XSLaren edukia

Giza Eskubideak eta Gizarte eta Hezkuntza Politikak26274

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26274

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasgai honek titulazioaren oinarri deontologikoak ezartzen ditu eta garatzen da ikasturte eta modulu bereko Hezkuntza Legeria eta Nazioarteko ikuspegia izeneko irakasgaiarekin curricularki loturik, hala nola, Baztertze Prozesuak hirugarren moduluko irakasgaiarekin eta Ekonomia, Hezkuntza eta Lana izekenko irakasgaiarekin batera, seigarren moduluan garatzen dena. Giza Eskubideen formazioak orain arte aintzakotzat hartu ohi ez den zeharkako ikuspegi hezitzailea lantzeko balio du



Irakasgai honek hezkuntzako profesionalek dihardungo duten egitura normatiboen eta esparru horiek erregulatzen dituzten sistemetan sakontzen du, honekin batera, honen guztiaren politika zehatzetan ematen den plasmazioan sakontzen du eta, era berean, etorkizuneko profesionalen jardun egokia.



Honela, irakasgai honek hezitzailearen eta pedagogoaren profil akademiko profesionalean eragiten du, hezkuntzaren fundamentazio teoriko praktikoak planteatuz eta bere rol profesionala ulertzerako orduan oinarrizko gakoak eskeiniz.



Irakasgai honetan lantzen diren berariazko konpetentziak beste Hezkuntza Zientzietako departamentuak eskeintzen dituen irakasgaiekin bat dihoaz, hain zuzen ere: Hezkuntzaren Historia (1go moduluan), Hezkuntza, Legeria eta Nazioarteko Ikuspegia (2. moduluan), Pedagogia: Teoria eta Hezkuntza eta Hezkuntza Erakundeak (2. moduluan), Garapen Komunitarioa (5. modulua)..

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Konpetentzia 1: Giza Eskubideen sorrera, babesa eta sustapena oinarriztatzen dituzten printzipioetan oinarrituriko argumentu hezitzaileak garatzen ditu.

I.E.1- Irakasgaian landutako jakintza zientifikoak integratzen ditu idatzizko dokumentu batean, non hausnarketa bat garatzen duen.



2. Konpetentzia: Giza Eskubideen babesarekin eta biolentziarekin zerikusia dituzten egoerak ebazten ditu modu fundamentatu eta etiko batean

I.E.2- Giza Eskubideen babeserako eta biolentzia egoeretan, hezitzaile eta pedagogo roletik erantzun etiko eta fundamentatuak garatzen ditu.



3. konpetentzia: Eskakizun akademikoarekin bat datozen idatzizko eta ahozko komunikazioak elaboratzen ditu.

I.E.3- Taldeetan egindako lanak modu egoki, koherente eta argi batean komunikatzen ditu.

I.E.4- Idatzizko komuikazioa modu egoki batean egiten du, APA normatiba oinarritzat harturik.



4. Konpetentzia: Jakintza global eta kolektiboa sortzeko helburuarekin, jakintzak eta esperientziak partekatzen diren prozesuetan partehartze aktiboa dauka.

I.E.5- Giza Eskubideen urratzeak eta bere trataeraren inguruko galdera eta ikuspegi kritikoa sustatzeko beharrezkoak diren interbentzioak partekatzen ditu.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Giza Eskubideen garapen historikoa: Giza eskubideen kontzeptuaren erroak. Giza Eskubideen sortze eta garapen historikoa. Giza Eskubideen belaunaldi desberdinak.



2. Giza Eskubideen akordio, hitzarmen, itun eta karta garrantzitsuenak: Giza Eskubideen Aldarrikapen Unibertsala, Giza Eskubideen Europako Hitzarmena, Haurren Eskubideei buruzko Hitzarmena.



3. Giza Eskubideen Europar Tribunalaren babes juridikoa eta politika sozialak: praktika sozialak eta eskubideen gatazkak (bizitza duinerako eskubidea, elikadurarako eskubidea, osasunerako eskubidea, mugikortasunerako eskubidea, adierazpen askatasuna, ingurugiro osasungarrirako eskubidea, partaidetza eskubidea). Entitate sozialak eta erakunde internazionalak (NBE, Amnistia Internazionala, Gurutze Gorria).



4. Las obligaciones del Estado y sus límites. Obligación de garantizar la protección de los Derechos Humanos. Trabajo en torno a la accesibilidad de recursos y oportunidades para garantizar esos derechos. Protección y promoción.



5. Hezkuntza giza eskubide gisa eta bere babesa eta bermea: hezkuntza eskubideak praktikan. Giza Eskubideetan eta bakearen kulturan oinarrituriko hezkuntza. Hezkuntza inklusiboa, genero ikuspegi batetik eta giza eskubideen errespetuan oinarriturik.

MetodologiaToggle Navigation

1. Ikasgaiaren gaitegian agertzen diren gaitasun kognitiboetan oinarritutako maisu eskolak irakasleak kudeatuta.

2. Ekintza hausnartuan nahiz talde lanean oinarritutako eskola praktikak.Bertan egitasmoak diseinatzea, arazoei irtenbideak ematea eta DILAN delakoa sartzen direlarik (azken honek ikasgai osoaren ebaluaziaren %1,5 izanik). I

3. Mintegiak:ebaluazio jarraitua abian ezartzeko erabilitako denbora eta espazioa. Ikasgaiaren irizpideen arabera izango da baloratua.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 50
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 35
    • Disziplinarteko lan modularra (DILAN) (%): 15

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio jarraia:



Lan prozesuak eta horien emaitzak irakasgaiaren ardatz nagusia osatzen dute; zentzu honetan, biak aintzat hartuko dira, prozesua eta emaitzak. Ebaluaziorako erabiliko diren tresnak eta horiei esleitutako balio portzentuala ondorengoko hau izango da:



1) Disziplinarteko lan modularra (DILAN): %15A (ezinbestekoa izango da lan hau burutzea irakasgairen nota lortzeko). Justifikatutako arrazoiak medio lan hau burutzea ezingo duen ikaslea modulu koordinatzailearekin harremanetan jarriko da eta euren indikazioak jarraitu beharko ditu.



2) Banakako ariketa: %50a, klasean landutako lanetan oinarriturik.



3) Talde lanak: %35a, lan kooperatiboaren bidez landuko da.



Irakasgaia gainditu ahal izateko ikaslea 3 zati hauek aprobaturik eduki beharko ditu.



Irakasgai honetan klasean egindako partehartzea eta ekintzen kalitatea baloratuko da. Lanen balorazioan kontuan edukiko dena: aportaturiko informazioa, informazioaren antolaketa egokia izate eta gogoeta gaitasuna landutako gaiekiko. Hala nola, arrazoitze prozesua eta egindako ekarpenen koherentzia. Honekin batera, ondorioek gaiaren ikuspegi integral bat eskeini beharko dute, modu argi batean, irakasgaian zehar jasotako jakintza teorikoak eta praktikoak integratuz.



Ebaluazio ez jarraia:



Irakasgairen konpetentzien eta ezagutzen lorpena akreditatzeko bukaerako froga bakarrean egin ahalko du. Froga honek irakasgaiaren notaren %100a balioko du. Ebaluazio jarraiari uko egiteko irakasleari idatziz jakinarazio beharko dio lauhilabetearen 9. astea baino lehenago, EHUko normatibak ezartzen duen bezala (2. kap. art. 8.3, 2017/03/13). Moduluko koordinatzaileak azalduko dio egoera honetan dagoen ikasleari jarraitu beharreko prozedura.



Azkeneko froga honetara ez aurkezteak deialdiari uko egitea suposatuko du. Honekin batera, froga honetara ez aurkeztea aurreikusita duen ikasleak, irakasleari azterketa data ofizialen hasiera baino 10 egun lehenago uko egitearen idatzi bat aurkeztu ahal dio.



Plagioaren inguruan:



Irakasgai honetan ezin dira lanen kopiak, imitazioak edo inteligentzia artifizialez sortutako lanak entregatu. Ikasleak ezagutu beharko ditu aipuak egiteko arauak. Plagioaren inguruan susmoak egoteak lanaren ez onarpena ekarri dezake eta, horren ondorioz, irakasgaia ez gainditzea.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdian irakasgaia gainditzen ez duen ikaslea, kontutan hartu gabe aurkeztutako modalitatea (jarraia edo ez jarraia), eskubidea izango du ez ohiko deialdira aurkezteko (kudeaketa normatiba 9. artikulua). Ebaluazio jarraia burutu duen ikasleen kasuan, DILANeko eta lan taldeko nota gordeko zaio. Ebaluazio ez jarraia aukeratu duten ikasleen kasuan, aldiz, notaren %100a azken ez ohiko frogaren bitartez ebaluatuko da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiaren irakaskuntza gida eta disziplina arteko lan modularraren (DILAN) gida.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- CARIDE, J. A. (2007). Derechos humanos y políticas educativas. Bordón. Revista De Pedagogía, 59(2 y 3). Recuperado a partir de https://recyt.fecyt.es/index.php/BORDON/article/view/36528



- COMPASS (2005). Un manual de Educación en los Derechos Humanos con jóvenes. Versión española. Murcia. Publicaciones del Consejo de Europa.



- DÁVILA, P., & NAYA, L. M. (2009). El derecho a la educación en Europa: una lectura desde los derechos del niño. Bordón. Revista De Pedagogía, 61(1), 61–75. Recuperado a partir de https://recyt.fecyt.es/index.php/BORDON/article/view/28703



- FLECHA, R. (2001) "Racismo moderno y postmoderno en Europa: enfoque dialógico y pedagogías antirracistas" Reis, 94/01 pp.79-103.



- LEAL DEL POZO, A. (2017) “El papel de la Educación Social en la gestión de la diversidad cultural: enfoques y realidades. RES – Revista de Educación Social, nº 24, pp.787-795.



- PEZZANO, L. (2014). "Las obligaciones de los Estados en el sistema universal de protección de los Derechos Humanos"", Anuario de Derecho Internacional, XXX, 303-346.



- PÉREZ, G. (2005). Derechos humanos y educación social. Rev. de Educación, núm. 336, p. 19-39.

Gehiago sakontzeko bibliografia

- BOBBIO,N.(1991) El tiempo de los derechos. Madrid. Sistema.

- MARTÍN, M. CASTILLA, T (Coord.) (2018) Educación, derechos humanos y responsabilidad social. Octaedro.

- MARTÍNEZ DE BRINGAS, A. (2006) Teoría y práctica de la educación en derechos humanos. Donostia, Alberdania.

- Maquieira, Virginia (ed.) (2006) Mujeres, globalización y derechos humanos. Catédra: Colección Feminismos.

- NAVARRO, V.(2002) Bienestar Insuficiente, Democracia Incompleta.Barcelona.Anagrama.

- NAYA.L.M (2003). La educación para el desarrollo en un mundo globalizado. Donostia. Erein.

- VASAK,K.(1977) La larga lucha por los derechos humanos. El correo de la Unesco.pp. 29-32.

- ZIZEK, S. (2005) Contra los derechos humanos, New Left Review, nº 34 (edición en castellano,SEP/OCT)

Web helbideak

- UEUko liburutegi digitala:http://www.buruxkak.eus/

- http://www.amnistiacatalunya.org/edu//es/material.html

- http://www.derechos.net/edu/

- Cuadernos de derechos humanos de deusto: http://www.deusto-publicaciones.es/deusto/index.php/es/cddh-es

- nstituto de Derechos Humanos Bartolomé de las Casas:

- http://www.uc3m.es/portal/page/portal/instituto_derechos_humanos/instituto

- Human rights overview (perspectiva general de los derechos humanos) http://wwwhrweb.org/legla/undocs.html

- Las Naciones Unidas. http://www.un.org

- ONU Declaración de los Derechos Humanos Universales. www.un.org/spanish/aboutun/hrights.htm

- Sin permiso http://www.sinpermiso.info

- ONU Declaración Universal de los Derechos Humanos. www.un.org/spanish/aboutun/hrights.htm



5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALTUNA URDIN, JON
  • IMAZ BENGOECHEA, JOSE IGNACIO
  • MADINABEITIA EZKURRA, ALBA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

09:00-11:00 (1)

09:00-11:00 (2)

19-30

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.6-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 0.6-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • 0.6-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.6-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

19-30

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

19-30

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)