XSLaren edukia

Ingurumena eta Gizartea25237

Ikastegia
Farmazia Fakultatea
Titulazioa
Ingurumen Zientzietako Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2023/24
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25237

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3630
Gelako p.945
Tailerra1515

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai honen helburua da ikasleak gizartea eta ingurumenaren arteko harremanei buruz gogoeta egitea. Horretarako, harreman horiek gizarte-testuinguru bakoitzean nola eraikitzen eta aldatzen diren aztertuko dugu, ingurumena zentzu zabalean ulertuz (ez soilik fenomeno natural huts bezala) eta egungo ingurumen arazo nahiz gatazketan dimentsio soziala identifikatuz eta interpretatuz.



Irakasgaiak 6 kreditu ECTS ditu eta Soziologia eta Gizarte Langintza Sailak eskaintzen du.





Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Ingurumen Zientziak Graduko gaitasunak:

• GAITASUN OROKORRA: Zientzien oinarrizko jakintza bereganatu eta haren emaitzak erabiltzea, gizarte, ekonomia, lege eta etikaren eremuak integratuz, ingurumenaren problemak identifikatuta (G001)

• Ingurumen-proiektuak diziplina anitzeko planteamenduaz planifikatu eta garatzea.

• GAITASUN ESPEZIFIKOAK: Arrisku gizartearen testuinguru batean, ingurumen arazoei konponbidea emateko soziologiaren oinarriak erabiltzea, jasangarritasun irizpideak kontuan hartuz (M03CM05 )

• GAITASUN ESPEZIFIKOAK: dimentsio anintzen interrelazioa ulertzea (sozialak, historikoak, teknologikoak, politikoak,..), denboran eta espazioan ingurumena ulertzeko eta eraikitzeko modu ezberdinak badirenak(M03CM06)

• ZEHARKAKO GAITASUNA: Iturburu ezberdinetako informazioa gai bati aplikatuta erabiltzen jakitea, egokiro aplikatuz, ondorio esanguratsuenak atera eta jendaurrean aurkezten jakinda (G009)



Irakasgaiari lotutako ikaskuntza emaitzak (IE):

• IE1. Dimentsio soziala kontuan hartzen du ingurumen-arazoak aztertzeko, ulertzeko eta diagnostikatzeko.

• IE2. Naturari buruzko gizarte-eraikuntzak ezagutzen ditu.

• IE3. Gizartea eta ingurumena artean dauden erlazioak aztertzen ditu.

• IE4. Sozioingurumen gatazkak eta konponbideak aztertzen ditu.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Sarrera gisa: oinarri teoriko-kontzeptualak (1-3 asteak)

1.1 Kategorien argipena: gizartea, natura eta ingurugiroa

1.2 Ikuspuntu teorikoak

2. Naturaren eraikuntza soziala (4-6 asteak)

2.1. Modernitatea eta garapenaren ideia. Teknologia eta zientziaren eragina

2.2. Garapen Iraunkorraren eredua eta postgarapena

3. Krisi ekosozialaren irismena (7-9 asteak)

3.1. Krisi ekosozialaren dimentsio anizkoitzak

3.2. Ingurumen gatazka sozialak

4. Gizakia, gizartea eta ingurumenaren hartu-emanak (10-11 asteak)

4.1. Praktika sozialen eragina inguruan

4.2. Ingurumen iruditegi sozialak

5. Igarobide ekosozialak eraikitzeko proposamenak (12-14 asteak)

Zalantzak argitzeko saioak (15 astea)



MetodologiaToggle Navigation

Saio magistralak:



- Gaien azalpena eta eztabaida.

- Irakurgaien eta ikus-entzunezko materialaren lanketa



Gela praktikak:

- Ingurumen arazoen azterketak

- Talde lanen aurkezpenak

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 60

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

• Ebaluazio ez jarraia: azterketaren bitartez; notaren %100a.

• Ebaluazio jarraia:

o Garatu beharreko proba idatzia: %60

o Praktika indibidualak eta kolektiboak: % 40



OHARRA: Ebaluazio jarraituaren baitan klasera etorri, praktika guztiak egin eta gainditu beharko dituzu eta bi atalak gainditu behar dituzu: praktiketan 4 puntutik gutxienez 2 lortu behar dituzu eta bukaera proba idatzia gainditu behar duzu (6 puntutik gutxienez 3 eskuratu behar dituzu)

Arautegian jasota dauden arrazoiak medio klaseetara etortzen ez diren ikasleek baterako proba egiteko eskubidea dute (notaren %100a).

Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita.

Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki, ebaluazioari uko egiteko nahikoa da bukaerako proban ez aurkezteari.

Ebaluazio ez jarraituaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdian aipatzen diren irizpideak jarraituko dira.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Los libro b¿cos de referencia

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- BALLESTEROS, J. &PEREZ ADAN (2000): Sociedad y medio ambiente. Ed. Trotta. Valladolid.



- GARCIA, E. (2004): Medio ambiente y sociedad. La civilizaci¿ndustrial y sociedad y los l¿tes del planeta. Ed Alianza ensayo, Madrid.



- LMKOW, L. (2002): Sociolog¿ambiental. Ed Icaria Barcelona.



- REDCLIFT, M. & WOODGATE, G. (1997): Sociolog¿del medio ambiente. Ed Mc Graw Hill, Madrid.



- SEMPERE, J. & RIECHMANN (2000): Sociolog¿y medio ambiente. Ed S¿esis, Madrid.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Acosta, Alberto (2016) “Rethinking the World from the Perspective of Buen Vivir/ Repensar el mundo desde el Buen Vivir”, Degrowth in Bewegung(en)
Beck, U. (1998), Pol¿cas ecol¿as en la edad del riesgo. Barcelona: El Roure.
Latouche, S. (2008), La apuesta por el decrecimiento. Barcelona: Icaria.
Mart¿z Alier, J. (2006) El ecologismo de los pobres. Conflictos ambientales y lenguajes de valoraci¿Barcelona: Icaria.
Martinez Palacios, Jone (2011), Sozio-ingurumen gatazkak eta sozio-ingurumen demokrazia. Euskal Autonomia Erkidegoa eta Kataluniako Autonomia Erkidegoan arteko ikuspegi konparatu bat, Inguruak, 50 z, orr 73-85
Prats, F., Herrero, Y., Torrego, A., Serrano, A., Mediavilla, M., Marcellesi, F., & Palop, M. R. (2016). La gran encrucijada. Sobre la crisis ecosocial y el cambio de ciclo hist¿o. Madrid: Foro de Transiciones.
Silva-Santisteban, R. (2017). Mujeres y conflictos ecoterritoriales. Impactos, estrategias, resistencias, Peru, Entrepueblos
Taibo, C. (2017). Colapso. Los Libros de la Catarata.
Riechmann, J., Madorr¿ C., & Santiago Mui¿E. (2015). Ecosocialismo descalzo. Madrid: Editorial Enclave.
Shiva, V., & Mies, M. (1997). Ecofeminismo: teor¿ cr¿ca y perspectivas. Barcelona: Icaria.
Taibo, C. (2009), En defensa del decrecimiento. Madrid: Catarata.
Urkidi, L., Lago, R., Basurko, I., Barcena, I., & Akizu, O. (2016). Energia trantsizioak: iraunkortasuna eta demokrazia energetikoa. Euskal Herriko Unibertsitateko

Aldizkariak

- EL ECOLOGISTA
- ECOLOGIA POLITICA
- LA SITUACION EN EL MUNDO (Informe anual)
- THE ECOLOGIST (versi¿n castellano)
- CIUDAD Y TERRITORIO /ANALISIS TERRITORIALES
- FOMENTO Y MEDIO AMBIENTE
- MIENTRAS TANTO

Web helbideak

www.etcgroup.org
www.grain.org
www.greenpeace.org
www.prb.org
www.tierra.org/spip/

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-25

16:30-19:00 (1)

22-25

15:00-16:00 (2)

26-28

14:30-15:30 (3)

26-36

17:30-19:00 (4)

29-33

14:30-15:30 (5)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 2.13 - FARMAZIA FAKULTATEA (1)
  • Gela 2.13 - FARMAZIA FAKULTATEA (2)
  • Gela 2.13 - FARMAZIA FAKULTATEA (3)
  • Gela 2.13 - FARMAZIA FAKULTATEA (4)
  • Gela 2.13 - FARMAZIA FAKULTATEA (5)

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-36

16:30-17:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 2.13 - FARMAZIA FAKULTATEA (1)

16 Tailerra-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
22-25

16:00-17:00 (1)

26-28

15:30-16:30 (2)

29-36

15:30-16:30 (3)

34-36

14:30-15:30 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 2.13 - FARMAZIA FAKULTATEA (1)
  • Gela 2.13 - FARMAZIA FAKULTATEA (2)
  • Gela 2.13 - FARMAZIA FAKULTATEA (3)
  • Gela 2.13 - FARMAZIA FAKULTATEA (4)

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-23

14:30-15:30 (1)

21-25

16:30-19:00 (2)

24-35

14:30-15:30 (3)

26-36

17:30-19:00 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 2.12 - FARMAZIA FAKULTATEA (1)
  • Gela 2.12 - FARMAZIA FAKULTATEA (2)
  • Gela 2.12 - FARMAZIA FAKULTATEA (3)
  • Gela 2.12 - FARMAZIA FAKULTATEA (4)

46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-36

16:30-17:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 2.12 - FARMAZIA FAKULTATEA (1)

46 Tailerra-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-23

15:30-16:30 (1)

24-36

15:30-16:30 (2)

36-36

14:30-15:30 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 2.12 - FARMAZIA FAKULTATEA (1)
  • Gela 2.12 - FARMAZIA FAKULTATEA (2)
  • Gela 2.12 - FARMAZIA FAKULTATEA (3)