XSLaren edukia

Entzumen Hezkuntza

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua (Hirueleduna)
Ikasturtea
2020/21
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2436
Mintegia57.5
Gelako p.3146.5
Ordenagailuko p.00

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Gaitasunak:

Entzuketa aktiboa eta konzientea egitea, entzuteko memoria garatzea, arretaz entzuteko gaitasuna garatzea eta entzuteko jarrera egokia hartzea

Entzundakoari buruzko hausnarketa egin eta baloratzea. Entzuten disfrutatzea

Soinuak edo musika-lanak entzun, aditu eta ulertzea

Garai eta estilo desberdinetako musika-lanak ezagutu, aztertu eta ulertzea

Gelan entzumena lantzeko baliabide desberdinak erabiliz hainbat proposamen didaktikoak, jarduerak zein jolasak, antolatu eta sortzea



Ikaskuntza-emaitzak:

Entzuteko ohitura ona garatzeko gero eta musika-lan luzeagoak arretaz eta jarrera egokiaz entzuten ditu (isilik, gorputzaren jarrera egokiaz).

Entzundakoa baloratzeko irizpideak ditu eta iritzi pertsonalak adierazten ditu, bere gustua eta interesa ere erakutsiz.

Entzundakoa ulertzeko soinuak edo musika-lanak gogoratu, errepikatu, definitu edo deskribitu ditzake.

Soinu eta musika-lanen ezaugarri desberdinak ezagutu eta identifikatzen ditu eta konparaketak eta epaiketak egiteko gai da.

Jarduera desberdinak egiteko musika-lan egokiak aukeratu eta erabiltzeko gai da.

Gelan burutzeko soinuak edo musika-lan desberdinak erabiliz jarduera desberdinak sortu eta garatu ahal ditu.

Gelan entzumena lantzeko eta baliabide desberdinak erabiliz proposamen didaktika desberdinak diseinatu eta garatzeko gai da



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

- Entzumen motak eta entzute aktiboa.

- Musikaren osagaien bizipena eta bereizketa: erritmoa, alturea, tinbrea, intentsitatea, testura, forma.

- Ingurune ozena eta kutsadura akustikoa.

- Estilo desberdinetako musika-lanak, Folklorean eta Musikaren Historian zehar izandakoak.

- Entzumena Curriculumean. Musika-entzunaldiak eskolan. Proposamen didaktikoak baliabide desberdinak erabiliz.







MetodologiaToggle Navigation

Bibliografia bilatu, aukeratu, irakurri eta aztertzea

Musika entzunaldiak bilatu, aukeratu, entzun eta aztertzea

Proposamen didaktikoen garapena baliabide desberdinak erabiliz

Ikasleengana zuzendutako metodologia praktikoa eta etorkizuneko lanean musikaren erabilerari begira.

Egoerak hala eskatuko balu, ikasgaiaren garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako beharrezkoak diren irakurgaiak, bideoak,audioak, irakaslearen azalpenak, ikasleen aurkezpenak, ikasleen talde lanak etabar.eGelaren bitartez landuko lirateke, bertan eskuragarri izanik.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazio jarraia: ikasturtean zehar ikasleak proba desberdinak egin beharko ditu eta guztiak gainditu beharko ditu (idatzizko probak edota ahozkoak, banakako lanak baita taldekoak ere).

Ikaslearen lanaren prozesua ebaluatzen da baita gaitasunak garatu dituen eta ikaskuntza-emaitzen lorpena ere neurtzen da eta, beraz, ebaluazioa jarraia da. Dena den, arautegiaren arabera, ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan, Fakultateko egutegian zehaztutakoa kontuan izanda.

Etengabeko ebaluazioa, egoerak hala eskatuko balu, eGelaren bitartez egin ahal izango da; hau da, bai ebaluazioarako beharrezkoak diren materialak igoz (entregagaiak, praktikak...)baita kalifikazioa eman ere. Azkeneko froga egin behar duten ikasleek eGelaren bitartez egin ahal izango dute modu presentzialean egiterik egongo ez balitz.



Azken ebaluazioa: ikasleak jarduera desberdinetaz osatutako proba egin beharko du eta atal guztiak gainditu beharko ditu, horretarako argitaratuta data ofizialean.



BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Bernstein, L. (2002). El maestro invita a un concierto. Madrid: Siruela.

Copland, A. (1994). Cómo escuchar la música. México: Fondo de cultura económica.

Espinosa, S. (2003). Ecología acústica y educación. Bases para el diseño de un nuevo paisaje sonoro.

Martí, J. M. (2017). Cómo desarrollar el oído musical. Barcelona: Redbook ediciones.

Schafer, R. M. (192). Hacia una educación sonora. Buenos Aires: Pedagogías musicales abiertas.

Schafer, R. M. (1985). Limpieza de oídos. Buenos Aires: Ricordi.

Schafer, R. M. (2013). El nuevo paisaje sonoro y la afinación del mundo. Barcelona: Intermedio.

Willems, E. (2001). El oído musical. La preparación auditiva del niño. Barcelona: Paidós.



Gehiago sakontzeko bibliografia

Aguilar, M. C. (2006). Aprender a escuchar música. Madrid: Machado libros.
Alsina, P. & Sesé, F. (1994). La música y su evolución. Historia de la música con propuestas didácticas y 49 audiciones. Barcelona: Graó.
Baca Martín, J. A. (2005). La comunicación sonora. Madrid: Biblioteca nueva.
Berard, G. (2003). Reeducación auditiva para el éxito escolar y el bienestar emocional. Madrid: Biblioteca nueva.
Delalande, F. (1995). La música es un juego de niños. Barcelona: Paidós Hernández Moreno, A. (1992). Música para niños. Aplicación del “Método intuitivo de audición musical” a la educación infantil y primaria. Madrid: Siglo Veintiuno de España Editores, S. A.
Malagarriga, T. Valls, A. (2003). La audición musical en la Educación Infantil. Propuestas didácticas. Barcelona: Ediciones Ceac.
Meyer, L. B. (2001). La emoción y el significado en la música. Madrid: Alianza Música.
Montoró, M. P. (2004). Audiciones musicales activas para el aula. Madrid: Editorial CCS.
Paynter, J. (1990). Oír aquí y ahora Buenos Aires: Ricordi.
Pich i Sole, J. (1988). Audicion infantil. Estudio sobre reconocimiento y retención de sonidos. Mallorca: Universitat de Les Illes Balears.
Riera, T. (2000). Evolución del arte musical. Historia, estilos y formas. Barcelona: Ediciones del Bronce.
Romero, J. P. (2011). M de Música. Barceona: Liberduplex.
Storr, A. (2007). La música y la mente. Barcelona: Paidós.

Aldizkariak

MÚSICA Y EDUCACIÓN
EUFONÍA. DIDÁCTICA DE LA MÚSICA
DOCE NOTAS
LEEME. Revista electrónica de Educación Musical

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-4

14:00-16:00

6-8

14:00-16:00

10-15

14:00-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-4

14:00-16:30

8-8

14:00-16:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-4

14:00-16:30

8-8

14:00-16:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

16:30-18:30

4-4

17:00-18:30

5-7

16:30-18:30

8-8

17:00-18:30

9-14

16:30-18:30

15-15

14:00-16:00

16:30-18:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 0S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA