Gaia
Hizkuntza Baliabideak eraikitzen
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgai honen helburu nagusia da hizkuntzaren prozesamenduan hizkuntza-baliabideek (datu-baseak, ezagutza-baseak, eta maila linguistiko ezberdinetan etiketatutako corpusak) duten garrantzia erakustea. Berebiziko garrantzia du hizkuntza-baliabideak modu egokian diseinatzea, horietatik automatikoki ikasi ahal izateko, informazio berriarekin baliabideak berrelikatzen joateko eta horiek kuantitatiboki nahiz kualitatiboki ebaluatzeko. Baliabide hauek diseinatzeko prozesuaren barruan, hizkuntzen arteko eta hizkuntza mailen arteko baliokidetzak eta arazoak nabarmenduko dira batez ere. Eduki horiek guztiak praktikoki ikasiko dira.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ALDEZABAL ROTETA, IZASKUN | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Euskal Filologia | izaskun.aldezabal@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Conocimiento de las herramientas existentes para el procesamiento de diferentes lenguas (analizadores morfológicos, sintácticos, semánticos). | 20.0 % |
Conocimiento de los recursos lingüísticos masivos existentes para diferentes lenguas. | 20.0 % |
Capacidad para comprender estrategias de aprendizaje automático en el procesamiento del lenguaje humano. | 20.0 % |
Habilidad para manejar las estrategias y herramientas basadas en conocimiento para el procesamiento del lenguaje humano. | 20.0 % |
Habilidad para el manejo y adaptación de las herramientas existentes para el procesamiento de diferentes lenguas (analizadores morfológicos, sintácticos, semánticos...). | 20.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 10 | 15 | 25 |
Ordenagailuko p. | 20 | 30 | 50 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eskola magistralak | 25.0 | 40 % |
Ordenagailuko praktikak, irteerak, bisitak | 50.0 | 40 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Lan praktikoak | 50.0 % | 50.0 % |
Txostenak eta azalpenak lantzea | 50.0 % | 50.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
- Unitate aztergaia mugatzea, hartzen den helburuaren arabera- Esparru konputazionalean erreferentzia diren baliabideak ezagutzea eta erabiltzea, batez ere ingelesez, baina baita beste hizkuntza batzuetan ere.
- Corpusak ebaluatzeko sistemak ezagutu eta erabiltzea.
- Lexiko-semantika konputazionalaren esparruan behar diren kontzeptuak ulertzea: corpus-hizkuntzalaritza, unitate lexikala, lema/erroa/morfema, klase semantikoak, adierak, aldaerak, hierarkiak eta erlazio kontzeptualak (hiperonimia/hiponimia, sinonimia), erlazio semantikoak, desanbiguazio semantikoa, ebaluazio-metodoak.
- Hizkuntza-irizpideak eta metodologia aproposak aplikatzea hizkuntza-baliabideak diseinatzeko eta eraikitzeko.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
- Gelako ariketak (% 50): ariketak, apunteak, kasu praktikoak...- Proiektua (% 50): ikasgaian landutako gai bati buruzko ikerketa proiektua
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
- Azteketa (% 100) galdera teoriko eta praktikoekinIrakasgai-zerrenda
1) Hizkuntza baliabideei sarrera2) Ezagutza-baseak eta erlazionatutako corpusak: wordnetak, MCR, SemCor, SUMO…
2a) Hizkuntza-auziak: kontzeptu kulturalak, hutsune kontzeptualak
2b) Aplikazioak
3) Datu-base morfosintaktiko nahiz sintaktiko-semantikoak eta erlazionatutako corpusak: EDBL, EPEC, Verbnet/PropBank, Nomlex / Nombank, Framenet
3a) Hizkuntza-auziak: sarrera-unitateak, unitate lexikoak, unitate morfologikoak, rol semantikoak, klase semantikoak, argumentu-egitura, sarrera lexikoak
4) Etiketatzea
5) Corpusen ebaluazioa: etiketatzaileen arteko adostasuna, oinarrizko R
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Material de clase disponible en eGela.Oinarrizko bibliografia
Robert Truswell: The Oxford Hanbook of Event Structure. Oxford University Press. 2019Daniel Jurafsky, James H. Martin. Speech and Language Processing (2nd Edition). Pearson. 2008.
Beth Levin. English Verb Classes and Alternations: A preliminary Investigation. The University of Chicago Press. 1993.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Beth Levin. English Verb Classes and Alternations: A preliminary Investigation. The University of Chicago Press. 1993.Estekak
http://adimen.si.ehu.es/cgi-bin/wei/public/wei.consult.perlhttps://verbs.colorado.edu/verb-index/
http://ixa2.si.ehu.es/e-rolda/index.php?lang=en
http://ixa2.si.ehu.es/e-rolda/index.php?lang=en http://ixa2.si.ehu.es/stswiki/