Gaia
Ingurumen-arriskuen ebaluazioa: REACH eta CPL
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Landutako gaiei esker, gai kimikoen arriskuak kontrolatzeko eta sailkatzeko Europako araudiaren alderdi nagusiak ezagutu ahal izango dira. Ikasleek dokumentu teknikoak eta legegileak ulertu ahal izango dituzte, eta substantzia kimikoetarako txostenak egin.Helburuak
- Aldagai anitzeko ikuspegia ulertzea eta aplikatzea, ingurumen-datuak interpretatzeko.
Helburuak
Unitate honen amaieran, honako hauek egin behar ditu:
1. Produktu kimiko kutsagarriekin lotutako arriskuen ebaluazioan ebaluazio-prozesuaren kontzeptuak, irizpideak eta modalitateak ulertzea.
2. EAEren ebaluazio- eta eguneratze-prozesuak ulertzea, Europako legediaren barruan.
3. Kutsatzaileak ingurumenerako duten arriskuaren arabera sailkatzeko protokoloak ulertzea
Eskuratutako funtsezko trebetasunak
Unitate honen amaieran, honako hauek egin beharko zenituzke:
1. Aldagai anitzeko ikuspegia aplikatzea ingurumen-datuak interpretatzeko
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
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CAJARAVILLE BERECIARTUA, MIREN PILARE | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebiduna | Zelulen Biologia | mirenp.cajaraville@ehu.eus |
MARIGOMEZ ALLENDE, JUAN ANTONIO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebiduna | Zelulen Biologia | ionan.marigomez@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Que el estudiante conozca los conceptos, criterios y modalidades involucrados en la evaluación de los riesgos asociados con la exposición a sustancias contaminantes. | 35.0 % |
Que el estudiante conozca los diferentes procedimientos de evaluación, los diferentes procesos de actualización de ERA en marcha dentro del Marco Europeo y las necesidades y posibles soluciones para la correcta implementación de estos requerimientos. | 35.0 % |
Que el estudiante conozca las evaluaciones de riesgo necesarias para los principales grupos de sustancias químicas con alto nivel de producción (sustancias notificadas, productos fitosanitarios, biocidas, medicamento veterinarios, aditivos, medicamentos humanos, ...). | 30.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 30 | 45 | 75 |
Mintegia | 20 | 30 | 50 |
Ordenagailuko p. | 10 | 15 | 25 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eskola magistralak | 90.0 | 33 % |
Mintegiak | 22.5 | 33 % |
Ordenagailuko praktikak | 30.0 | 50 % |
Talde-lana | 7.5 | 100 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 50.0 % | 100.0 % |
Lan praktikoak | 0.0 % | 100.0 % |
OTROS | 0.0 % | 100.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Al final de esta Unidad, deberías poder:1. aplicar un enfoque multivariante para interpretar los datos ambientales
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Condiciones de evaluación a discutir con el profesorado.Las condiciones de renuncia a la convocatoria ordinaria se rigen por la Normativa de permanencia del alumnado de los másteres universitarios aprobada por el acuerdo de consejo social de la UPV/EHU el 22 de Julio de 2015. En todo caso habrá que comunicar por escrito al profesor(a) responsable de la asignatura la renuncia a la convocatoria, antes de la primera prueba de evaluación de la asignatura.
El método de evaluación incluido en esta guía puede sufrir cambios si las directrices de las autoridades sanitarias así lo estableciesen. Las modificaciones a adoptar se anunciarían oportunamente, contando con las estrategias y herramientas necesarias para garantizar el derecho del alumnado a ser evaluado con equidad y justicia.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Condiciones de evaluación a discutir con el profesorado.Las condiciones de renuncia a la convocatoria ordinaria se rigen por la Normativa de permanencia del alumnado de los másteres universitarios aprobada por el acuerdo de consejo social de la UPV/EHU el 22 de Julio de 2015. En todo caso habrá que comunicar por escrito al profesor(a) responsable de la asignatura la renuncia a la convocatoria, antes de la primera prueba de evaluación de la asignatura.
El método de evaluación incluido en esta guía puede sufrir cambios si las directrices de las autoridades sanitarias así lo estableciesen. Las modificaciones a adoptar se anunciarían oportunamente, contando con las estrategias y herramientas necesarias para garantizar el derecho del alumnado a ser evaluado con equidad y justicia.
Irakasgai-zerrenda
Topics covered include:Introduction to environmental risk assessment
Applications of environmental risk assessment procedures
Scientific and technical fundaments for the use of chemical substances in the EU
European policy on chemical substances: REACH and CLP
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Rausan, M. 2010. Risk Assessment. Theory, Methods and Applications. Wiley Publisher. ISBN 978-0470637647Simon, T. 2016. Environmental Risk Assessment. A toxicological approach. CRC Press. ISBN 978-1138033832
Fisk, P. (2013). Chemical Risk Assessment: A manual for REACH. Wiley Publisher. ISBN 9781119953685