XSLaren edukia

Musika Lehen Hezkuntzan

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua (Hirueleduna)
Ikasturtea
2019/20
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUNAK

A) Musika-hezkuntzaren eskola-curriculuma ezagutzea. IRAKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK: Klaseko egunerokotasunean musikaren erabilera integratzeko modu ezberdinak ezagutzea. Lehen Hezkuntzako arlo ezberdinen garapenean musikak eskaini ditzakeen ekarpenak ezagutzea.



B) Baliabideak eskuratzea musika-jardueretan bizitza osoan parte-hartzea sustatzeko, eskola barruan nahiz kanpoan. IRAKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK: Musika emanaldien ezaugarri nagusiak bereiztea.



C) Ahotsa zaintzea oso garrantzitsua dela konturatzea. IRAKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK: Ahots instrumentuaren funtzionamendua ezagutu eta modu egokian erabiltzea: arnasketa egokia, emisio egokia eta ahotsaren artikulazioa. Eskola errepertoriorako abestiak aztertu, sailkatu eta aukeraketa sailkapen egokia egitea.



D) Musika-hezkuntzako curriculumaren edukiak garatzea eta ebaluatzea, baliabide didaktiko egokien bitartez. IRAKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK: Lehen Hezkuntzarako entzunaldi, kantu, dantza, e.a. jarduerak diseinatu eta praktikara eramatea.



E) Musika integraziorako tresna gisa ulertzea, hezkuntza-behar berezien kasuan, bestelako talde kulturalen kasuan nahiz gizarte bazterketako kasuan. IRAKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK: Musika adierazpen eredu eta erabilera ezberdinak ezagutzea. Lehen Hezkuntzan musika ondarea ezagutzera emateko proposamenak burutzea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA.- Musika, Lehen Hezkuntzako curriculumean.

Arte adierazpenaren arloan eskole curricukumaren eboluzioa aztertzen da: Musika eta bere osagaiak oraingo legean.

Hezkuntza sisteman hezkuntza musikalak duen papera aztertzen da.

2. GAIA.- Musika esparru formaletan, ez-formaletan eta informaletan.

Musika irakaskuntzan bultzatzen diren ahalmen kritiko eta sortzaileen garapenari buruz hausnartzen da, ideia musikal

desberdinak direnei lekua zabaltzen.

3. GAIA.- Ahotsa, komunikatzeko osagai gisa eta adierazteko tresna eta bitarteko gisa.Ohartu ahotsaren garrantziaz eta

dituen ahalbideak komunikaziorako tresna bezala ezagutu. Ahotsaren zainketa landu oinarrizko eginbehar bezala

irakaslearen lanerako edozein hezkuntza mailan.

4. GAIA-. Musikako eta didaktikako baliabideak lehen-hezkuntzan.

Lehen hezkuntzan gelako promramazioaren garapena gauzatzeko baliabide didaktikoak aukeratu eta erabili.

5. GAIA.- Musika-hezkuntza eta aniztasunari arreta.

Norberaren adierazpena, beste pertsonen ulermena zein aniztasunaren ikuspuntutik ikasleen integraziorako musika

baliagarria dela baloratzea.

MetodologiaToggle Navigation

Metodologia lan teoriko-praktikoan oinarrituta egongo da.

Irakasleak ikasgaiaren gai-zerrendaren azalpen teorikoa emango du

Saio praktikoak egingo dira. Saio hauetan Lehen Hezkuntzaren musikaren oinarrizko lanak garatuko dira.

Beste batzuk: Irakurketak. Taldeetan hausnarketa eta eztabaidak. Lanak egin eta gelan aurkeztu.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasgaiaren ebaluazioak bi parte desberdinak edukiko ditu:

1. Musika Lehen Hezkuntzan (notaren %80):

-Ebaluaziorako lanabesak: idatzizko azterketa (%60), ikasgaiaren gai desberdinei buruzko lanak eta ahozko aurkezpenak (%30), proba praktikoa (%10).

-Ebaluazio irizpideak: Musika oinarrizko edukiak ulertzea eta bereganatzea; idatzizko lengoaiaren koherentzia; mintzaera egokia; lanen aurkezpen zuzena.



2. Modulu lana. Telebistaren eragina Lehen Hezkuntzan (notaren %20):

-Ebaluaziorako lanabesak: Gai horri buruzko taldean edo banakako lana.

-Ebaluazio irizpideak: Telebistako haur programazioan agertzen diren musika saioaren edo musika edukiaren analisiaren maila.



Ikasgaiaren azken nota, lehenengo atalaren (musika lehen hezkuntzan, %80) eta bigarren atalaren (modulu lana, %20).



Aparteko egoerak:

Klaseetara etortzen ez diren ikasleek azterketa teorikoa egingo dute musika atalean.

Moduluan bi aukera izango dute: Azterketa egunean moduluko lanarako proposatutako gaiari buruzko galdera batzuk erantzun edo gai horri buruzko lan bat burutu.



Etengabeko ebaluazioari (edo mistoari) uko egitea:

Ikasleek etengabeko ebaluazioari (edo mistoari) uko egiteko aukera izango dute. Horretarako, ikasleak idatzi baten bidez irakaleari komunikatuko dio. Komunikazio hau ikasleak egingo du ikasturte hasieratik lehenengo 9 asteta.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Idazkiak: apunteak, modulu gida, Lehen Hezkuntzaren oinarrizko diseinu curricularra.
Entzunezkoak.
Ikus-entzunezkoak.
Informatikoak.
Beste batzuk: Musika gela, musika instrumentuak, musika errepertorioa eta beste batzuk.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación.

DECRETO 175/2007, de 16 de octubre, por el que se establece el currículo de la Educación Básica y se implanta en la Comunidad Autónoma del País Vasco. Suplemento al n.º 218 -martes 13 de noviembre de 2007.

REAL DECRETO 1513/2006, de 7 de diciembre, por el que se establecen las enseñanzas mínimas de la Educación primaria.





AAVV (2008). Percepción y expresión en la cultura musical básica. Madrid: Ministerio de Educación, Política Social y Deporte.

BERNSTEIRN, L. (2002). El maestro invita a un concierto. Madrid: Siruela

CORTAZAR, Mª I. y ROJO, B. (2007). La voz en la docencia. Conocer y cuidar nuestra herramienta de trabajo. Barcelona: Graó

DÍAZ, M. Y GIRÁLDEZ A. (coord) (2007). Aportaciones teóricas y metodológicas a la educación musical. Una selección de autores relevantes. Barcelona: Graó

Gehiago sakontzeko bibliografia

CRIPPS, C. (1999). La música popiular en el siglo XX. Madrid: Akal
ESPINOSA, S. (2006). Ecología acústica y educación: Bases para el diseño de un nuevo paisaje sonoro. Barcelona: Graó
GLOVER, J. (2004).Niños compositores (4 a 14 años). Barcelona: Graó
PAINTER, J. (1999). Sonido y Estructura. Madrid: Akal

Aldizkariak

EUFONÍA. Didáctica de la Música
MÚSICA Y EDUCACIÓN

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BARRENA DE LA RUA, NEREA
  • ORDOÑANA MARTIN, JOSE ANTONIO
  • RALLA YUSTA, BEÑAT

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

08:30-10:30

09:00-10:30

3-3

08:30-10:30

09:00-10:30

9-15

08:30-10:30

09:00-10:30

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2020-01-22 09:00
  • Ekain : 2020-06-19 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-2 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-2 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-2 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-2 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-2 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-2 - IRAKASLEEN U. E.

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

09:00-10:30

09:00-10:00

9-15

09:00-10:30

09:00-10:00

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2020-01-22 09:00
  • Ekain : 2020-06-19 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA DE MUSICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA DE MUSICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA DE MUSICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA DE MUSICA - IRAKASLEEN U. E.