XSLaren edukia
Garapen Psikomotorra II
- Ikastegia
- Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
- Titulazioa
- Haur Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2020/21
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 24 | 36 |
Gelako p. | 24 | 36 |
Landa p. | 12 | 18 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
II. TESTUINGURUA eta IRAKASGAIAREN HELBURU HEZIGARRIAK
Landuko diren edukiak Garapen Psikomotorra I irakasgaian landutakoen jarraipena dira. Alegia, garapen psikomotorraren orientabide didaktikoak hartuko dira kontuan. Ikerketa-ekintza sistemaren barruan ekintza hezigarriaren ebaluazioa proposatzen da. Halaber, haur heziketako geletan egiten diren psikomotrizitate-saioen bideo-grabazioak aprobetxatuz, taldeko edota banakako garapen psikomotorraren behaketa-parametroak aztertzen dira.
HELBURU HEZIGARRIAK
1. Haur Heziketako izango den irakaslea sentsibilizatu Garapen Psikomotorrak haur hezkuntzan duen garrantziaz eta beharraz.
2. Zentzu zinestesikoa garatzearen garrantzia sustatu gaitasun psikomotorren indartze aldera.
3. Izango den irakaslea metodo,estrategia eta baliabide didaktiko egokienetan trebatu.
4. Gorputzaren bidez berreskuratze sentsoriomotorra esperimentatu, haurraren adierazpena sentitu, bizi eta ulertu ahal izateko, baita haren ekintzak espazio, objektu eta pertsonengan ere.
5. Izango den irakaslea haur hezkuntzan mugimenduak gaitasun afektibo, kognitibo eta motorrak integratzeko elementu bezala duen garrantziaz sentsibilizatu.
III GAITASUNAK eta APRENDIZAIEN EMAITZAK
E1. Gorputzaren bidez berreskuratze sentsomotorra eta zentzu zinestesikoa bizitu Haurraren adierazpen psikomotorra eta beraren ekintzak espazioan, objektuetan eta pertsonengan sentitu, bizi eta oroitu ahal izatea
E2. Praktika psikomotorraren saioko faseen eta dispositiboaren diseinuan gaitu
Haurraren heltze-ibilbidearekin bat datorren metodologia erabili ahal izatea
E3. Haur hezkuntzan mugimenduak gaitasun afektibo, kognitibo eta motorrak integratzeko elementu bezala duen garrantziaz sentsibilizatu
Betiko dualismoa gainditu eta irakaskuntza-ikaskuntza prozesuari osotasunetik ekin
E4. Haurraren jolasa beraren jarrera, balio eta arauen sortzaile bezala kontsideratu
Berau demokraziaren eta erantzukizunaren ikaskuntzarako hasiera izango da
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
IV IRAKASGAIAREN EDUKIAK
1. GAIA: Hurbilketa esku-hartzearen modeloari Esku-hartzearen filosofia. Pedagogia zuzentzailea. Pedagogia ez zuzentzailea. Esku-hartzearen markoa.
2. GAIA: Garapen Psikomotorraren inguruko orientabide didaktikoak Saioaren garapena. Sarrera-errituala. Adierazpen motorraren fasea. Ipuina/istorioa. Adierazpen plastiko eta grafikoaren fasea. Irteera-errituala.
3. GAIA: Hezitzailearen jarrera-sistema Entzuteko gaitasuna. Lagun sinbolikoa. Hezitzailea, lege eta ziurtasunaren sinboloa. Gorputz-jarrera. Espazioaren okupazioa. Espazioaren antolakuntza. Produkzioen bideratzea. Hizkuntza.
4. GAIA: Ekintza hezigarriaren ebaluazioa eta azterketa Praktika Psikomotorraren ekintza-printzipioak: espaziozkoak, materialak, denborazkoak.
5. GAIA: Garapen psikomotorraren behaketa Urrutiko behaketa. Behaketa elkarreragilea. Garapen Psikomotorraren parametroen azterketa: nor bere buruarekiko erlazioa. Espazioarekiko erlazioa. Denborarekiko erlazioa. Objektuekiko erlazioa. Bestearekiko erlazioa. Nagusiarekiko erlazioa. Erabilitako hizkuntza. Ikus-entzunezko euskarriaren erabilpena zeinean praktika psikomotorraren saioak gordetzen diren
MetodologiaToggle Navigation
V IRAKATS METODOLOGIA ETA JARDUERA HEZIGARRIAK
Irakaslearen saio magistralak eta ikasleen banakako zein taldekako lanak tartekatzen dira. Bietan ezinbestekoa da ikasleen parte hartze aktiboa, elkarlanerako jarrera, edukien gainetiko gogoeta eta norberaren ikaste-prozesuarekiko erantzukizuna besteak beste.
Gelako zein praktika saioak irakasgaiaren funtsezko edukiak ulertu eta integratze aldera zuzentzen dira
Jarduera Metodologia
Talde handian Magistrala eta konstruktibista
Talde txikitan Konstruktibista
Tutoretzak Elkarrizketa
Gelatik kanpo Konstruktibista
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
VI EBALUAZIOA
Bi ebaluazio mota izango dira: Etengabea eta azken ebaluazioa.
ETENGABEKO EBALUAZIOA:
-Lan modularra-%20
- Ikasgaiaren praktikak- %35
- Klaseko parte-hartze aktiboa: Etortzea, inplikazioa eta egitea (exekuzioa).
- Saio-praktikoen hausnarketa.
- Talde lanak - %45
- Lan teorikoak.
- Diseinu lanak.
Etengabeko ebaluazioak, aurreko irizpide guztien derrigorrezko betetzea dakar. Irizpide hauen hausketak, irakasgaiaren suspenditzea dakar.
Etengabeko ebaluazioa ez burutzea erabakitzen duen ikasleak, ukapen hau aurrera eramateko, irakasgaia hasi eta hurrengo 18 asteetan gehienez erabaki hori komunitaku beharko du, zentruko egutegi akademikoan oinarrituz.
Modu honetan, interesaturik dagoen ikasleak idatzi bat elarazi beharko dio irakasleari arduradunari etengabeko ebaluazioa ukatuz, prozedimenduarekin eta ezarritako plazoekin bat etorriz (8.3. artikulua).
Etengabeko ebaluazioari uko egiteak azken ebaluazioaren sistemaren onarpena dakat. Hau, azken azterketa bat burutzea dakar.
AZKEN EBALUAZIOA:
- Bukaerako froga bakarra izango da (azterketa idatzia) irakasgaiko jakintza eta gaitasunak bereganatu dituela egiaztatzen duena. Proba honek notaren %100 balioko du.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
AULA DE EXPRESIÓN CORPORAL
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
•Oinarrizko bibliografia
ARNAIZ SÁNCHEZ, P.; RABADÁN MARTÍNEZ, M.; VIVES PEÑALVER,Y. (2001). La psicomotricidad en la escuela. Málaga. Ediciones Aljibe.
AUCOUTURIER, B. (2004). Introducción en la práctica Psicomotriz Aucouturier en Aula de Innovación educativa n 136, 79-83.
AUCOUTURIER, B. (2011). Aucouturier Metodoa. Ekintza-fantasmak eta praktika psikomotorra. Bilbo. EHU Argitalpen Zerbitzua.
AUCOUTURIER, B.; DARRAULT, I. y EMPINET, J.L. (1985). La práctica psicomotriz. Reeducación y Terapia. Madrid. Científico-Médica.
AUCOUTURIER, B (2012). L’enfant terrible. ¿Qué hacer con el niño difícil en la escuela? Barcelona. Grao
BONASTRE, M. y FUSTE, S. (2007). Psicomotricidad y vida cotidiana (0-3 años). Ed. Graó.
LE BOULCH, J. (1971). Hacia una ciencia del movimiento humano. Buenos Aires: Paidós.
Gehiago sakontzeko bibliografia
LE BOULCH, J. (1969). La educación por el movimiento en la edad escolar. Buenos Aires: Paidós.
PIAGET, J. (1969). Psicología del niño. Madrid. Morata.
PIAGET, J.: La formación del símbolo en el niño. Ed. Fondo de Cultura Económica, México, 1961.
STAMBAK, M. (1978). Tono y psicomotricidad. Ed. Pablo del Río, Madrid.
VAYER, P.: El diálogo corporal. Ed. Científica-Médica, Barcelona, 1974.
Aldizkariak
Psikomotrizitate koadernoak / Cuadernos de Psicomotricidad.
Hik Hasi.
Entre líneas.
Revista española de Educación Física y deportes.
Tandem de la editorial Graó.
Revista Kronos publicada por Revista Iberoamericana de Psicomotricidad.
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- LIZARRAGA GOMEZ, IRAITZ
- ROS MARTINEZ DE LAHIDALGA, IKER
- URRUTIA GUTIERREZ, SAIOA
- LIZARRAGA GOMEZ, IRAITZ
- ROS MARTINEZ DE LAHIDALGA, IKER
- URRUTIA GUTIERREZ, SAIOA
TaldeakToggle Navigation
01-31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 09:30-10:30 | ||||
16-30 | 09:30-10:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2021-05-18 09:00
- Ekain : 2021-06-22 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.
- eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.
01-31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 12:00-13:30 | ||||
16-23 | 12:00-13:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2021-05-18 09:00
- Ekain : 2021-06-22 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.
- eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.
01-31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 09:00-10:30 | ||||
16-23 | 09:00-10:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2021-05-18 09:00
- Ekain : 2021-06-22 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 3-2 - IRAKASLEEN U. E.
- eAULA 3-2 - IRAKASLEEN U. E.
01-31 Landa p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-30 | 12:00-14:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2021-05-18 09:00
- Ekain : 2021-06-22 09:00
Ikasgela(k)
- eGIMNASIO - IRAKASLEEN U. E.
01-31 Landa p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-30 | 16:30-18:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2021-05-18 09:00
- Ekain : 2021-06-22 09:00
Ikasgela(k)
- eGIMNASIO - IRAKASLEEN U. E.
01-31 Landa p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-30 | 08:30-10:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2021-05-18 09:00
- Ekain : 2021-06-22 09:00
Ikasgela(k)
- eGIMNASIO - IRAKASLEEN U. E.
01-31 Landa p.-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-30 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2021-05-18 09:00
- Ekain : 2021-06-22 09:00
Ikasgela(k)
- eGIMNASIO - IRAKASLEEN U. E.
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 09:30-10:30 | ||||
16-30 | 09:30-10:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2021-05-18 09:00
- Ekain : 2021-06-22 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.
- eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 12:00-13:30 | ||||
16-23 | 12:00-13:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2021-05-18 09:00
- Ekain : 2021-06-22 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.
- eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 09:00-10:30 | ||||
16-23 | 09:00-10:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2021-05-18 09:00
- Ekain : 2021-06-22 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 3-2 - IRAKASLEEN U. E.
- eAULA 3-2 - IRAKASLEEN U. E.
31 Landa p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-30 | 12:00-14:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2021-05-18 09:00
- Ekain : 2021-06-22 09:00
Ikasgela(k)
- eGIMNASIO - IRAKASLEEN U. E.
31 Landa p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-30 | 16:30-18:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2021-05-18 09:00
- Ekain : 2021-06-22 09:00
Ikasgela(k)
- eGIMNASIO - IRAKASLEEN U. E.
31 Landa p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-30 | 08:30-10:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2021-05-18 09:00
- Ekain : 2021-06-22 09:00
Ikasgela(k)
- eGIMNASIO - IRAKASLEEN U. E.
31 Landa p.-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-30 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2021-05-18 09:00
- Ekain : 2021-06-22 09:00
Ikasgela(k)
- eGIMNASIO - IRAKASLEEN U. E.
32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 09:30-10:30 | ||||
16-30 | 09:30-10:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2021-05-18 09:00
- Ekain : 2021-06-22 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.
- eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.
32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 12:00-13:30 | ||||
16-23 | 12:00-13:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2021-05-18 09:00
- Ekain : 2021-06-22 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.
- eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.
32 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 09:00-10:30 | ||||
16-23 | 09:00-10:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2021-05-18 09:00
- Ekain : 2021-06-22 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 3-2 - IRAKASLEEN U. E.
- eAULA 3-2 - IRAKASLEEN U. E.
32 Landa p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-30 | 12:00-14:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2021-05-18 09:00
- Ekain : 2021-06-22 09:00
Ikasgela(k)
- eGIMNASIO - IRAKASLEEN U. E.
32 Landa p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-30 | 16:30-18:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2021-05-18 09:00
- Ekain : 2021-06-22 09:00
Ikasgela(k)
- eGIMNASIO - IRAKASLEEN U. E.
32 Landa p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-30 | 08:30-10:30 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2021-05-18 09:00
- Ekain : 2021-06-22 09:00
Ikasgela(k)
- eGIMNASIO - IRAKASLEEN U. E.
32 Landa p.-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-30 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2021-05-18 09:00
- Ekain : 2021-06-22 09:00
Ikasgela(k)
- eGIMNASIO - IRAKASLEEN U. E.