XSLaren edukia

Komunikazio Bulegoak27126

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Kazetaritzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
27126

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5379.5
Gelako p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Komunikazioarekin lotutako ikasketetan gero eta graduatuago daudenek komunikabideetako kazetaritza-lan tradizionaletatik haratago lan egiteko aukerak dituzte, adibidez, erakundeetako komunikazio-sailetan. Irakasgai honek berebiziko garrantzia du komunikazioko ikasleen lan-merkatua zabaltzeko, eta, zehazkiago, Kazetaritza eta Publizitatea eta Harreman Publikoak. Garatu beharreko edukiak komunikazio integrala ulertzearekin lotuta daude. Komunikazio hori goi-zuzendaritzaren mende dago, eta, horretarako, komunikazio-politika eta -estrategia espezifikoak erabiltzen dira, enpresa pribatuetan, enpresa publikoetan, alderdi politikoetan, gizarte-mugimenduetan eta GKEetan, besteak beste. Horrela, ikasturtean zehar ikasleek komunikazio-sailen funtzionamenduari buruzko ezagutzak eskuratuko dituzte, barneko zein kanpoko komunikazio-estrategietan.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Ikasleak gaitzea komunikazio-sailen funtzionamendua edozein motatako korporazioen antolaketa-komunikazioaren zati garrantzitsu gisa ulertzeko; saldu nahi duten produktua, plana, programa edo zerbitzua edozein dela ere, funtsezkoa da irakasgai honetan. Horretarako, ikasleak, iturri bakar gisa, kasu bakoitzean erabili beharreko komunikazio-tresnak zein diren ikasi behar du, denborak kudeatzen ikasi behar du, izan daitezkeen eragozpenetara egokitzen eta krisiei aurre egiten ikasi behar du, besteak beste. Era berean, ikasleak barne-komunikazioari eta kanpo-komunikazioari buruzko estrategien funtzionamendua, eguneroko ohiturak eta plangintza ezagutu eta barneratuko ditu.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation



Programa teorikoa:

1. Komunikazio-sailen oinarrizko kontzeptuak: definizioa, helburuak eta funtzioak.

2. Kanpo-komunikazioa. Komunikabideekiko harremanak.

2.1. Mezua, ekintza eta ebaluazioa prestatzeko prozedura estandarrak.

2.2. Tresnak: prentsa-komunikatuak, prentsaurrekoak, prentsa-txostena eta beste tresna tradizional batzuk.

2.3. Bitarteko digitalak: prentsa-areto digitalak eta sare sozialen erabilera aktiboa.

3. Hainbat estrategia eta lan-modu komunikazio-sailetan, haien tipologiaren eta negozio-motaren arabera: erakunde publikoak, alderdi politikoak, korporazio pribatuak eta gobernuz kanpoko erakundeak.

4. Komunikazio-sailen eta komunikabideen arteko harremana.

5. Barne-komunikazioa. Tresnak eta baliabideak.

6. Komunikazioa krisi-garaian. Plangintza eta kudeaketa. Krisiak.



Programa praktikoa:

Aipatutako gaitasunak ikastera bideratutako asteko ariketa praktikoak; prentsa-oharrak idaztea, prentsa-oharra bidali behar zaien komunikabideak aztertzea eta identifikatzea, komunikazio-kabineteak eta horien estrategiak eta tresnak aztertzea, komunikabideetarako dosierrak egitea, cliping-a, komunikazio-planak diseinatzea eta prentsaurrekoak antolatzea, besteak beste.



MetodologiaToggle Navigation

Ikastaroak eskola magistralak eta praktikoak izango ditu, eta horietan eskola teorikoen edukiak indartuko dira. Horrela, eskola-orduak zati berdinetan banatuko dira eskola teorikoetan, kontzeptuak teoria aplikatuaren bidez transmititzeko; eta eskola praktikoetan, ikasleek komunikazio-departamentuetako lan-prozedura aitortzeko aukera izango dute, eta klase osoaren aurrean prentsaurrekoak diseinatu eta egingo dituzte, prentsa-dosierrak, hedabideen zerrenda, deialdiak eta prentsa-oharrak erabiliz, beren enpresaren interesak defendatzeko.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
    • Banakako lanak (%): 35
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 35

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio jarraitua:



Idatzizko proba: % 30

1. proba praktikoa - Prentsatzeko gela- % 35

2. proba praktikoa.- Enpresa bati integratutako Komunikazio Kabinete baten analisia % 35





Ebaluazio jarraitua jarraitzeko irizpideak:

Ikasleek aipatutako hiru multzoak gainditu beharko dituzte bereizita, eskolen % 80ra joan beharko dute eta gelako lanen % 80 behar bezala egin beharko dute.







Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Araudian jasotako arrazoi justifikatuak direla-eta etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu ezin duten ikasleek aukera izango dute irakasgaiari dagozkion ezagutzak eta trebetasunak lortu dituztela egiaztatzeko, amaierako proba bakar baten bidez:

1. Eduki teorikoen azterketa idatzia.

2. Eduki praktikoen azterketa idatzia.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Erakunde, enpresa, elkarte edo bestelako erakundeen komunikazio bulegoetan sortutako materialak. Erakundeetako komunikazio sailekin edo bestelako elkarteen komunikazio estrategiekin lotura duten informazio eta datuak.



BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

AGIRRE, A. CASTILLO, A. y TOUS, D. (2004): Erakundeen Administrazioa. Oinarriak eta Aplikazioak. EHU/UPV, Leioa.

ALMANZA MARTINEZ, A. (2011): Del gabinete de prensa al gabinete de comunicación, Comunicación social, Madrid.

ARROYO, L.; y YAS, M. (2003): Los cien errores de la comunicación de las organizaciones. ESIC, Madrid.

CANEL, María José (2007): Comunicación de las instituciones públicas. Tecnos, Madrid.

GARCÍA OROSA, B. (2005): Los altavoces de la actualidad: radiografía de los gabinetes de comunicación corporativa en la red, Netbiblio, Serie de Comunicación Empresarial.

GARCÍA OROSA, B. (2009): Gabinetes de comunicación on line. Claves para generar información corporativa en la red, Comunicación Social, Sevilla.

LOSADA DÍAZ, J. C. (2004): Gestión de la comunicación en las organizaciones: Comunicación interna, corporativa y de marketing. Ariel, Madrid.

MARTIN MARTIN, F. (1988): El gabinete de comunicación: Periodismo empresarial, Asociación española de asesores de comunicación (ASECOM), Madrid.

MARTÍN MARTÍN, F. (1998): Comunicación empresarial e institucional, Universitas, Madrid.

PIÑUEL RAIGADA, J.L. (1993): La Dirección de Comunicación, del Prado, Madrid.

RAMÍREZ, T. (1995): Gabinetes de comunicación, Bosch, Barcelona.

SOTELO ENRÍQUEZ, C. (2001): Introducción a la Comunicación Institucional, Ariel Comunicación, Barcelona.

URKIZA, A. (2007): Enpresa Komunikazioa profesionalen ikuspegitik, UEU, Bilbao.

VAN RIEL, C. B.M. (1997): Comunicación corporativa. Prentice Hall, Madrid.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ARANES USANDIZAGA, J. I. La comunicación institucional y sus paradigmas: entre la racionalidad comunicativa y la lógica instrumental. Mediatika 6, Donostia: Eusko Ikaskuntza, 1997 pp 51-98
BARTOLI, A. Comunicación y organización. La organización comunicante y la comunicación organizada. Barcelona:Paidós, 1984
BENAVIDES, J.; COSTA, J.; y otros (2001): Dirección de comunicación empresarial e institucional. Gestión 2000, Barcelona.
CASTELLS, J.M. La participación ciudadana en la Administración Pública. Revista vasca de administración pública. 34, setiembre-diciembre, Oñati: IVAP, 1992 pp 39-85
LIBOIS, B. La communication publique. Paris: Harmattan, 2002.
RAMÍREZ, T. (1995): "La influencia de los gabinetes de prensa. Las rutinas periodísticas al servicio del poder;, en Telos, 40, pp.47-57.

Aldizkariak

- Corporate Communications: an international journal (Emerald Insight)
- Communication Studies (Taylor & Francis)

Web helbideak

- Asociación de Directivos de Comunicación
http://www.dircom.org
- Asociación Universitaria de Gabinetes de Comunicación
http://www.augac.es
- Berta García Orosa: "Gabinetes de Comunicación online".
- Ana Almansa Martínez. Del Gabinete de prensa al Gabinete de Comunicación.
- A. Ullod. Relaciones Públicas y Gabinetes de Comunicación.
- Txema Ramírez. Los gabinetes de comunicación.
- Txema Ramírez. Comunicación de crisis
- Luís Arroyo. Los 100 errores de comunicación en las organizaciones
- Rafael Alberto Pérez. Estrategias de comunicación
- Fernando Ramos. La comunicación corporativa e institucional. De la imagen al protocolo.
- M.H.Westphalen. La Dirección de Comunicación.
- Francisco Javier Garrido. Comunicación Estratégica.
- Justo Villafañe. Imagen Positiva.
- ADECED. 40 éxitos en comunicación


5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • CAMACHO MARKINA, IDOIA
  • GOIKOETXEA PEREZ, ANDER
  • GURRUTXAGA REKONDO, GUILLERMO

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00 (1)

11:00-13:00 (2)

2-15

11:00-13:00 (3)

12:00-13:30 (4)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

10:00-11:00 (1)

Irakasleak

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

10:00-11:00 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00 (1)

11:00-13:00 (2)

2-15

11:00-13:00 (3)

11:30-13:00 (4)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

13:00-13:30 (1)

Irakasleak