XSLaren edukia

Gizarte Ikerketarako Metodologia Kuantitatiboa25935

Ikastegia
Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea. Arabako Atala
Titulazioa
Gizarte Langintzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25935

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Ordenagailuko p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgaia, Gizarte Ikerketarako Metodologia kuantitatiboa, A moduluan dago, Gizarte Langintza: oinarriak, metodología, gizarte langintzako teoria eta teknikak izenekoa (54 ECTS). Irakasgai honen helburu nagusia, ikerketa lan zientifikoen prozesuaz jabetzea izango da, beti ere Gizarte Langintzan duen lekua azpimarratuz eta esku hartzetik ezberdinduz.



Gradu osoan zehar kontuan eduki beharko dituzten trebeziak eskuratzeko gai izan behar dute ikasleek; hauek bereziki Gradu Amaierako Lanaren aurrean daudenerako erabilgarriak izango dira.

Bestalde, Gizarte Langintzaren zientifikotasuna bultzatzeko ahalegina gizarte langileek ikasle garaitik eskuratzea berebiziko garrantzia du.



Beste irakasgai batzuekin harremana: A modulukoak: Gizarte Langintzan oinarri eta metodologia; Gizarte Ikerketarako Metodologia Kualitatiboa. E modulukoa: Gradu Amaierako Lana.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

(KZ1) Gizarte Langintzan ikerketa eta esku hartzearen arteko giltzadura ulertzea.

(KZ2) Ikerketa proiektuen eta esku hartze proiektuen berezitasunak ikerketa testuinguru ezberdinetan identifikatzea.

(KZ3) Gizarte ikerketarako teknikak eta hauek sostengatzen dituzten paradigmak ezagutzea, beraien arteko ezaugarri nagusiak identifikatuz.

(KZ4) Bildu behar den informazioa zehaztu eta diseinatzea (ikerketa proiektua eraiki), ikerketaren helburuentzat egokiena den ikuspuntu metodologikoa aukeratu eta garatuz.

(KZ5) Balorazio eta erabaki profesionaletarako beharrezkoa den informazioa garbiki, zehazki eta gaurkotuta jasotzeko lanabes teknikoak diseinatu eta prestatzea.

(KZ6) Bildutako informazioa kudeatzea, estatistikoki aztertzea eta azaltzea.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Sarrera. Ikerketa gizarte-langintzan

2. Pluralismo kognitiboa eta metodologikoa. Ikerketa metodologiak

3. Lehen eta bigarren mailako informazio iturriak

4. Ikerketa proiektua

5. Ikerketa teknika kuantitatiboak

6. Laginaren hautaketa

7. Datuen bilketa eta azterketa

8. Emaitzen txostena



MetodologiaToggle Navigation

MAGISTRALA: Gelako azalpenen bitartez, ikasleak teorikoki eta praktikoki landu beharreko edukiak bereganatu ahal izango ditu.Power pointaren bitartez, ikasleei gai zerrendako edukiak azalduko zaizkie.



GELAKO PRAKTIKAK: Teorikoki landutakoaren sakontzea eta lan taldearen garapena. Gelan, gaiei dagokiena jorratu eta nota osoaren %40 balio duen talde lana egingo da.



ORDENAGAILU PRAKTIKAK: Ikasleek ordenagailuen bitartez praktikoki jorratu ahal izango dituzte landutako edukiak. Ordenagailuan bibliografia zein eduki bilaketa. Estatistika arloko ariketak.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Banakako lanak (%): 60
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAZIO SISTEMARI DAGOKIOLA:

Etengabeko Ebaluazioa sistema izango da: %40 balio duen talde lan bat egongo da, ikerketa proiektu baten garapena, eskoletan atalka landuko duguna. %60 balio duen froga indibiduala egongo da lauhilabete bukaeran, non teorian eta praktikan garatutako edukiak ebaluatuko diren.

Irakasgaia gainditzeko, bi parteak gaindituak egon beharko dira. Zatiren bat gainditua eta bestea gainditu gabe edukitzekotan, ez ohiko deialdirako lehenengoaren nota gordeko da, baina ez dira gordeko kurtso batetik bestera. Azken frogara ez aurkeztea deialdiari uko egitea suposatzen du, beraz, ez da talde lanaren nota ez da gordeko.



Azken Ebaluazio Sistema: %100 balio duen azken froga





Aurreko guzti hori kontuan izanda, OHIKO DEIALDIARI UKO EGITEKO BIDEA:



12.2 artikuloan agertzen dena jarraituko da, etengabeko ebaluazioa sistema jarraitzen duten ikasleek, azken probara ez aurkeztea nahikoa izango da azken kalifikazioa <> izan dadin.





Azken ebaluazioaren sistema eskatzeko prozedura: Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko eba¬luazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikastur¬tea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da” (8.3. art.)..



EBALUAZIO JARRAIA ETA ESKOLETARA ETORRERARI BURUZ:

Etorrera %80an behintzat betetzea beharrezkoa da.



Ebaluazio proba batean kopia:



Ebaluazio proba batean kopiatu egin dela egiaztatuz gero, tartean sartuta dauden ikasle guztiei «suspentso» kalifikazioa jarriko zaie, bakoitzaren erantzukizuna gorabehera. Pertsona bat kopiatzen ari dela proban bertan egiaztatuz gero, momentuan bertan proba egiteari uzteko agindu ahal izango zaio.(Art. 11.3)



Etika akademikoari buruzkoa:



"Normalean, eta besterik adierazi ezean, UPV/EHUko ebaluazio probetan ikasleek debekatuta izango dute liburuak, oharrak edo apunteak erabiltzea, bai eta tresna edo gailu telefoniko, elektroniko, informatiko edo bestelakoak erabiltzea ere. (Graduko Titulazio ofizialeko ikasleen ebaluaziorako arautegia" (3. puntu, or.5).



"UPV/EHUn honako hauek joko dira jokabide makur edo iruzurrezkkotzat ebaluazio probetan edo ebaluatu beharreko lan adademikoak egitean eta aurkeztean: Lanak plagiatzea, hau da, ignoren lanak kopiatzea jatorria edo iturria aipatu barik eta norberarenak balira bezala ematea ebaluazi akademikorako aurkezten diren testu edo lanetan" (2.a. puntu).





URRUTIKO EBALUAZIOA

Ebaluazio jarraia: Teoria bi test azterketa online (30%) bakoitza, bata azaroan eta bestea azterketa egunean. Talde lana %40a (ikerketa lana)



Ebaluazioa ez-jarraia: ez dago azterketarik, ikerketa lan bat notaren %100a.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdiari uko egiteko, nahikoa da azterketara ez aurkeztearekin.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Egelan eskegiko dira irakasgaian erabili beharreko materialak, testu osagarriak eta irakaslearen oharrak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Cea D’Ancona, M.A. (1997). Metodología cuantitativa. Estrategias y técnicas de investigación social.

Madrid: Síntesis.

Corbetta, P. (2007). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw-Hill.

Etxeberria, J. (1998). Estatistika. Teoria eta praktika SPSSWIN erabiliz. Usurbil: Elhuyar.

Juaristi, P. (2003). Gizarte ikerketarako metodoak eta teknikak. Bilbo: EHU.

Rubio, M.J. y Varas, J. (1997). El análisis de la realidad en la intervención social. Métodos y

Técnicas de Investigación. Madrid: CCS.

Ruiz Olabuénaga et al. (1998). Cómo elaborar un proyecto de investigación social. Cuadernos monográficos del ICE. Bilbao: Universidad de Deusto

Gehiago sakontzeko bibliografia

Balcells y Junyent, J. (1994). La investigación social. Introducción a los métodos y las técnicas.
Barcelona: PPU.
Calvo, F. (2005). Técnicas estadísticas aplicadas a la investigación social. Bilbo: Universidad de
Deusto.
Díaz de Rada, V. (1999). Técnicas de análisis de datos para investigadores sociales. Madrid: Ra-Ma.
Escudero, J. (2004). Análisis de la realidad local. Técnicas y métodos de investigación desde la
Animación Sociocultural. Madrid: Narcea.
García Ferrando, M.; Ibáñez, J. y Alvira, J. (2000). El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. Madrid: Alianza.
Hernández Sampieri, R. (2007). Fundamentos de metodología de la investigación. Madrid: McGraw-Hill.
Ibabe, I. (2001). Datu analisia eta SPSS. Usurbil: Elhuyar.
Lewin, K. et al. (1992): La investigación acción participativa. Inicios y desarrollos, Madrid:
Popular.
Pons, I. (1993). Programación de la investigación social. Colección Cuadernos Metodológicos, 8.
Madrid: CIS.
Sierra Bravo, R. (2001). Técnicas de investigación social: teoría y ejercicios. Madrid: Paraninfo.
Taylor S.J. y Bogdan, R. (1991). Introducción a los Métodos Cualitativos de Investigación. Madrid:
Síntesis.
Vallejos, A. (2007). Métodos y técnicas de investigación social. Madrid: Centro de Estudios Ramón Areces.
Visauta, B. (1989). Técnicas de investigación social. Barcelona: Promociones y Publicaciones Universitarias.

Aldizkariak

Acciones e investigaciones sociales (http://www.unizar.es/)
Cuadernos de Trabajo Social (http://revistas.ucm.es/index.php/CUTS)
Documentación Social (http://www.caritas.es/)
Documentos de Trabajo Social: Revista de trabajo y acción social (http://www.trabajosocialmalaga.org/revistadts/)
Empiria. Revista de Metodología de Ciencias Sociales (http://portal.uned.es/)
Portularia. Revista de Trabajo Social (http://www.portularia.es/)
Revista Española de Investigaciones Sociológicas (REIS) (http://www.reis.cis.es/)
Revista Internacional de Sociología (RIS)
(http://revintsociologia.revistas.csic.es/index.php/revintsociologia)
Zerbitzuan (http://www.zerbitzuan.net/)


Web helbideak

CIS Ikerketa Soziologikoen Zentrua (http://www.cis.es/)
CSIC Ikerketa Zientifikoaren Goi Kontseilua (http://www.csic.es)
Dialnet (http://dialnet.unirioja.es/)
EUSTAT Euskal Estatistika Erakundea (http://www.eustat.es)
INE Espainiako Estatistika Institutua (http://www.ine.es/)
Prospekzio Soziologikoen Gabinetea (http://www.euskadi.net)
SIIS Dokumentazio eta Ikerketa Zentroa (http://www.siis.net/)


TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:30-13:30 (1)

11:00-12:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • CONCEPCION ARENAL - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)
  • CONCEPCION ARENAL - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (2)

01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-2

09:00-11:00 (1)

4-4

09:00-11:00 (2)

6-6

09:00-11:00 (3)

8-8

09:00-11:00 (4)

10-10

09:00-11:00 (5)

12-12

09:00-11:00 (6)

14-14

09:00-11:00 (7)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • CONCEPCION ARENAL - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)
  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (2)
  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (3)
  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (4)
  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (5)
  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (6)
  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (7)

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00 (1)

3-3

09:00-11:00 (2)

5-5

09:00-11:00 (3)

7-7

09:00-11:00 (4)

9-9

09:00-11:00 (5)

11-11

09:00-11:00 (6)

13-13

09:00-11:00 (7)

15-15

09:00-11:00 (8)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • CONCEPCION ARENAL - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)
  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (2)
  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (3)
  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (4)
  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (5)
  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (6)
  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (7)
  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (8)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:00-11:00 (1)

09:30-11:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3. GELA - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)
  • 3. GELA - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (2)

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:00-12:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3. GELA - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3. GELA - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)