XSLaren edukia

Ikerketa-ildoak

  • 1945-1980 arteko joera artistikoak.
  • Abstrakzioa XX. Mendean.
  • Argazkigintza modernoaren eta garaikidearen kontserbazioa.
  • Aro Garaikideko euskal artea, kritika eta teoria.
  • Aro Modernoko eta Garaikideko eskultura, pintura eta dekorazio-arteei buruzko azterlana.
  • Arte auratizatuaren objektuari uko egiten dioten praktika artistiko garaikideen azterketa teoriko-praktikoak,
  • Arte garaikidea aztertzeko estrategia teorikoak eta prozedurazkoak, esperientzia estetikoaren hedapen mediatikoko testuinguru batean.
  • Arte garaikidea erakusteko eta erakusteko komisariotza eta bitarteko berriak.
  • Arte garaikidea ezagutza-gune gisa, arlo sozialaren laborategia,
  • Arte garaikideari buruzko alderdi museologiko eta museografikoei buruzko azterlanak.
  • Arte modernoaren eta garaikidearen historia Euskal Herriko artea XX. eta XXI. Mendeetan.
  • Arte publikoa: teoria, garapen historikoa eta egungo proposamenak.
  • Arte-ekoizpenari buruzko hausnarketa kritikoa, arte garaikidearen sistemaren zutabe gisa.
  • Artea Asian eta ekialdeko filosofia.
  • Artea ikerketa gisa.
  • Artearen historiaren azterketaren alderdi metodologiko eta instrumentalak. Iturri garaikideen dokumentazioa eta analisia.
  • Artearen sistema/arte-erakundea.
  • Artxibo eta dokumentazioko proiektu artistikoak.
  • Azterketa fisikoen metodoak (RX eta RIR) ezagutzea eta aplikatzea AKren azterketa eta karakterizazio materialean.
  • Bildumazaletasun artistikoa.
  • Degradazioen Erregistroa aplikatzea arte garaikideko obretan, azterketa ez-suntsitzaileen bidez:.
  • Egonkortasunari eta degradazio-prozesuei buruzko azterlanak material garaikideetan.
  • Ehunak eta material sintetikoak kontserbatzea eta kontserbatzea.
  • Elkarlaneko eta testuinguruko praktika artistiko performatiboak. Gailu teknologikoen artikulazio berriak. Emakumea artean eta artean, objektu baten presentziari lotuta ez dagoena.
  • Emakume artistak eta garaikidetasuna: emakume artistaren papera gizarte garaikidearen testuinguruan. Emakumearen presentzia berritua gizarte garaikidean eta artearekin duen harremana. Objektuaren paperetik subjektuaren paperera.
  • Emakumeak, feminismoa eta artea.
  • Erakusketa-display-a. Komisariotza formula berriak. Erakusketaren alternatibak.
  • Eremu publikoan edo ekintza iragankorretan esku hartzeko proiektuak.
  • Erreproduktibilitatearen teknologiak. Grabatutik digitalizaziora.
  • Euskal Herriko aro modernoko artea.
  • Fisika kuantikoarekin eta arte genetikoarekin lotutako proposamenak.
  • Gorputza, performancea, ekintza eta teknologia berriak
  • Hormako materialak eta teknikak eta horien kontserbazioa.
  • Hormigoiaren eta harrizko materialen gaineko obraren kontserbazioa.
  • Ikus-entzunezko dokumental garaikidea.
  • Ingurumen-artea, hainbat aldaera eta modalitatetan: Land Art, artea eta ekologia, klima-aldaketa, etab.
  • Instalazioa eta espazio publikoa.
  • Irakaskuntzaren berrikuntza.
  • Komisariotza, egoera eta desioa.
  • Kontserbatzeko eta kontserbatzeko eta zaharberritzeko materialak aztertzea.
  • Kontserbazioa eta arte garaikidean esku-hartzeko irizpideak.
  • Kultura-ondareko artelan mota guztien karakterizazio molekularra eta oinarrizkoa, ikuspuntu kimikotik.
  • Lan akademikoa, unibertsitateko ikasketa akademikoen azken helburua.
  • Land art eta Site specific tipologietan kontserbatzeko eta erregistratzeko alternatibak.
  • Lengoaia artistiko berriak eta XIX. mendearen amaieratik XX. mendearen hasierara arte artisten obran izan zuten isla.
  • Materialen askoren portaera zehaztuko duten azterketa fisiko-kimikoak egiteko metodoak.
  • Modernitatearen agerpena. Artistak mende arteko garaian.
  • Obra garaikidea ikasteko azterketa-metodoak.
  • Obra grafikoaren kontserbazioa (argazkia, inprimaketak, papera, Media Art).
  • Pentsamendu hermetikoaren eta arte-adierazpenen arteko harremanak.
  • Pintura akrilikoaren gaineko garbiketa-metodologia berriak garatzea.
  • Pintura garaikidearen kontserbazioa (azterketa, kontserbazioa eta esku-hartzea).
  • Posmodernitatea: teoria, neo-mugimendu artistikoak eta ondorengo eragina egungo artean.
  • Postmodernitatetik gaur egunera.
  • Profesionalizazioa; espezifikotasuna, berezitasuna, testuingurua.
  • Soinu-artea. Esperimentazioa eta soinua.
  • Sormen-prozesuak, egile-eskubideak eta sorkuntza.
  • Teknologia, zientzia eta artea; diziplinartekotasuna eta espekulazio sortzailea, arte-tipologia berrien sortzaile gisa.
  • Zinemaren eta hizkuntza zinematografikoaren azterketari hainbat ikuspuntutatik hel dakioke: artearen historia, ikus-entzunezko komunikazioa, arte ederrak.
  • Zinemaren hizkuntza. Teoria eta praktika.

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak