XSLaren edukia

Zerbitzuen Kudeaketa eta Kalitatea26452

Ikastegia
Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea
Titulazioa
Erizaintzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26452

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala43.7543.75
Mintegia18.7518.75
Tailerra12.512.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Zainketek administrazio prozesuaren etapan oinarritzen dira.Kalitatzeko zainketak ezin dira eman administrazio prozesu on bat eduki ezean. Administrazio prozesua erizaintzan baliabideen kudeaketearekin erlazionatzen dira. Osaun plan egoki batek edota osasun zainketa batek aurretiazko lana dakar. Lan hau administrazio prozesuan oinarritzen da, non dauzkagun baliabideak gizartearen behar izanetara bideratzen diren.



Landuz lortzen dena: Administraizo prozesuaren egitura ulertzea. horretarako osasun sistema ezberdinak aztertuko dira. Gaur egungo osasun sistemen analisi kritikoa egiteko, hobetu daitekeena aztertuz. Honekin bat kudeaketak osasun plangintzan duen esana aztertuko da, kalitatezko asistentzia bat izateko kudeaketa garrantzitsua dela ikusiz.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Landu beharreko konpetentziak:







ZEHARKAKO KONPETENTZIA: Taldean lan egitea



Talde laneko gaitasunak helburu komunak lortzeko jarrera pertsonal bat eta besteekiko lankidetza bat eskatzen du, non informazioa trukatzen, erantzukizunak hartzen, sortutako zailtasunak konpontzen, eta taldearen hobekuntza eta garapenerako ekarpenak egiten diren (Torrelles, 2011).



KONPETENTZIA ESPEZIFIKOAK:



C1: Osasun sistemen ezaugarriak aztertzea, zer testuingurutan garatzen diren baloratuz eta erizaintzaren eginkizunean edo jardueran duten eragina kontuan hartuz.



C2: Erizaintza lanaren esparruak zainketa fase bakoitzean proiektatzea, lidergo positibo eta arduratsu baten bitartez.



C3:Kalitate eta arriskuen gestio sistemak ezartzeak pazientearen segurtasunean duen garrantzia baloratzea.







Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

I. atala: ADMINISTRAZIO PROZESUA OSASUN ESPARRUAN.OSASUN SITEMAK.



Adminoistrazioaren eboluzioa zientzia soziala bilakatu arte. Kudeaketaren sorrera.Administrazio zientifikoa. Administrazio klasikoa. Kudeaketa zikloa. Funtzioak eta subfuntzioak. Erlazioak. Erizaintzan eta kudeaketa.



Osasun sistemak eta kudeaketen eboluzioa. Kultururaren garrantzia osasun munduan. Osasun sistemak batek zer suposatzen duen aztertuko da.



II atala. : ERIZAINTZA ZERBITZUEN KUDEAKETA.



Plangintza. Helburuak, denborak, dimentsioak eta aztertuko dira. Antolakuntza. Antolakuntza aldiak eta egituraketa. Egon daitezkeen osasun estrategiak zainketetan.





Lidergoa, zuzendaritzaren zati garrantzitsua. zuzendaritza zientifikoa.Zuzendaritzaren baliabideak (motibazioa, gainbegiraketa, koordinazioa, delegazioa,.... Ebaluaketa. Kudeaketan ezinbestekoa hobekuntza, helburuak eta lortzeko.Ebaluketa estrategiak eta funtzioak. Unitate honetan RNAO (Registered Nurses' Association of Ontario)-ren aholkuak kontutan aztertuko dira lidergoak erizaintzan duen papera aztertzeko.







III. atala: KALITATEAREN KUDEAKETA ETA SEGURTASUN ASISTENTZIALA.



Kalitatezko asistentziaren elementuak. Kalitatearen kudeaketa. Kaliteta osasun sistemetan eta asistentzian. erizaintza prozesuaren estandarizazioa. Erizaintzan eginten diren auditoriak (EFQM, Mejora Continua¿).EEE-n egindako kalitatezko plangintza. (Servicio Vasco de Salud / Osakidetza.

MetodologiaToggle Navigation

Metodologia:

klase magistralak , mintegiak eta tailerrak.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 20
    • Test motatako proba (%): 30
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 10
    • Banakako lanak (%): 5
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 25
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Asignatura gainditzeko ezinbestekoa izango da notaren erdia lortzea ondorengo atal guztietan. Ondoren agertzen diren portzentaiak, azkeneko notan duen pisuari egiten diote erreferentzia.



- Azterketa (ahozkoa edota idatzizkoa, test motakoa zein galdera laburrekoak edota luzeak izan daiteke): %50. (Azterketak zati ezberdinak izanez gero, ezin bestekoa izango da, zati ezberdientan, gutxienez %50a lortzea zati guztietan.)



* Test motako edota ahozko azterketak notaren %30-a izango da, eta galdera laburren pisua notan %15ekoa izango da.



* Test motako azterketan 3 erantzun ez zuzenengaitik erantzun zuzen bat kenduko da, hau da 0.33 punto kenduko dira erantzun oker batengaitik.





* Lortu beharreko gutxienezko puntuazioa beste atalak gehitzeko: 2.5 punto 5 puntotik.





- Mintegiak ( mintegi guztietara joatea beharrezkoa izaNgo da): %3



* Lortu beharreko gutxienezko puntuazioa beste atalak gehitzeko: 1.5 punto 3 puntotik.





- Tailerrak (guztietara joatea beharrezkoa izango da): 20%



* Lortu beharreko gutxienezko puntuazioa beste atalak gehitzeko:1.0 punto 2.0 puntotik.





- Bakarrik azterketan gainditzekotan, hau da, lortutako puntuazioa erdia denean, beste atalak gehituko dira, hots, mintegiak eta tailerren notak.



- Azterketa ez gainditzekotan, ikasleari beste ataletako notak gordeko zaizkio bakarrik hurrengo deialdirako eta kurtso akademiko horretarako.



- Ikasleek aukera izango dute deialdiari uko egiteko. Horretarako eskaria irakasgaiko irakasleari egin beharko diote idatzi bidez eta azterketetarako zehaztutako garai ofiziala hasi baino gutxienez 30 egun lehenago (Graduko, lehenengo eta bigarren zikloko ikasketen gestiorako araudiaren 39. artikulua)



EZOHIKO DEIALDIA



2014-2015 ikasturteko "Graduko, lehenengo eta bigarren zikloko ikasketen gestiorako araudiaren" 43. artikuluan justifikatutako arrazoiengatik bakarrik egin diezaioke uko ebaluazio mistoari. Ikasleak irakasgaia hasi eta lehen astea izango du Eskolako idazkaritzako web atalean, idatziz ("Izapideen egutegia" erlaitzean), bere ukatzearen berri emateko eta beharrezko frogak aurkezteko. Horrela ez izatekotan, ikasleak ebaluazio mistoa jarraitu beharko du.



Bukaerako probak ikasleak irakasgaiko jakintza eta gaitasunak bereganatu dituela egiaztatzeko balioko du. Beraz, ebaluazio finala froga desberdinek osatuko dute: bata ahozkoa eta bestea idatzia.



COVID-19-a dela eta bizi dugun egoeragaitik irakasle taldeak ebaluazio jarraia egitea erabaki dezake.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Mompart Garcia, MªP;Duran Escribano ,M.A. Administración y Gestión. Madrid: DAE Grupo Paradigma;2007

Mompart Garcia, MP.. Administración de los Servicios de Enfermería. Madrid: Masson-Salvat;2004

Alvarado Falcón,A . Administración y mejora continua . Mexico:McGraw Hill-Interamericana;2012

Villalobos Hidalgo,J. Gestion Sanitaria para los profesionales de la Salud. Madrid: McGraw Hill-Interamericana;2011

Urcola Telleria,JL. Dirigir Personas: fondo y formas.Madrid:ESIC,2008

Gehiago sakontzeko bibliografia

Balderas MªL, Administración de los Servicios de Enfermería .Mexico :Interamericana;2012
Marriner Tomey,A .Guía de Gestión y Dirección de Enfermería . Madrid: Harcourt-Mosby;2009
Cuevas Santos,Cristina. La gestión por competencias Madrid: DAE Grupo Paradigma;2006 Marriner Tomey,A. Guía de Gestión y Dirección de Enfermería . Madrid: Harcourt-Mosby;2009
Marriner Tomey,A. Administración y Liderazgo en Enfermería . Madrid: Harcourt-Mosby;2008
Ortun Rubio,V. Gestión Clínica y Sanitaria .Barcelona:Masson;2003
Repullo,J.R;Iñesta,A.Sistemas y Servicios Sanitarios. Madrid: Diaz de Santos; 2006
Aranaz,JM;Aibar,C;Vitaller,J;Mira,Jj. Gestion Sanitaria. Calidad y Seguridad de los pacientes. Madrid:Diaz de Santos;2008

Aldizkariak

METAS, ROL, NURSING
TODO HOSPITAL Editorial. Publicaciones nacionales técnicas y extranjeras, S.A. ISSN 0212-19721
REVISTA DE ADMINISTRACIÓN SANITARIA. Editorial Exlibris Ediciones SL ISSN 1137-2966.
REVISTA DE CALIDAD ASISTENCIAL. Disponible en Internet (Formato PDF)

Web helbideak

http://www.euskalit.net/pdf/Calidadtotalmodelos.pdf
https://www.osakidetza.euskadi.eus/r85-skorga01/es/contenidos/informacion/osk_organizacion_todo/es_org_osk/organizacion_c.html
http://www.index-f.com/tesela/revista.php
http://www.index-f.com/index-enfermeria/revista.php
http://www.index-f.com/nuberos/revista.php
http://www.seguridaddelpacienteyenfermero.com/
https://www.osakidetza.euskadi.eus/contenidos/informacion/osk_publicaciones/es_publi/adjuntos/publica/SeguridadPacienteEs.pdf
https://www.seguridaddelpaciente.es/resources/documentos/2015/Guia-de-recomendaciones_sv-pdf.pdf

http://zl.elsevier.es/es/revista/calidad-asistencial-256
www.osanet.net
www.e-rol.es/
http://www.doyma.com
www.enfermería21.org

http://www.evidenciaencuidados.es/bpso/index.php/conocenos/programa-bpso-espana
http://www.evidenciaencuidados.es/bpso/index.php/recursos/guias-de-buenas-practicas-3

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-6

08:30-10:30 (1)

11:30-13:30 (2)

08:30-09:30 (3)

7-7

08:30-10:30 (4)

11:30-13:30 (5)

08:30-09:30 (6)

8-8

11:30-13:30 (7)

08:30-09:30 (8)

9-9

08:30-10:30 (9)

11:30-13:30 (10)

08:30-09:30 (11)

10-10

08:30-10:30 (12)

11:30-13:30 (13)

08:30-09:30 (14)

11-11

08:30-10:30 (15)

11:30-13:30 (16)

08:30-09:30 (17)

12-12

08:30-10:30 (18)

11:30-13:30 (19)

08:30-09:30 (20)

13-13

08:30-09:30 (21)

14-14

08:30-10:30 (22)

11:30-13:30 (23)

08:30-09:30 (24)

15-15

08:30-10:30 (25)

11:30-13:30 (26)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-6

15:30-17:30 (1)

7-7

15:30-17:30 (2)

8-8

15:30-17:30 (3)

9-9

15:30-17:30 (4)

10-10

15:30-17:30 (5)

11-11

15:30-17:30 (6)

12-12

15:30-17:30 (7)

13-13

15:30-17:30 (8)

14-14

15:30-17:30 (9)

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-6

17:30-19:30 (1)

7-7

17:30-19:30 (2)

8-8

17:30-19:30 (3)

9-9

13:30-15:30 (4)

10-10

13:30-15:30 (5)

11-11

13:30-15:30 (6)

12-12

13:30-15:30 (7)

13-13

13:30-15:30 (8)

14-14

13:30-15:30 (9)

01 Mintegia-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-6

17:30-19:30 (1)

7-7

17:30-19:30 (2)

8-8

17:30-19:30 (3)

9-9

17:30-19:30 (4)

10-10

17:30-19:30 (5)

11-11

17:30-19:30 (6)

12-12

15:30-19:30 (7)

14-14

17:30-19:30 (8)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
9-9

17:30-19:30 (1)

10-10

17:30-19:30 (2)

11-11

17:30-19:30 (3)

12-12

17:30-19:30 (4)

13-13

17:30-19:30 (5)

14-14

17:30-19:30 (6)

01 Tailerra-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-6

13:30-15:30 (1)

13:30-15:30 (2)

7-7

13:30-15:30 (3)

8-8

13:30-15:30 (4)

9-9

13:30-15:30 (5)

10-10

13:30-15:30 (6)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-6

08:30-10:30 (1)

08:30-10:30 (2)

10:30-11:30 (3)

7-7

08:30-10:30 (4)

08:30-10:30 (5)

10:30-11:30 (6)

8-8

08:30-10:30 (7)

10:30-11:30 (8)

9-9

08:30-10:30 (9)

08:30-10:30 (10)

10:30-11:30 (11)

10-10

08:30-10:30 (12)

08:30-10:30 (13)

10:30-11:30 (14)

11-11

08:30-10:30 (15)

08:30-10:30 (16)

10:30-11:30 (17)

12-12

08:30-10:30 (18)

08:30-10:30 (19)

10:30-11:30 (20)

13-13

10:30-11:30 (21)

14-14

08:30-10:30 (22)

08:30-10:30 (23)

10:30-11:30 (24)

15-15

08:30-10:30 (25)

08:30-10:30 (26)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-6

08:30-10:30 (1)

7-7

08:30-10:30 (2)

8-8

08:30-10:30 (3)

9-9

08:30-10:30 (4)

10-10

08:30-10:30 (5)

11-11

08:30-10:30 (6)

12-12

08:30-10:30 (7)

13-13

08:30-10:30 (8)

14-14

08:30-10:30 (9)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-6

10:30-12:30 (1)

7-7

10:30-12:30 (2)

8-8

10:30-12:30 (3)

9-9

12:30-14:30 (4)

10-10

12:30-14:30 (5)

11-11

12:30-14:30 (6)

12-12

12:30-14:30 (7)

13-13

12:30-14:30 (8)

14-14

12:30-14:30 (9)

31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-6

10:30-12:30 (1)

12:30-14:30 (2)

7-7

10:30-12:30 (3)

12:30-14:30 (4)

8-8

10:30-12:30 (5)

9-9

10:30-12:30 (6)

10-10

10:30-12:30 (7)

11-11

10:30-12:30 (8)

14-14

10:30-12:30 (9)

31 Mintegia-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-6

12:30-14:30 (1)

7-7

12:30-14:30 (2)

8-8

12:30-14:30 (3)

12:30-14:30 (4)

9-9

12:30-14:30 (5)

10-10

12:30-14:30 (6)

11-11

12:30-14:30 (7)

12-12

10:30-12:30 (8)

14-14

12:30-14:30 (9)

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
9-9

10:30-12:30 (1)

10-10

10:30-12:30 (2)

11-11

10:30-12:30 (3)

12-12

10:30-12:30 (4)

13-13

10:30-12:30 (5)

14-14

10:30-12:30 (6)

31 Tailerra-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-6

08:30-10:30 (1)

7-7

08:30-10:30 (2)

8-8

08:30-10:30 (3)

9-9

08:30-10:30 (4)

10-10

08:30-10:30 (5)

14-14

08:30-10:30 (6)