XSLaren edukia

Bitartekaritza eta Gizarte Langintza25960

Ikastegia
Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea. Arabako Atala
Titulazioa
Gizarte Langintzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25960

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Gelako p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Bitartekaritza eta Gizarte Langintza laugarren mailako irakasgaiak, bitartekaritza eta justizia errestauratiboaren esparru profesionala ulertzeko aukera ematen du, gizarte langintzarekin egon daitezken lotura eta ezberdintasunak ondo bereiztuz. Ikasleak bitartekaritza eta justizia errestauratiboaren esparru profesionala ezagutu eta aztertzeko aukera izango du. Bestalde, bitartekaritzarako eta justizia errestauratiborako oinarrizko trebetasun garrantzitsuenak eta gaitasunak landuko dira. Gizarte langintzarekin gertuen dauden esparruak landuko dira: familiak, eskola, komunitatea, zigor-arloa eta presondegiak. Bitartekaritza eta justizia errestauratiboan rol profesionala bultzatzea bilatzen da, beste zeregin profesionalekin batuz. Gatazken esku-hartzea eta Gatazken Eraldaketa Hautazko F Moduloaren minorra izanda, aurreko ikasturtean landutako gaitasunak integratzeko aukera emango da, bakoitzaren bitartekari rol profesionala eraikitzeko.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUN ESPEZIFIKOAK:



1. Bitartekaritza eta Gizarte Langintzaren arteko harremana ulertu. (GM 01)

2. Gatazkak konpontzeko bitartekaritza erabili, gizarte esku-hartze estrategia bezala.(GM 01)

3. Gatazken eraldaketa baketsurako bitartekaritzaren oinarrizko trebetasunak hartu. (GM 01)

4. Justizia konponarazlearen oinarrizko trebetasun teknikoak hartu. (GM 04)

5. Gizarte Langintzarekin lotuta dauden testuinguru garrantzitsuen bitartekaritza ereduak eta garapena ezagutu eta ulertu.(GM 04)

6. Bitartekaritzaren muga etikoak eta legalak ezagutu eta ulertu. (GM 01, GM 09)

7. Bitartekaritza eta esku-hartze proposamen tekniko bat garatzeko oinarrizko ezagutzak hartu. (GM 08, GM 09, GM 10)

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

EDUKI TEORIKOAK



1.Bitartekaritza.

- Gatazka eta bitartekaritza.

- Bitartekaritzaren epistemologia.

- Bere historio laburra eta profesionalizazioa.



2. Bitartekaritza gizarte langintzaren esku-hartze bezela.

- Bitartekaritza eta gizarte langintza: eratzear den bikotea

- Bitartekaritza eta esku-hartzearen metodoa.



3. Bitartekaritza familiaren gatazketan.

- Banantze eta dibortzio prozesuak.

- Familiaren barruko gatazkak.

- 1/2008ko Legea, Familia bitartekaritzakoa.

- 7/2015 Legea, gurasoen banantze edo haustura kasuetako familia harremanei buruzkoa.



4. Bitartekaritza eskola ereduan.

- Eskoletako elkarbizitza programak.

- Eskolako bitartekaritza.



5. Komunitateko bitartekaritza.

- Eguneroko herritarren arteko elkarbizitza.

- Herritarraren partaidetza vs Bitartekari profesionala.



6. Justizia errestauratiboa, zigor arloko bitartekaritza eta espetxeen inguruko bitartekaritza.

- Lege-hausleen arduratze prozesuak.

- Biktimaren protagonismoaren berreskuratzea.

- Bitartekaritza penala eta bestelako prozesu errestauratiboak



7. Bestelako bitartekaritzaren testuinguruak

- Kultur artekoa, ingurugiroa, erakundeak, unibertsitatea, polizia, etab.



8. Bitartekaritzaren araudia eta etika.

- 5/2012 Legea, auzi zibil eta merkataritzazkoetako bitartekaritzari buruzkoa.

- Muga etikoak eta kode deontologikoak.





EDUKI PRAKTIKOAK

1. Bitartekaritza eta prozesu errestauratiboen simulazio ariketak

- Eskola, familia eta komunitateko bitartekaritzaren oinarrizko trebetasun eta teknikak abian jarri.

- Justizia errestauratiboaren oinarrizko trebetasun eta teknikak abian jarri.

2. Gizarte esku-hartze eta bitartekaritza proposamen teknikoa

- Gizarte errealitate gatazkatsua aukeratu eta proposamenaren lanketa.

- Proposamenaren ahozko aurkezpena.



Ikasgai-zerrenda honek ANECAren oniritzia dauka.

MetodologiaToggle Navigation

- Eskola magistralak.

- Eskola malguak eta elkarlaneko ikaskuntza.

- Gelako praktikak (bitartekaritza eta prozesu errestauratiboen simulazio ariketak)

- Ikaslegoaren banakako eta elkarlaneko lana.

- Eztabaida taldeak irakurketei buruz.

- Gatazka gaiei buruzko Elkarrizketa konstruktiboen partaidetza-dinamikak.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30
    • Banakako lanak (%): 50
    • Gizarte esku-hartze eta bitartekaritza/prozesu errestauratiboaren proposamen teknikoa (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

ETENGABEKO EBALUAZIOA (Gelara derrigorrez etortzearen beharra, %80)

- Banakako frogak (% 50)

- Taldeko frogak ( Bitartekaritza simulazio ariketak. Giza esku-hartze eta bitartekaritza/prozesu errestauratiboaren proposamen teknikoa)

- Beharrezkoa izango da guztiak gainditzea, batezbestekoa egiteko.



AZKEN EBALUAZIOA

- Azterketa teorikoa egin behar da (% 100) edukiak eta bibliografia jarraituz.



“Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da” (8.3. art.).



DEIALDIARI UKO EGITEA:

Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari. (12.2 art.).



Azken ebaluazioaren kasuan: “azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea” (12.3 art).

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Azterketa teorikoa egin behar da (% 100) programaren eta bere bibliografia jarraituz.



Ezohiko deialdiari uko egiteko, nahikoa da azterketara ez aurkeztearekin.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Egelan igotako materiala.

CONSEJO GENERAL DEL TRABAJO SOCIAL.(2015). Trabajo social y mediación. Madrid: Consejo General de Trabajo Social.
EUSKO JAURLARITZAKO BITARTEKARTIZA ZERBITZUA. 2020ko Memoria. Esteka honetan eskuragarri: https://www.euskadi.eus/mediacion-familiar/web01-a2famil/eu/
EUROPAKO KONTSEILUA (2018). Ministroen Batzordeak estatu kideei egindako CM/Rec (2018) 8 gomendioa, justizia errestauratibo penalari buruzkoa. Europako Kontseilua.
FAGET, Jacques. (2005). Erkidegoaren bitartekaritza Europan. Erkidegoaren bitartekaritza eta bake kulturari buruzko I Jardunaldiak. Getxoko Udala.
GEUZ. (2013). Nola jarri abian, pausoz pauso, ikaskideen arteko eskola-bitartekaritzako programa bat. Eusko Jaurlaritza.
LEDERACH, John Paul. (1996). Documentos 8 . Gernika. Gernika Gogoratuz.
MUNUERA GÓMEZ, Pilar. (2012). Conflicto, mediación y trabajo social. FOMBUENA VALERO, Josefa (coord.): El trabajo social y sus instrumentos: elementos para una intervención a piacere (orr. 171-190). Valencia: Nau llibres.
OLALDE, Alberto José. (2010). Mediación y justicia restaurativa: Innovaciones metodológicas del trabajo social en la jurisdicción penal. Miscelánea Comillas: Revista de Teología y Ciencias Humanas 68 (133): 761-90.
OLALDE, Alberto José. (2012). Mediación y trabajo social: Una pareja en construcción. V Jornada de trabajo social : ¿mediamos o sustituimos?: Gizarte langintzako V jardunaldia: Bitartekari edo ordezkari, hori gakoa.53-70.Euskal Herriko Unibertsitatea. Argitalpen Zerbitzua.
ORTEGA, Rosario, eta DEL REY, Rosario (2006). La mediación escolar en el marco de la construcción de la convivencia y la prevención de la violencia. Avances en supervisión educativa: Revista de la Asociación de Inspectores de Educación de España.
RONDÓN GARCÍA, Luis Miguel, eta MUNUERA GÓMEZ, Pilar. (2009). Mediación familiar: Un espacio de intervención para trabajadores sociales. Trabajo Social (Universidad Nacional de Colombia), (11), 25-41.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BOQUE, María Carme.(2002). Guía de mediación escolar. Barcelona. Rosa Sensat.

HAYNES J.M. (1995). Fundamentos de mediación Familiar.Madrid: Gaia

MOORE, Christopher. (1995).El proceso de mediación. Métodos prácticos para la resolución de conflictos". Barcelona: Ed. Granica.

MUNUERA GÓMEZ, Pilar. (2014). Nuevos retos en mediación. Valencia: Tirant Humanidades.

NEUMAN, Elías. (1997).¿Mediación y conciliación penal?. Buenos Aires: Ediciones Depalma.

OLALDE ALTAREJOS, Alberto José .(2017). 40 ideas para la práctica de la justicia restaurativa en la jurisdicción penal. Madrid: Dykinson.

PARKINSON, LISA. (2005). Mediación familiar. Madrid: Editorial Gedisa

POYATOS GARCÍA Ana. (Coord.). 2003). Mediación familiar y social en diferentes contextos. Valencia: Nau Llibres.

PUNTES, Salvador. eta MUNNÉ, María. (relatores).(2005). Los servicios de mediación comunitaria. Propuestas de actuación.Barcelona: Diputación de Barcelona

PUNTES, Salvador. (2007). La mediación comunitaria. Ciudadanos, derechos y conflictos. Cámara de Comercio de Bogotá. Fundación Universitaria empresarial de la Cámara de Comercio de Bogotá.

RAMOS CECILIA. (2003). Un mirar, un decir, un sentir en la mediación educativa. Colección Visión Compartida, Librería Histórica.

RIPOL-MILLET, Aleix.(2001) Familias, Trabajo Social y Mediación. Barcelona: Paidos.

SOLETO, Helena, eta OTERO, Milagros Maria. (2007). Mediación y solución de conflictos habilidades para una necesidad emergente. Madrid: Tecnos

Gehiago sakontzeko bibliografia

CASANOVAS, Pompeu, MAGRE, Jaume eta LAUROBA, María Elena. (2011). Libro Blanco de la mediación en Cataluña. Barcelona: Departament de Justícia. Generalitat de Catalunya.
FARRÉ i SALVÀ, Sergi. 2004. Gestión de conflictos: Taller de mediación: Un enfoque socioafectivo. Madrid: Ariel.
IGARTUA, Idoia, VARONA, Gema eta OLALDE Alberto José. (2012) Diccionario breve de justicia restaurativa: una invitación interdisciplinar e introductoria a sus conceptos clave.Saarbrücken, Alemania: Editorial Académica Española.
RONDÓN GARCÍA, Luis Miguel (2012). Bases para la mediación familiar. Valencia: Tirant Lo Blanch.
OLALDE ALTAREJOS, Alberto Jose (2020). Justicia restaurativa y victimizaciones a menores en su sexualidad en el seno de la iglesia católica española: Reflexiones inacabadas desde una práctica incipiente. Revista de Victimología, (10), 119-152.
Olalde Altarejos, A. J. (2022). Necesito verte como un vecino más: diálogo restaurativo de dimensión comunitaria entre un ex-preso de ETA y su vecino. In G. Varona Martínez (Ed.), Resiliencia y crecimiento postraumático individual y social (pp. 305-320). Barcelona: Huygens.
SAVIO, Roberto,RIZZI, Giuliano eta OLALDE, Alberto José. (2023). Herritar globalarentzako eskuliburua. Prentsan.

Aldizkariak

- Conflictology.
- Conflict Resolution Quarterly
- International Journal of Conflict and violence.
- Journal for the Study of Peace and Conflict
- Peace Conflict Development. An interdisciplinary Journal.
- Revista de Mediación (AMM)
- Revista Mediatio (Sevilla)
- Rivista Italiana di Conflittologia
- The International Journal of Restorative Justice

Web helbideak

http://www.poderjudicial.es/cgpj/es/Temas/Mediacion
http://www.asociacionhablamos.es
http://www.ammediadores.es
http://www.mediacionypacificacion.es/index.php
https://www.ucm.es/imedia
http://www.acuerdojusto.com
http://mediacionesjusticia.com
http://acdmasocialnetwork.ning.com/
http://www.aditze.com
http://agoraberri.blogspot.com/
http://www.baketik.org
https://www.euskadi.eus/mediacion-familiar/web01-a2famil/es/
http://www.bitarbask.org
http://www.egintza.com
http://www.fundaciongizagune.net
http://www.garrebil.com
https://www.justizia.eus/servicio-justicia-restaurativa

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

10:30-12:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 5 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

12:00-12:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 5 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

18:00-19:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 5 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

17:00-17:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 5 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-30

17:30-18:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 5 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)