aula 3.10 - . (8)
  • Aula 3.10 - . (9)
  • Aula 3.10 - . (10)
  • Aula 3.10 - . (11)
  • Aula 3.10 - . (12)
  • Aula 3.10 - . (13)
  • Aula 3.10 - . (14)
  • Aula 3.10 - . (15)