Gaia
Ingurumen biosegurtasunaren Sarrera
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Biosegurtasunaren alderdi nagusiei eta GEOek eta produktu kimikoek laborategi esperimentaletan lan egitean dituzten arriskuei buruzko ezagutza lortuko da. Ikasleak laborategiak sailkatu ahal izango ditu instalazioaren diseinuaren eta protokoloen arabera.Helburuak
Ingurumen-gaietan, metodologia analitikoen ikuspegi integratzailea ematea.
Helburuak
Unitate honen amaieran, honako hauek egin behar ditu:
1. Ingurumen-asaldurekin lotutako patologiak ulertzea.
2. Genetikoki eraldatutako organismoen ingurumen-inpaktua eta arriskua ulertzea.
3. Ingurumen-epidemiologiaren printzipioak eta kutsadura kimiko eta biologikoaren azterketan dituen aplikazioak ulertzea.
4. Biosegurtasuneko instalazio esperimentalen kontzeptuak eta prozedurak ulertzea.
5. Arrisku handiko substantziak manipulatzeko eta isolatzeko kontzeptuak eta prozedurak ulertzea.
Eskuratutako funtsezko trebetasunak
Unitate honen amaieran, honako hauek jaso behar ditu:
1. Ingurumen-arazoen ikuspegi analitikoa.
2. Jardunbide analitiko egokiak
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
CANCIO URIARTE, IBON | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Osoa | Doktorea | Elebiduna | Zelulen Biologia | ibon.cancio@ehu.eus |
DIAZ DE CERIO ARRUABARRENA, OIHANE | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea) | Doktorea | Elebiduna | Zelulen Biologia | oihane.diazdecerio@ehu.eus |
IRIZAR LOIBIDE, AMAIA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea) | Doktorea | Elebiduna | Prebentzio Medikuntza eta Osasun Publikoa | amaia.irizar@ehu.eus |
ORTIZ ZARRAGOITIA, MAREN | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Zelulen Biologia | maren.ortiz@ehu.eus |
CEVIDANES MIRANDA, AITOR | Neiker-Tecnalia | Besteak | Doktorea | acevidanes@neiker.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Que el estudiante conozca las patologías infecciosas relacionadas con el medio natural y sus interacciones con el medio ambiente y su degradación. | 20.0 % |
Que el estudiante conozca el impacto ambiental y los riesgos de los organismos modificados genéticamente. | 20.0 % |
Que el estudiante conozca los principios básicos de la Epidemiologia ambiental y sus aplicaciones en el ámbito de la contaminación química y biológica. | 20.0 % |
Que el estudiante conozca y comprenda los conceptos y procedimientos inherentes a las Instalaciones experimentales de seguridad biológica. | 20.0 % |
Que el estudiante conozca y comprenda los conceptos y procedimientos inherentes a las celdas de seguridad y aislamiento de substancias contaminantes de alto riesgo. | 20.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 20 | 30 | 50 |
Mintegia | 5 | 7.5 | 12.5 |
Laborategiko p. | 15 | 22.5 | 37.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Aplikazio-tailerrak | 37.5 | 40 % |
Eskola magistralak | 50.0 | 40 % |
Mintegiak | 12.5 | 40 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Idatzizko azterketa | 0.0 % | 40.0 % |
Laboratory work and report/ Case study and oral presentation | 0.0 % | 50.0 % |
Lan praktikoak | 0.0 % | 80.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Al final de esta Unidad, debe comprender:1. El enfoque analítico de los problemas ambientales.
2. buenas prácticas analíticas
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Condiciones de evaluación a discutir con el profesorado.Las condiciones de renuncia a la convocatoria ordinaria se rigen por la Normativa de permanencia del alumnado de los másteres universitarios aprobada por el acuerdo de consejo social de la UPV/EHU el 22 de Julio de 2015. En todo caso habrá que comunicar por escrito al profesor(a) responsable de la asignatura la renuncia a la convocatoria, antes de la primera prueba de evaluación de la asignatura.
El método de evaluación incluido en esta guía puede sufrir cambios si las directrices de las autoridades sanitarias así lo estableciesen. Las modificaciones a adoptar se anunciarían oportunamente, contando con las estrategias y herramientas necesarias para garantizar el derecho del alumnado a ser evaluado con equidad y justicia.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Condiciones de evaluación a discutir con el profesorado.Las condiciones de renuncia a la convocatoria ordinaria se rigen por la Normativa de permanencia del alumnado de los másteres universitarios aprobada por el acuerdo de consejo social de la UPV/EHU el 22 de Julio de 2015. En todo caso habrá que comunicar por escrito al profesor(a) responsable de la asignatura la renuncia a la convocatoria, antes de la primera prueba de evaluación de la asignatura.
El método de evaluación incluido en esta guía puede sufrir cambios si las directrices de las autoridades sanitarias así lo estableciesen. Las modificaciones a adoptar se anunciarían oportunamente, contando con las estrategias y herramientas necesarias para garantizar el derecho del alumnado a ser evaluado con equidad y justicia.
Irakasgai-zerrenda
Topics covered include:Introduction to Environmental Risk Assessment
Pathologies and environment
Environmental epidemiology
Biosafety Experimental facilities
Safety cells facilities
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Sateesh, M.K. 2008. Bioethics and Biosafety. IK International. ISBN 978-8190675703Wooley, D.P., Byers, K. B. (Eds.). 2017. Biological Safety: Principles and Practices (5th Edition). ASM Press. ISBN 9781555816209
Frumkin, E. (Ed.). 2016. Environmental Health: From Global to Local (3rd Edition). Wiley Publisher. ISBN: 978-1-118-98476-5