Gaia

XSLaren edukia

Ingurumen biosegurtasunaren Sarrera

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Ingelesa

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Biosegurtasunaren alderdi nagusiei eta GEOek eta produktu kimikoek laborategi esperimentaletan lan egitean dituzten arriskuei buruzko ezagutza lortuko da. Ikasleak laborategiak sailkatu ahal izango ditu instalazioaren diseinuaren eta protokoloen arabera.



Helburuak

Ingurumen-gaietan, metodologia analitikoen ikuspegi integratzailea ematea.



Helburuak

Unitate honen amaieran, honako hauek egin behar ditu:

1. Ingurumen-asaldurekin lotutako patologiak ulertzea.

2. Genetikoki eraldatutako organismoen ingurumen-inpaktua eta arriskua ulertzea.

3. Ingurumen-epidemiologiaren printzipioak eta kutsadura kimiko eta biologikoaren azterketan dituen aplikazioak ulertzea.

4. Biosegurtasuneko instalazio esperimentalen kontzeptuak eta prozedurak ulertzea.

5. Arrisku handiko substantziak manipulatzeko eta isolatzeko kontzeptuak eta prozedurak ulertzea.



Eskuratutako funtsezko trebetasunak

Unitate honen amaieran, honako hauek jaso behar ditu:

1. Ingurumen-arazoen ikuspegi analitikoa.

2. Jardunbide analitiko egokiak

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
CANCIO URIARTE, IBONEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego OsoaDoktoreaElebidunaZelulen Biologiaibon.cancio@ehu.eus
DIAZ DE CERIO ARRUABARRENA, OIHANEEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea)DoktoreaElebidunaZelulen Biologiaoihane.diazdecerio@ehu.eus
IRIZAR LOIBIDE, AMAIAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea)DoktoreaElebidunaPrebentzio Medikuntza eta Osasun Publikoaamaia.irizar@ehu.eus
ORTIZ ZARRAGOITIA, MARENEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaZelulen Biologiamaren.ortiz@ehu.eus
CEVIDANES MIRANDA, AITORNeiker-TecnaliaBesteakDoktoreaacevidanes@neiker.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Que el estudiante conozca las patologías infecciosas relacionadas con el medio natural y sus interacciones con el medio ambiente y su degradación.20.0 %
Que el estudiante conozca el impacto ambiental y los riesgos de los organismos modificados genéticamente.20.0 %
Que el estudiante conozca los principios básicos de la Epidemiologia ambiental y sus aplicaciones en el ámbito de la contaminación química y biológica.20.0 %
Que el estudiante conozca y comprenda los conceptos y procedimientos inherentes a las Instalaciones experimentales de seguridad biológica.20.0 %
Que el estudiante conozca y comprenda los conceptos y procedimientos inherentes a las celdas de seguridad y aislamiento de substancias contaminantes de alto riesgo.20.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala203050
Mintegia57.512.5
Laborategiko p.1522.537.5

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Aplikazio-tailerrak37.540 %
Eskola magistralak50.040 %
Mintegiak12.540 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Idatzizko azterketa0.0 % 40.0 %
Laboratory work and report/ Case study and oral presentation0.0 % 50.0 %
Lan praktikoak0.0 % 80.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Al final de esta Unidad, debe comprender:

1. El enfoque analítico de los problemas ambientales.

2. buenas prácticas analíticas

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Condiciones de evaluación a discutir con el profesorado.



Las condiciones de renuncia a la convocatoria ordinaria se rigen por la Normativa de permanencia del alumnado de los másteres universitarios aprobada por el acuerdo de consejo social de la UPV/EHU el 22 de Julio de 2015. En todo caso habrá que comunicar por escrito al profesor(a) responsable de la asignatura la renuncia a la convocatoria, antes de la primera prueba de evaluación de la asignatura.



El método de evaluación incluido en esta guía puede sufrir cambios si las directrices de las autoridades sanitarias así lo estableciesen. Las modificaciones a adoptar se anunciarían oportunamente, contando con las estrategias y herramientas necesarias para garantizar el derecho del alumnado a ser evaluado con equidad y justicia.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Condiciones de evaluación a discutir con el profesorado.



Las condiciones de renuncia a la convocatoria ordinaria se rigen por la Normativa de permanencia del alumnado de los másteres universitarios aprobada por el acuerdo de consejo social de la UPV/EHU el 22 de Julio de 2015. En todo caso habrá que comunicar por escrito al profesor(a) responsable de la asignatura la renuncia a la convocatoria, antes de la primera prueba de evaluación de la asignatura.



El método de evaluación incluido en esta guía puede sufrir cambios si las directrices de las autoridades sanitarias así lo estableciesen. Las modificaciones a adoptar se anunciarían oportunamente, contando con las estrategias y herramientas necesarias para garantizar el derecho del alumnado a ser evaluado con equidad y justicia.

Irakasgai-zerrenda

Topics covered include:

Introduction to Environmental Risk Assessment

Pathologies and environment

Environmental epidemiology

Biosafety Experimental facilities

Safety cells facilities

Bibliografia

Oinarrizko bibliografia

Sateesh, M.K. 2008. Bioethics and Biosafety. IK International. ISBN 978-8190675703

Wooley, D.P., Byers, K. B. (Eds.). 2017. Biological Safety: Principles and Practices (5th Edition). ASM Press. ISBN 9781555816209

Frumkin, E. (Ed.). 2016. Environmental Health: From Global to Local (3rd Edition). Wiley Publisher. ISBN: 978-1-118-98476-5