XSLaren edukia

Diseinu Grafikoa26936

Ikastegia
Arte Ederren Fakultatea
Titulazioa
Sorkuntza eta Diseinuko Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26936

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Mintegia1522.5
Tailerra4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Diseinu grafikoa kolektiboki eraginkorra den praktika diskurtsibo bat, mezuak eta funtsioak ekoizteko teknologia bat, diskurtsoarenganako eskusartze berritzaile bat eta kultur ugalketa prozesu bat da. Era berean, gizartearen gaur egungo tresna da, non diseinatzaile tartean, diseinuan eginkizun garrantzitsuena zentzua sortzea dela, gizarte-esanahi bat. Horrela, Diseinu Grafikoak, ikusizko seinaleen ekoizlea den diziplina hau, ezin du uneko gizarte diskurtsoarekiko bere konpromisoak baztertu, unean uneko beharren arabera berritu beharko du.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Printzipio horiek aurrean, ikastaro honetan ikasleak intuiziozkoa, operatiboa eta arrazionala den prozesu batean sartuko dira, ikusizko komunikazio funtzioak betetzeko gizakiak erabiliko dituen eite erabilgarriak sortzeko, indibiduoa eta gizartearen eraikinen arteko harremana aztertzen, individuo eta kultura eta nola mugitzen da existentziaren banakako zentzutik sozialaraino.

Ikastaroan garatuko diren gaitasunak hauek dira:

"Kritikoki aztertu eta diseinu grafikoko lanak interpretatzea, intentziozko behar adierazleari begira hausnarketa sintaktiko, semantiko eta pragmatikoaren bidez.



"Ikusizko zein adierazpeneko baliabideak taxuz eta moldez aukeratzen jakin, diseinu grafikoaren arazoei erantzun egokia emateko, asmo komunikatibo eta hartzailearen baldintzak kontuan izanik.



" Komunikazio eraginkortasunari begira testuinguru edo gai ezberdinetako diseinu grafikoko proiektuak helbideratu.



" kontzeptuak identifikatu, definizioak ulertu eta diseinu grafikoaren munduari dagokion terminología ezagutu.



Gaitasun hauek 3.mailakoekin harremanetan jarrita daude:



"C3 º. C2. oinarrizko printzipioak, trebetasunak, metodoak eta diseinu-sormen metodologiak erabili edozein proiektuari irtenbide arrakastatsu bat eman ahal izateko planteamendu fasetik ekoizpen faseraino, autonomoki edo diziplina anitzeko talde batean sartuta.



"C3 º. C4. Arlo grafikoko proiektuak garatzeko beharrezkoak diren prozedurazko baliabideak erabili.



"C3 º. C5. Arlo grafikoko proiektuen garapenaren berri izaten hastea.



"C3 º. C6. Erakusketa teknikak erabiltzen jakin, ereduen bitartez informazioa, ahoz, entzunez edo idatziz ideiak, arazoak edo konponbideak transmititzeko.



IRAKASKUNTZAREN ONDORIOAK

- Diseinu grafikoaren proiektu-alor ezberdinak ezagutu eta identifikatu.

- Ikus komunikaziorako oinarrizko proiektu baterako baliabide grafikoak aukeratu eta ezarri (kartel baten bidez).

- Diseinu grafikoko garapenerako faseak ezagutu eta ezarri.



- Diseinu prozesuaren garapena arrazonatua eta argudiatua ikus-entzunezko era baten bidez aurkeztea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. EDUKI BLOKE: Diseinu grafikoko oinarriak

1.1. GAIA: Diseinua, diskurtsoa eta komunikazioa.

1.2. GAIA: Esanahien sistema tipo-ikono-grafikoak Diseinu Grafikoan

Kolorearen diskurtsoa. Diskurtso tipo-ikono-grafiko. Erretorikaren diskurtsoa.



2. EDUKI BLOKEA

2.1. GAIA: Prozesua Diseinu Grafikoan.

Analisia, dokumentazioa, espezifikazioa, sormena-ideazioa, laburpena eta aurkezpena.

Sormena eta berrikuntza Diseinu Grafikoan

2.2. GAIA: Diseinu Grafikoko Proiektua

Diseinu grafikoko proiektuak. Kartela diseinu grafikoko proiektu bezala. Kartelaren definizioa. Kartelaren historioa. Kartelaren funtzioak eta kartel motak. Ezaugarriak. Proiektuen ekoizpena eta aurkezpena.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaian erabiltzen diren ikaskuntza motak hauexek dira:

Taillerra: partaidetzako antzeko metodologia darama. Tailerra zuzenduta dago "eginez ikasteko" norabidean erabateko indar kontzeptuala eta gaitasun profesionala lortzeko. Honek, tutore moduan irakasle-jarduera berezia eskatzen du, bai banakako bai taldeko garatuko diren ekintzetan.

Mintegia: Seminarioan proposatzen dira gai jakin bati buruzko eztabaida, gogoeta edo elkartrukerako aukerak. Partaideen arteko elkarrizketa eta elkarrekintza areagotzeko lan kolektiborako espazio bat da. Pentsamendu, sentimendu eta jardueraren arteko sintesi ikaskuntza garatzen eta metodologia aktibo, parte-hartzailea eta pertsonala ezartzen oinarritzen dena.

Ikasleengan ezagutzaren eraikuntza lortzea (gai teoriko, monografiak, irakurketak, elkarrizketak, aurkezpenak, eztabaida taldeak, eta abar direla medio) eta ikuspen kritikoa garatzea parte hartze aktiboaren bitartez helburu nagusia da.

Tutoretza: honen helburu nagusia ikasleak beraien kabuz ikasteko gai izatera bultzatzea da. Egoera honetan komunikazioa ezinbestekoa da, ikasleen eta irakaslearen arteko elkarrizketak planteatu behar dira non aztertu eta ebaluatuko dira banakako norabide akademiko, pertsonal edo profesionalerako erantzunak.

Banaka edo taldeka egindako tutoretza jarraituaren bidez, ikasleak zelan onartu dituen ezagutza eta gaitasunak eta zein den bere erantzun maila jakitea lortuko dugu.

Ezarritako tutoretzaren ordutegia kurtso osorako izango da. Aldaketak ematen badira argitaratuko dira. Orokorrean eta arazo berezirik ezean, Ikasle eta irakalearen arteko komunikazioa aurrez aurre egin behar da, ezarritako ordutegian eta espazioan.

COVID19ak eragindako egoerak hala eskatzen badu, ikasgai hau bimodala izango da (aurrez aurrekoa eta online). Gerta liteke ikasleek ikasgelara txandaka joan behar izatea; bi taldeak txandaka joango dira; horrela, talde bat ikasgelan egongo litzateke eta beste batek urrutiko saioa hartuko luke Blackboard Collaborate bidez.



Ebaluazioari dagokionez, ehuneko berberak errespetatuko dira, baina gerta liteke emateak eta azken lanen entregak online egitea E-Gela bidez.



Bere buruz ikasteko jarduera, banakako azterketa edo lana, banakako edo taldekako kontsulta, bibliografia espezifikoaren irakurketak egiten datza. Ikasleak ECTS guztien 60 % auto-lanean eta ikaskuntzan eman behar du.

Irakasgaiaren mamiengatik edo naturagatik beste gaitasunen praktiko bat erakutsi behar bada, azken froga honekin batera behar den maila hau eskuraturik dagoenaren ziurtagiria gehitu beharko da.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 15
    • Banakako lanak (%): 75
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

UPV EHUko ebaluaketarako arautegia irakurtzea gomendatzen dizuegu. Hona hemen behar duzuen lotura:

https://www.ehu.eus/es/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/gestiorako-arautegia-irakaskuntza-plangintza-eta-ikasleen-ebaluazioa



Esandako irakaskuntza motak eskoletan proposaturiko eta zuzendutako lanen bitartezko ebaluaketa jarraituan oinarritzen dira. Norberaren lana baloratzen da, baita lan taldeetan egindako lana, motibazioa, interesa eta proposaturiko laneetan parte hartzea, taldearen parte hartzeak, eta jasotzeko epeak betetzea ere. Hau dena kurtsoaren eta irakasgaiaren gaitasunak lortu ahal izateko helburuarekin.



Ebaluaketa jarraitua formazio-ebaluaketa bezala ulertzen da zeinak ikasleari laguntza ematen dio bere irakats prozesuaren erabaki estrategikoak hartzerakoan, zer ikasi eta nola ikasi jakin dezan.

Gaitasunen lorpena, kurtsoan zehar burututako ekintzak eta hauen erakusketaren jarraipenaren bitartez ebaluatuko da ondoko ehunekoak kontuan hartuta:

- %75 Proiektuak

- %15 eskoletan parte hartzea, talde lanak, kasuen ikasketak,...

- %10 lanen aurkezpenak

Ekintzak kurtsoaren hasieran azalduko dira zehatz-mehatz, baina orokorki esanda hiru proiektu luzeegingo dira gehi ariketa labur batzuk ulertu ez diren gauzak sendotzeko. Ebaluaketarako erizpideak proposatzen den lan bakoitzarekin batera azaltzen dira ikasleak jakinaren gainean egon dadin.

Eskoletara etortzea derrigorrezkoa da. %80 baino gutxiagoko etortzeak, justifikazio ofizialik gabe, irakasgaia ez gainditzea suposatuko du. Eguneko etortzearen kontrola ezartzen da.

Deialdiari uko egitea

Deialdiari uko egiteko, ikasleak idatzia aurkeztu beharko dio irakasgaiko ardura daukan irakasleari azterketa egiteko data ofiziala baino hilabete lehenago.

Ebaluazio sistemari uko egitea

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezhoiko deialdian ikasleak ebaluaketa finalerako diseinaturiko froga bat beteko du irakasgaiari dagokion notaren %100-a lortu ahal izateko.



Froga bakar hau bi zatitan banatzen da:

1.- eskoletan proposaturiko proiektu praktikoak (fisikoki, maketak edota eskatzen diren dokumentu informatikoak),

2.- hauei buruzko beharrezkoak diren azalpenak eta hauei dagokien teoria bertan erabilita garatuko den dosier bat.



Ebaluaketari dagokionez hauexek dira ehunekoak:

- Proiektuak: %75

- Dosierra: %25



Proiektuak eskoletan egingo diren berberak izango dira. Dossierrean agertu behar da proiektu hauen garapenari buruz beharrezkoak diren azalpen guztiak irakasgaiari dagozkion teoría eta praktika kontuan izanik.

Tutoretzak ez dira eskolak.

Tutoretza jarraitu batek, banaka zein taldekakoa, eskuraturiko ezagumendu eta gaitasunetan ezarritako ikaslearen konpromezua eta erantzunaren ahalmena bermatzeko aukera ematen du.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Covid19ak sortutako egoera dela eta, ezinbestekoa izango da ikasle bakoitzak ordenagailu eramangarri pertsonal bat izatea.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- AICHER, Otl, El mundo como proyecto, Gustavo Gili, Barcelona, 1992.

- CHAVES, Norberto, El oficio de diseñar: propuestas a la conciencia crítica de los que comienzan, Gustavo Gili, Barcelona, 2001.

- COSTA, Joan, Diseñar para los ojos, Grupo Editorial Design, La Paz, Bolivia, 2003.

- FRASCARA, Jorge, Diseño Gráfico y Comunicación, Infinito, Buenos Aires, 1998.

- FERNÁNDEZ, Leire. Diseño y comunicación tipo-icono-gráfica. Oñati: Leire Fdez., 2008.

- FERNÁNDEZ, Leire y HERRERA, Eduardo. Un proceso creativo en el diseño gráfico de carteles / Prozesu sortzailea kartelen diseinu grafikoan. Bilbao: Servicio Editorial de la UPV/EHU, 2013.

- KUNST, Pablo, Diseño gráfico en conferencia. Una visión conceptual del diseño y la comunicación, Biblioteca CommTools, Buenos Aires, 2004.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARANA SAN SEBASTIAN, ANTONIO
  • HERRERA FERNANDEZ, EDUARDO
  • MIRANDA DE ALMEIDA DE BARROS, CRISTINA

TaldeakToggle Navigation

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:00-10:30 (1)

10:00-10:30 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-09 08:30
  • Ekain : 2023-06-12 08:30

Ikasgela(k)

  • AULA MULTIDISCIPLINAR 01H4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
  • AULA MULTIDISCIPLINAR 01H4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (2)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

08:30-10:00 (1)

08:30-10:00 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-09 08:30
  • Ekain : 2023-06-12 08:30

Ikasgela(k)

  • AULA MULTIDISCIPLINAR 01H4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
  • AULA MULTIDISCIPLINAR 01H4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (2)

02 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:00-10:30 (1)

10:00-10:30 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-09 08:30
  • Ekain : 2023-06-12 08:30

Ikasgela(k)

  • AULA MULTIDISCIPLINAR 01H5.4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
  • AULA MULTIDISCIPLINAR 01H5.4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (2)

02 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

08:30-10:00 (1)

08:30-10:00 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-09 08:30
  • Ekain : 2023-06-12 08:30

Ikasgela(k)

  • AULA MULTIDISCIPLINAR 01H5.4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
  • AULA MULTIDISCIPLINAR 01H5.4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (2)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-10 09:00
  • Ekain : 2023-06-13 09:00

Ikasgela(k)

  • AULA MULTIDISCIPLINAR 01H3 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

13:00-14:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-10 09:00
  • Ekain : 2023-06-13 09:00

Ikasgela(k)

  • AULA MULTIDISCIPLINAR 01H3 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-12:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-10 09:00
  • Ekain : 2023-06-13 09:00

Ikasgela(k)

  • AULA MULTIDISCIPLINAR 01H3 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)