XSLaren edukia

Hezkuntzaren Psikologia25068

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua (Hirueleduna)
Ikasturtea
2023/24
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
25068

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

1.1.- DESKRIPZIOA:



Oinarrizko kontzeptuak, ikerketa objektua, historia eta edukiak. Ikas-irakaskuntza prozesuaren ikuspegi teorikoak. Ezagutzaren eraikuntza. Eskolako ikasketa eta motibazioa. Irakasle eta ikasleen igurikapenak eta irudipenak eta hauek ikaskuntzan duten eragina. Autokontzeptua hezkuntza eremuan. Ikasgelako elkarreraginak. Ikaskuntzaren giza-dimentsioa eta dimentsio emozionala. Ikasgelarako aplikagarritasuna.





1.2.- KONPETENTZIAK:





A) 6-12 urteko aldiari dagozkion hezkuntza-prozesuak aztertzea eta ulertzea familian, gizartean eta eskolan, ikaskuntzaren teoria psikologikoen ekarpenak eta gaitasunen irakaskuntzan oinarritutako egungo planteamenduak interpretatuta.



B) Hezkuntza-egoeren irtenbideak identifikatzea eta horien plangintza egitea ikasleen askotariko erritmoak eta gaitasunak aintzat hartuz (norbanako gisa eta familiako eta testuinguru soziokultural jakin bateko kide gisa). Horretarako, hainbat prozedura eta teknika aukeratu eta horien aplikazioa argudiatuko da.



C) Gizarte-trebetasunak izatea testuinguru anitzetan hezkuntza-egoerak ulertzeko eta bideratzeko, eta norberaren eginahalaz eta hausnarketarako gaitasunaz elkarlanari laguntzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. GAIA.- Hezkuntzaren Psikologia.



2. GAIA.- Ikaskuntzari eta ezagutzaren eraikuntzari buruzko teoriak.



3. GAIA.- Eskola-ikaskuntza eta motibazioa.



4. GAIA.- Auto-kontzeptua eta auto-estimua, eta ikaskuntzarekin duen harremana.



5. GAIA.- Pertsonen arteko harremana eskolako testuinguruan.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 50
    • TRABAJO MODULAR (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasgaiaren ebaluazioak eta kalifikazioak egin behar diren eginkizun ezberdinak kontutan hartuko du. Jakinda ere eginkizun bakoitza gainditua egon behar dela ikasgaia gainditu ahal izateko. Klasera maiztasunarekin (%75a) etortzen den ikasleria eta ebaluazio jarraian parte hartzen duenak egin beharko du.



1. Azterketa indibiduala (amaierako notaren %30a).

2. Lan indibiduala (amaierako notaren %20a).

3. Taldeka egindako lana (amaierako notaren %40a).

4. Taldeka egindako lan modularra (amaierako notaren %16a).





Araudiaren arabera (2014ko martxoaren 26an Gizarte Kontseiluak onartutako UPV-EHUn Jarraitzeko Araua berria) ikasgai honetako aurrez aurreko ikaslea uko egin ahal izango dio ebaluazio deialdiari eta deialdi hori ez zaio kontuan hartuko irakasleari espresuki jakinaraziz amaierako azterketara baino 15 egun lehenago, azterketa honek ikasgaiaren kalifikazioaren %50 baino gutxiagokoa baita.



Klasera etortzen ez diren ikasleentzat edo etengabeko ebaluazioan gutxieneko asistentzia (%75) edo partehartzea (Lanak…) bete ez duenarentzat. Ikasleari justifikatutako arrazoiengatik ezin bazaio egin etengabeko ebaluazioa, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan, bi froga gainditu behar ditu irakasgaia gainditzeko:



1. Azterketa indibiduala (amaierako notaren %80a).

2. Lauhilabetean garatutako moduluarekin loturiko proba aplikatu bat praktiko indibiduala (notaren %20a) Proba hau, ahal izanez gero azterketarekin egingo da .

Araudiaren arabera (2014ko martxoaren 26an Gizarte Kontseiluak onartutako UPV-EHUn Jarraitzeko Araua berria) ikasgai honetako aurrez aurreko ikaslea uko egin ahal izango dio ebaluazio deialdiari eta deialdi hori ez zaio kontuan hartuko ez bada amaierako azterketara aurkezten, azterketa honek ikasgaiaren kalifikazioaren %50 baino gehiagokoa baita.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

SISTEMA DE EVALUACIÓN EXTRAORDINARIA (ver evaluación final en el apartado anterior)

1.– El alumnado que no supere la asignatura en la convocatoria ordinaria, con independencia del sistema de evaluación que en ella se hubiera elegido, tendrá derecho a presentarse a los exámenes y actividades de evaluación que configuren la prueba de evaluación final de la convocatoria extraordinaria.

2.– La evaluación de la asignatura en la convocatoria extraordinaria se realizará exclusivamente a través del sistema de evaluación final (con los exámenes y tareas que esta pueda suponer).

3.– La prueba de evaluación final de la convocatoria extraordinaria constará de cuantos exámenes y actividades de evaluación sean necesarias para poder evaluar y medir los resultados de aprendizaje definidos, de forma equiparable a como fueron evaluados en la convocatoria ordinaria (ver apartado de convocatoria ordinaria). Podrán conservarse los resultados positivos obtenidos por el alumnado durante el curso. En el caso de haber obtenido resultados negativos mediante la evaluación continua llevada a cabo durante el curso, dichos resultados no podrán mantenerse para la convocatoria extraordinaria, en la que el alumnado podrá obtener el 100% de la calificación.

RENUNCIA DE CONVOCATORIA.

Según el ACUERDO de 15 de diciembre de 2016, del Consejo de Gobierno de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, por el que se aprueba la Normativa reguladora de la Evaluación del alumnado en las titulaciones oficiales de Grado:

.– La renuncia a la convocatoria supondrá la calificación de no presentado o no presentada.

.– Cuando se trate de evaluación final, la no presentación a la prueba fijada en la fecha oficial de exámenes supondrá la renuncia automática a la convocatoria correspondiente.



AVISO IMPORTANTE: COVID-19

Si la situación derivada del Covid-19 así lo exigiera, el sistema de evaluación se llevaría a cabo de forma no presencial mediante e-gela y Black board collaborate, incluida la prueba de evaluación final.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

1. Apunteak
2. Analisirako kasuak
3. Ikusentzunezko materialak
4. Ordenagailua

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Coll, C., Palacios, J., y Marchesi, A. (eds.) (1991). Desarrollo Psicológico y Educación,II. Psicología de la Educación. Madrid: Alianza.



Mietzel, G. (2003). Claves de la Psicología. Herder Editorial.



Navarro Guzmán, J.I. eta Martín Bravo, C. (2010). Psicología de la educación para docentes. Madrid: Pirámide.



Trianes Torres, Mª V. eta Gallardo Cruz, J.A. (coords.) (2004). Psicología de la Educación y del Desarrollo en contextos escolares. Madrid: Pirámide.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Alonso Tapia, J. (1997). Motivar para el aprendizaje: teoría y práctica. Barcelona: Edebé.

Ausubel, D.P.; Novak, J.D.; Hanesian, H (1978). Psicología Educativa: un punto de vista cognoscitivo. México: Trillas.

Bandura, A. (1982). Teoría del aprendizaje social. Madrid: Espasa-Calpe.

Carretero, M. (1993). Constructivismo y educación. Zaragoza: Edelvives.

Coll, C. (1987). Psicología y Curriculum. Barcelona: Laia.

Coll, C. (coor.) (1998). Psicología de la Educación. Barcelona: Edhasa.

Delval, J. (1983). Crecer y pensar. La construcción del conocimiento en la escuela.
Barcelona: Laia.

Gardner, H. (1993). Inteligencias múltiples. La teoría en la práctica. Barcelona: Paidós.

González Pineda, J.A. (coord.) (2002). Manual de Psicología de la Educación. Madrid:Pirámide.

Hargreaves, D. (1975). Las relaciones interpersonales en la Educación. Madrid:
Narcea.

Hoffman, L., Paris,S. y Hall,E.(1995). Psicología del desarrollo hoy. Madrid: McGraw-Hill.

Mayer, R.E. (2002). Psicología de la Educación. El aprendizaje en las Areas del
conocimiento. Madrid: Pearson Education.

Mayor, J. (1985). Psicología de la Educación. Madrid: Anaya.

Navarro, J.I. eta Martín Bravo, C. (koord.) (2010). Psicología de la educación para docentes. Madrid: Pirámide.
Novak, J.D. (1982). Teoría y práctica de la educación. Madrid: Alianza.

Puente Ferreras, A. (1994). Estilos de Aprendizaje y Enseñanza. Madrid: CEPE.

Puente Ferreras, A. (2003). Cognición y Aprendizaje. Fundamentos psicológicos.
Madrid: Pirámide.

Trianes Torres, Mª V. (coord.) (1994). Psicología de la educación para profesores.
Madrid: Pirámide.

Vila, I. (1998): Familia, escuela y comunidad. Barcelona: Horsori.

Woolfolk, A. y McCune, C. (1984). Psicología de la Educación. Madrid: Narcea.

Woolfolk, A. (2006). Psicología Educativa. México: Pearson Education.

Aldizkariak

European Journal of Educational Psychology
Revista de Psicología de la Educación
Infancia y Aprendizaje
C¿E. Cultura y Educación
Tantak
Hik Hasi

Web helbideak

http://www.hegobitaldea.net/epsie_educ
http://www.fia.es
http://www.fundacionyuste.org/acciones/infad/revistas.htm
www.educaweb.com

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • DUQUE INGUNZA, AINARA
  • RUIZ DE LUZURIAGA URTIAGA, AITOR XABIER
  • SAINZ DE LA MAZA SAN JOSE, MARTIN

TaldeakToggle Navigation

46-16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

15:00-17:00 (1)

18-18

16:00-18:00 (2)

21-21

16:00-18:00 (3)

30-30

16:00-18:00 (4)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-29 16:30
  • Ekain : 2024-06-21 16:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-3 - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • eAULA 1-3 - IRAKASLEEN U. E. (2)
  • eAULA 1-3 - IRAKASLEEN U. E. (3)
  • eAULA 1-3 - IRAKASLEEN U. E. (4)

46-16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-17

16:00-18:00 (1)

19-20

16:00-18:00 (2)

22-29

16:00-18:00 (3)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2024-05-29 16:30
  • Ekain : 2024-06-21 16:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-3 - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • eAULA 1-3 - IRAKASLEEN U. E. (2)
  • eAULA 1-3 - IRAKASLEEN U. E. (3)