XSLaren edukia

Eremu Elektromagnetikoak

Ikastegia
Bilboko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Telekomunikazio Teknologiaren Ingeniaritzako Gradua
Ikasturtea
2017/18
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala37.556.2
Gelako p.1522.5
Laborategiko p.7.511.2

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Irakasgai honekin lortu nahi dena da ikaslea ondorengoa egiteko gai izatea:

- Eremu elektromagnetikoei lotutako kontzeptu karakteristikoak definitzea eta interpretatzea; telekomunikazio-sistemen garapenerako ezagutza eta teknologia berriak bere kabuz ikasteko gai izatea. (Telekomunikazio moduluaren R1 gaitasuna.)

- Telekomunikazioei aplikatutako soluzioen ebazpenerako eta garapenerako gaitasunak, tresnak eta aplikazioak erabiltzea, bete beharreko arauak, araudiak eta espezifikazioak maneiatuz eta Telekomunikazio Ingenieritza Teknikoko jardueraren erantzunkizun etiko eta profesionala ulertuz. (Telekomunikazio moduluaren R2 gaitasuna.)

- Uhin elektromagnetikoen oinarrizko parametroak maneiatzea, aztertzea eta zehaztea, komunikazio-sistemei aplikatzeari begira, horretarako neurketak, kalkuluak eta txostenak eginez eta ingurune desberdinetan zeharreko uhinen hedapenaren eta transmisioaren mekanismoak zein horiei dagozkien dispositibo igorle eta hartzaileak ulertuz. (Telekomunikazio moduluaren R4 eta R8 gaitasunak.)

- Uhin lauen eraso normala eta zeiharra gainazal lauetan aztertzea eta hedapen-sistema gidatuen eta ez-gidatuen abantailak eta desabantailak ebaluatzea, telekomunikazioei lotutako prozedurak, emaitzak eta ideiak erraz eta arin adieraziz, bai idatziz bai ahoz. (Telekomunikazio moduluaren R5 gaitasuna.)

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

- 0. Gaia: Sarrera

- 1. Gaia: Uhin lauak

1. Sarrera. Deskribapen orokorra. Maxwell-en legeak frekuentziaren eremuan

2. Uhin lauden hedapena ingurune desberdinetan: galerarik gabeko inguruneak, galera magnetikorik gabeko inguruneak, dielektriko onak, eroale onak

3. Uhin lauen polarizazioa

4. Potentzia-fluxua.

5. Fase-abiadura eta talde-abiadura

- 2. Gaia: Gainazal lauen gaineko eraso normala eta zeiharra

1. Gainazal lauen gaineko eraso normala

1.1. Eraso normala bi ingurunetan. Islapen- eta transmisio-koefizienteak. Bi uhinen gainezarmena

1.2. Eraso normala hiru inguruneetan. Eraso normala N ezjarraitasunez bereizitako inguruneetan. Islapenen ezabapena lehenengo ingurunean

2. Gainazal lauen gaineko eraso zeiharra

2.1. Snell-en legeak. Errefrakzio-indizea. Islapen osoa

2.2. Uhin erasotzailearen deskonposaketa eraso-polanoan. Polarizazio paraleloa. Polarizazio perpendikularra. Islapen-koefizienteen azterketa. Polarizazio-angelua

- 3. gaia: Erradiazio elektromagnetikoa

1. Erradiazioaren mekanismoa

2. Antenen oinarrizko parametroak: erradiazio-diagrama, direktibitatea eta irabazia

3. Antena tipikoak eta oinarrizkoak. Elkarrekikotasun-teorema

3.1. Antena linealak

3.2. Irekidura-antenak

3.3. Elkarrekikotasun-teorema

4. Friis-en formula

- 4. gaia: Uhin gidatuak

1. Uhin-gidak

1.1. Problemaren planteamendua eta orokortzea

1.2. Hedapen-modoak eta hedapen-parametroak

2. Transmisio-lineak

2.1. Transmisio-lineak. TEM modoen azterketa

2.2. Linea baten baliokide zirkuitala

2.3. Transmisio-linearen ekuazioak eta soluzioak

2.4. Inpedantzia-transformazioa

2.5. Islapenak transmisio lineetan



Laborategiko praktikak:

P1. RF seinaleen neurketa espektro analizagailuarekin

P2. Frekuentziaren neurketa uhin-gidetan

P3. Hari ardazkideen karakterizazioa sare analizagailuarekin

P4. Uhin geldikorraren koefizientearen neurketa uhin-gidetan

P5. Antenen karakterizazioa

MetodologiaToggle Navigation

Gardenkien bitartez eta irakasgaiaren liburuarekin ordu magistraletan azaldutako gai bakoitzeko teoria, gelako praktika-orduetan landutako problemen ebazpenekin osatuko da. Horrela lortutako ezagutzak laborategiko praktika-orduetan burututako praktika esperimentalei aplikatuko zaizkie.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Nota osoa bi ataletan bananduta dago:

- Nota osoaren % 88a: idatzizko azterketaren ebaluazioa.

- Nota osoaren % 12a: laborategiko praktiken ebaluazioa.



Irakasgaia gainditzeko beharrezkoa da:

- 5 puntu edo gehiago lortzea, 10en gainean, idatzizko azterketan

eta

- 5 puntu edo gehiago lortzea, 10en gainean, laborategiko praktiketan.



Idatzizko azterketaren ebaluazioa:

- Azken ebaluazioa soilik.

* Idatzizko azterketa azken ebaluazio proba egiteko ordu ofizialean: problema- eta/edo kuestio-sorta.



Laborategiko praktiken ebaluazioa:

- Etengabeko ebaluazioa:

* Eginiko laborategi-neurketen txosten normalizatuak.

* Taldeka burutzen dira eta praktika bakoitzaren amaieran derrigorrez entregatzen dira.

* Ikasleak eskubidea du azken ebaluazio bidez ebaluatua izateko: horretarako, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu behar du, bederatzi asteko epea izanik, lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita.

- Azken ebaluazioa:

* Azterketa praktikoa idatzizko azterketaren ondoren (azken ebaluazio proba egiteko egun ofizialean).

* Bakarkakoa.



Uko egitea: azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki ohiko deialdiari uko egitea.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiaren apunteak eta liburua. Gardenkiak Powerpoint-en. Praktiken gidoiak eta txostenak. Material guztia eGelan dago eskuragarri.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

D. K. Cheng, "Fundamentos de electromagnetismo para ingeniería," Addison-Wesley Iberoamericana, 1997.

S. V. Marshall, R. E. DuBroff, G. G. Skitek, "Electromagnetismo. Conceptos y aplicaciones," 4. edición, Prentice-Hall Hispanoamericana, 1997.

H. A. Hans, J. R. Melcher, "Electromagnetic Fields and Energy," Prentice Hall International Editions.

J. E. Page de la Vega, J. E. Camacho Peñalosa, "Ondas Planas," Servicio de Publicaciones ETSIT Madrid.

J. D. Kraus, "Electromagnetismo," Mc Graw-Hill, 1992.

M. Zahn, "Teoría Electromagnética," Interamericana, 1983.

C. T. A. Johnk, "Teoría Electromagnética. Principios y Aplicaciones," Limusa, 1981.

W. Ramo, Van Duzer, "Fields and Waves in Communications Electronics," Wiley, 1984.

Gehiago sakontzeko bibliografia

J. Bolton, "An introduction to Maxwell's Equations," Open University, 2006.
J. Bolton, "Electromagnetic Fields," Open University, 2006.
J. Bolton, "Electromagnetic Waves," Open University, 2006.
M. Born and E. Wolf, "Principles of Optics," 6th ed., Pergamon Press, 1990.
R. E. Collin, "Antennas and Radiowave Propagation," McGraw-Hill, 1985.
S. Cogollos Borrás, H. Esteban González, C. Bachiller Martín, "Campos Electromagnéticos," Editorial Universidad Politécnica de Valencia, 2007.
E. Hecht, "Optica," Addison-Wesley, 2002.
J. D. Jackson, "Classical Electrodynamics," John Wiley and Sons, 1999.
D. M. Pozar, "Microwave Engineering," Addison Wesley, 2002.
S. J. Orfanidis, "Electromagnetic Waves and Antennas," http://www.ece.rutgers.edu/~orfanidi/ewa/
G. Befeki, A. H. Barrett, "Electromagnetic Vibrations, Waves, and Radiation," The MIT Press, 1977.

Aldizkariak

Revista Española de Física: http://www.revistadefisica.es/index.php/ref/index

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALDABALDETREKU ETXEBERRIA, GOTZON
  • ORDIALES BASTERRECHEA, JUAN LUIS
  • ZUBIA ZABALLA, JOSEBA ANDONI

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-33

15:00-16:00

16:00-17:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P0A 6A - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T.
  • P0A 6A - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T.

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-33

15:00-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P2B 5S - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T.

16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
27-27

18:00-20:30

29-29

18:00-20:30

31-31

18:00-20:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P4B 50 - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T.
  • P4B 50 - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T.
  • P4B 50 - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T.

16 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
27-27

18:00-20:30

29-29

18:00-20:30

31-31

18:00-20:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P4B 50 - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T.
  • P4B 50 - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T.
  • P4B 50 - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T.

16 Laborategiko p.-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
27-27

18:00-20:30

29-29

18:00-20:30

31-31

18:00-20:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P4B 50 - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T.
  • P4B 50 - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T.
  • P4B 50 - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T.

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-33

16:30-18:00

15:00-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • S1A 7A - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T.
  • S1A 7A - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T.

46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-33

17:00-18:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • S1A 7A - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T.

46 Laborategiko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
27-27

18:00-20:30

29-29

18:00-20:30

31-31

18:00-20:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P4B 50 - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T.
  • P4B 50 - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T.
  • P4B 50 - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T.

46 Laborategiko p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
27-27

17:30-20:00

29-29

17:30-20:00

31-31

17:30-20:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P4B 50 - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T.
  • P4B 50 - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T.
  • P4B 50 - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T.