XSLaren edukia
Didaktika Orokorra
- Ikastegia
- Bilboko Hezkuntza Fakultatea
- Titulazioa
- Lehen Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2020/21
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 36 | 54 |
Mintegia | 0 | 0 |
Gelako p. | 24 | 36 |
Ordenagailuko p. | 0 | 0 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
GAITASUNAK ETA IKASTEAREN EMAITZAK
Honako hauek dira sailean erabakitako irakasgaiaren konpetentziak eta nolako lotura ezartzen dudan planteatutako ikastearen emaitzekin.
1. 6-12 urteko aldiari dagozkion ikasgela barruko nahiz kanpoko hezkuntza-gertaerak aztertzea eta ulertzea.
1.1. Planteamendu, eredu eta hezkuntzaren kontzeptu desberdinetan oinarrituz ikaskuntza prozesuei buruz argudiatzea, hausnartzea eta justifikatzea eta azaltzea.
1.2. Hezkuntzarekin lotura duten arazoak konpontzea, erabaki profesionalak eta arrazoituak hartuz.
1.3. Hezkuntzaren markoan kokatuz, Lehen Hezkuntzako egoera zehaztea eta ezaugarri nagusiak eta funtsezko legedia ezagutzea.
2. Elkarrekintzako eta komunikazioko prozesuak ezagutzea ikasgelan.
2.1. Gelan sortu daitezkeen egoera desberdinen aurrean komunikazioaren elementu inportanteenak, dinamizatzaileak eta mugatzaileak identifikatzea.
3. Ikasgelako irakaskuntza-jarduera eta ikaskuntza diseinatzea, plangintza egitea eta ebaluatzea.
3.1. Planteamendu zientifiko desberdinetan kokatuz, hezkuntza planifikaziorako oinarrizko elementuak eta plangintza faseak lantzea.
3.2. Hezkuntzako ekintzak diseinatzean eta hezkuntza arazoei irtenbideak bilatzean izaera berritzailea eta sortzailea erakustea, metodologia ezberdinak landuz.
3.3. Komunikatzean, planifikatzean eta legezko xedapenak bilatu eta ulertzean, ikasgaian landutako teknikak, terminoak eta baliabideak behar bezala erabiltzea.
4. Lankidetza-lana eta norberaren lana eta eginahalak sustatzea.
4.1. Banaka nahiz taldean proposamen integratuak idaztea, modu kooperatiboan eta beti aurreko diagnostiko batetik hasita eta irakasgaian ikasitako termino, baliabide eta teknikak erabiliz.
4.2. Egin behar diren zereginak lan kooperatibo zein banakako lanaren bitartez burutu.
5. Esperientzia berritzaileak ezagutzea eta lehen hezkuntzan aplikatzea.
5.1. Lehen Hezkuntzan ematen diren esperientzia berritzaile esanguratsuenak ezagutzea.
5.2. Ezagutzen diren esperientzia berritzaile bakoitzaren ekarpen garrantzitsuenak komunikatzea eta hausnartzea.
5.3. Koherentea eta beharrezkoa denean, esperientzia berritzaile nagusien ekarpenak aplikatzea.
Zeharkako konpetentzia guztientzako ikaskuntza emaitzak:
• Proposatzen den edozein ikaskuntza egoeratan norberaren ideiak eta argudioak errespetuz eta era arrazoituan besteei azaltzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. GAIA-. Didaktikaren oinarriak. Didaktikaren kontzeptua eta ikergaia. Irakaskuntza-ikaskuntza prozesua
2. GAIA.- Irakaskuntzaren eta curriculumaren teoriak. Curriculuma, oinarrizko kontzeptuak Curriculumaren politika: curriculum ofiziala. Curriculumaren oinarriak eta zehaztapen mailak
3. GAIA.- Curriculumaren diseinua eta garapena. Plangintza prozesu eta emaitza gisa. Curriculumaren diseinuari eta garapenari buruzko ikuspegiak
4. GAIA.- Diseinuaren osagaiak: curriculumaren helburuak, gaitasunak eta edukiak. Didaktikako metodologia eta irakaskuntza-ikaskuntzako jarduerak. Antolakuntzako aldagaiak: espazioa, denbora eta taldekatzeak. Bitarteko didaktikoak: materialak eta baliabideak
5. GAIA.- Ebaluazioa: kontzeptua eta helburua. Ebaluatzeko prozedurak eta tresnak
6. GAIA.- Hezkuntza-berrikuntza eta -aldaketa. Irakaslearen eginkizuna berrikuntzan
MetodologiaToggle Navigation
Metodologia anitza izango da eta batuko ditu:
• Hainbat taldekatze: talde handia, talde txikia/lan taldea, eta banakako jarduera
• Hainbat eszenategi: gela, tutoretzak eta beste batzuk
• Hainbat jarduera mota: aurrez aurrekoak eta ez presentzialak
Jarduera motak, beste batzuren artean, hurrengo hauek izango dira:
•Irakasleak egingo dituen gaien sarrerak eta azalpenak, saio magistral eta partizipatiboak erabiliz
•Irakasleak zuzenduko dituen taldeko eta banakako lanak:
-Irakurketak, solasaldiak, hausnarketa kritikoak
-Lan idatziak
-Ahozko aurkezpenak
•Hainbat eratako aplikazio jarduerak eta lanak, eta zenbait metodologiaren erabilpena
Burutzeko eta emateko lanak hurrengoak izango dira:
•Gai zehatzei buruzko banakako edo eta taldeko lan laburrak
•Unitate didaktiko baten planifikazioa. Lan taldeka, emandako egoera baterako eta emandako irizpide batzuei jarraituz
•Moduluko Diziplinarteko Lana (DAL). Problemetan Oinarrituriko Ikastea(ABP/POI) metodologia erabiliz eta lan taldeka garatuta
Ikasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, irakaslearen azalpenak, ikasleen azalpenak, ikasleen talde lanak... eGelaren bitartez landuko ditugu eta bertan eskuragarri izango ditugu egoerak hala eskatuko balu.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Irakasgaia gainditzeko aipatutako LAU atalak gainditu behar dira.
Ikasleak aukera izango du jarraikako ebaluazio deialdiari uko egiteko. Horretarako, ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
Etengabeko ebaluazioa:
Azken kalifikazioa lauhilabeteko osoan zehar ikasleak burututako froga guztien balorapenaren menpe egongo da eta irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da atal guztiak gaindituak izatea.
Saio magistral, gelako praktika eta abarretan jarrera egokia izatea derrigorrezko baldintza da ebaluatua izateko.
Ebaluazio jarraia, egoerak hala eskatuko balu, eGelaren bitartez egingo da; hau da, bai ebaluazioarako beharrezkoak diren materialak igoz (entregagaiak, praktikak...), baita kalifikazioa eman ere.
Azken ebaluazioa
DAL: %16a
Idatzizko froga: % 70a
Programazioa didaktikoaren ahozko defentsa: % 14a
Azkeneko froga egin behar duten ikasleek eGelaren bitartez egingo dute modu presentzialean egiterik egongo ez balitz.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakasgaiaren garapenean zehar lan egiteko beharrezkoak izango diren baliabideak ezagutaraziko zaie ikasleei.
Erabiliko diren Irakaskuntza-ikaskuntzaren kudeaketarako eta komunikatzeko baliabideak hurrengo hauek izango dira:
- e-Gela
- BBC, txat-gela, foroak
- Posta elektronikoa
Ikasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, irakaslearen azalpenak, ikasleen azalpenak, ikasleen talde lanak... eGelaren bitartez landuko dira eta bertan eskuragarri egongo dira egoerak hala eskatuko balu.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
236/2015 Dekretua, abenduaren 22koa, Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzen duena (EHAA, 2016-01-15).
Bermejo, Blas; & Ballesteros, Cristóbal. (2014). Manual de didáctica general para maestros de Educación Infantil y de Primaria. Madrid: Ediciones Pirámide.
Cantón, Isabel; & Pino, Margarita. (coord.). (2011). Diseño y desarrollo del currículum. Madrid: Alianza.
De La Herrán, Agustín; & Paredes, Joaquín. (2008). Didáctica General. La práctica de la enseñanza en Educación Infantil, Primaria y Secundaria. Madrid: McGraw Hill/Interamericana España, S.A.U.
Montanero, Manuel. (2019). Didáctica General. Planificación y práctica de la enseñanza primaria. Recuperado de: http://dehesa.unex.es/xmlui/bitstream/handle/10662/9225/978-84-09-07197-5.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Gehiago sakontzeko bibliografia
Alegret, Joana; Castanys, Elisenda; & Sellarés, Rosa. (2010). Alumnado en situación de estrés emocional. Barcelona: Graó.
Bolívar, Antonio; & Domingo, Jesús. (eds.). (2007). Prácticas eficaces de enseñanza. Madrid: PPC, Editorial y Distribuidora, S. A.
Bonal, Xavier; Tarabini-Castellani, Aina; & Verger, Antoni. (comp.). (2007). Globalización y Educación. Textos Fundamentales. Buenos Aires: Miño y Dávila.
Burbacher, Jhon. W.; Case, Charles. W.; & Reagan, Timothy. G. (2000). Cómo ser un docente reflexivo. La construcción de una cultura de la indagación en las escuelas. Barcelona: Gedisa.
Gimeno, José. (1988). El currículo: una reflexión sobre la práctica. Madrid: Morata.
Gimeno, José. (comp.). (2008). Educar por competencias, ¿qué hay de nuevo? Madrid: Morata.
Gimeno, José; & Pérez, Ángel. (1992). Comprender y transformar la enseñanza. Madrid. Morata.
Hernández, Fernando; & Ventura, Montserrat. (2010). Curriculuma lan-proiektuen bidez nola antolatu. Ezagutza kaleidoskopio bat da. UPV/EHU: Euskal Herriko Unibertsitatea. Argitalpen Zerbitzua.
Hernández, Fernando; & Ventura, Montserrat. (2008). La organización del currículum por proyectos de trabajo. El conocimiento es un calidoscopio. Barcelona: Octaedro.
Marcelo, Carlos. (2002). La función docente. Madrid: Editorial Síntesis.
Marqués, Pere. (2006). Nuevos entornos, nuevos modelos didácticos. Cuadernos Pedagogía, 363, 80-89.
Monereo, Carles; & Pozo, Juan Ignacio. (2007). Competencias para (con)vivir con el siglo XXI. Cuadernos de Pedagogía, 370, 12-18.
Rodríguez, Gregorio; Gil, Javier; & García, Eduardo. (1996). Metodología de la investigación cualitativa. Barcelona: Aljibe.
Sevillano, María Luisa. (2004). Didáctica en el siglo XXI. Madrid: McGraw Hill.
Zabala, Antoni. (1995). La práctica educativa: cómo enseñar. Barcelona: Graó.
Zabalza, Miguel Ángel. (2004). Diarios de clase. Un instrumento de investigación y desarrollo profesional. Madrid: Ed.Narcea.
Aldizkariak
Aula de Innovación Educativa. Graó Educación. Barcelona. [Revista electrónica]. http://aula.grao.com/
Aula: revista de enseñanza e investigación educativa. Organización de Estados Iberoamericanos (OEI) para la Educación, la Ciencia y la Cultura. [Revista electrónica]. http://www.oei.es/es4.htm
Bordón. Sociedad Española de Pedagogía. Madrid.
Cuadernos de Pedagogía. Editorial Fontalba. Barcelona. [Revista electrónica]. http://www.cuadernosdepedagogia.com/Content/Inicio.aspx
Didácticas Específicas. Revista Electrónica - ISSN 1989-5240. [Revista electrónica]. http://www.didacticasespecificas.com/inicio.php
Educar. Universitat Autónoma de Barcelona. Barcelona. [Revista electrónica]. http://educar.uab.cat/
Hik hasi. Lasarte-Oria: Xangorin. [Revista electrónica ]. http://www.hikhasi.com/
Qurriculum. Teoría, Investigación y Práctica Educativa. Universidad de La Laguna. [Revista electrónica]. http://qurriculum.webs.ull.es/
Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa (RELATEC). [Revista electrónica]. http://www.red-redial.net/revista-revista,latinoamericana,de,tecnologia,educativa,relatec,-272.html.
Relieve. Revista electrónica de Investigación y Evaluación Educativa. [Revista electrónica]. http://www.uv.es/RELIEVE/
Revista de Educación. MEC. Madrid. [Revista electrónica]. http://www.mecd.gob.es/revista-de-educacion
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado. [Revista electrónica]. http://www.aufop.com/aufop/home
Revista Española de Pedagogía. (CSIC) Madrid. [Revista electrónica]. http://revistadepedagogia.org/
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko Aldizkaria. UPV/EHUko Publicaciones periódicas. [Revista electrónica]. http://www.ehu.es/ojs/index.php/Tantak/index
Tarbiya. Revista de Investigación e
Innovación Educativa del Instituto Universitario de Ciencias de la Educación. Universidad Autónoma de Madrid. [Revista electrónica]. http://web.uam.es/servicios/apoyodocencia/ice/tarbiya/.
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- PASTOR ANDRES, DAVID
- ROMERO ANDONEGUI, AINARA
- TEJADA GARITANO, ENEKO
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 09:00-11:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 11:00-12:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 12:00-13:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1S13G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 08:30-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
32 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 11:30-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA