XSLaren edukia

Proiekturako Baliabideak26938

Ikastegia
Arte Ederren Fakultatea
Titulazioa
Sorkuntza eta Diseinuko Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26938

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Mintegia1522.5
Tailerra4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

IKASGAIAREN DESKRIPTOREA

Ikasgai praktiko-teoriko honen funtsa diseinu proiektuen sormen eta aukezpenetarako egokiak diren baliabide ezberdinak ezagutu eta erabiltzean datza, nahiz objektu mailan, nahiz espazio eta maila anbientalean. Proposamenak ikus eta ulertu ahal izateko baliabide planoak eta tridimentsionalak, marrazkiak, maketak, modelo analogiko nahiz digitalak, eta baliabide digitalak eta multimediakoak landuko dira.



Ikasgaiaren abiapuntua ondorengo ideian oinarritzen da: errepresentazio eta materializaziorako lan egiteko modu bakoitzak, proiektuari era ezberdinean aurre egiten dio, bere ezaugarri eta izaera ezberdinak azpimarratuz. Beraz, lan estrategiak modu konbinatuan eta gonbaratuan erabil daitezke, sormen prozesua eta bere komunikazio eta interpretazioa erraztuz eta aberastuz.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

IKASLEAK BEREGANATZEN DITUEN GAITASUNAK



-Proiektuei aurre egiteko oinarrizko ezagupenak, printzipioak, trebetasunak, metodo eta metodologiak erabili, planteamendutik hasi eta ekoizpen faseraino.

-Mintzaira eta lan esparru artistiko ezberdinei lotutako material, prozedura, teknologia eta trebetasun teknikoak erabili, honela aplikazio esparru ezberdinetako arazoei irtenbidea emateko.

-Itxuraketa eta proiektatze medio egokiak (prototipoak, modelu tridimentsionalak, marrazkiak eta baliabide informatikoak) aukeratu era erabili, behar jakinei neurri egokiz erantzunez,.

-Erakus eta adibide teknikak aplikatu, proiektuen lanetatik sortuko diren informazioa, ideiak, arazoak eta irtenbideak adierazteko.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

-Sormen prozesua itxuraketa modu eta medio ezberdinen bidez.

-Proiektuak aurkeztu-komunikatzeko baliabide grafiko-deskribatzaileak.

-Maketak eta prototipoak: burutze, errepresentatze eta expresio xedeak, gogoan hartuz ezaugarri materialak, eitearenak eta irudiarenak, esanahia eta pertzepzioa lotuz.

-Baliabide digitalak: burutze, errepresentatze eta expresio xedeak, gogoan hartuz ezaugarri materialak, eitearenak eta irudiarenak, esanahia eta pertzepzioa lotuz.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasle bakoitzak zehaztuko luke zein dinamika eta metodologia taldearen arabera.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Proiektuaren garapena, arazoen garapena, dossierra, aurkezpenak, bertaratzea eta parte hartzea parte hartzea eta asistentzia. (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Oinarrizko eduki teorikoak tailerrean eta mintegian emango dira, tailerreko praktikan izango delarik hauek garatu eta barneratzeko modua, ondoren ebaluatuak izango direlarik ariketa, lan eta burututako proiektuen zuzenketaz, eta baita ere, tarteka, marrazketako eta idatzizko frogen bidez.

Teoriaz gain, praktikek osatzen dute etengaeko ebaluazioa, klaseko eta tailerretako jarraipenaren bidez. Gaitasun praktikoak, bai irakaslearen zuzendaritzapean, bai bere kasa eginikoen bidez, klase-tailerrean burututako proiektu eta ariketen bidez bereganatzen ditu ikaslegoak.

Ikaslegoak gaitasunak aurrerabide egokiz bereganatzen dituen ala ez, ikasturtean zehar aurkeztutako lan eta ariketa praktikoen jarraipenaren bidez ebaluatuko da.

Deialdiari uko egiteko, ikasleak idatzia aurkeztu beharko dio irakasgaiko ardura daukan irakasleari azterketa egiteko data ofiziala baino hilabete lehenago.

Ebaluazio sistemari uko egiteko ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 9 astekoa urteko irakasgaienean, lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ariketetan bai teoriko eta praktikoak aurkeztea.

Lan pertsonalaren aurkezpena.

Dossierraren aurkezpena eta lan guztiaren ahozko aurkezpena.

Ebaluazioa orokorrean hauek dira:

- Praktiken eta ariketen kalitate teknikoa. Originaltasuna eta exekuzioa egokia .

Proiektuaren -Kalitatea

-Kalitate artistikoa: Dentsitatea, irudimena, konexioak, argumentuak .

- Kalitate teknikoa: begirada irekia, aberastasuna, ingurumenaren ezagutza , konplexutasuna

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasle bakoitzak zehaztuko luke egokien iruditzen zaion materiala

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

AUGÉ, M. (1993). Los no lugares, espacios del anonimato. Una antropología de la modernidad |AAVV. (2003) Le plaisir des formes.|BACHELARD, Gaston, La formación del espíritu científico: contribución al psicoanálisis del conocimiento objetivo. |BARTHES, Roland. La cámara lucida. Nota sobre la fotografía. |BATESON Gregory. "Pasos hacia una ecología de la mente. Una aproximación revolucionaria a la autocomprensión del hombre" |BAUDRILLARD, Jean. Le système des objets|BAUDRILLARD, Jean. De la seducción. |BACHELARD, Gaston. La poetica del espacio|BAUDRILLARD, Jean. Cultura y simulacro. |BAUMAN, Zygmunt. Modernidad líquida. |BATESON G. (1998). Pasos hacia una ecología de la mente. Una aproximación revolucionaria a la autocomprensión del hombre. |BENYUS, Janine M. (2012) Biomímesis. Cómo la ciencia innova inspirándose en la naturaleza.BERGER, J. (2000). Modos de ver. Barcelona: Gustavo Gili | BERGER J. (2011). Sobre el Dibujo. |BOEKE, Kees. Cosmic View: The Universe in 40 Jumps. |BUTLER, Judit. Deshacer el género. |BOURDIEU, P. (1990). Sociología y Cultura.|BRAIDOTTI, R. Feminismo, diferencia sexual y subjetividad nómade. |BUTLER, J. Dar cuenta de sí mismo. |CARERI, Francesco. Walkscapes, el andar como práctica estética. |CLÉMENT, Gilles. El jardín en movimiento.CLÉMENT, Gilles. Manifiesto del Tercer Paisaje.|DEBORD, Guy. La Sociedad del espectáculo. DIDI‐HUBERMAN, Georges. L´Empreinte.|DIDI‐HUBERMAN, Georges. Ser Cráneo: Lugar, contacto, pensamiento, escultura. Cuatro ediciones, Madrid, 2009|DIDI‐HUBERMAN, Georges. Lo que vemos. Lo que nos mira. Ed. Manantial, Buenos Aires, 2002.|DI MEO, Guy. L’Homme, la société, l’espace. Anthropos, París, 1991.|CHENG, F. (2016). Vacío y plenitud. Madrid: Siruela|CLÉMENT, G. (2012). El jardín en movimiento. Barcelona: Gustavo Gili|DEBORD, G. (2000). La Sociedad del espectáculo. Valencia: Ed. Pretextos|DE CERTEAU, M. La invención de lo cotidiano. 1 Artes de hacer.|DELEUZE, G. y GUATTARI, F. (1994). Mil Mesetas: capitalismo y esquizofrenia. Valencia: Edit. Pre-Textos|DELGADO, M (1999) El animal público. Barcelona: Anagrama|DEWEY, J. El arte como experiencia.|DIDI-HUBERMAN, G. (2002). Lo que vemos. Lo que nos mira. Buenos Aires: Ed.Manantial|DIDI HUBERMAN, Georges 2009) Ser cráneo. Lugar, contacto, pensamiento,escultura. Valladolid: Cuatro ed.|GARCÍA, H.F. BioDiseño. Aportes conceptuales de diseño en las obras de los animales.|GUATTARI, F. (1996). Las tres ecologías. Valencia: Pre-Textos|HARAWAY, D. Ciencia, cyborgs y mujeres. La reinvenció de la naturaleza.|INDIJ, Guido (ed) (2008) Sobre el tiempo Buenos Aires: La marca editora.|JACOBS, J. Muerte y vida de las grandes ciudades.|JULLIEN, François (2005) Del tiempo: Elementos de una filosofía del vivir. Madrid:Arena Libros.|KOHLER, Wolfgang (1972) Psicología de la forma. Madrid: Biblioteca Nueva.|KOREN, Leonard. Wabi‐Sabi. Para atistas, diseñadores, filósofos y poetas. Sd Ediciones,Barcelona, 2017|KRAUSS, Rosalind. Pasajes de la escultura moderna. Akal, Madrid, 2002.|LEFEVBRE, Henri. La producción del espacio. Ed. Capitán Swing, Madrid, 2013.|LÉVI-STRAUSS, C. El pensamiento salvaje|MANOVICH, Lev. El lenguaje de los nuevos medios de comunicación: La imagen en la era digital. Paidós, Barcelona, 2005.|MARCHÁN FIZ, Simón. Del arte objetual al arte de concepto. Epílogo sobre la sensibilidad Postmoderna. Ed. Akal, Madrid, 1997.|MERLEAU‐PONTY, Maurice. Fenomenología de la percepción. Ediciones Península, Barcelona,1975|PAJÓN, Enrique (1995) Ser y pensar. Madrid: Fundametos.|PALLASMAA, Juhani. Animales arquitectos.Fundación César Manrique, Lanzarote, 2001|PALLASMAA, Juhani. Habitar. Gustavo Gili, Barcelona, 2016|PALLASMAA, Juhani. Los ojos de la piel. La arquitectura y los sentidos. Gustavo Gili, Barcelona,2006|PALLASMAA, Juhani. La mano que piensa. Sabiduría existencial y corporal en la arquitectura.Gustavo Gili, Barcelona, 2012|PEREC, Georges. Lo infraordinario. Impedimenta, Madrid, 2008|PEREC, Georges. Pensar. Clafisicar. Gedisa, Barcelona, 1986|POL‐DROIT, Roger. 101 experiencias de filosofía cotidiana. Blackie Book, Barcelona, 2015|QUENEAU, Raymond. Ejercicios de Estilo. Cátedra, Barcelona, 1989|ROGER, Alain. Breve tratado del paisaje. Editorial biblioteca nueva, Madrid, 2007|SENNET, Richard. El artesano. Barcelona: Anagrama, 2009|SMITHSON, Robert. Robert Smithson: Selección de escritos. Alias, Ciudad de México, 2014|TANIZAKI, Junichiro. El elogio de la sombra. Siruela, Madrid, 2017|THOREAU, Henry David. Caminar. Ardora ediciones, Madrid 1998|THOREAU, Henry David. Walden, la vida en los bosques. Ed. Del Cotal, Barcelona, 1989|WAGENSBERG, Jorge. Si la naturaleza es la respuesta, ¿cuál era la pregunta? y otros quinientos pensamientos sobre la incertidumbre. Tusquets editores, Barcelona, 2002|WAGENSBERG, Jorge. La rebelión de las formas. O Cómo perseverar cuando la incertidumbre aprieta. Tusquets editores, Barcelona, 2007|ZAFRA. Ojos y Capital. Consonni, Bilbao, 2015|ZUMTHOR, peter.Pensar la arquitectura. Gustavo Gili, Barcelona, 2004.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Irakasle bakoitzak zehaztuko luke egokien iruditzen zaion materiala

Aldizkariak

Irakasle bakoitzak zehaztuko luke egokien iruditzen zaion materiala.
Aldizkari batzu:
Apartamento, Dúplex, Graphic. Gráffica, DREAM Magazine, Experimenta, Gardens Illustrated, iDN, Kink, Metal Magazine, Neo2, NEZ, Novum, Lagom, Odiseo, Works that Works, CREATIVE REVIEW, DesignBoom, ArtReview Ltd, Openhouse, Frieze, Visual.

Web helbideak

Irakasle bakoitzak zehaztuko luke egokien iruditzen zaion materiala

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALVAREZ GAINZA, IZASKUN
  • GARATE ARACAMA, MIKEL
  • REQUEJO MEZO, UNAI

TaldeakToggle Navigation

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:45-13:15 (1)

12:45-13:15 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-10 11:15
  • Ekain : 2024-06-12 11:15

Ikasgela(k)

  • AULA DIBUJO 00C4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
  • AULA DIBUJO 00C4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (2)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:15-12:45 (1)

11:15-12:45 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-10 11:15
  • Ekain : 2024-06-12 11:15

Ikasgela(k)

  • AULA DIBUJO 00C4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
  • AULA DIBUJO 00C4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (2)

02 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-11 09:00
  • Ekain : 2024-06-10 09:00

Ikasgela(k)

  • AULA DIBUJO 00C4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

02 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-12:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-11 09:00
  • Ekain : 2024-06-10 09:00

Ikasgela(k)

  • AULA DIBUJO 00C4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-08 09:00
  • Ekain : 2024-06-10 00:00

Ikasgela(k)

  • AULA DIBUJO 00C4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

13:00-14:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-08 09:00
  • Ekain : 2024-06-10 00:00

Ikasgela(k)

  • AULA DIBUJO 00C4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-12:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2024-01-08 09:00
  • Ekain : 2024-06-10 00:00

Ikasgela(k)

  • AULA DIBUJO 00C4 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)