XSLaren edukia

Literatura Tailerrak25878

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25878

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasgai honen muina literatur sorkuntza da. Asko izan dira historian zehar, eta gaur egun ere asko dira, idazketaz arduratzen diren tailerrak, bai eskoletan bai eskoletatik kanpo. Idazketa lantegi, sorkuntza tailer nahiz idazketa laborategi, asmo beretsua ezkutatu ohi da izen horien azpian: parte-hartzailea idazten jarri, sorkuntza prozesu pertsonaletik abiatuz ikasi ditzan idazketa prozesuaren nondik norakoak.



Irakasgai honetan ere hala egingo dugu: testuak sortu, literatur sorkuntza barrutik bizi, sortze prozesua esperimentatu… Horrela, unibertsitatean ohikoa denari buelta emanez eta metodo induktiboari jarraituz, partikularretik unibertsalerako bidea egingo dugu, indibidualetik kolektiborakoa, konkretutik abstrakturakoa.



Horretarako, jakina, ezinbestekoa da parte hartzea, testuak idatzi eta irakurtzea, eta iritziak partekatzea. Eta hori guztia, bai ala bai, giro atsegin eta inklusiboan egin behar da, elkarri lagunduz eta elkar errespetuz tratatuz.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Ikasgai honetan ikasleak idatzizko gaitasunak garatuko ditu, askotariko literatura-testuen bitartez eta idazketarako zenbait teknikaren bidez.



Gaitasun horien jabe egitean, ikasleak haurrengan irakurzaletasuna sustatzeko eta idaztera animatzeko baliabideak erabiltzen jakingo du, haur eta gazte literatura ezagutuko du, irakurketa kritikoak egin eta testuak sortzeko ahalmena eskuratuko du, eta literatur idazketaren kontzientzia hartuko du.



Emaitza horiek guztiz baliagarriak izango zaizkio irakasle garaian bere ikasleak sorkuntza literariora bideratu eta horren bidez irudimena eta hizkuntza literarioa aberasteko. Era berean, bere ikasleek literaturarekiko jarrera aktibo eta positibo bat izan dezaten lortuko du.



Konkretuki, honako helburuak bete nahi dira:



Askotariko testuak sortu eta haien inguruan kritikoki gogoeta egitea.

Literatur tailerretako metodo nagusiak barneratzea, eta ildo historiko nagusiak ezagutzea.

Gaitasun linguistikoa hobetzea.

Sormena sustatzea, era autonomo eta librean jarduteko.

Autoestimua indartu eta lankidetza sustatzea.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

XX. mendean sortutako taldeak eta azken urteetako planteamenduak izango dira abiapuntua, oso baliagarriak baitira idazketa literarioaren kontzientzia hartu eta praktikan literatura-testuak nola ekoitzi ikasteko: literatura sortzeko baliabideak erabiltzen, testu narratibo zein poetikoak ekoizteko bide berriak planteatzen eta sortutako testuak baloratzeko irizpideak izaten.



Taldearen nolakotasunen eta beharren arabera, irakasleak diseinatuko du ibilbidea, honako egileak, korronteak eta proposamenak harturik gidatzat:





Gianni Rodariren ildoa

Poesia tailerrak

OULIPOren proposamenak

Grafeinen ideiak

Lorenzo Milani eta idazketa kolektiboa

Alfabeto edo abezedarioak

Victor Morenoren lanak

Seve Calleja eta Antton Irusta: Ipuinen tailerra





MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaia lantegi gisa planteatua dago. Irakasleak sorkuntza bideratzeko hainbat metodo eta ildo aurkeztuko ditu, eta ikasleak ildo horiek ezagutu eta metodoak aplikatuko ditu. Ikaslea, beraz, sortzaile izango da irakasgai honetan. Idazketa banaka eta taldeka egingo dugu, eta sorturiko testuak taldean irakurri eta komentatuko ditugu. Metodo induktibo horren bidez, asmoa da ikasleak egin ahala ikastea. Azkenean, ondorio pertsonalak atera eta taldean komentatu ahal izango dira.



Ikasgaiaren %20 minorreko zeharkako lanari eskainiko zaio.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20
    • Portfolio (%): 80

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdian bi ebaluazio sistema egongo dira:



Amaierako ebaluazioa: azterketa egunerako (beranduenez), lan bat entregatuko da, irakasgaiaren edukiak (teorikoak eta sormenezkoak) landuko dituena. Zortzi puntutik kalifikatu du irakasleak (beste biak moduluari dagozkio).

Beharrezkoa da, lanaren nondik norakoak zehazteko, irakaslearekin hitz egitea.



Ebaluazio jarraitua:

Atal bakoitzaren amaieran (ikasturtearen araberakoak), atal horri dagokion txostena entregatuko da. Entregatzen den txosten bakoitzak dagokion kalifikazioa izango du azken kalifikazioari begira.

Azterketa egunerako (beranduenez), beste lan bat entregatuko da, idazketa tailer baterako proposamena bat izango duena oinarri. Lan horrek ere dagokion kalifikazioa izango du azken kalifikazioan.





Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdia egin beharko dute ikasgaia ohiko deialdian gainditu ez dutenek edota aurkeztu ez direnek.



Ezohiko deialdian ere bi ebaluazio sistema egongo dira:

Amaierako ebaluazioa: azterketa egunerako (beranduenez), lan bat entregatuko da, irakasgaiaren edukiak (teorikoak eta sormenezkoak) landuko dituena. Zortzi puntutik kalifikatu du irakasleak.

Beharrezkoa da, lanaren nondik norakoak zehazteko, irakaslearekin hitz egitea.



Ebaluazio jarraitua: lehen deialdian ebaluazio jarraitua gainditu ez duten ikasleek, eta soilik horiek, aukera izango dute, lehen deialdian suspendituz gero, suspenditutako atalak berregiteko bigarren deialdirako. Era berean, ikasle horiek aukera izango dute amaierako ebaluaziora pasatzeko.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak aurkezturiko materialak.
Irakasleak proposaturiko testuak (liburuak edota bestelako euskarrietakoak, euskaraz edota beste hizkuntzaren batean).
Idazketa-koadernoa.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Calleja, S. eta Irusta, A. (1999) Ipuinen tailerra. https://argitalpenak.labayru.eus/fso/item/document/23/Ipuinen%20tailerra.pdf

Landa, M. (2018) Txikiaren handitasuna literaturan. Donostia: Erein.

Lopez, M. (2009) Literatura-lantegien hastapenak maisu-maistrentzat. Bilbo: EHU (argitalpen digitala).

Moreno, V. (2000) Irakurketa, liburuak eta irakurtzera bultzatzea: hausnarketak eta proposamenak. https://www.educacion.navarra.es/eu/web/publicaciones/catalogo/-/asset_publisher/JONi5m8mCym2/content/lectura-libros-y-animacion-reflexiones-y-propuestas?inheritRedirect=false

Moreno, V. (2005) Zertarako irakurri? Ulertzeko. https://www.educacion.navarra.es/eu/web/publicaciones/ultimas-publicaciones/-/asset_publisher/JONi5m8mCym2/content/leer-para-comprender

Gehiago sakontzeko bibliografia

Irakasleak helaraziko ditu erreferentziak

Aldizkariak

Behinola
CLIJ
Peonza

Web helbideak

www.galtzagorri.com
www.armiarma.eus

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:30-14:00 (1)

09:00-10:00 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-15 11:30
  • Maiatz : 2024-05-24 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 3-3 - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • eAULA 3-3 - IRAKASLEEN U. E. (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:30-12:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-15 11:30
  • Maiatz : 2024-05-24 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 3-3 - IRAKASLEEN U. E. (1)