XSLaren edukia

Prebentziozko Kontserbazioa. Kultura Ondareen Aldaketa eta Hondatze Faktoreak26920

Ikastegia
Arte Ederren Fakultatea
Titulazioa
Kultura Ondareen Kontserbazio eta Zaharberritzeari buruzko Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
26920

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Mintegia1522.5
Tailerra4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

DESKRIBAPENA:

Kontserbazio eta Zaharberritze Graduko hautazko irakasgaia. Kultur ondasunak eta artelanak kontserbatzeko prebentzio ekintzak aztertu eta narriadura eta hondatze faktoreetan oinarritutako kontrol sistemak aztertzen ditu.

Prebentzioak Kultur Ondasunak Kontserbatzeko bitarteko gisa duen garrantzia aztertzen da.

Prebentziozko kontserbazioa, kontserbazio eta mantentze zuzena bermatzen duten objektuetatik kanpo dauden bitartekoak aplikatzeaz arduratzen diren eragiketa guztiak direla ulertzen da.

Prebentzioaren xedeak ingurumen baldintza egokien kontrola (argiztapena, klima, kutsadura), segurtasuna (suteak, lapurretak, hondamendi naturalak) eta garraiatzeko, manipulatzeko, instalatzeko eta biltegiratzeko bermeak direla uste da.

Irakasgai hau osagarri den Kontserbazio eta Zaharberritze Graduko azken bi ikasturteetako ikasgai guztiekin lotuta dago. Ondasun Kulturalen eta Artelanen egonkortasunerako ezinbesteko ezagutza eta Museoetan, Erakusketa Aretoetan, transferentzietan, erakusketa ibiltarietan eta abarretan narriatze eta hondatze eragileak kontrolatzeko tresna.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUNAK:

1E zk. Prebentzio ekintzek Kultur Ondasunak kontserbatzeko duten garrantzia eta narriadura eta hondatze faktoreak kontrolatzeko eta erregistratzeko erabiltzen diren baliabide tekniko-zientifikoak diren ezagutzak biltzen ditu.



2E zk. Ingurumena eta mikroklimaren baldintzak kontrolatzeko eta erregistratzeko erabilitako baliabide tekno-zientifikoak ezagutzea.



3E zk. Izaera ezberdineko ondasun kulturalak kontserbatzeko mikroklima egonkorrak diseinatzen hasteko gaitasuna.









Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Irakasgai honen irakaskuntza-ikaskuntza prozesuak irakasleek emandako ikasgai teorikoetan egituratzen dira; eta eduki teorikoak indartu eta zabaltzen diren ikasleek egin beharreko zeregin eta jarduera praktikoak.



1) Bildumak osatzen dituzten objektuen materialak eta aldaketaren faktore potentzialak ezagutzea; alterazio hori nola ageri den; asaldurak nola prebenitu edo minimizatu



2) Objektuen hezetasun erlatiboarekiko eta tenperaturarekiko sentikortasuna kontraindikatuta dago.



3) Objektuek erradiazioaren aurrean duten sentikortasuna.



4) Izurriak hondatzeko faktore gisa

.

5) Objektuen zaurgarritasuna indar fisikoak zuzentzeko



6) Kutsatzaileak, hondatzeko eragileak.



7) Narriadura faktoreen kontrol sistemak.



8) Ontzien diseinua. Ontziratzeko materialak.

MetodologiaToggle Navigation

Gaiaren helburuak eta gaitasunak teoria eta praktika disolbaezina den osotasun gisa konbinatzen dituen eta ikasleen lan pertsonalaren jarraipen indibidualizatua eskatzen duen metodologia didaktiko baten bidez eskuratzen dira, maisu-maistren, landa-irteeren, ikasgelako praktiken eta irakaskuntza-modalitateen arabera. ordenagailu praktika.



Tutoretzak (4 h / astea x 15 aste (irakaskuntza esparruetan agertzen den moduan)): laguntza eta aholkularitza pertsonalizatua eskaintzen dute ikasleei agindutako eginkizun ez presentzialen emaitzak kontsultatu eta kontrastatzeko. Proiektuen eta / edo espedienteen azterketa, informazio bilketa eta egoera kontrastatzen dira tutorialen arloan.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 20
    • Banakako lanak (%): 40
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio sistema etengabea izango da eta, irakasgaia gainditu ahal izateko, sortzen diren zeregin, arazo eta lan desberdinak (banakakoak zein taldekoak) burutu eta gainditu beharko dira. Klasera joatea derrigorrezkoa da. Epez kanpo entregatutako lanak ez dira onartuko. Web orriak, liburuak, artikuluak eta abar erabiltzean. informazio iturri gisa, bestela behar bezala aipatu behar dira, ez dira onartuko eta ez onartutzat joko da. Taldeka burutzen diren jardueretan, parte hartzea eta talde lana ebaluatuko dira.

Deiari uko egitea.

Deiari uko egiteko, ikasleek gaiaren ardura duen irakasleari idatziz aurkeztu beharko diote dimisioa gaiaren azterketa data ofiziala baino hilabete lehenago.

Ebaluazio sistemari uko egitea Ikasleek azken ebaluazio sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango dute. Horretarako, idatziz aurkeztu behar duzu etengabeko ebaluazio sistemara eta 9 asteko epea izango duzu seihileko irakasgaietarako eta 18 asteko urtekoa, hurrenez hurren seihilekoaren edo ikastaroaren hasieratik hasita.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Maila egokia gainditu ez duten ikasleek beren deialdi teoriko-praktikoa aurkeztu beharko dute 2. deialdi honetan, zabalduta eta hobetuta.



Bere lana egin ez duen ikasleak bertan aurkeztu beharko du irakasgaia gainditzeko eta lehen deialdiko eskari maila bera mantenduko da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Gai honetan, ordenagailua beharrezkoa da aukeratutako eraikinari buruzko lehen datuak aurkitzeko, egin beharreko lan praktikoa nahikoa interesgarria den ebaluatu ahal izateko.

Argazki kamera, eraikinaren, altzarien, edukiontzien, su-sistemen, alarmen, termohigrografoen eta abarreko argazki egokiak ateratzeko, beharrezkoa baita idatzizko lana ilustrazio egokiekin eta erakusketarekin klasean prestatzeko.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Stolow, N., Conservation and Exhibitions, Butterworth, London, 1987.



Thomson, G., The Museum Environment, Butterworth, London, 1986.



Keene, S., Managing conservation in museums, Butterworth, Oxford, 2002



Carte, D.,Walker, A., Care and conservation of natural history collections, Butterworth, Oxford, 1999

Gehiago sakontzeko bibliografia

SERRANO SEGURA, E. Conservación y Restauración de pinturas al pastel. 82 págs. Inédito. Barcelona (1985-86).

BARTELLONI, H.; CAYLUX, L. "Les problemes poses par la restauration des cartons de Chrles le Brun". Sauvegarde et conservation des photographies, dessins, inprimes et manuscrits. Association pour la recherche scientifique sur les Arts Graphiques. París (1991).

CUNHA, G. Métodos de evaluación para determinar las necesidades de conservación en bi-bliotecas y archivos 47 págs. Programme General d¿Information et UNISIST París (1988).

ROPER, M. Organisation, equipment et effectifs d¿um service de conservation-restauration d¿archives. Programme General d¿Information et UNISIST París (1989).

Aldizkariak

Conservation Perspectives, The GCI Newsletter
García Fernández, I. (1995) “La conservación preventiva y las normas ambientales: nuevas consideraciones”, APOYO, Asociación para la conservación del patrimonio cultural de las Américas, 6 (1).
Herraez, J. A. y Lorite, M. A. Rguez. (2008) La conservación preventiva de las obras de arte. 1999, Arbor, Madrid: nº 164, 645
Maekawa, S. y Toledo, F. (2011) “A collection climate control system for an ethnographic storage of a museum in north of Brazil”, ASHRAE Transactions, vol. 116, pp. 196-202.
Smithsonian (1994). Work of Smithsonian scientists revises guidelines for climate control in museums and archives. Abbey Newsletter, 18/4-5, 45.
Strang, T. (1994) Reducción del riesgo producido por plagas en las colecciones de patrimonio cultural. En: Asociación para la conservación del patrimonio cultural de las Américas. Boletín 5:2, APOYO Pp.1-5.
Studies in Conservation- https://www.tandfonline.com/loi/ysic20
The Journal of Conservation & Museum Studies- https://www.jcms-journal.com/
Valentín, N.(2003) Análisis de biodeterioro. Infestaciones y su erradicación. Bienes culturales: revista del Instituto del Patrimonio Histórico Español, nº2, Pp. 175-186.

Web helbideak

National Gallery of Art- https://www.nga.gov/conservation.html
The Paul Getty Museum- http://www.getty.edu/museum/conservation/index.html
Nasjoalmuseet- http://www.nasjonalmuseet.no/en/collections_and_research/collection_management/conservation/
Smithsonian Museum Conservation Institute- https://www.si.edu/mci/
The British Museum- http://www.britishmuseum.org/about_us/the_museums_story/new_centre/explore_the_centre/conservation_facilities.aspx

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ANTHONISEN AÑABEITIA, IRAIA
  • BACETA GOBANTES, FERNANDO
  • PORCEL ZIARSOLO, ALAZNE

TaldeakToggle Navigation

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

18:00-19:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-10 14:00
  • Ekain : 2024-06-12 14:00

Ikasgela(k)

  • 0AA11 - . (1)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

17:00-18:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-10 14:00
  • Ekain : 2024-06-12 14:00

Ikasgela(k)

  • 0AA11 - . (1)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

14:00-17:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-10 14:00
  • Ekain : 2024-06-12 14:00

Ikasgela(k)

  • 0AA11 - . (1)