XSLaren edukia

Motrizitate Kultura

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2030
Landa p.4060

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Jarraian irakasgaitik garatzen diren kurtsoko gaitasunak azaltzen dira, eta ondoren Motrizitate Kultura ikasgaiaren gaitasun espezifikoak. Ikasgai honen bitartez eskuratu beharreko gaitasunak 1. Taulan agertzen dira, laugarren mailako gaitasunekin harremanduta.



Ikasgaitik garatzen diren kurtsoko gaitasunak



1.Jardueratik abiatuta gogoetak egitea, irakaskuntza-eginkizunaren gabeziak eta indarguneak identifikatzeko, eta hezkuntza-sistemaren erronkak eta mugak.

2.Etapako esperientzia eremuen proposamen didaktikoak egitea eta ebaluatzea, hainbat metodologia didaktiko erabilita.

3.Garrantzitsua den informazioa aztertzea eta laburbiltzea irakaskuntza- eta irakaskuntza- prozesuak hobetzeri begira egitasmo berritzaileak diseinatu ahal izateko.

4.Hausnartzeko eta argumentatzeko autonomia-gaitasuna garatzea ikasketen eta lanaren gaineko iritziak emateko, erabakitzeko eta hezkuntzari lotutako arazoak konpontzeko, bai bakarka bai elkarlanean.

5.Komunikazio-gaitasunak erabiltzea Autonomia Erkidegoaren bi hizkuntza ofizialetan erreferentziako Europako esparruan C1 maila eskuratu arte.



Ikasgaiaren gaitasunak



•Mugimendu-jolasak erabiltzea, baliabide didaktiko, hezitzaile eta irakaskuntza-eduki gisa, beti ere, genero eta inklusio ikuspegiak kontutan edukita. Lehen hezkuntzako Curriculumean haurrei dagozkien gaitasunak garatu eta ebaluatu ahal izateko.

•Jolas motoreak eta kirolak gizarte garaikidean duten rola eta eremu sozialetan eta kulturaletan duten eragina ezagutzea eta aztertzea, honetarako beharrezkoa den genero eta inklusio ikuspegiak kontutan edukita.

•Kirol-hastapenaren oinarriak eta teknikak aplikatzen jakitea irizpide pedagogikoak erabilita eta talde-kirolen ikaskuntza-irakaskuntzarako etapak errespetatuaz. Haurren etorkizuneko kirol-jardueratan eta ohitura osasuntsuetan atxikimendua bermatzeko.

•Gorputza-jardueraren oinarriak eta teknikak inguru naturalean aplikatzea, haurren etorkizuneko natura-jarduera zein kirolari atxikimendua bermatzeko.

•Gorputz-jarduera aisialdiarekin eta jolasarekin lotzen duten alderdiak ezagutzea, denbora librearen erabilera-oinarriak ezartzeko: antzerkia, dantza, kirolak etab.





Azpi-Helburuak

• Ezagutza praktikoak eta esperientzia motorrak eskuratzeko gaitasuna garatzea.

• Ikaslearen ikaskuntzan eragina duten hainbat aldagaien ezagutza teorikoak eskuratzea eta horien erabilpenerako oinarriak ezartzeko gaitasuna lortzea.

• Jolasak eta jokoak aztertzeko gaitasuna lortzea.

• Jolas batean barne-logika eta kanpo-logika ezberdintzeko gaitasuna izatea.

• Curriculum berrian jolasen eta jokoen garrantziaz jabetzea.

• Jolasen eta jokoen esanahia ezagutzea bai gizartean bai kulturan.

• Kirol mota ezberdinen ezagutza globala eta horien aplikaziorako printzipioak lantzeko gaitasuna lortzea.

• Kirol Hastapenak ikaslearengan eta bere etorkizunean, kirol eta jarduera fisikorekiko izango duen jarrerarekiko garrantziaz ohartzea, baloratzea, eta sustatzeko estrategiak bultzatzeko gai izatea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

- Jolasa, jokua eta kirol jarduerak eskolan – Teoria eta praktika

- Jolasen, jokuen eta kirol jardueren sailkapena eta barne logikaren azterketa – Teoria (1.3. gelan) eta praktika Hegoalde kiroldegian

- Kirol-hastapenak: Taldeko kiroletako hastapenaren ikaskuntza-irakaskuntza prozesuaren egiturak – Teoria (1.3. gelan) eta praktika Hegoalde kiroldegian

- Kirol-hastapenak: Banakako kiroletako hastapenaren ikaskuntza-irakaskuntza prozesua – Teoria (1.3. gelan) eta praktika Hegoalde kiroldegian

- Jarduerak inguru naturalean

- Eskola Kirola

MetodologiaToggle Navigation

Planteatutako metodologia batez ere parte hartzailea da eta ikaskuntza kolaboratiboa sustatuko du, batez ere saio praktikoetan, non jarduera denak taldetan egiten diren. Modu berean, ikaslearen alderdi autonomoari ere garrantzia ematen zaio, banakako eginkizunak bidaliaz. Lan egiteko nondik-norakoak, epeak eta datak zehaztuta dituzte e-gela plataforman, eta bai taldeka zein banaka haien denboraren kudeaketa egin beharra daukate.



Irakaskuntza estiloei dagokionez, une bakoitzean ematen ari garen edukiarekiko egokienak bilatuko dira. Ardatza bezala, egoerak eskaturiko edo ikasleak planteaturiko arazoei irtenbidea bilatzera zuzenduko da irakaskuntza (arazoen konponketa…). Kasu batzuetan irakaskuntza gidatua izango da, ikasleak bere ikaskuntza prozesua eraikiko duelarik, bere autonomia eta ardura sustatzeko asmoarekin.



Programatutako ikasgai guztiek trataera teorikoa zein praktikoa dute. Orokorrean, irakasgaiaren norabideak ikuspegi praktikoa izango du, non ikasleak bere prestakuntza trebatu beharko du ikasgaiaren eduki eta ekintzen inguruan. Ikasgai guztien garapen progresiboa lortu ahal izateko, edukiak garatzeaz gain ikasleriaren interbentzioak aintzat hartzen dira. Saioetan emandako edukiak banakako eta talde txikiko lanekin osatuko dira. Ebaluazioa etengabekoa da, banakako zein taldeko lanak eginez, eta hauen klase aurreko aurkezpenak eginez. Edozein kasutan, ikasleriak azkeneko froga bat egingo du. Erabiltzen diren baliabideak pertsonalak, materialak zein teknologikoak dira. Hauen konbinaketa izango da gaiaren osotasuna aurrera eramaten lagunduko duena.



Egun, UPV/EHUn IKD hezkuntza eredua (Ikaskuntza Kooperatiboa eta Dinamikoa) dugu, ikaslearengan arreta osoa jartzen duen irakaskuntza-ikaskuntza kooperatiboa eta dinamikoa, hain zuzen berrikuntza iraunkorreko elementu bat dena. IKD ereduaren ardatza ikasleen ikaskuntza-prozesua da, eta eredu dinamiko, aktibo eta plurala bezala ezaugarritzen da, non bere oinarrian hezkuntza-komunitatea osatzen duten eragile multzoaren arteko lankidetza-lana dagoen. Hau kontutan edukita, ezinbestekoa ikusten da Metodologia Aktiboen erabilera. Motrizitate Kultura irakasgaian zehazki erabili diren metodologiak ondorengoak dira: Problemetan/proiektuetan oinarritutako ikaskuntza (PBL), Ikaskuntza kooperatiboa eta mikroproiektuak, Gela iraulia (flipped classroom), Problemen ebazpen gidatua (GPS: guided problem solving) eta Bikoteen arteko heziketa. Honi lotuta, hainbat jarduera mota proposatzen dira.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluaketarako edukiak:

- Garatzeko azterketa.

- Banaka egindako lanak (artikuluen lanketa)

- Taldeka egindako lana:

o Aurkezpen-praktikoak kiroldegian

o Aurkezpen teorikoak klasean.

- Parte-hartze aktiboa



Azterketan teoria eta praktika uztartzen saiatuko gara. Horrek esan nahi du kiroldegian egindakoa berebiziko garrantzia duela. Hau da, edozein saio praktikotan burutuko jolas baten analisia eska daiteke azterketan.



Lan teoriko-praktikoak: taldeka egindako lanak modu teorikoan aurkeztuko dira klasean, eta modu praktikoan, klasekideekin saio bat prestatu beharko da aukeratutako gaiaren inguruan kiroldegian.

______________________________________________________________________________________________

* Atal guztiak gainditu beharko dira euren % kontutan edukitzeko azken kalifikazioan

______________________________________________________________________________________________

*Kiroldegiko aurkezpenerako garrantzitsua: taldeko lana agerian geratzea, edukietan asmatzea, azalpen egokiak, antolaketa egokia, jolasen behaketa, parte hartzea, taldea ondo eramatea eta arazoen aurrean aldatzeko gaitasuna izatea, materiala jasotzea...



*Idatzizko lana: kalitatea eta balorea, mamian; txukuntasuna testuetan. Ez da onartuko akats ortografikoaz jositako testurik. Oinarri teoriko sendoa, aipamenak egitea, lan praktikoa ondo diseinatzea, saio praktikoa analizatzea, analisi edo azterketa horren ondorioak eta hausnarketak egitea (arrazoiak bilatzea), teoria eta praktika uztartzea, saio praktikoa egin ondorengo hausnarketak gehitzea.

______________________________________________________________________________________________



Ebaluazio metodoei dagokienez, Ikasleen Ebaluaziorako Araudiaren 8. artikuluaren ildotik, irakasgairako bi ebaluazio mota eskaintzen dira:



1. Etengabeko ebaluazioa: saio teoriko-praktikoetan gauzatzen diren lan ebaluagarriak kontuan hartuko dira; hauez gain, azterketa teorikoa ere egongo da deialdi ofizialean.

2. Azken ebaluazioa: deialdi ofizialean gauzatuko den azterketa baten bitartez eta lan teoriko/praktiko baten bitartez ebaluatuko dira ikaskuntzaren emaitzak. Honez gain, diziplinarteko proiektuari buruzko froga ere gainditu beharko da.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

1.- Aurkezpen teoriko eta praktikoa
2.- Artikuluak
3.- Aisialdiko jarduera
4.- K6 modulua

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Bantulá, J., & Mora, J. Mª. (2002) Juegos multiculturales. 225 juegos tradicionales para un mundo global. Bartzelona: Paidotribo.

Blázquez, D. et al. (1995a): La Iniciación deportiva y el deporte escolar. Barcelona: Inde.

Blázquez, D. (1995b): "Métodos de enseñanza en la práctica deportiva", en Blázquez, D. et al. (1995a): La Iniciación deportiva y el deporte escolar. Barcelona: Inde, 251-286.

Devis, J. Y Sánchez, R. (1996) "La enseñanza alternativa de los juegos deportivos: antecedentes, modelos actuales de iniciación y reflexiones finales". En J. A. Moreno y P. L. Rodríguez (comps) Aprendizaje deportivo. Murcia: Universidad de Murcia, 159-181.

Etxebeste, J. (2002). “Aisiaren bi euskal kontzeptu: jokoa eta jolasa”, in EUSKO IKASKUNTZA. Eusko Ikaskuntzako XV. Bilkura: euskal zientzia eta kultura, eta sare telematikoak. Donostia: Eusko Ikaskuntza, 277.-282.

Fernández-Balboa, J.M. (2003). La Educación Física desde una perspectiva crítica: de la pedagogía venenosa y el currículum oculto hacia la Dignidad. En V. López, R. Monjas, & A. Fraile (coords.) Los últimos diez años de la Educación Física Escolar. Valladolid: Universidad de Valladolid.

Lasierra, G. & Lavega, P. (1993): 1015 juegos y formas jugadas de iniciación a los deportes de equipo. Barcelona: Paidotribo.

López De Sosoaga, A. (2004) El juego: análisis y revisión bibliográfica. Leioa: Euskal Herriko Unibertsitatea.

Parlebas, P. (2001) Juegos, deporte y sociedad. Léxico de Praxeología Motriz. Bartzelona: Paidotribo

Sánchez Bañuelos, F (1992). Bases para una didáctica de la educación física y el deporte. Madrid,: Gymnos.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Aguado, A.M. (2003). Actividades físicas en el Medio Natural en la Educación Física Escolar. Cuadernos técnicos. Patronato Municipal de Deportes. Ayuntamiento de Palencia.
Etxebeste, J. (1994). Los Universales Ludomotrices de Pierre Parlebas, in Kirola Ikertuz, 7 zk., 27-34. Vitoria-Gasteiz: IVEF.
Fernández-Río, J. (2015). El Modelo de Responsabilidad Personal y Social y el Aprendizaje Cooperativo. Conectando Modelos Pedagógicos en la teoría y en la práctica de la Educación Física. En Actas del IV Congreso Internacional de Educación Física, Querétaro, México.
Freire, H. (2011). Educar en verde. Ideas para acercar a niños y niñas a la naturaleza. Barcelona: Graó.
Méndez Giménez, A. (2014): “Modelos de enseñanza y síntesis de las investigaciones recientes”, en Modelos de enseñanza en educación física. Madrid. Grupo 5, 43-75.
Lagardera, F. & Lavega, P (2002) Introducción a la praxiología motriz. Lleida: Paidotribo.
Lagardera, F. & Lavega, P (ed.) (2004) La ciencia de la acción motriz. Lleida: Universitat de Lleida.
Navarro, V. (2002) El afán de jugar. Teoría y práctica de los juegos motores. Bartzelona: INDE.
Ruiz-Omeñaca, J. V, & Omeñaca-Cilla, R. (2007). Juegos Cooperativos y Educación Física. Barcelona: Paidotribo.
Velázquez Callado, C. (2013). Análisis de la implementación del aprendizaje cooperativo durante la escolarización obligatoria en el área de Educación Física. Tesis doctoral inédita. Universidad de Valladolid.
Velázquez, C. & Fernández-Río, J. (2010). Aprendizaje cooperativo en educación física: fundamentos y aplicaciones prácticas. Zaragoza: INDE Publicaciones.

Aldizkariak

Calderón, A., Hastie, P. & Matinez de Ojeda, D. (2010). Aprendiendo a enseñar mediante el Modelo de Educacion Deportiva_Sport Education Model_Experiencia inicial en EP. Cultura, Ciencia y Deporte, 5(15), 169-180.
Fernández-Rio, J., Alcalá, D. H., & Perez-Pueyo, Á. (2018). Revisando los modelos pedagógicos en educación física. Ideas clave para incorporarlos al aula. Revista Española de Educación Física y Deportes, (423), 57-80.
Feu Molina, S. (2002). Factores a tener en cuenta para una iniciación deportiva educativa: el contexto. Revista Digital. Buenos Aires. 8(51).
García Monge, A. (2011). Construyendo una lógica educativa en los juegos en educación física escolar: “el juego bueno. Agora, 13(1), 35- 54
López-Pastor, V.M., Velázquez, C., & Fraile, A. (2014). Aprendizaje cooperativo en Educación Física. Movimiento, 20 (1), 239-259.
Ortuzar, I. (2006). Deporte escolar y proyecto educativo de centro (School sport and educational curriculum). Ikastaria. 15, 81-88.
Pastor, V.M.L., Brunicardi, D.P., Arribas, J.C.M., & Aguado, R.M. (2016). Los retos de la Educación Física en el Siglo XXI. Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, (29), 182-187.
Peiró, C., & Julián, J. A. (2015). Los modelos pedagógicos en Educación Física: un enfoque más allá de los contenidos curriculares. Tándem: Didáctica de la educación física, (50), 9-15.
Ruiz Omeñaca, J.V., Ponce de León, A., Sanz, E. & Valdemoros, Mª.A. (2015). La educación en valores desde el deporte: investigación sobre la aplicación de un programa integral en deportes de equipo. Retos, 28, 270-275.
Sáez de Ocáriz, U.S., & Lavega, P. (2013). Transformar conflictos en educación física en primaria a través del juego. Aplicación del índice de conflictividad. Cultura y Educación, 25(4), 549-560.
Zulaika, L.M. (2006). Kirol Hezitzailea: balizko onurak eta errealitateko arriskuak (Sport-education: theoretical benefits and risks associated with their practice). Ikastaria 15, 113-121

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • MARTINEZ ABAJO, JUDIT
  • URRUTIA GUTIERREZ, SAIOA
  • ZUAZAGOITIA REY-BALTAR, ANA

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-7

13:00-14:00

19-25

13:00-14:00

Irakasleak

Azterketa

  • Martxo : 2020-03-16 15:00
  • Maiatz : 2020-05-22 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-3 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-3 - IRAKASLEEN U. E.

31 Landa p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-7

10:00-13:00

8-8

10:00-13:00

19-25

10:00-13:00

Irakasleak

Azterketa

  • Martxo : 2020-03-16 15:00
  • Maiatz : 2020-05-22 09:00

31 Landa p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-7

09:00-12:00

8-8

09:00-12:00

19-25

09:00-12:00

Irakasleak

Azterketa

  • Martxo : 2020-03-16 15:00
  • Maiatz : 2020-05-22 09:00

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-7

09:00-10:00

19-25

09:00-10:00

Irakasleak

Azterketa

  • Martxo : 2020-03-16 15:00
  • Maiatz : 2020-05-22 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-3 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-3 - IRAKASLEEN U. E.

32 Landa p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-7

08:30-11:30

19-25

08:30-11:30

Irakasleak

Azterketa

  • Martxo : 2020-03-16 15:00
  • Maiatz : 2020-05-22 09:00