XSLaren edukia

Gizarte Zerbitzuen Oinarriak25937

Ikastegia
Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea. Arabako Atala
Titulazioa
Gizarte Langintzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25937

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Gelako p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Gizarte zerbitzuetarako Oinarriak irakasgaia Gizarte Zerbitzuak eta Gizarte Politikak moduloaren lehenengo irakasgaia da. Gizarte zerbitzuen irakasgaietarako sarrera gisa jokatzen du eta ateak irekitzen dizkio bigarren mailako irakasgaiari -Komunitaterako Gizarte Zerbitzuak- zein hirugarren mailakoari -Gizarte Zerbitzu Espezializatuak-.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

EDUKIAREN DESKRIBAPENA:



Lehenik eta behin gizarte zerbitzuak ulertzeko oinarrizko kontzeptuak eta hauen inguruko sarrera orokorra eskeintzen da. Ondoren, gizarte ekintzaren bilakaera historikoa aurkezten da, bertan arreta berezia ematen zaio bilakaera honetan aurkitu daitezkeen haustura eta jarraikortasunei. Bilakaera historikoarekin bukatu ondoren, gizarte zerbitzuetako ezaugarri nagusiak, testuinguru juridikoa eta hauen eskumenen banaketa aztertzen dira. Era berean, gizarte zerbitzuak eta genero perspektibaren artean dagoen harremanean ere sakontzen da, honen bidez arlo honetako zeharkako azterketa egin ahal izateko. Azkenik, gizarte zerbitzuetako arreta maila ezberdinak lantzen dira eta azken gai honen bidez bidea irekitzen zaie gai hauek sakonean landuko dituzten irakasgaiei.



GAITASUNAK:



- Estatu, zein erkidego edota tokiko gizarte zerbitzuen ekintza eta hornidura ezagutzea eta ikasketa-objetuaren inguruko sarrera eskeintzea. Horrela, lehenengo gerturapen honen bidez gizarte zerbitzuak eta beste esku-hartze motak ondo bereiztea nahi da.

- Gizarte zerbitzuen populazio-sektoreak ezagutzea eta bereizte.

- Gizarte zerbitzuen arreta maila ezberdinak bereiztea eta bakoitzaren ezaugarri nagusienak ezagutzea.

- Gizarte ekintzaren garapen historikoan sakontzea. Honen bidez gaur egungo gizarte zerbitzuekin konparatu ahal izateko eta hauen arteko aldaketak eta jarraikortasunak azpimarratzeko.

- Gaur egungo gizarte zerbitzuetako arazo eta erronka nagusienen inguruko eztabida eta gogoeta sustatzea.

- Gizarte zerbitzuei loturiko elementu teoriko zein egoera praktikoen inguruko gogoeta kritikoa gauzatzeko almena sustatzea.

- Elkarkidetza, laguntza eta enpatia bultzatzen duen taldeko lana bultzatu.

- Lan autonomoa eta ikertzeko ahalmenerako tresnak eskeintzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. GAIA: GIZARTE ZERBITZUEN KONTZEPTUA ETA IZAERA.

1.1. Giza eta gizarte beharizanak.

1.2. Gizarte beharizanei emandako erantzuna: baliabidea.

1.3. Gizarte zerbitzuen populazio sektoreak.

1.5. Gizarte zerbitzuak: kontzeptua.

1.6. Beste disziplinekiko harremana.



2. GAIA: GIZARTE EKINTZAREN EBOLUZIO HISTORIKOA (I): KARITATETIK ONGINTZARA.

2.1. Gizarte ekintza Aintzinaroan.

2.2. Gizarte ekintza Erdi Aroan.

2.3. Gizarte ekintza Errenazimenduan.

2.4. Gizarte ekintza XVIII. mendean: Ilustrazioa.



3. GAIA: GIZARTE EKINTZAREN EBOLUZIO HISTORIKOA (II): ONGINTZATIK GIZARTE ZERBITZUETARA

3.1. Gizarte ekintza XIX. mendean.

3.2. Gizare ekintza XIX. mendean Espainian.

3.3. Gizarte ekintza XX. mendean Espainian.



4. GAIA: GAUR EGUNGO GIZARTE ZERBITZUEN OINARRIAK: GIZARTE ESKUBIDEAK.

4.1. Ongizate Estatuaren Sorrera: Bismarck eta beste zenbait aintzindari.

4.2. Espainiako eta EAEko Gizarte Zerbitzuen marko juridikoa.

4.3. Ongizate Estatuaren Krisia.







5. GAIA: GENERO PERSPEKTIBA GIZARTE ZERBITZUETAN.

5.1. Sarrera

5.2. Genero eta genero perspektiba

5.3. Genero-perspektiba politika publikoetan integratzeko neurriak

5.4. Genero-perspektiba eta Ongizate Estatuaren oinarrizko hitzarmena

5.5. Generoa eta gizarte zerbitzuak



6. GAIA: GIZARTE ZERBITZUETAKO HORNITZAILEAK ETA ARRETA MAILAK.

6.1. Gizarte zerbitzuen hornitzaileak.

6.2. Gizarte zerbitzuen arreta mailak.





OINARRIZKO LEGEDIA:

- Espainiar Konstituzioa.

- EAE-ko Autonomi Estatutoa.

- Gizarte Zerbitzuetako Legeak (1982, 1996 eta 2008. urteko legeak)

MetodologiaToggle Navigation

- Klase magistralak: Klase hauetan edukin teoriko nagusienak aurkeztuko dira. Era berean, ikaslearen ikerketa eta analisi kritikorako beharrezkoak diren tresnak eskeiniko dira. Klase hauetan ikaslegoaren partehartze kritikoa bultzatuko da.

- Mintegiak eta jarduera praktikoak: Kasu honetan ikaslegoaren garrantzia erabatekoa da, saio hauek talde zein norbanakoaren ekarpenen arabera egituratuko baitira. Aurkezpenei arreta berezia eskeiniko zaio, honen bidez jendearen aurreko trebetasunak bultzatu ahal izateko.

- Lan autonomoa: Kasu honetan talde zein norbanakoek egindako lanak izango dira. Momentu oro, irakaslearen etengabeko gainbegiraketa egongo da.

- Tutoretzak: Saio hauetan irakasleak klase teoriko, mintegien prestaketan edota lanen ebaluazioren inguruko zehaztapenak eta eztabaiden argipenak egingo ditu.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40
    • Banakako lanak (%): 60

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Bi ebaluazio mota izango dira:



ETENGABEKO EBALUAZIOA

- Banakako zati teoriko-praktikoa: banaka egiteko ariketak (proba idatzia, test motako probak, ikasgelako ariketak, eta abar): ezken notaren %60.

- Taldeko lanak (lanak egitea, talde aurkezpenak): %40.



Ikasgaia gainditu ahal izateko, bai banakako zati teoriko-praktikoa eta bai taldeko lana ere biak gaindituta egon beharko dira. Ohiko Deialdian bietatik bakarra gaindituz gero, beronen nota Ezohiko Deialdirako gordeko da, beti Ohiko Deialdian ikaslea zati bietara aurkeztu bada. Horrela ez balitz, Ezohiko Deialdian zati biak egin beharko dira.



"Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazoaren % 40 edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari. (12.2 art).





EBALUAZIO EZ JARRAIA

Edukiak eta ehunekoak Etengabeko Ebaluaketaren berdinak izango dira, baina taldeko lana banaka egin beharko da, eta ikasturte hasieran ezarritako datan entregatu beharko da.



Ikasleak eskubidea dauka Ebaluazio ez jarraia egiteko, baldin eta ikasgaiaren lehen bederatzi asteeetan idatziz ikasgaiaren irakasle arduradunari eskaera egiten badio

















Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdiaren berdinak izango dira

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- ALEMAN, Carmen / GARCÍA, M ercedes (1999): Fundamentos de Bienestar Social, Valencia: Tirant lo Blanch

- ALEMAN, Carmen / FERNANDEZ, Tomás (2004): Introducción a los Servicios Sociales, Madrid: Universidad Nacional de Educación a Distancia

-CASADO, Demetrio / Gillén, Encarna (2001): Manual de Servicios Sociales, Madrid: CSS

- FANTOVA, F. (2008): Sistemas públicos de servicios sociales: Nuevos derechos, nuevas respuestas, Bilbao: Deustuko Unibertsitatea.

- GALLEGO, Mari Jose / GONZALEZ, Mercedes (1997): Aproximación a la Acción Social y a los Servicios Sociales, Huelva: Cuché

- Seminario de Historia de la Acción Social (1986): De la beneficencia al bienestar social. Cuatro siglos de acción social, Madrid: Siglo XXI

- ROLDÁN, Elena y GARCÍA, Mª Teresa (2005): Políticas de servicios sociales, Síntesis, Madrid.

Aldizkariak

Erreferentziak egelaren bidez zabalduko dira.

Web helbideak

- www.siis.net Gizarte politika eta zerbitzuetako dokumentazio zerbitzua.
- www.fantova.net Gizarte zerbitzuetan aditua den Fernando Fantovaren web orrialde pertsonala. Bertan txosten, artikulu eta material interesgarriak topa daitezke.

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

11:30-13:30 (1)

11:30-12:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)
  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (2)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

12:30-13:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

11:30-12:30 (1)

11:30-13:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 2 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)
  • eAULA Nº 2 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

12:30-13:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 2 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

11:30-13:30 (1)

09:30-10:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 1 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)
  • eAULA Nº 1 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (2)

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

10:30-11:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 1 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)