XSLaren edukia
Erritmoa, Mugimendua eta Dantza
- Ikastegia
- Bilboko Hezkuntza Fakultatea
- Titulazioa
- Lehen Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2019/20
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 24 | 36 |
Mintegia | 5 | 7.5 |
Gelako p. | 31 | 46.5 |
Ordenagailuko p. | 0 | 0 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
KONPETENTZIAK
Gorputz baliabideen bidez erritmoa eta musika lantzeko gai izatea.
Musika hezkuntzan gorputz kontzientziak duen garrantziaz jabetzea eta jarduera ezberdinetan erabiltzeko gai izatea.
Musika hezitzaile bezala mugimendu eta espazio baliabideak ezagutu eta erabiltzen ikastea.
Dantza eskolan bultzatzearen garrantziaz jabetu eta horretarako baliabideak eskuratzea.
IKASKUNTZA EMAITZAK
Oinarrizko eskema erritmikoak interpretatzea.
Musika jardueretan mugimendua integratzea.
Musika entzuterakoan modu askean mugitzea.
Oinarrizko dantza errepertorioa ezagutzea.
Mugimendu ariketetan ikasle talde bat modu egokian kudeatzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. MUSIKAREN BIZIPENA GORPUTZ ESPERIENTZIATIK ABIATUZ
Gorputz esperientzian oinarritutako musikaren bizipena eta ezagutza landu eta aztertzen da. Musika hezkuntzan oinarrizko baliabide honek suposatzen dituen eragin eta ekarpenen inguruko hausnarketak burutzen dira.
2. ADIERAZPEN ETA SORMENAREN GARAPENA
Gorputz adierazpena musika adierazpenaren manera eta baliabide gisa lantzen da. Inprobisaketak eta talde sormena bultzatzen dira.
3. ADIERAZPEN ERRITMIKOA ETA BERE DIDAKTIKA
Gaitasun erritmikoen garapena sustatzeko oinarri eta baliabide ezberdinen ezagutzak eskuratzen dira, praktikatik habiatuz.
4. DANTZA ESKOLAN.
Dantzak eskola komunitatearen dinamizaio eta integraziorako eta musika hezkuntzari eskaintzen dizkion aukerak ezagutzen dira. Dantza errepertorioa ikasi eta eskolan lantzeko baliabide didaktikoak eskuratzen dira.
5. TALDE JARDUERAK ETA DINAMIZAZIOA GORPUTZ ETA ESPAZIO BALIABIDEEN IKUSPUNTUTIK
Gorputz eta espazio ikuspuntuak kontutan hartzearen garrantzia musika adierazpen jarduerak modu egokian dinamizatzeko. Horretarako esperientzia zuzenetik abiatuz, taldeak dinamizatzeko baliabideak jorratzen dira.
MetodologiaToggle Navigation
Esperientziatik abiatuz edukiak modu progresiboan kurtsoan zehar lantzen dira. Irakurketa eta hausnarketak ere irakasgaiaren ibilbidearen parte izango dira barneratze prozesuan. Lan talde finkoak ikasturte osorako eratzen dira prozesua aurrera eraman eta aurkeztu beharreko lan gehienak egiteko. Asistentzia eta parte hartze aktiboa ezin bestekoak dira.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ohizko deialdian ebaluazioa jarraia izango da eta horretarako irakasgaian zehar lortutako ezagutza eta trebetasun ezberdinak ebaluatuko dira. Irakasgaia gainditzeko kurtsoan planteatutako ariketa guztiak burutu beharko dira.
Azken kalifikazioa jartzeko kontutan hartuko dira: Kurtsoan zehar egindako eboluzioa eta eskuratutako baliabideak %10, Klaseko aurkezpenak %10, sormen proiektua %20, aurkeztutako memoria %20, erritmo azterketa praktikoa %20, dantza azterketa praktikoa %20.
EBALUAKETA JARRAIARI UKO EGITEA
Ikasleak ebaluaketa jarriari uko egin eta azken ebaluaziora pasatzea eska dezake. Horretarako irakasgaia hasten denetik bederatzigarren astea bete arteko epea izango du eskaera idatziz irakasleari zuzentzeko. Kasu honetan azterketa egun ofizialean aurkeztu eta eskatzen diren ariketa guztiak gainditu beharko dira irakasgaia aprobatzeko. Azken kalifikazioa jartzeko kontutan hartuko dira: erritmo azterketa praktikoa %20, dantza azterketa praktikoa %20, idatzizko azterketa teoriko-praktikoa %40 eta prestatuta ekarri beharko den mugimendu sorkuntza lan baten zuzeneko aurkezpena %20.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
EGELA PLATAFORMAN ESKEGITAKO ORIENTABIDEAK ETA MATERIALAK: irakasgaiaren antolaketa, lan ezberdinak egiteko irizpideak, irakurketarako erreferentziak.
IKUS ENTZUNEZKO BALIABIDEAK
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
BACHMANN, M. L. (1998) La rítmica Jaques-Dalcroze. Una educación por la música y para la música. Madrid: Pirámide
WIGMAN, M. (2002) El lenguaje de la danza Barcelona: Ediciones del aguazul
BLASER, A. / FROSETH, J.O/ WEIKART, P. (2001): Música y Movimiento. Actividades rítmicas en el aula. Barcelona: Graó
GARCIA RUSO, H. M. (1997): La danza en la escuela. Sevilla: dip. Foral de Sevilla
Gehiago sakontzeko bibliografia
FUENTES, S. (2008) Pedagogía de la Danza. Bilbao: Asociación cultural danza Getxo
PALACIOS, P. (1985) Cuerpo, sonido, música y otros lenguajes. Bilbao: Cuadernos de ADARRA
SACHS, CURT (1942): Historia Universal de la Danza. Buenos Aires: Centurión
ZAMORA, A. (1999) Danzas del mundo. Madrid: CCS
Aldizkariak
Eufonía: Didáctica de la música. Barcelona: Graó
Música y Educación. Madrid: Musicalis S.A.
Música, Arte y Proceso. Salamanca: Amarús Ediciones
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ARABAOLAZA ELORZA, ELIXABETE
- ARRIOLABENGOA IGARZA, MIREN JOSU
- URRUTIA RASINES, ANA
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-10 | 08:30-10:00 | ||||
11-15 | 08:30-10:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1S11G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
- 0S02G-Gimnasio txikia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
5-5 | 13:00-15:30 | ||||
12-12 | 13:00-15:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1S11G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
- 1S11G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 13:00-15:30 | ||||
11-11 | 13:00-15:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1S11G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
- 1S11G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-10 | 10:30-12:30 | ||||
11-15 | 10:30-12:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1S06T- STEAM Laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
- 0S02G-Gimnasio txikia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA