Eskola Testuen Tailerra26487
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Gradu Bikoitza: Lehen Hezkuntza eta Haur Hezkuntza
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 5
- Kreditu kopurua
- 6
- Kodea
- 26487
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Gaur egungo ikastetxeek eskola testuen inguruan dituzten beharrei erantzuteko gai diren irakasleak prestatzea da irakasgaiaren xedea. Tailer honetan, tokian tokiko euskararen egoera soziolinguistikoa eta hizkuntza aniztasuna ardatz hartuta, eskola testuak sortzeko eta egokitzeko trebetasunak garatuko dira. Halaber, sorkuntza eta egokitzapenaren bidez, testuinguru errealetan ahozko interakzioa eta oro har euskararen ezagutza eta erabilera sustatzeko proiektu eta proposamen didaktikoak diseinatuko dira.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Helburuak
-Eskola testuen kalitatea eta egokitasuna kritikoki baloratzea.
-Eskola testuak egokitzeko irizpideak eta estrategiak ezagutzea.
-Eskola testuak egokitzeko eta sortzeko trebetasunak garatzea.
-Eskola testuak egokituz eta sortuz euskararen ezagutza eta erabilera sustatzeko proiektuak eta proposamen didaktikoak diseinatzea.
Konpetentziak
HH
G006 Kultura anitzeko testuinguruen eta hizkuntzen ikaskuntza
Lehen haurtzaroan mintzairak duen bilakaera ezagutzea, izan daitezkeen disfuntzioak identifikatzen jakitea eta haiek behar bezala garatzeaz arduratzea. Eraginkortasunez aurre egitea hizkuntzen ikaskuntzari kultura nahiz hizkuntza anitzeko testuinguruetan. Ahoz nahiz idatziz adierazten jakitea, eta zenbait adierazpen-teknika menderatzea. Euskara eta gaztelania menderatzea, baita atzerriko beste hizkuntza bat ere, gutxienez. Hizkuntza horietan ekoizpen eta ulermen zuzena eta egokia frogatzea (C1 eta B1 mailak, hurrenez hurren), hezkuntza-testuinguru eleaniztunean lan egin ahal izateko. Hizkuntzen nahiz kulturen aniztasunari begirako jarrera abegitsuak garatzea.
G015 Komunikazio-konpetentziak
Komunikazio konpetentziak (ahozko, idatzizko, ikusizko, gorputzezko, afektibo eta musikalak) aberasteko estrategia didaktikoak diseinatzea garapen integralaren esparruaren barruan.
LH
G003 Hizkuntzen ikaskuntza. Kultura anitzeko testuinguruak
Eraginkortasunez aurre egitea hizkuntzen ikaskuntzari kultura nahiz hizkuntza anitzeko testuinguruetan. Eskola-curriculumeko zientziaren eta kulturaren arloko testuak irakurtzea eta horien iruzkin kritikoa egitea sustatzea.
G013 Komunikazio-konpetentziak
Euskara eta gaztelania menderatzea, baita atzerriko beste hizkuntza bat ere, gutxienez. Hizkuntza horietan ekoizpen eta ulermen zuzena eta egokia frogatzea (C1 eta B1 mailak, hurrenez hurren), hezkuntza-testuinguru eleaniztunean lan egin ahal izateko. Hizkuntzen nahiz kulturen aniztasunari begirako jarrera abegitsuak garatzea.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
-Eskola testuen egokitasuna eta kalitatea: materialen azterketa kritikoa
-Eskola testuen egokitzapena eta sorkuntza: hainbat irizpide eta estrategia
-Eskola testuak eta ahozkotasuna.
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgaiak izaera praktikoa izango du eta ikasleen partaidetza eta sorkuntza izango dira ardatz. Metodologia aktibo eta kooperatiboak erabiliko dira, bakarka egiteko lanekin batera taldeka proiektuak diseinatuz eta arazoak ebatziz.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Banakako lanak (%): 40
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 60
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
-Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa da euskaraz Europako Erreferentzia Markoko C1 mailaren gaitasuna edukitzea.
-Irakasgaia gainditzeko nahitaezkoa da bakarkako zein taldekako lanak gainditzea.
-Eskoletara joaterik ez duten ikasleek beste ebaluazio sistema bat izango dute. Ikasleek irakaslearekin jarri behar dute harremanetan ikasturtearen lehen bi asteetan.
-Ebaluazio jarraituaren sistemaren bidez ebaluatua izaten ari den ikasleak aurkeztu dezake eskaria ebaluazio jarraituaren sistemari uko egin eta azken ebaluazio sistemaren bidez ebaluatua izateko, eskari hori irakasgaiko irakasleari idatziz helaraziz, beranduenez irakaskuntza aldia baino hilabete lehenago.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ohiko deialdiko irizpideak jarraituko dira.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Eskoletan zehaztutako materialak (artikulu zientifikoak, ikus-entzunezkoak, eskola testuak...).
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
COELHO, E. (2016). Eskola kulturaniztunetan irakastea eta ikastea: ikuspegi integratu bat. Bilbo: UPV/EHUko Argitalpen Zerbitzua.
MINGUEZ, J.B. (1995). Libros de texto y construcción de materiales curriculares. Granada: Proyecto Sur de Ediciones.
PARECERISA ARAN, A. (1995). Materiales curriculares: cómo elaborarlos, seleccionarlos y usarlos. Barcelona: Graó.
RAYÓN RUMAYOR, L. (2010). Materiales curriculares, integración de las TIC y atención a la diversidad. Madrid: Hezkuntza eta Zientzia Ministerioa.
RUIZ BIKANDI, U. (2006). Consideraciones básicas para facilitar el aprendizaje de la L2 a los principiantes. Cultura y Educación, 18 (2):143-157.
YANO, Y., M. H. LONG & S. ROSS. (1994). The effects of simplified and elaborated texts on foreign language reading comprehension. Language Learning, 44 (2): 189 219.
Gehiago sakontzeko bibliografia
BESALÚ, X. & VILA, I. (2007). La buena educación: libertad e igualdad en la escuela del siglo XXI. Madrid: Catarata.
COELHO, E. (2005). La transversalidad del aprendizaje lingüístico en el currículo: el proceso de andamiaje en la educación. Lasagabaster, D. & Sierra, J.M. (eds.) Multilingüismo, Competencia Lingüística y Nuevas Tecnologías. Barcelona: ICE/Universidad de Barcelona & Horsori.
IBARRARAN, A., LASAGABASTER, D. & SIERRA, J.M. (2007). Inmigración y aprendizaje de lenguas en un contexto bilingüe. Bilbo-Iruña: Lete.
LASAGABASTER, D. & SIERRA. J.M. (2005). Multilingüismo y multiculturalismo en la escuela. Barcelona. Horsori.
VIILA, I. (2004). Lengua, escuela y Immigración. Online argitalpena: http://red.pucp.edu.pe/ridei/files/2013/05/130510.pdf
Aldizkariak
Tantak
Hik Hasi
Jakingarriak
Ikastaria
Articles
Textos de Didáctica de la Lengua y la Literatura
Aula de Innovación Educativa
Web helbideak
-Euskal ikasmaterialen estilo liburua: http://www.euskadi.eus/beste-proiektu-batzuk-euskara/web01-a2heusk/eu/
-Ahotsak ikasgelan: https://ikasgelan.ahotsak.eus
-EIMA katalogoa: http://eimakatalogoa.eus
-Tribuaren Berbak sekuentzia didaktikoak: http://www.eimakatalogoa.eus/20962/tribuarenberbak/proiektua.html
-Soziolinguistika Klusterra: http://www.soziolinguistika.eus
-Aula intercultural www.aulaintercultural.org/escuela-intercultural/metodologia-y-herramientas
-Berritzegune Nagusia: kulturartekotasuna: HIPI irakasleentzako materialak http://elearning1.hezkuntza.net/900006/course/view.php?id=48
-Cuaderno intercultural www.cuadernointercultural.org
-Eragiozu euskarari, lagun berri! https://sites.google.com/site/eragiozueuskararilagunberri/