Gaia
Lurzoruen eta sedimentuen kutsadura eta toxikologia
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Lurraren exotoxikologia- eta bioneurketa-tekniken alderdi nagusiak ezagutu ahal izango dira.Helburuak
- Ozeanografiaren eta Meteorologia Satelitalaren arloetako egungo garapenak ulertzea.
Helburuak
Unitatearen amaieran, hau egin behar duzu:
1. Lurzoruaren propietate fisiko-kimikoen, ingurumen-aldagaien eta kutsatzaile kimikoen bioerabilgarritasunaren eta toxikotasunaren arteko erlazioa ulertzea.
2. Lurzoruaren ekotoxikologian toxikotasun estandar eta alternatiboaren saiakuntza nagusiak eta ingurumen-toxikologian duten esanahia ulertzea
3. Esposizio- eta efektu-biomarkatzaileen ikuspegiaren aplikagarritasuna ulertzea, lurzoruko jagole-espezieak erabiliz
4. Lurzoru kutsatuen erabilerarekin zerikusia duten eta tartean dauden erabilera-erakundeen erregulazioak ulertzea.
Eskuratutako funtsezko trebetasunak
1. Idatzizko eta ahozko txosten zientifikoak aurkeztea.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
BECERRIL SOTO, JOSE MARIA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebakarra | Landareen Fisiologia | josemaria.becerril@ehu.eus |
GARCIA VELASCO, NEREA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Profesorado Ayudante Doctor | Doktorea | Elebiduna | Zelulen Biologia | nerea.garcia@ehu.eus |
GREDILLA ALTONAGA, AINARA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Kimika Analitikoa | ainara.gredi@ehu.eus |
SOTO LOPEZ, MANUEL | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebiduna | Zelulen Biologia | manu.soto@ehu.eus |
URIONABARRENETXEA GORROÑO, ERIK | Euskal Herriko Unibertsitatea | Doktorea | Elebiduna | Zelulen Biologia | erik.urionabarrenetxea@ehu.eus | |
ZALDIBAR ARAMBURU, BEÑAT | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Zelulen Biologia | benat.zaldibar@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Que el estudiante conozca y comprenda la relación entre las propiedades fisicoquímicas del suelo y sedimentos, los factores ambientales y la biodisponibilidad y toxicidad de los contaminantes químicos. | 20.0 % |
Que el estudiante conozca las estrategias de tratamiento de los suelos y sedimentos contaminados con técnicas biológicas (biorremediacion y fitorremediacion). | 20.0 % |
Que el estudiante conozca cuales son los ensayos de toxicidad estándar y alternativos en suelos y sedimentos y su significado biológico y ambiental. | 20.0 % |
Que el estudiante conozca y sea capaz de aplicar biomarcadores de exposición y efecto en especies centinela en suelos y sedimentos. | 20.0 % |
Que el estudiante conozca la normativa y que agentes están implicados en la gestión de suelos y sedimentos contaminados. | 20.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 20 | 30 | 50 |
Mintegia | 5 | 7.5 | 12.5 |
Gelako p. | 15 | 22.5 | 37.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eskola magistralak | 50.0 | 40 % |
Gelako praktikak | 37.5 | 40 % |
Mintegiak | 12.5 | 40 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 60.0 % | 60.0 % |
Lan praktikoak | 40.0 % | 40.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Al final de la Unidad, debe poder preparar la presentación de informes científicos escritos y orales.Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Condiciones de evaluación a discutir con el profesorado.Las condiciones de renuncia a la convocatoria ordinaria se rigen por la Normativa de permanencia del alumnado de los másteres universitarios aprobada por el acuerdo de consejo social de la UPV/EHU el 22 de Julio de 2015. En todo caso habrá que comunicar por escrito al profesor(a) responsable de la asignatura la renuncia a la convocatoria, antes de la primera prueba de evaluación de la asignatura.
El método de evaluación incluido en esta guía puede sufrir cambios si las directrices de las autoridades sanitarias así lo estableciesen. Las modificaciones a adoptar se anunciarían oportunamente, contando con las estrategias y herramientas necesarias para garantizar el derecho del alumnado a ser evaluado con equidad y justicia.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Condiciones de evaluación a discutir con el profesorado.Las condiciones de renuncia a la convocatoria ordinaria se rigen por la Normativa de permanencia del alumnado de los másteres universitarios aprobada por el acuerdo de consejo social de la UPV/EHU el 22 de Julio de 2015. En todo caso habrá que comunicar por escrito al profesor(a) responsable de la asignatura la renuncia a la convocatoria, antes de la primera prueba de evaluación de la asignatura.
El método de evaluación incluido en esta guía puede sufrir cambios si las directrices de las autoridades sanitarias así lo estableciesen. Las modificaciones a adoptar se anunciarían oportunamente, contando con las estrategias y herramientas necesarias para garantizar el derecho del alumnado a ser evaluado con equidad y justicia.
Irakasgai-zerrenda
1. Soil phisicochemical features2. Organic and inorganic contaminants in soils and underground waters
3. Bioavailability and bioaccumulation of contaminants
4. Toxicity and tolerance of soil organisms to contaminants
5. Bioassays for soil toxicity assessment
6. Toxicity and tolerance biomarkers
7. Phytoremediation and bioremediation
8. Soil health assessment
9. Management of contaminated soils
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
o Duarte, A., Cachada, A., Rocha-Santos, T. (Eds.). 2017. Soil pollution. Academic Press. ISBN: 9780128498736o Coleman, D.C., Callaham Jr, Mac. A., Crossley Jr, D. A. (Eds.). 2017. Fundamentals of Soil Ecology (3rd edition). Academic Press. ISBN 9780128052518
o Tarazona, J.V., Fernandez, M.D., 2008. Complementary Approaches for Using Ecotoxicity Data in Soil Pollution Evaluation. Nova Science Pub. Inc. ISBN 978-1606921050