XSLaren edukia

Ikerkuntza-Metodologiak Automobilgintzan28144

Ikastegia
Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Automobilgintzaren Ingeniaritzako Gradua - DUALA
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
4.5
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
28144

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1522.5
Mintegia1522.5
Ordenagailuko p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Automobilaren mundua paradigmatikoa da etengabeko berrikuntzari dagokionez, eta horrek etengabeko zaintza teknologikoa eta teknikoa eskatzen du ezagutzak eta garapenak eguneratzeko. Era berean, ezagutza zientifiko-teknikoa sortzeko, zaintzeko, zabaltzeko eta ustiatzeko mekanismoak ezagutu behar dira. Beraz, irakasgai honetan, ikasleek etengabe aldatzen ari den gizarte eta lan-ingurune batera egokitzeko gaitasun orokorrak eta gaitasun pertsonalak gara ditzaten errazten da, eta horrek gaitasuna emango dio etengabe ikasten jarraitzeko, bai eta ezagutzak irakatsi, komunikatu eta aplikatzeko ere, beren lanean gerta daitezkeen egoera berrietan.



Irakasgai honen helburua da ikasleek ingeniaritzaren arloko ikerketa zientifiko-teknikoaren oinarriak eta teknikak osatzen dituzten ezagutzak eta tresnak eskuratzea, bereziki automozioari (IA) dagokiona.



Metodo zientifikoa, haren elementu edo etapak eta ingeniaritzari aplikatutako ikerketa-teknikak azalduko dira. Ikerketaren emaitzak idatziz komunikatzeko behar diren oinarrizko teknika eta tresnak azalduko dira, hau da, dokumentazio teknikoa eta zientifikoa modu eraginkorrean idatzi, aurkeztu eta azaltzeko teknikak eta tresnak.



Irakasgaia aplikatua denez, ikasleek egiten dituzten ikerketa-lanei laguntzeko balio behar du, bai GBLa egitean, bai etorkizunean lanean eta haren barruan ikerlarian egingo duten lanean. Horretarako, EIko gaurkotasun-alderdiei buruzko informazio-bilaketa errealak egingo dira, eta, aldi berean, dokumentu tekniko bat prestatuko da argitaratu eta/edo zabaltzeko. Dokumentu horrek ikasle bakoitzak ongi ikertu dituen alderdietako batzuk garatuko ditu.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

- ESKUMENAK



Automobilgintzan ikertzeko metodologiak ezagutzea.



- IKASKUNTZAREN EMAITZAK



1.- Automobilgintzako ingeniaritzaren eremu zehatzetako arte-egoerak garatzea, datu-base zientifiko eta teknologiko garrantzitsuenak erabiliz, horietatik ezagutza eguneratua ateratzeko.



2.- Automozioko ingeniaritzari aplikatutako diseinuaren arloko informazio eta dokumentazio teknikoa eta teknologikoa modu eraginkorrean bilatzea, hautatzea, interpretatzea eta sortzea.



3.- Proiektu, aplikazio eta tresna teknikoak azaldu eta zehaztea.



4.- Ingelesa erabiltzeko jarrera positiboa izatea, eta jarduera guztietan aktiboki parte hartzeko eta ikasteko zailtasunak gainditzeko ahalegina egitea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.- Metodo zientifikoa.

2.- Ikerketako iturri bibliografikoak antolatzea.

3.- Informazio-iturriak. Nabigazioa eta liburutegiak.

4.- Interneten bidez informazioa bilatzeko aplikazioa.

5.- Testu teknikoen oinarrizko idazketa.

6.- Dokumentazio zientifikoa eta teknikoa aurkeztea eta eraginkortasunez azaltzea.

7.- Ikerketa-teknikak. Aplikazioa ingeniaritzan.

MetodologiaToggle Navigation

Ikasturte hasieran kasu bat planteatuko da, eta gai horren gainean egin beharko du ikerketa ikasle bakoitzak. (Proiektuetan oinarritutako ikaskuntza -ABP-)



Eskola magistralen ezagutza teorikoak aurrerapenarekin eta baliabide nahikoekin garatuko dira, alderantzizko gelaren metodologia ahalbidetzeko. Eduki horiek erabiliko dira, astez aste, ikasleek, ordenagailuko praktiketan, lanaren xede den kasuaren bilaketak eta emaitzen prestaketa zuzenean aplikatzeko. Bestalde, lehenengo 7 asteetan, patenteen nahiz argitalpen zientifikoen plataformen tresnak, datu-baseak eta aukerak aurkeztuko dira. Mintegi horiek ikasleekin batera irakatsiko dira. Hala, 2 edo 3 pertsonako taldeetan, rolak txandakatuko dira, eta ikasleek, irakasleak babestuta, irakaskuntzaren alderdi zehatzak prestatuko dituzte. 8tik 13ra bitarteko asteetan, ikasleek beren aurkikuntzetako aurrerapenak aurkeztuko dituzte eta ikaskideei beren ikerketetan lagunduko diete. (Ikaskuntza kooperatiboa -ACa-). 14. astetik 15.era, ikasleek emaitzak aurkeztuko dituzte.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 20
    • Ahozko defentsa (%): 10
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30
    • Banakako lanak (%): 20
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgai honek etengabeko ebaluazio sistema bat aurreikusten du, non azken ebaluaziorako ikasleek hainbat proba gainditu beharko baitituzte, bai idatzizkoak bai ahozko aurkezpenak, irakasgaiaren gaitasunak lortzen diren egiaztatzeko.



Honako hauek ebaluatzeko errubrikak erabiliko dira:



- entregagaien kalitatea.

- garatutako talde-lanaren kalitatea.

- ahozko aurkezpenak.

- arazoak konpontzeko lanak.



Entregatzekoak irakasleak ebaluatuko ditu eta, batzuk, baita ikasleek ere.



Taldeko kide bakoitzari oharra emanen zaio.



Jarduera magistraletan eta/edo mintegietan eta/edo ordenagailuko praktiketan modu jarraituan parte hartzen ez duten ikasleek dagokien deialdian aurkeztu gabeko kalifikazioa jasoko dute. Hala ere, ikasleei eskatzen zaie ezin dutela irakasgaia modu presentzialean jarraitu lanean ari direlako edo lehen eta bigarren zikloko irakaskuntzetarako kudeaketa-araudiaren eskakizunak betetzen dituztelako, irakasleekin harremanetan jar daitezela, irakasgaiaren gaitasunak eta ikaskuntza-helburuak garatzeko programa egokitu bat egiteko aukera aztertzeko.



Etengabeko ebaluazioez baliatzea erabakitzen duten ikasleek berariaz uko egin beharko diote, Gasteizko IUEk ezarritako prozedurari jarraituz. Ikasle horiek, ebaluazioa egiteko, azken azterketara aurkeztuko dira deialdi arruntean. Deialdian adierazitako gaitasun guztiak eta ikaskuntzaren emaitzak ebaluatuko dira.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Deialdi berezian irakasgaiaren gaitasun eta ikaskuntzaren emaitza guztiak ebaluatuko dira, eta ikasturtean zehar ikasleek lortutako emaitza positibo guztiak gordeko dira, zereginei, mintegiei, ordenagailuko praktikei eta abarri dagokienez.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

egela plataforma erabiliz, ikasleari material hauek emanen zaizkio: - Irakasgaiko gaien apunteak, estekak, bideoak eta powerpoint-eko aurkezpenak. - Praktika-gidoiak eta emaitzak aurkezteko txantiloiak. - Ikasgaian erabili beharreko programa eta aplikazioetarako sarbidea. - Entregatzekoak baloratzeko errubrikak edo matrizeak. - Bibliografia eta informazio-iturriak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Day, R.A. eta Gastel, B. Nola idatzi eta argitaratu lan zientifikoak. Arg. The Oryx Press, 2005.



- Hernández Sampieri, R., Fernández Collado, C., & Baptista Lucio, P. Metodología de la investigación. Mexiko: Mc Graw Hill argitaletxea, 2010.



- Lakatos, Imre eta Juan Carlos Zapatero. Idazki filosofikoak, 1: Ikerketa zientifikoko programen metodologia. Alianza Editorial, 2007.



- Ramírez, Alberto. Ikerketa zientifikoaren metodologia. Exacto Visual, Quito, 2003.



- Thiel, D.V. Ikerketa-methods for Engineers. Cambridge University Press, 2014

Aldizkariak

- JOURNAL OF POWER SOURCES - IEEE TRANSACTIONS ON MEDIOS DE TECHNOLOGY - INTERNATIONAL JOURNAL OF HYDROGEN ENERGY - IBILGAILU-SISTEMA DYNAMICS - JOURNAL OF GUIDANCE CONTROL AND DYNAMICS - IEEE TRANSACTIONS ON MEDIOS DE TECHNOLOGY - IEEE TRANSACTIONS ON INTELLIGENT TRANSPORTATION SYSTEMS

Web helbideak

- Google scholar: http://scholar.institut.es/ - Web of Science: http://thomsonreuters.com/en/products-services/scholarly-scientific-research/scholarly-search-and-discovery/web-of-?.html - Science Direct: http://www.sciencedirect.com/ - Scopus: https://www.scopus .com/ - Orcid: http://orcid.org/ - Refworks: https://www.refworks.com/es/ - Crossref: http://www.crossref.org/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BASTARRICA IZAGUIRRE, AITOR
  • LOPETEGUI GALARRAGA, ANE
  • VALLE MELON, JOSE MANUEL

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:00-12:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 1.6 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA (1)

16 Mintegia-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:00-12:30 (1)

12:00-12:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 1.6 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA (1)
  • AULA 1.6 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA (2)

16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:00-12:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 1.6 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA (1)