XSLaren edukia

Proiektuak I26939

Ikastegia
Arte Ederren Fakultatea
Titulazioa
Sorkuntza eta Diseinuko Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26939

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Mintegia1522.5
Tailerra4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Sail artekoa dan ikasgai praktiko/teorikoa. Zehaztutako helburu batekin egindako proiektuak arreta berezia emanaz prozesuaren ezaugarri metodologikoetan pentsatzeari.



Irakasgai honek Sorkuntza eta Diseinua proiektuen metodologietan sartzen ditu ikasleak, planifikazio prozesu barne, ikerketa, analisi, esperimentakuntza, sormena eta bilakaera proiektu bideraketa gerta dadin ilustrazio, diseinu grafiko eta espazio-objektu esparruetan. Era berean, Garapen Iraunkorrerako Helburuen ezagutzan sartzen zaio, eremu horietan diseinu-arazoak definitzeko kontuan hartu beharreko ikuspegi gisa.



Pentsamentu eta metodo estrategiak erabiltzen dira proiektuaren hastapenetan: planifikazio, analisi eta sorkuntza.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUN ESPEZIFIKOAK

E1. Proiekturako gaitasun hasiberria jakintza plastiko diziplinarretan.

E2. Gaitasun hasiberria enkarguari erantzuna irudi edo/eta objektuz adierazteko.

E3. Komunikazio sentikorraren aspektu plastiko oinarrizkoak artikulatzea jakin.

E4. Sormen lanaren prozesamendurako oinarrizko metodologiak izan.



ZEHARKAKO GAITASUNAK

G7. Arte eta Diseinuaren nozioak, teoria eta historia ezagutu eta, halaber, sortzaileen ekoizpen materiala eta pentsamendua beraien lan eta testuen bitartez.

PK06. Inguruan duen errealitatea zalantzan jartzen du, eta horren baitan dauden

printzipioak, gertaerak, jarrerak eta balioak analizatzen ditu, bere jarrera propioa

definitzeko.

GK13. Produktu, prozesu edo sistema bat diseinatzen du, ekonomia, ingurumen,

gizarte, etika, segurtasun eta jasangarritasun muga errealisten barruan.

EE13. Proposatutako konponbide zientifiko-teknikoek gizartean eta ingurumenean

duten eragina aztertzen du, haien funtzionalitatea eta egokitasuna

jasangarritasuneko eta gizarte justiziako irizpideen arabera baloratuta.



MAILAKO GAITASUNAK

M3.M3. Diseinuaren teoria, historia eta kritika aspektu nabarmenak ezagutu, norbere hausnarketa irizpideak eraiki ahal izateko.

M3.M4. Ingurumen/espazio eremuetan proiektuak garatzeko beharrezkoak diran prozedura baliobideak erabili.

M3.M5. Ilustrazio, diseinu grafiko eta objektu eremuarekin zerikusia duten esparruetan proiektuak garatzen hasi.



IKASKUNTZA EMAITZAK

- Ikaslea gai izango da aspektu grafiko, ikoniko eta materialak hasiberri moduan proiektatzen.

- Ikaslea aspektu praktiko, ikoniko eta sinbolikoak kontutan hartu eta artikulatzeko gai izango da.

- Sortzaile potentzial heinean ikaslea gai izango da adierazkorki hobekien artikulatzen dituen baliabideak bereizteko.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. GAIA: PROIEKTUA

- Proiektu nozioa.

- Proiektua behar jakin bati erantzutea da.

- Enkargua, erantzuna eta proposamena.

- Beharren zehazpena proiektuaren helburu nagusi. 2030 agendarekin bat egiteko aukera.

- Proiektua design gisa arte gisako proiektuaren aldean: arte eta diseinuaren helburu amankomun eta ezberdinak.

- Proiektua: erabilerak eta funtzioak. Funtzio praktikoa, funtzio estetikoa eta funtzio sinbolikoa.



2. GAIA: SENTIKORTASUNATIK

- Proiektua sorkuntza plastikotik. Jarduera plastikoen nahikotasun eta potentzialak.

- Sentikor eta zentzumenezkoaren erabilera potentzialak.

- Arte usadio eta prozeduren balioak.

- Praktika eta prozedura sentikorrak Arte Ederretako Fakultatean: prozedura diziplinarretatik eratorritako usadioak.

- Egintza: jakintza eta usadio materialak, tresnak, euskarriak, teknikak eta prozedurak. Analogikoa eta digitala.

- Marrazkigintzaren, piktorikoaren, eskultorikoaren, bideografikoaren eta software prozeduren potentzialak.

- Gauzatze ahalmen eta gaitasunak: egiten jakite, trazadura, egikaritze, materializatze, ofizio, sormen plastiko… Proiektu eta Diseinu.



3. GAIA: EREMUAK

- Proiektua lan emeruetatik/eremuetarako.

- Proiektua ilustraziotik, estanpatua, kartela, karatula, murala, graffitia, publizitate komunikazioa, bitxigintza, arropa, eguneroko objektuen itxura sentsoriala, altzariak, barne-diseinua, erabilera publikoa duten espazioen inguruan proiektua, etabar.

- Sormena, ideazio sentikorra eta erlazionaltasuna. Plastika interakzio heinean.

- Sormen plastikoaren potentziala usadio sozialen ber-sinbolizazio, ber-semiotizazioan.

- Egite sentikor eta sormen plastikoan oinarritutako jakintzaren gaurkotasuna, bidezkotasuna eta iraunkortasuna eremu berri berdiseinaketa eta behar berri direnei erantzun baliabide gisa, besteak beste, GIHek azalerazten dituztenei.



4. GAIA: METODOLOGIAK

- Proiektua eta metologikoa dena.

- Sormena, ideazio eta lan prozesuei buruzko gogoetak.

- Modelizazioen eta sormen estrategien inguruan.

- Inteligentzien eta ideazio logiken hobekuntzaren inguruan.

- Xede, egiaztapen eta gaurkotuak diren helburuei egokitutako saiakera eta lan prozesuen ezarpenei buruz.

- Bakarkako prozesuak, talde lan prozesuak.

- Behar estetiko kolektiboen kudeaketa sentikorraren inguruan.

- Emozioen adierazgarritasun, proiekzio eta balioan jartze gaitasunak.

- Usadio kritiko eta ez ohikoak: gogoeta sinbolikoak, estetikoak, ludikoak.

- Proiektua ohitura aldatze gisa: berpentsatze praktikoak.

- proiektua eta garapen iraunkorra.









MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaiaren eduki eta konpetentziak ariketen bidez lantzen dira

(proiektu bidezko lanak, eragiketetan oinarritutako ikasketa) ikasleak

prozesualki erantzunaz eta inplikazio subjektiboa medio dalarik.

Erritmo ezberdinetan lan egiten da, luzeak diren proposamenak gauzatuz

non aipaturiko inplikazio subjetiboa garrantzitsua dan eta burutuz

baita, hala balitz, egun bakarrean egin beharreko ariketaren batzuk

non leudeken materialaren lanketari dagozkion konpetentzia jakinak.

Teoria ikasketa saio kolektiboak irakasgaiko oinarrizko edukiak abian

jartzeko esparru dira. Beraietan, eskola magistraletaz gain, irudiak,

testuak, filmak (kasu azterketak) aztertzen dira eta eztabaida eta

talde irakurketak burutu.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgaiko edukien ebaluaketa ikasgelan egindako lanaren bitartez egingo da, bertan burututako lanen zuzenketa eta, izanez gero, idatzizko azterketa baten bitartez.



Azken nota jasotako konpetentzien ondorio izango da eta, etorrera maiztasuna eta ardura oinarrizkoak direnez, %80ko etorrera minimo batetik baino ezingo da lortu.



Irakasgaian erabiltzen den ebaluaketa metodoa jarraia da. Ebaluaketa horretan jasotako kalifikazioa da irakasgaiko nota. Ebaluaketara heldu ezin izana arautegian azaltzen diren zergatiekin justifikatu izanak bakarra emango du froga, azterketa ala errekuperaketarako aukera. Froga hau irakasgaian egindako lan guztien aurkezpenean oinarrituko da, eta irakaslearen irizpideen harabera, azken froga batean.



Irakasgaian zehar aldizkako agertzea izandako edo lan gutxi egindako ikasleak ebaluaketa jarraiaren notarekin bakarra izango dira kalifikatuak.



“Deialdiari uko egitea



Deialdiari uko egiteko, ikasleak idatzia aurkeztu beharko dio irakasgaiko ardura daukan irakasleari azterketa egiteko data ofiziala baino hilabete lehenago.”



“Ebaluazio sistemari uko egitea



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. “

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohizko deialdian ebaluaketak irakasgaian zehar eginiko ariketa guztien gauzatzea eskatuko du eta baita, behar izanez gero, azterketa bat ere. Guzti horretarako baldintza izango da deialdi arrunteko nota publikazio eta deialdi ezohizkoko azterketa bitartean dauden asteetako tutoritzetara aurkeztea.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Costa, Joan, La forma de las ideas. Cómo piensa la mente. Estrategias de la imaginación creativa,

OINARRIZKO BIBLIOGRAFIA

Costa Punto Com Editor

De Bono, E (1997), Aprende a pensar por ti mismo, Paidós

Munari (1983)Cómo nacen los objetos. Apuntes para una metodología proyectual. México, GG Diseño

BÜRDEK, Bernhard E. Diseño. Historia, teoría y práctica del diseño industrial. Barcelona: Editorial Gustavo Gili, 1994. ISBN 84-252-1619-2.

MUNARI, Bruno. ¿Cómo nacen los objetos?. Barcelona: Editorial Gustavo Gili, 2004. ISBN 84-252-1154-9.

RATHGEB, Markus. Otl Aicher. London: Phaidon, 2006. ISBN 0-7148-4396-2.



Gehiago sakontzeko bibliografia

SAKONKETA BIBLIOGRAFIA
Dunn, C. Creative Illustration Workshop for Mixed-Media Artists, Quarry Books, Massachusetts, 2010
Ferrer, V. Mis primeras 80.000 palabras, Ed. Media Vaca, Valencia 2005
Viction:ary workshop. Illustration-Play. Hong Kong, 2008
Walton, R. The big book of illustration ideas, Harper Collins, 2006
The big book of illustrations ideas 2 Harper Collins, 2008
Borges, J. L. y Guerrero, M. El libro de los seres imaginarios. Barcelona. Bruguera. 1979.
CALVERA, Anna. “La dimensión simbólica de los objetos de uso”. En ROMERO DE SOLÍS, D. BOSCO, J. LÓPEZ, J. MOLINO, A.(eds). Símbolos estéticos. Sevilla: Universidad de Sevilla, 2001. ISBN 84-472-0663-7. p. 321-345.
COOPER, Rachel, PRESS, Mike. El diseño como experiencia. El papel del diseño y los diseñadores en el siglo XXI. Barcelona: Editorial Gustavo Gili, 2009. ISBN: 978•84-252-2228-3.
DE BONO, Edward. Aprende a pensar por ti mismo. Barcelona: Paidós, 1997. ISBN 84-4930-3788.
SPARKE, Penny. Diseño y cultura, una introducción. Barcelona: Editorial Gustavo Gili, 2010. ISBN 978-84-252-2296-2.
SHERIN, A. (2009). Sostenible: un manual de materiales y aplicaciones prácticas para los diseñadores gráficos y sus clientes. Barcelona: Editorial Gustavo Gili.

Aldizkariak

Clij
Bloc
Illo Magazine
3x3
Lápiz
Arte y Parte
Parkett

BIDEOAK
COHN, Jason, JERSEY, Bill. Eames.The architect and the painter. Quest productions and Bread and butter films, 2011.
UNESCO Etxea (2017) Agenda 2030 / ODS. www.youtube.com/playlist?list=PLVpRlgPG0eJmXSEnHuS-2J92WVIzBNdxDV

Web helbideak

http://revistamnemosine.blogspot.com.es/
http://lafuentedemnemosine.blogspot.com.es/
WEB ORRIAK
www.illustrationfriday.com
www.elbombincuadrado.com
darabuc.wordpress.com
http://www.revistaclavesdearte.com/
http://www.nyartsmagazine.com/
http://www.artnet.com/
http://design.org/
http://www.swissdesignawards.ch/projects/index.html?lang=en
http://www.swissdesignawards.ch/federaldesign/2013/index.html?lang=en
Bizkaiko Campuseko ekintzailetza babesteko programa: https://zitek.eus

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • DE LA VILLA LISO, LOURDES
  • GONZALEZ FERNANDEZ, JESUS UBALDO
  • MICHELENA ECHEVERRIA, PEDRO MARIA

TaldeakToggle Navigation

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

15:00-15:30 (1)

10:00-10:30 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-10 13:30
  • Ekain : 2023-06-13 13:30

Ikasgela(k)

  • GELA. ARTEA ETA TEKNOLOGIA 00A8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
  • GELA. ARTEA ETA TEKNOLOGIA 00A8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (2)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

13:30-15:00 (1)

08:30-10:00 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-10 13:30
  • Ekain : 2023-06-13 13:30

Ikasgela(k)

  • GELA. ARTEA ETA TEKNOLOGIA 00A8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
  • GELA. ARTEA ETA TEKNOLOGIA 00A8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (2)

02 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:30-13:00 (1)

12:30-13:00 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-10 11:00
  • Ekain : 2023-06-13 11:00

Ikasgela(k)

  • GELA. ARTEA ETA TEKNOLOGIA 00A8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
  • GELA. ARTEA ETA TEKNOLOGIA 00A8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (2)

02 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:00-12:30 (1)

11:00-12:30 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-10 11:00
  • Ekain : 2023-06-13 11:00

Ikasgela(k)

  • GELA. ARTEA ETA TEKNOLOGIA 00A8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
  • GELA. ARTEA ETA TEKNOLOGIA 00A8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (2)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:30-13:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-12 08:30
  • Ekain : 2023-06-15 08:30

Ikasgela(k)

  • GELA. ARTEA ETA TEKNOLOGIA 00A8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:30-12:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-12 08:30
  • Ekain : 2023-06-15 08:30

Ikasgela(k)

  • GELA. ARTEA ETA TEKNOLOGIA 00A8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

08:30-11:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-12 08:30
  • Ekain : 2023-06-15 08:30

Ikasgela(k)

  • GELA. ARTEA ETA TEKNOLOGIA 00A8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)