XSLaren edukia
Antzinaroaren Historia II: Erroma, Errepublikatik Inperiora
- Ikastegia
- Letren Fakultatea
- Titulazioa
- Historiako Gradua
- Ikasturtea
- 2018/19
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Ingelesa
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 40 | 60 |
Gelako p. | 20 | 30 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
-Ezagutu eta ulertu erromatar gizartearen prozesu historikoak Errepublikatik Antzinate
Berantiarra arte.
-Gaur egun formatu desberdinetan eskuragarri dauden tresna egokiak erabiltzea iturri
historikoak aztertzeko.
Konpetentziak:
Modulua M02- Historia Orokorra:
MO2CMO1: Munduko, estatuko eta eskualdeko historiaren prozesu eta gertakari
nagusiak nahikoa eta modu egokian ezagutzen direla frogatzea, ikuspuntu diakroniko
batetik, hainbat alderdiri dagokionez (ekonomia, gizartea, politika, kultura etab.);
halaber, prozesu eta gertakari horiek gaur egungo gizarteekin duten lotura ezagutzen
dela frogatzea.
MO2CMO4: Gai izatea ikerketa historikoko gai edo arazo bat, gutxienez, aurkezteko,
ahoz edo/eta idatziz, zuzentasun formalez eta terminologia egokia erabiliz; hartara,
iturri historikoak (lehen eta bigarren mailakoak) modu egokian erabiltzeko trebetasuna
erakusteko.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Errepublikaren sorrera. Errepublika berantiarra.- Aurrekariak. Sila ondorengo garaia. Optimates eta
populares. Botere pertsonalaren finkatzea. Guda zibilak.
2. Errepublikatik inperiora trantsizioa.- Octavianoren garaipena. Princeps-en
boterearen oinarriak. Princeps eta res publica. Armada eta antolakuntza inperiala.
Inperioaren hedakuntza. Probintzietako administrazioa.
3. Inperioaren barruan probintzialen integrazioa.- Probintzialen integrazioa
Inperioaren barruan. Udal administrazioa: udal eta pertsonen estatutuak; praktika
administratiboa.
4. Gizartea, ekonomia eta goi-inperioko erlijioa.- Erromatar gizartearen
ezaugarriak: ordines-en erroldaren araberako antolakuntza berria. Landako plebea eta
hiriko plebea. Serui-ak eta libertoak. Gizarte harremanak. Inperioko jarduera
ekonomikoa: ekoizpen sektoreak, zergak. Erromatar erlijioaren oinarriak.
5. III. Mendeko krisialdia eta Antzinate berantiarra: esanahi historikoa.
Inperioaren arazoak. Gizartea eta erlijioa Antzinate Berantiarrean.
MetodologiaToggle Navigation
Irakasleak gai honetako eduki teorikoen azalpenarekin batera ariketa praktikoak egingo
ditu (iturri historikoen komentarioa) eta gaitegiko programaren oinarrizko kontzeptuak
azpimarratuko ditu, kontuan hartuta ikasgaiaren edukiak modu progresiboan bereganatu
behar direla.
Arreta handia jarriko da hiztegi historikoaren bereganatzean, ikastean eta erabilpenean.
UPV/EHUk eskaintzen dituen irakaskuntzarako plataforma digitalen erabipen jarraitua.
Irakaskuntzaren prozesua gidatzeko eta zaintzeko bakarkako tutoretza orduak.
Zati praktikoak irakasleak emandako material eta argibideen arabera ikaslearen
aurretiko lana eskatuko du.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
EBALUAZIO SISTEMAK
- Ebaluazio jarraituaren sistema
- Azken ebaluazioaren sistema
KALIFIKAZIOKO TRESNAK ETA EHUNEKOAK
- Garatu beharreko proba idatzia: % 70.
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak): % 30.
- EBALUAZIO JARRAIA:
1.- Azkeneko azterketa idatzia (%70)
Ebaluaketaren irizpideak:
Klase magistraletan zein praktiketan landutako gaien ezagupen maila.
2.- Ariketa praktikoak (%30)
Ebaluaketaren irizpideak:
- Ariketa desberdinetan parte-hartze maila.
- Kurtsoan zehar azterturiko terminologiaren ezagupen eta erabileraren maila.
- Irakaslegoak gomendaturiko materialak lantzea.
- AZKEN EBALUAZIOA
IKASLEEN EBALUAZIORAKO ARAUTEGIA
EHAA 201 7-03-1 3
8. artikulua.– Ebaluazio sistemak
3.– Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 1 8 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da.
PROZEDURA:
Azkeneko azterketa idatzia (% 100):
1.- Klase magistraletan zein praktiketan landutako gaien ezagupen maila (% 70)
2.- Ariketa praktikoak (% 30)
- Kurtsoan zehar azterturiko terminologiaren ezagupen eta erabileraren maila.
- Irakaslegoak gomendaturiko materialak lantzea
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
HISTORIA OROKORRAK:
BEARD, M., 2016, SPQR: Una historia de la antigua Roma, Madrid. Ed. Crítica.
KAPLAN, M.; RICHER, N. (dirs.), 2003, El mundo romano, Universidad de Granada
LE ROUX, P., 2015, Erromatar Goi Inperioa Mendebaldean Augustorengandik Severotarrengana, Bilbo, UPV/EHU.
TESTUEN AUKERA:
GARCIA MORENO, L.; GASCO F.; ALVAR EZQUERRA, J., 1999, Historia del mundo clásico a través de sus textos. 2. Roma. Madrid.
MAPAK:
BELTRÁN, F.; MARCO SIMÓN, 1987, F., Atlas de Historia Antigua, Zaragoza,.
WATTEL, O., 2002, Atlas histórico de la Roma Clásica, Madrid.
ITURRIAK ETA METODOLOGIA:
CRAWFORD, M., Fuentes para el estudio de la Historia antigua, Madrid, 1986. (Historia del mundo antiguo, ed. Taurus).
GÓMEZ ESPELOSÍN, F.J., 2005, Diccionario de términos del mundo antiguo, Madrid, Alianza.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
FINLEY, M.I., 1986, Historia Antigua. Problemas metodológicos, Barcelona, Crítica.
GRANT, M., 2004, Atlas Akal del mundo clásico. Del 1700 a.C. al 565 d.C, Madrid, Akal.
LÓPEZ BARJA DE QUIROGA, P., F. LOMAS SALMONTE, 2004, Historia de Roma, Madrid, Akal.
ROLDÁN, J.M., 1995, Historia de Roma, Ediciones Universidad de Salamanca.
CHRISTOL, M.; NONY, D., 1988, De los orígenes de Roma a las invasiones bárbaras, Madrid.
GARNSEY, P.; SALLER, R., 1991, El Imperio romano. Economía, sociedad y cultura, Barcelona.
KAPLAN, M.; RICHER, N. (dirs.), 2003, El mundo romano, Universidad de Granada.
Gehiago sakontzeko bibliografia
ALFÖLDY, G., 1987, Historia social de Roma, Madrid.
CLAVEL, M. ; LEVEQUE, P., 1971, Villes et structures urbaines dans l¿Occident romain, París.
GIARDINA, A. (ed.), 1986, Societá romana e Impero tardoantico, 3 vol, Roma-Bari.
JACQUES, F. ; SCHEID, J., Rome et l¿intégration de l¿Empire (44 av. J.C. 260 ap. J.C.), 1992, tome I: Les structures de l¿Empire romain, PUF, col. Nouvelle Clio; 1998, Tome 2: Approches régionales du Haut ¿Empire romain, PUF. Col. Nouvelle Clio, París.
LE ROUX, P., 1998, Le Haut-Empire Romain en Occidente d¿Auguste aux Sèveres, 31 av. J.-C. 235 apr. J.-C., París.
PINA POLO, F., 1999, La crisis de la República (133-44 a.C.), Madrid.
PFLAUM, H.G., 1982, Les carrières procuratoriennes équestres sous le Haut-Empire romain, I-III y Supl.,París, 1960-1961.
SARTRE, M., Le Haut-Empire Romain. Les provinces de Méditerranée orientale d¿Auguste aux Sèveres, 31 av. J.-C. 235 apr. J.-C., París,.
SCHIAVONE, A. (dir.), 1998, 1991, 1993, 1989, Storia di Roma, Vol. II, 2; III, 1; IV, Turín.
Aldizkariak
Complutum, Universidad Complutense de Madrid.
Espacio, Tiempo y Forma. Historia Antigua. U.N.E.D.
Journal of Roman Studies. Society for the Promotion of Roman Studies.
Journal of Roman Archeology. U.S.A.
Gerión, Universidad Complutense de Madrid.
Polis. Revista de ideas y formas políticas de la Antigüedad clásica, Universidad de Alcalá
Studia Historica. Historia Antigua. Universidad de Salamanca
REA (Revue d¿etudes anciennes). Universidad de Burdeos III.
Veleia,Revista de Prehistoria, Hª Antigua, Arqueología y Filología Clásicas. UPV/EHU.
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 09:00-11:00 | 10:30-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 1.04 - LETREN FAKULTATEA
- AULA 0.15 - LETREN FAKULTATEA
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 09:00-10:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 0.15 - LETREN FAKULTATEA
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 09:00-11:00 | 10:30-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 210 - ELURRETA IKASGELATEGIA
- AULA 202 - ELURRETA IKASGELATEGIA
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 09:00-10:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 202 - ELURRETA IKASGELATEGIA
61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 13:00-15:00 | 14:30-15:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1.52 - LETREN FAKULTATEA
- 1.52 - LETREN FAKULTATEA
61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 13:00-14:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1.52 - LETREN FAKULTATEA