XSLaren edukia

Gizarte Langintzaren Oinarriak eta Metodologia25928

Ikastegia
Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea. Arabako Atala
Titulazioa
Gizarte Langintzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25928

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Gelako p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

DESKRIPZIO LABURRA

Ikasgai hau 'Gizarte Langintza: Oinarriak, metodologia, teoriak eta gizarte langintzako teknikak' moduluan barne hartzen da, eta helburutzat du, oro har, Gizarte langintzaren ikasketarako sarrera orokorra izatea. Bertan aztertzen dira: bilakaera historikoa, izaera zientifikoa, oinarritze epistemologikoa, espezifikotasunak, helburuak eta metodoa, funtzioak, printzipioak eta etika profesionala.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUNAK

- Gizarte Langintzaren gaineko gogoeta egitea, eta horretarako, esku-hartze profesionala garatu den eta garatzen ari den testuingurua aintzat hartzea

- Diziplina eta lanbide gisa Gizarte Langintzak dituen oinarriak definitzea, eta Gizarte Langintzaren helburua zehaztea.

- Gizarte Langintzaren metodologia prozesua ezagutzea, eta esku-hartze profesionalaren prozesua eta prozedurak ulertzea.

- Garatu beharreko funtzioak zehaztea, eta gizarte langileen esku-hartzea baloratzea, beti estrategia profesionalak hobetzeko asmoz).

- Espazio konpartituan Gizarte Langintzak duen espezifikotasuna ulertzea eta diziplinarteko lanaren garrantzia ulertzea

- Ikaslearen gaitasun kritikoa lantzea. Gai izan dadila lanbidearen jardunean aurkituko dituen gatazken, ezbaien eta arazo etikoen gainean eztabaidatzeko.

- Gizarte Langintzan oinarrizkoak diren termino eta kontzeptuak bereganatzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

ANECAK ONARTUTAKO EDUKIEN DESKRIPZIO LABURRA:



- Gizarte langintzarako sarrera analisia.

- Gizarte langintzaren bilakaera prozesua: aurrekariak, sorrera eta bilakaera.

- Gizarte langintza: disziplina zientifiko eta soziala: kontzeptu eztabaidatua.

- Oinarritze epistemologikoa: beste zientzien ekarpenak eta teoria-praktika harremana. Espezifikotasuna: berezko ikuspegia.

- Gizarte langintzaren nortasuna eta izaera zientifikoa: objektu-subjektua; helburuak eta metodoa: metodoaren faseak.

- Gizarte langintza lanbide gisa: funtzioak, printzipioak eta etika profesionala

- Gizarte langintzaren inguruko gogoeta. Oraingo egoera eta erronkak





GAI ZERRENDA ZEHATZA



1. GIZARTE LANGINTZARAKO HURBILPENA

2. GIZARTE LANGINTZAREN BILAKAERA PROZESUA

2.1. Gizarte beharrizanak eta gizartea babesa. Gizarte Langintzaren oinarrizko kontzeptuak eta bilakaera prozesuaren etapak: Aurreteknikoa, Teknikoa, Aurrezientifikoa eta Zientifikoa

2.2. Lanbidearen aurrekariak. Gizarte Langintzaren erreferentzia teoriko eta profesionalak: Juan Luis Vives eta San Bizente Paulekoa. Gizarte langintzaren sorrera markoa: profesionalizatzeko beharra eta erantzunaren teknifikazioa.

2.3. Gizarte langintzaren sorrea. COS eta Mary Richmond, nortasun profesionalaren funtsa. Settlement mugimendua eta Jane Addams

2.4. Gizarte Langintzaren bilakaera eta garapena. Instituzionalizazio prozesuaren etapak.



3. GIZARTE LANGINTZA: DIZIPLINA ZIENTIFIKO ETA SOZIALA

3.1. Gizarte langintza, kontzeptu eztabaidatua

3.2. Gizarte langintzaren oinarritze epistemologikoa. Gizarte langintza diziplina sozial eta integratu gisa. Oinarrizko erreferentziazko dizplinak Gizarte Langintzarentzat; Teoria-Praktika harremana gizarte langintzan

3.4. Gizarte Langintzaren nortasuna eta bere izaera zientifikoa

- Objektua-subjektua

- Helburuak

- Metodoa. Faseak: Ikerketa, diagnosia, plangintza, esku-hartzea eta ebaluaketa

4. GIZARTE LANGINTZA LANBIDE GISA

4.1. Gizarte langilearen funtzioak

4.2. Esku hartzeko irizpideak gizarte langintzan

4.3. Etika eta Gizarte langintza: Gizarte langintzaren kode deontologikoa



GIZARTE LANGINTZARI BURUZKO GOGOETA. Oraingo egoera eta dauden erronkak.

MetodologiaToggle Navigation

Ikasgaia garatzeko azalpen eskolak, ikasleen lankidetza lanak eta metodologia aktiboak erabiltzen dira.



Prestaketa jarduerak:



Azalpen teorikoak, lanen aurkezpenak, eztabaida zuzenduak, parte-hartze txandak, talde lana, ariketa praktikoak eta informazio bilketa, dokumentu irakurketa eta analisia, solasaldiak, elkarrizketak, hitzaldiak, mahai-inguruak eta tallerrak, arazoen lantegia, simulazioak, role-playing, bisitak, portafolioak, etab.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Etengabeko ebaluaketa edo Azken ebaluaketa aukerak daude. Lehena hobesten da, baina arrazoi justifikatuak direla medio, ikasleak eskubidea izango du azken ebaluaketa egiteko. Eskubide hau etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu bermatuko da. Ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egin liezaioke irakasleari entregatu beharreko idatzi baten bidez, eta 9. astean baino lehenago.



DEIALDIARI UKO EGITEA. "Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazoaren % 40 edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

3.- Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea" (12.2 art.).



EBALUAKETARAKO IRIZPIDEAK.

- Etengabeko Ebaluaketa:

- Banakako eta/edo taldeko lana ....... %40

- Azken azterketa ......................%60



- Azken ebaluaketa:

- Banakako lanak ...... %40

- Azken azterketa ..... %60



- Ikasgaia gainditzeko ezinbestekoa izango da bai banakako lana eta baita azken azterketa ere gainditurik izatea.

- Azterketa idatziak: gaiak garatzea; proba objektiboak; erantzun laburreko probak; ariketak, arazoak edo supuesto praktikoak ebaztea, eta abar.

- Praktikak egitea: kasuak aztertzea, testuak irakurtzea eta komentatzea, laburpenak egitea...

- Banakako lanak: egin beharreko lan eta proiektuen lanketa, eta, hala badagokio, aurkezpena.

- Erregistro eta behaketa sistemak: asistentzia, ekintzetan parte hartzea



"Normalean, eta besterik adierazi ezean, UPV/EHUko ebaluazio probetan ikasleek debekatuta izango dute liburuak, oharrak edo apunteak erabiltzea, bai eta tresna edo gailu telefoniko, elektroniko, informatiko edo bestelakoak erabiltzea ere. (Graduko Titulazio ofizialeko ikasleen ebaluaziorako arautegia" (3. puntu, or.5).



"UPV/EHUn honako hauek joko dira jokabide makur edo iruzurrezkkotzat ebaluazio probetan edo ebaluatu beharreko lan adademikoak egitean eta aurkeztean: Lanak plagiatzea, hau da, ignoren lanak kopiatzea jatorria edo iturria aipatu barik eta norberarenak balira bezala ematea ebaluazi akademikorako aurkezten diren testu edo lanetan" (2.a. puntu).

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdian ohiko deialdiaren baldintzak eta sistemak gordeko dira. Aurreko deialdian Etengabeko ebaluaketa jarraitu dutenei aurkeztutako lanen nota gordeko zaie



BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Aguilar, Mª José. (2013). Trabajo social: concepto y metodología. Madrid. Paraninfo y Consejo

General del Trabajo Social

- Fernández, Tomas. (2009). Fundamentos del Trabajo Social. Madrid. Alianza.

- Fernández, Tomas y Alemán, Carmen. (2003). Introducción al Trabajo Social. Madrid. Alianza.

Gehiago sakontzeko bibliografia

- Ander Egg, Ezequiel. (1992). Introducción al Trabajo Social. Madrid. Siglo XXI
- Barbero, Jose Manuel. (2002). El Trabajo Social en España. Zaragoza. Mira
- Escartín, Mª Jose y Suarez, Esperanza. (1994). Introducción al Trabajo Social. Alicante. Aguaclara.
- Garcés, Jorge. (dir.) (2000). Concepto y alcance del Trabajo Social hoy. Las Palmas de Gran Canaria. ICEPSS
- Howe, David. (1999). Dando sentido a la práctica. Editorial. Granada. Maristán,
- Ituarte, Amaia. (1990). Trabajo social y servicios sociales: aportes para una clarificación necesaria. En Documentación social, 79, pp. 49-63.
- Moix, Manuel (2006), Teoría del Trabajo Social, Madrid. Síntesis
- Payne, Malcom. (1995). Teorías contemporáneas del Trabajo Social. Barcelona. Paidós.
- Red, Natividad de la (1993). Aproximaciones al Trabajo Social. Madrid. Siglo XXI
- Robertís, Cristina de (2003). Fundamentos de Trabajo Social. Ética y metodología, Valencia. Nau Llibres.
- Soydam, Haluk. (2004): La historia de las ideas en el Trabajo Social. Valencia. Tirant Lo Blanch.
- Zamanillo, Teresa eta Gaitán, Lourdes (1991), Para comprender el trabajo social. Lizarra. Verbo Divino.

Aldizkariak

- Alternativas : cuadernos de trabajo Social
- Cuadernos de acción social
- Realidades sociales
- Cuadernos de trabajo social
- Documentacion social (Cáritas)
- Reis : revista española deInvestigaciones sociológicas
- Revista de servicios sociales y Política social
- Revista de treball social (RTS)
- Zerbitzuan

Web helbideak

http://www.cgtrabajosocial.es
http://www.tsred.org
http://www.unavarra.es/puresoc
http://www.clinicalsocialwork.com
http://www.cswf.org
http://www.iaswresearch.org
http://www.ifsw.org
http://www.nisw.org.uk
http://www.socialworkonline.com
http://www.unites.uqam.ca/rufuts
http://pages.infinit.net/tsssss/tsssss.htm
http://isw.sagepub.com
http://www.cahs.colostate.edu/sw/lists.html
http://www.rediris.es/list/info/tsocial.html
http://www.entornosocial.es
http://www.intervencionsocial.com

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • FULLAONDO ELORDUI-ZAPATERIETXE, ARKAITZ
  • MARTINEZ HERNANDEZ, EVA MARIA
  • SAENZ DE UGARTE SEVILLA, MARIA LORETO

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:30-12:30 (1)

09:30-11:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)
  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (2)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:30-13:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:30-13:30 (1)

11:30-12:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 2 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)
  • eAULA Nº 2 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:30-13:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 2 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:30-12:30 (1)

09:30-11:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 1 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)
  • eAULA Nº 1 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (2)

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:30-13:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 1 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)