XSLaren edukia

Hondakinen Kudeaketa

Ikastegia
Farmazia Fakultatea
Titulazioa
Ingurumen Zientzietako Gradua (desagertzear, 2022-2023tik aurrera)
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3636
Gelako p.1536
Ordenagailuko p.918

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUN ESPEZIFIKOAK



- Bai oinarrizko ingurumen-legeria, eta bai ingurumen-gaiei buruzko Europako hitzarmenak, itunak, nazioarteko protokoloak eta araudiak (M03CM01).



- Enpresetan eta administrazioetan aplikatzekoak diren ingurumen-kudeaketako sistemei buruzko ezagutza orokorrak eskuratzea. (M05CM01)



- Enpresan eta administrazioan ingurumen-kudeaketa planifikatzea eta garatzea, eskura dauden informatika-tresnak erabiliz. (M05CM02)



- Lantalde batean integratzea eta harekin komunikatzea, agindutako lana behar bezala egiteko. (M09CM02)



- Informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak publikoki komunikatzea. (M09CM06)



ZEHARKAKO GAITASUNAK



- Hainbat iturritatik aplikatutako gai bati buruzko informazioa erabiltzeko, behar bezala interpretatzeko, ondorio esanguratsuak ateratzeko eta jendaurrean aurkezteko gai izatea. (G009)



IKASKUNTZA-EMAITZAK



IE1. Sailkatzen ditu hainbat eremutan sortutako hondakinen izaera toxikoa eta/edo arriskutsua, eta balioesten du haien ingurumen-kudeaketa, indarrean dagoen legeriaren arabera.



IE2. Ezartzen du enpresa baten hondakin arriskutsuak kudeatzeko protokoloa (sailkapena, etiketatzea, biltegiratzea, biltzea eta lotutako burokrazia).



IE3. Hondakin mota nagusiak tratatzeko hainbat aukera proposatzen ditu, ekipo egokienak eta, oro har, hondakinen tratamendua - fisiko-kimikoa, termikoa eta egonkortze-biltegi kontrolatua - osatzen duten etapetarako ezaugarriak kontuan hartuta, iraunkortasun-irizpideak erabilita.



IE4. Zorrotz erabiltzen du terminologia egokia ezagutzak behar bezala komunikatzeko, eta zuzen adierazten du ahozko eztabaidetan eta arlo horretako txosten teknikoetan.



IE5. Ulertzen, interpretatzen eta zalantzan jartzen du baliabide bibliografikoetatik datorren informazio zientifiko-tekniko berria -mota eta formatu desberdinetakoak -, ikasteko interesa eta modu autonomoan egiteko gaitasuna garatuz.



IE6. Jarrera arduratsua eta ordenatua hartzen du, bai bakarkako lanean, bai lankidetzakoan.



IE7. Taldean lan egiten du: informazioa, ideiak eta proposamenak trukatzen ditu helburu zientifikoak eta/edo profesionalak lortzeko.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. gaia. Hondakinen eragindako ingurumen-arazoak

2. gaia. Ekonomia zirkularra

3. gaia. Sarrera eta araudia

4. gaia. Hondakin motak: identifikazioa eta kodetzea.

5. gaia. Hondakin arriskutsuen etiketak.

6. gaia. Hondakin arriskutsuen minimizazioa.

7. gaia. Hondakin arriskutsuak kudeatzeko protokoloak.

8. gaia. Hondakin arriskutsuak tratatzeko teknologiak eta gordailua eta biltegiratze kontrolatua.

9. gaia. Hiri-hondakin solidoen kudeaketa.

MetodologiaToggle Navigation

AURREZ AURREKO JARDUERAK



KLASE TEORIKOAK (36 h)



Klase magistraletan, saio bakoitzaren helburuak lortzeko kontzeptu teorikoak transmititzen dira. Azalpenak osatzeko, galdera praktiko ezberdinak eztabaidatzen dira, modu honetan ezarritako gaitasunak eskuratzea ahalbidetzen dute. Galdera horiek banaka edo modu kooperatiboan ebazten dira.



GELA PRAKTIKAK (15 h)



Saio hauetan klase magistraletan eskuratutako ezagutza teorikoak praktikan jartzeko ariketak eta jarduera praktikoak egingo dira. Hauek, banaka zein taldeka egiten dira.

ORDENAGAILU PRAKTIKAK (9 h)



Gehien bat, jarduera kooperatiboak egiten dira. Jarduera horiek klase magistraletan garatutako eduki teoriko-praktikoak aplikatzera eta ikaskuntza-helburuak lortzera bideratuta daude.



TUTORETZAK



Tutoretzak, banakakoak zein taldekakoak, honakoetarako erabiliko dira, besteak beste: dudak argitzeko, lanak eta ariketak bideratzeko, ikaslearen ikasketa prozesua aztertzeko, errendimendu akademikoa hobetzeko proposamenak egiteko, etab. Orokorrean, borondatezko jarduera da (banakakoa zein taldekakoa) eta ikasleak eskatuta egingo da.



AURREZ AURREKO EZ DIREN JARDUERAK (90 h)



Ikasleek ikasgelan azaldutako eduki teorikoak landu behar dituzte, eta ikaskuntza-helburuak lortzeko eta ikasgaiari esleitutako gaitasunak garatzeko planifikatutako jarduerak edo zereginak egin behar dituzte.



*Osasun egoerak aurrez aurreko irakaskuntza eragotziz gero, UPV/EHU-ko baliabide informatikoen bitartez (Webex, eGela, etab.) onlineko jarduerara joko da.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazio-sistemak honako hauek dira: Ebaluazio Jarraia edo Ebaluazio Finala. Bi aukerak ez dira bateragarriak eta ikasleek haietako bat aukeratu behar dute ikastaroaren hasieran. Irakaskuntza- eta gaitasunen eskuratze-prozesua optimizatzeko asmoz, ebaluazio jarraitua aukeratzea gomendatzen da.



1. EBALUAZIO JARRAIA



- TEST MOTAKO FROGA (Azkeneko notaren %15)



Test motako proba bat egiten da, eta azkeneko notarekiko % 15eko pisua duena. Ikastaroan zehar landutako edukiei buruzko galdera teoriko-aplikatuak dira.



- IDATZIZKO FROGA (Azkeneko notaren %35)



Idatzizko proba bat egiten da, non ikasturtean landutako eduki teoriko-praktikoei buruzko galderak eta aplikazio-ariketak egiten dira.



Bi probak lauhilekoan zehar egiten dira, eta emaitza negatiboa bada, hirugarren proba bat egiten da urtarrilean, unibertsitateak Ohiko Deialdia egiteko ezarritako aldiarekin bat etorriz.



- JARDUERA PRAKTIKOAK (Azkeneko notaren %50)



Ikasturtean zehar zenbait banakako edo taldeko jarduera praktiko burutzen dira, ondorengo moduan ebaluatuko direnak:



- Idatzizko proiektua eta bere ahozko defentsa (azkeneko notaren %30)

- Ekodiseinuari buruzko lana eta bere ahozko defentsa(azkeneko notaren %10)

- Planteatutako galdera, ariketen,… ebazpena (azkeneko notaren %10)



AZKENEKO NOTA ebaluazio bakoitzaren emaitzei aipatutako ehunekoak aplikatuz kalkulatuko da. Dena den, beharrezkoa da honako BALDINTZA hauek betetzea irakasgaia gainditu ahal izateko:



1. Klase teoriko-praktikoetara gutxienez % 80ra bertaratzea.

2. Ezarritako jarduera guztiak egitea.

3. Ezarritako jarduerak epean egitea (eGelan iragarriko da epea).

4. Gutxienez 4/10 kalifikazioa lortzea bakoitzean.



Irakasgaia gainditzeko, 5/10eko azken nota lortu behar da. Aipatu berri diren baldintza guztiak betetzen ez dituzten ikasleek gehienez 4 izango dute ohiko deialdiko kalifikazio-aktan, lorturiko bukaerako kalifikazioa edozein izanda ere.



*Osasun egoerak aurrez aurreko ebaluazioa eragotziz gero, UPV/EHU-ko baliabide informatikoen bitartez (Webex, eGela, etab.) onlineko jarduerara joko da. Ebaluazio ez-presentzialaren ezaugarriak eGelan argitaratuko dira.



OHIKO DEIALDIARI UKO EGITEA



Idatzizko probara aurkezten ez diren ikasleak ez aurkeztutzat emango dira dagokion kalifikazio-aktan.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikasgaiaren edukiak garatzeko erreferentziazko materiala bibliografian proposatutako testuliburuak eta estekak dira.

Ikasgaia ikasteko behar den gainerako lan-materiala ikasleen eskura dago eGela-n.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- RODRÍGUEZ JIMÉNEZ J.J. e IRABIEN GULIAS A. Gestión sostenible de los residuos peligrosos. Madrid: Editorial Síntesis S.A., 2013.

- FERNANDO SÁNCHEZ M. y GRANERO CASTRO J. Gestión y minimización de residuos. FC editorial Fundación Confemetal, 2011.

- RED ESPAÑOLA DE COMPOSTAJE. De residuo a recurso. El camino hacia la sostenibilidad. MUNDI-PRENSA, S.A. (PARANINFO), 2015.

- PECORAIO S. Gestión de residuos industriales. Cano Pina S.L., 2016.

- PECORAIO S. Gestión de residuos urbanos. Cano Pina S.L., 2016.

- LAGREGA M.D. Gestión de residuos tóxicos. Tratamiento, eliminación y recuperación de suelos. New York: Mc Graw-Hill, 2006.

- NEMEROW N.L. Tratamiento de vertidos industriales y peligrosos. Madrid: Díaz de Santos, 2006.

- TCHOBANOGLOUS G. Gestión integral de residuos sólidos. Madrid: McGraw-Hill, 2007.

Gehiago sakontzeko bibliografia


Aldizkariak

- ASCE Practice Periodical of Hazardous Toxic and Radioactive Waste Management (USA). ASCE.
- Environmental Law & Management. Wiley Interscience.
- Environmental Science & Technology. American Chemical Society (ACS).
- Residuos. La revista técnica de Medio Ambiente.
- Warmer Bulletin España. Instituto para la sostenibilidad de los Recursos (ISR).
- Waste Management. International Journal of Integrated Waste Management, Science and Technology. Elsevier.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • CALVO CORREAS, TAMARA
  • GOMEZ DE BALUGERA LOPEZ DE ALDA, ZURIÑE
  • LOMAS ESTEBAN, JOSE MARIA

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

16:00-18:00

2-5

16:00-17:00

2-8

16:00-18:00

9-10

16:00-18:00

9-16

16:00-18:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 2.2 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 2.2 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 2.2 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 2.2 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 2.2 - FARMAZIA FAKULTATEA

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-8

17:00-18:00

10-13

17:00-18:30

15-16

17:00-18:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 2.2 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 2.2 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 2.2 - FARMAZIA FAKULTATEA

16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-8

16:00-17:00

10-13

16:00-17:00

15-16

16:00-17:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 2.2 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 2.2 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 2.2 - FARMAZIA FAKULTATEA